1. leht 2-st

TEE ISE: Tagumise kojamehe remont

Postitatud: N, 06 Juun 2013 16:22:28 +0300
Postitas BlackRabbit
Auto: Subaru Forester 2006
Sümptom: Tagumine kojamees käib raskelt (võll on kinni)
Põhjus: Kojamehe võlli vahele on pääsenud sool ja niiskus ning võlli koda ja võll on oksüdeerunud

Vaja on: Roostesurma, 23mm padrunvõtit, 10mm võtit, ristpea kruvikeerajat, paksu määret.

1. Eemalda tagumine kojamees ettevaatlikult nuudi otsast (ära vigasta nuuti- kaasa saad aidata nii roostesurma, tõmmitsa kui ka mutrivõtmega)
2. Eemalda tagaluugi sisene polster. Alusta ettevaatlikult polstri servadest ja liigu edasi keskele, et tüüblid terveks jääks
3. Eemalda mootorit vastu luuki hoidev suur mutter ettevaatlikult! Ära vigasta seejuures klaasi vaid toimi tundega! Mutter 23mm ja roostesurm on hädavajalik selle edukal eemaldamisel. Hiljem võib roostes detailid värvida või osta uue mutri vahelise seibi. Mina lihvisin ja värvisin.)
4. Võta lahti mootori külge ühendatud pistik (mõlemat ei ole vaja)
5. Eemalda 3 polti, mis hoiavad mootorit luugi küljes
6. Mootor on nüüd käes- võta omale puhas lina või mingi muu puhas alus ja keera lahti kogu kupatuse ümber olev kaas.
7. Sees on näha kaks hammasratast, tiguliikur hammaslatt ja hunnik paksu määret (soovitus: jäta enne tükkide eemaldamist asend meelde või pildista)
8. Vajalik: Koputa kojamehe võll ettevaatlikult oma pesast välja (vaata, et seibid jms alles oleksid)
7. Sõltuvalt võlli olukorrast puhasta see peene liivapaberiga, lisa uus määre (NB! vaata et kummitihend viga ei saaks- see hoiab niiskuse edaspidi eemal!), määri korralikult määrdega ja lükka võll oma pesasse tagasi kuni see fikseerub oma õigele kohale.
8. Võll peab jääma fikseerituks ning on sõrmedega kergelt liigutatav
9. Lao kogu kupatus vastupidises järjekorras uuesti kokku!
10. Valmis!

Kui roostega probleeme ei ole, siis on maksimaalne ajakulu ca 1h.

Mõned pildid:
Pilt
Pilt
Pilt
Näide ühe teise mootori sisust:
Pilt

Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont

Postitatud: E, 06 Okt 2014 11:38:28 +0300
Postitas Fahrenheit1982
Paar nädalat tagasi tegin sama protseduuri, ning imelikul kombel mul oli vaja 23mm padruni asemel 24mm.
Nüüd kojamees lendab.

Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont

Postitatud: E, 06 Okt 2014 11:59:06 +0300
Postitas HUNT113
Mind üllatas kojamees üleeile hommikul :cry: , peab lammutama hakkama.

Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont

Postitatud: E, 06 Okt 2014 17:56:45 +0300
Postitas Donhoolio
Sellepärast tulebki ka seda tagumist liigutada nii suvel kui talvel. Paljudel see lihtsalt on seal ilupärast ehk siis ei kasuta ja jääb kinni ja siis lohisebki tühja kaasas autoga...

Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont

Postitatud: E, 06 Okt 2014 20:56:49 +0300
Postitas BlackRabbit
Minu tegemisest on nüüd veidi üle aasta möödas ja töötab endiselt kiirelt ja vaikselt.

Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont

Postitatud: E, 06 Okt 2014 20:58:28 +0300
Postitas Junga
Lisaks veel sinna piltide juurde, et kui juba lahti, siis tasuks neid kolme klemmi ka juurde painutada... e. siis kokkupanekul klemmid tugevamini vastu klemmrõngaid suruks.

Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont

Postitatud: K, 08 Okt 2014 14:08:56 +0300
Postitas HUNT113
Donhoolio kirjutas:Sellepärast tulebki ka seda tagumist liigutada nii suvel kui talvel. Paljudel see lihtsalt on seal ilupärast ehk siis ei kasuta ja jääb kinni ja siis lohisebki tühja kaasas autoga...
Mitte liigutamist küll ei saa süüdistada. Kasutan tagumist pea igal sõidul, isegi maanteel liikudes häirib mind, kui tagaklaas määrdunud. Pigem juhuste kokkulangevus, et külm ilm ja sodi üleküllastus jne.

Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont

Postitatud: T, 04 Nov 2014 11:18:23 +0300
Postitas HUNT113
Nädalavahetusel sai ka lõpuks kojamees uuesti "lendama". Ainukeseks piduriks selle toimingu juures oli suure mutri lahti saamine. Uskumatu, kui kõvasti see oli kinni kittinud. Nädal aega meelitasin roostesurma ja õlidega. Lisaks leidsin, et luugi avanedes ei sütti pagassi tuli. Luku sees paistiski ohtralt rooste taolist ainet. Kahjuks lukk kokku needitud ja päris puhtaks teda seest ei saanudki, kuigi veits paremaks küll.

Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont

Postitatud: T, 04 Nov 2014 12:55:14 +0300
Postitas BlackRabbit
HUNT113 kirjutas:Nädalavahetusel sai ka lõpuks kojamees uuesti "lendama". Ainukeseks piduriks selle toimingu juures oli suure mutri lahti saamine. Uskumatu, kui kõvasti see oli kinni kittinud. Nädal aega meelitasin roostesurma ja õlidega. Lisaks leidsin, et luugi avanedes ei sütti pagassi tuli. Luku sees paistiski ohtralt rooste taolist ainet. Kahjuks lukk kokku needitud ja päris puhtaks teda seest ei saanudki, kuigi veits paremaks küll.
Päris puhtaks neid sees ei saa jah. Luku ise saab päris hästi käima (mina lasin sisse piduripuhastuseks mõeldud sprayd ja pärast ratta ketiõli (peaks olema nö kuiv õli, see ei kiti kinni).
Praegu on aasta ilusti liikunud.

Nendel lukkudel on veel see viga (nagu ka paljudel teistel luukpäradel ja universaalidel), et luku keelt kattev plastik kulub ära. Selle tulemusena kostub kruusateedel tagant loginat.

Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont

Postitatud: T, 04 Nov 2014 14:12:04 +0300
Postitas mart050
BlackRabbit kirjutas:
HUNT113 kirjutas:Nädalavahetusel sai ka lõpuks kojamees uuesti "lendama". Ainukeseks piduriks selle toimingu juures oli suure mutri lahti saamine. Uskumatu, kui kõvasti see oli kinni kittinud. Nädal aega meelitasin roostesurma ja õlidega. Lisaks leidsin, et luugi avanedes ei sütti pagassi tuli. Luku sees paistiski ohtralt rooste taolist ainet. Kahjuks lukk kokku needitud ja päris puhtaks teda seest ei saanudki, kuigi veits paremaks küll.
Päris puhtaks neid sees ei saa jah. Luku ise saab päris hästi käima (mina lasin sisse piduripuhastuseks mõeldud sprayd ja pärast ratta ketiõli (peaks olema nö kuiv õli, see ei kiti kinni).
Praegu on aasta ilusti liikunud.

Nendel lukkudel on veel see viga (nagu ka paljudel teistel luukpäradel ja universaalidel), et luku keelt kattev plastik kulub ära. Selle tulemusena kostub kruusateedel tagant loginat.
Lagina vastu aitab luku vastuse reguleerimine, seal isegi märgid peal.

Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont

Postitatud: K, 06 Dets 2017 22:01:44 +0300
Postitas IndrekI
Mul ka SG-l tagumine kojamees ei tööta. Autot ostes müüja ütles, et mootor küpse, kuid võib ka võll lihtsalt kinni olla. Polegi vaadanud, kas kaitse on terve :)
Kui lahti võtan, mis määret sinna panna mõistlik on? Kuna seal plastmassosad ja kummitihendid, siis tavotipritsist tapimääret pole mõistlik panna? Või on mõistlik lihtsalt enne uus mootor sebida, kui üldse lammutama hakata?

Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont

Postitatud: P, 25 Mär 2018 15:51:35 +0300
Postitas tiriliri
Sai siis endal ka see töö ette võetud, ei teadnudki et tagumine kojamees nii kiiresti liikuda võib.

Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont

Postitatud: E, 26 Mär 2018 20:19:23 +0300
Postitas MargusR
Sellepeale ütlen-kasutage kojameest iga sajuga ja kinni ei jää!Las lappab pikemal sõidul minna kasvõi kogu sõidu kui sajab.

Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont

Postitatud: T, 27 Mär 2018 18:02:16 +0300
Postitas tiriliri
Kusjuures kasutan koguaeg, mulle meeldib kui näen mis taga toimub.

Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont

Postitatud: T, 27 Mär 2018 18:07:28 +0300
Postitas MargusR
Kui kojamehe võll kinni jääb on tihtipeale süüdi klaasi läbiv tihend,mis vee sisse laseb.