1. leht 2-st

Pidurid jäävad peale

Postitatud: E, 10 Sept 2012 13:44:36 +0300
Postitas BlackRabbit
Mitmel tuttava Foresteril on olnud peale piduriketaste ja klotside vahetust probleem, et pidurid jäävad kergelt peale.

Annab see tunda (kuulda) just maanteel kus kettad tuliseks muutuvad ja vilisema hakkavad (võib põhjustada ka vibratsiooni). Vilisevad pidurid ongi üks ohumärk, millepeale tasuks pidurisilndrid üle kontrollida, sest ega esindus koos pidurite vahetusega, puhastust ilmselt ei tee (vähemalt nii hetkel tundub).

Lahendus peaks olema puhastamine ja esinduse pakutav remontkomplekt.

Täpsustused ja pildid on teretulnud!

Re: Pidurid jäävad peale

Postitatud: E, 10 Sept 2012 14:01:12 +0300
Postitas no1
Üsna tavaline, et vanematel(endal 2004) hakkab kolbide eluiga otsa saama. Isegi linna kiirusel jäi pidur peale. Lahendus olid uued kolivd esimestesse sadulasse esinduse poolt. Kuna olen ise piduritega mitmeid kordi vastu pükse saanud(alguses) ja ennast harinud tegemise käigus(x30+), siis regulaarne hooldus/puhastus peaks käima asja juurde.
Miks uued kettad/klotsid peale jäävad? Sellepärast, et järelturu toodang ei pruugi vastata A-osa mõõtudele- klots või ketas(vähemtõenäoline) on paksem või pole kolb täiesti sisse surutud ja see tekitab liigset hõõrdumist veeremisel, mis tähendab aga asjade ülekuumenemist ja see omakorda muid probleeme + jääb puudu sissesõidust. Samuti peavad puhtad ja määritud olema liugurid. Klotsi pesad puhastatud jnejne.
Miks seda ei tehta? Kuna võtab aega ca. 1h per üks pidur. Aga kui on tehtud, siis oh seda pidurdamist. :)

Re: Pidurid jäävad peale

Postitatud: E, 10 Sept 2012 18:15:31 +0300
Postitas Duster
Minu silmis on probleemid sellises järjestuses:
Kelgud kinni, klots pesas liiga tuugalt ning suht viimane asi on kolvid, kolvi simmerid.
Enda masinatel teen ca 2x aastas piduritele kerget värskendust just kelkude määrimisega ning see ongi minu masinatel selline valulävi piir old, sõidavad nad ca 25kkm aastas.

Re: Pidurid jäävad peale

Postitatud: E, 10 Sept 2012 22:48:45 +0300
Postitas vaska
Pidurisüsteemi osad tahavad puhastamist kindlasti kord aastas. Seda võiks arvestada mitte ainult Foresteridel, vaid kõigil masinatel. Eriti annab see märku talvel kui klotsid on tahmavat sorti või soolasogast ei lasta kord nädalas masinat üles sulada.

Re: Pidurid jäävad peale

Postitatud: E, 17 Sept 2012 16:06:54 +0300
Postitas BlackRabbit
Jõudsin ma selle teema teha ja avastasin, et enda omal olid ka kelgud kinni. Ilmselt oli juba mõnda aega kergelt peal olevate piduritega sõidetud, sest aasta tagasi vahetatud klotsidest olid tagumised ära kulunud.
Nipponauto korrastas nii minu kui ka sõbra Foresteri tagumised pidurid (mõlemal sama viga)

Re: Pidurid jäävad peale

Postitatud: P, 12 Mai 2013 14:27:33 +0300
Postitas TeeeTL
On omad pikad kogemused Subaru (Legacy) piduritega. Ja ka selgitus, mis juhtub ja miks.

Olen 5 aasta jooksul lasknud pidureid korrastada 3 erinevas kohas, sh. ka autospiritis ja nipponis. Mis nad seal tegid, ei mina tea,- räägiti midagi remkomplektist ja puhastusest, - aga abi oli ainult mõneks ajaks.

Nüüd siis koukisin ise kogu kompoti kuni viimse tükini lahti ja asi selge. Välja arvatud piduriosade täpsed nimetused :)
Kirjeldan siis igaksjuhuks neid termineid, mida siin kasutan ja mis mulle endale loogilised on tundunud.
Sadul: keskmine liikuv mehhanism pidurisilindri ja kolviga
Raam: see jäik osa silla/käändmiku küljes, kuhu sadul kinnitub läbi liugurite/juhtpoltide
Juhtpolt/Liugur/juhtsõrm (2tk): väliskeermeta poldid, siledat otsa pidi istuvad raami sees pesades, ja sadul kinnitub teise otsa sisekeermesse väiksemate kinnituspoltidega
Pidurisupport: kogu kompott = sadul+poldid+raam
Silindrit ja kolbi ei pea loodetavasti täpsustama.

Misasi on kelk või kelgud, mida te siin kasutate ja mida ka mujal kohtab, on minu jaoks täiesti arusaamatu ja ebaloogiline nimetus, lisaks on erinevates kirjutistes internetis nimetatud kelguks absoluutselt kõiki supporti osi, nii liikuvaid kui liikumatuid :P
Teine segadust tekitav asjaolu on supporti ja sadula samastamine, mida kohtab samuti igal pool.
Tõenäoliselt on ka erinevaid konstruktsioone ja lisadetaile erinevatrel automarkidel, mis omakorda segadust tekitab

Subaru (ja ilmselt mitte ainult subaru) supportite põhiprobleemid on:
1)kolvi ümber olev voldiktihend laseb igasugu pläga vahele ja kolvi pinnale tekib kolvist paksem roostekiht, mille tõttu kolb ei liigu enam tagasi ja ei vabasta sisemist klotsi ketta küljest. Kolvi puhastamine roostest ei aita, - kuna kolb on roostekihi all konarlikuks oksüdeerunud, siis hakkab kolvi ja tihendi vahelt õli lekkima.
2)supporti juhtpoltide määre kaob või kuivab ära (ka korras tihendi puhul). Tulemusena ei liigu poldid pesasse tagasi kui pidurisurve lakkab, ja välimine klots jääb peale. Kui sinna juhtpoldi vahele veel niiskust lisandub, võib tulemuseks olla täiesti kinnikiilunud süsteem.

Mõlemat protsessi soodustab pidurite pealejäämisest tekkiv soojenemine. St. kui jama on pihta hakanud, siis ta ainult süveneb.
Teine soodustav tegur on vähene sõitmine/vähene pidurdamine. Klotside kuludes väljuvad kolb ja juhtpoldid silindritest/pesadest, ning püsivad pikalt ühes asendis ja ilmastikule rohkem valla.

Igatahes, kuna põhjusi jamade tekkeks on mitu, siis on ka lahendusi mitu.
1)Kõige olulisem on, nagu siin eespool juba mainitud - regulaarne profülaktiline juhtpoltide puhastus ja uuesti määrimine - vähemalt kord aastas. Samal ajal tuleks ka kolbi ümbritsev voldiktihend ja selle all olev kolvi pealispind üle vaadata.
Ühe ratta kohta võtab see aega umbes pool tundi, lahti võtta tuleb ainult sadula poldid.
Mis mögin sinna poltide ja kolvitihendi vahele kõige õigem oleks ja kust seda saada - kahjuks ei oska nimetust öelda. Ise olen kasutanud remkomplektidega kaasa pandud löga, kord oranž, kord läbipaistev. Kindlasti ei sobi Mo2S ehk "must määre", see kivistub üsna kiiresti.

2)klotse vahetadada sagedamini, isegi liiga sageli. Et kolb ja juhtpoldid ei väljuks pesast, tihendid deformeeruks vähem ja paljastaks end vähem ilmastikule.

3)Kui kolb on juba konarlikuks roostetanud, siis on ta hukas ja puhastamine ei aita ning tuleb välja vahetada. Silindriga ei juhtu üldjuhul midagi. Kolbide vahetus - isegi kui neid on sadulas 2tk., on koos tihendikomplektiga umbes kolm korda odavam kui kogu sadula vahetamine. Ebameeldivat tööd on võrreldes sadulavahetusega rohkem ainult silindriümbruse puhastamise jagu.

Re: Pidurid jäävad peale

Postitatud: E, 13 Mai 2013 00:14:24 +0300
Postitas Duster
Juhtpolt/Liugur/juhtsõrm- Need ongi maakeeli kelgud ja ainult need, mitte mingeid muid osi ei ole adekvaatne kutsuda kelkudeks.
Õige määre Juhtpolt/Liugur/juhtsõrm/kelkudele ning ka kolvile ja selle tolmukattele ning pidavale rõngale on õige määre nimega piduri vaseliin, üks parimaid, mida saada on, on ainult würthis müüdav vastavanimeline valge plögin suures pigistatavas tuubis. Teiste määretega on olnud igasuguseid probleeme- kuivavad ära, murendavad kummidetaile, jäätuvad kinni või lihtsalt vajavad pidurid tihedamat määrismist, kui oleks loogiline.
Tihedama klotside vahetusega ei saavuta mitte midagi, milleks? Isegi kui friktsioonkate on täielikult eemaldunud metallraamidelt ning pidurit vajutada, pole seal enamikul masinatel piisavalt suurt vahet, et kolb tuleks pesast välja või lõpeks kelkude liikumisulatus. Pidurite hooldamise käigus oleks tark ka kolb mõned korrad lõpuni sisse ning peaaegu terve ta käigu ulatuses välja pressida, et kolvile ladestunud kuivanud määre, oksiidid jne lükataks seal maha. Õigeaegset piduriõli vahetust ei tohiks ammugi unustada, sest ka see võib ära tappa pidurikolvid.

Re: Pidurid jäävad peale

Postitatud: E, 13 Mai 2013 09:13:57 +0300
Postitas mart050
Mul on kogu see piduri tsirkus läbi tehtud ja ka ravitud üldiselt(uued kolvid, tihendid, klotsid, vedelik ja suportite puhastamine roostest liivapritsiga)
Ainuke probleem, mis on jäänud on vasaku suporti kerge kolin teravamates aukudes. Kolises enne remonti ja koliseb ka pärast, kuigi kõvasti vähem.
Tikud said määret täis aga ilmselt on liiga kulunud ja kolisevad ikka ning sellest tingituna vaja vahetada?
On mul õigus või oskab keegi seda vähe paremini lahti seletada lollile?

Re: Pidurid jäävad peale

Postitatud: E, 13 Mai 2013 09:37:59 +0300
Postitas Tubaru
Mul on ka see kadalipp ees.. aukudes kolistab mõnuga, isegi käega supporti loksutades on login sees.

Re: Pidurid jäävad peale

Postitatud: E, 13 Mai 2013 10:08:16 +0300
Postitas AllanA
Mul ka liugurid kolisevad ees, panime määret täis, kuid ilmselt varsti jälle. Üks liugur maksab Outbackile vähemalt 6.4€ , seega x4 + töö :)
A.

Re: Pidurid jäävad peale

Postitatud: E, 13 Mai 2013 14:58:12 +0300
Postitas Duster
Minul on ka suportid täielikult üle tehtud, kuid ikkagi kolisevad, liugurid kulunud ei ole. Kõige naljakam asi on see, et süüdistasin siin pikka aega roolilatti, kuid tegelikult loksuvad hoopis piduriklotsid suunal mitte üles alla vaid just ketta ja kolbide või teiselpool siis sadula kahvade vahel. Nimelt läheb suport sõites hämmastavalt laiali ja klotsid kolisevad vahel, võin neid liugureid määrima jäädagi, kuid tulu ei old. Lõpuks vihastasin ja liimisin jalgratta lohvist lõigatud kummi ning liimisin kereliimiga klotside metallplaatide taha, tulemus on täielik vaikus. Sellest eeldan ainult 1 asja- vedruplekid, mis hoiavad klotse suportiraami küljes on oma elu jooksul liialt kuuma saanud ja toestavad küll klotse piisavalt üles alla liikuval suunal, kuid küljetuge enam ei ole soenedes ja ketta ja suporti vahel kolisevad kuidas iganes soovivad. tellisin mariinest uued plekid (10 euri tk, 2x ühel suportil) ja eks siis annan teada kui vaikus majas. Seda velolohvitrikki ei soovita, kuna kumm eemaldab sealt liiga palju vibratsiooni ära ja suport ei lähe enam nii laiali kui võiks, tulemuseks on õrnalt peal olevad pidurid ning kehvem tunnetus ka, tegin seda ainult testi eesmärgil ja vea leidmiseks, sest roolilatt on 450+ euri ja kvaliteet on kaheldav :D

Re: Pidurid jäävad peale

Postitatud: E, 13 Mai 2013 15:05:54 +0300
Postitas mart050
Tundub, et laialt levinud probleem :D
Ma süüdistasin ka latti algul. Klotsi plekid olid küll tihked ja hoidsid nii kinni, et klots ei tahtnud isegi väga sinna vahele mahtuda.
Ehk siis võiks proovida liugurite vahetust, paha see ei tee ilmselt.

Re: Pidurid jäävad peale

Postitatud: R, 05 Mai 2017 22:07:30 +0300
Postitas swrt
Plaanis homme pidurid ära hooldada ja uuriks mis see õige määre oleks siis liugpoltidele ja mis poest seda võiks leida. Fixus pakub Ate Plastilube liuguritele, netist jälle loed siis ei soovitata?

Re: Pidurid jäävad peale

Postitatud: L, 06 Mai 2017 09:02:22 +0300
Postitas Tubaru
Würthil oli miski hea

Re: Pidurid jäävad peale

Postitatud: L, 06 Mai 2017 10:53:51 +0300
Postitas KungLao
Vasepast on hea, kannatab kuumust. Midagi sellist nagu lingil.
https://www.ladu24.ee/kemikaalid/v%C3%A ... pasta-250g