On omad pikad kogemused Subaru (Legacy) piduritega. Ja ka selgitus, mis juhtub ja miks.
Olen 5 aasta jooksul lasknud pidureid korrastada 3 erinevas kohas, sh. ka autospiritis ja nipponis. Mis nad seal tegid, ei mina tea,- räägiti midagi remkomplektist ja puhastusest, - aga abi oli ainult mõneks ajaks.
Nüüd siis koukisin ise kogu kompoti kuni viimse tükini lahti ja asi selge. Välja arvatud piduriosade täpsed nimetused
Kirjeldan siis igaksjuhuks neid termineid, mida siin kasutan ja mis mulle endale loogilised on tundunud.
Sadul: keskmine liikuv mehhanism pidurisilindri ja kolviga
Raam: see jäik osa silla/käändmiku küljes, kuhu sadul kinnitub läbi liugurite/juhtpoltide
Juhtpolt/Liugur/juhtsõrm (2tk): väliskeermeta poldid, siledat otsa pidi istuvad raami sees pesades, ja sadul kinnitub teise otsa sisekeermesse väiksemate kinnituspoltidega
Pidurisupport: kogu kompott = sadul+poldid+raam
Silindrit ja kolbi ei pea loodetavasti täpsustama.
Misasi on kelk või kelgud, mida te siin kasutate ja mida ka mujal kohtab, on minu jaoks täiesti arusaamatu ja ebaloogiline nimetus, lisaks on erinevates kirjutistes internetis nimetatud kelguks absoluutselt kõiki supporti osi, nii liikuvaid kui liikumatuid
Teine segadust tekitav asjaolu on supporti ja sadula samastamine, mida kohtab samuti igal pool.
Tõenäoliselt on ka erinevaid konstruktsioone ja lisadetaile erinevatrel automarkidel, mis omakorda segadust tekitab
Subaru (ja ilmselt mitte ainult subaru) supportite põhiprobleemid on:
1)kolvi ümber olev voldiktihend laseb igasugu pläga vahele ja kolvi pinnale tekib kolvist paksem roostekiht, mille tõttu kolb ei liigu enam tagasi ja ei vabasta sisemist klotsi ketta küljest. Kolvi puhastamine roostest ei aita, - kuna kolb on roostekihi all konarlikuks oksüdeerunud, siis hakkab kolvi ja tihendi vahelt õli lekkima.
2)supporti juhtpoltide määre kaob või kuivab ära (ka korras tihendi puhul). Tulemusena ei liigu poldid pesasse tagasi kui pidurisurve lakkab, ja välimine klots jääb peale. Kui sinna juhtpoldi vahele veel niiskust lisandub, võib tulemuseks olla täiesti kinnikiilunud süsteem.
Mõlemat protsessi soodustab pidurite pealejäämisest tekkiv soojenemine. St. kui jama on pihta hakanud, siis ta ainult süveneb.
Teine soodustav tegur on vähene sõitmine/vähene pidurdamine. Klotside kuludes väljuvad kolb ja juhtpoldid silindritest/pesadest, ning püsivad pikalt ühes asendis ja ilmastikule rohkem valla.
Igatahes, kuna põhjusi jamade tekkeks on mitu, siis on ka lahendusi mitu.
1)Kõige olulisem on, nagu siin eespool juba mainitud - regulaarne profülaktiline juhtpoltide puhastus ja uuesti määrimine - vähemalt kord aastas. Samal ajal tuleks ka kolbi ümbritsev voldiktihend ja selle all olev kolvi pealispind üle vaadata.
Ühe ratta kohta võtab see aega umbes pool tundi, lahti võtta tuleb ainult sadula poldid.
Mis mögin sinna poltide ja kolvitihendi vahele kõige õigem oleks ja kust seda saada - kahjuks ei oska nimetust öelda. Ise olen kasutanud remkomplektidega kaasa pandud löga, kord oranž, kord läbipaistev. Kindlasti ei sobi Mo2S ehk "must määre", see kivistub üsna kiiresti.
2)klotse vahetadada sagedamini, isegi liiga sageli. Et kolb ja juhtpoldid ei väljuks pesast, tihendid deformeeruks vähem ja paljastaks end vähem ilmastikule.
3)Kui kolb on juba konarlikuks roostetanud, siis on ta hukas ja puhastamine ei aita ning tuleb välja vahetada. Silindriga ei juhtu üldjuhul midagi. Kolbide vahetus - isegi kui neid on sadulas 2tk., on koos tihendikomplektiga umbes kolm korda odavam kui kogu sadula vahetamine. Ebameeldivat tööd on võrreldes sadulavahetusega rohkem ainult silindriümbruse puhastamise jagu.