TEE ISE: Tagumise kojamehe remont
Postitatud: N, 06 Juun 2013 16:22:28 +0300
Auto: Subaru Forester 2006
Sümptom: Tagumine kojamees käib raskelt (võll on kinni)
Põhjus: Kojamehe võlli vahele on pääsenud sool ja niiskus ning võlli koda ja võll on oksüdeerunud
Vaja on: Roostesurma, 23mm padrunvõtit, 10mm võtit, ristpea kruvikeerajat, paksu määret.
1. Eemalda tagumine kojamees ettevaatlikult nuudi otsast (ära vigasta nuuti- kaasa saad aidata nii roostesurma, tõmmitsa kui ka mutrivõtmega)
2. Eemalda tagaluugi sisene polster. Alusta ettevaatlikult polstri servadest ja liigu edasi keskele, et tüüblid terveks jääks
3. Eemalda mootorit vastu luuki hoidev suur mutter ettevaatlikult! Ära vigasta seejuures klaasi vaid toimi tundega! Mutter 23mm ja roostesurm on hädavajalik selle edukal eemaldamisel. Hiljem võib roostes detailid värvida või osta uue mutri vahelise seibi. Mina lihvisin ja värvisin.)
4. Võta lahti mootori külge ühendatud pistik (mõlemat ei ole vaja)
5. Eemalda 3 polti, mis hoiavad mootorit luugi küljes
6. Mootor on nüüd käes- võta omale puhas lina või mingi muu puhas alus ja keera lahti kogu kupatuse ümber olev kaas.
7. Sees on näha kaks hammasratast, tiguliikur hammaslatt ja hunnik paksu määret (soovitus: jäta enne tükkide eemaldamist asend meelde või pildista)
8. Vajalik: Koputa kojamehe võll ettevaatlikult oma pesast välja (vaata, et seibid jms alles oleksid)
7. Sõltuvalt võlli olukorrast puhasta see peene liivapaberiga, lisa uus määre (NB! vaata et kummitihend viga ei saaks- see hoiab niiskuse edaspidi eemal!), määri korralikult määrdega ja lükka võll oma pesasse tagasi kuni see fikseerub oma õigele kohale.
8. Võll peab jääma fikseerituks ning on sõrmedega kergelt liigutatav
9. Lao kogu kupatus vastupidises järjekorras uuesti kokku!
10. Valmis!
Kui roostega probleeme ei ole, siis on maksimaalne ajakulu ca 1h.
Mõned pildid:
Näide ühe teise mootori sisust:
Sümptom: Tagumine kojamees käib raskelt (võll on kinni)
Põhjus: Kojamehe võlli vahele on pääsenud sool ja niiskus ning võlli koda ja võll on oksüdeerunud
Vaja on: Roostesurma, 23mm padrunvõtit, 10mm võtit, ristpea kruvikeerajat, paksu määret.
1. Eemalda tagumine kojamees ettevaatlikult nuudi otsast (ära vigasta nuuti- kaasa saad aidata nii roostesurma, tõmmitsa kui ka mutrivõtmega)
2. Eemalda tagaluugi sisene polster. Alusta ettevaatlikult polstri servadest ja liigu edasi keskele, et tüüblid terveks jääks
3. Eemalda mootorit vastu luuki hoidev suur mutter ettevaatlikult! Ära vigasta seejuures klaasi vaid toimi tundega! Mutter 23mm ja roostesurm on hädavajalik selle edukal eemaldamisel. Hiljem võib roostes detailid värvida või osta uue mutri vahelise seibi. Mina lihvisin ja värvisin.)
4. Võta lahti mootori külge ühendatud pistik (mõlemat ei ole vaja)
5. Eemalda 3 polti, mis hoiavad mootorit luugi küljes
6. Mootor on nüüd käes- võta omale puhas lina või mingi muu puhas alus ja keera lahti kogu kupatuse ümber olev kaas.
7. Sees on näha kaks hammasratast, tiguliikur hammaslatt ja hunnik paksu määret (soovitus: jäta enne tükkide eemaldamist asend meelde või pildista)
8. Vajalik: Koputa kojamehe võll ettevaatlikult oma pesast välja (vaata, et seibid jms alles oleksid)
7. Sõltuvalt võlli olukorrast puhasta see peene liivapaberiga, lisa uus määre (NB! vaata et kummitihend viga ei saaks- see hoiab niiskuse edaspidi eemal!), määri korralikult määrdega ja lükka võll oma pesasse tagasi kuni see fikseerub oma õigele kohale.
8. Võll peab jääma fikseerituks ning on sõrmedega kergelt liigutatav
9. Lao kogu kupatus vastupidises järjekorras uuesti kokku!
10. Valmis!
Kui roostega probleeme ei ole, siis on maksimaalne ajakulu ca 1h.
Mõned pildid:
Näide ühe teise mootori sisust: