TEE ISE: Tagumise kojamehe remont
- BlackRabbit
- Guru
- Postitusi: 1254
- Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300
TEE ISE: Tagumise kojamehe remont
Auto: Subaru Forester 2006
Sümptom: Tagumine kojamees käib raskelt (võll on kinni)
Põhjus: Kojamehe võlli vahele on pääsenud sool ja niiskus ning võlli koda ja võll on oksüdeerunud
Vaja on: Roostesurma, 23mm padrunvõtit, 10mm võtit, ristpea kruvikeerajat, paksu määret.
1. Eemalda tagumine kojamees ettevaatlikult nuudi otsast (ära vigasta nuuti- kaasa saad aidata nii roostesurma, tõmmitsa kui ka mutrivõtmega)
2. Eemalda tagaluugi sisene polster. Alusta ettevaatlikult polstri servadest ja liigu edasi keskele, et tüüblid terveks jääks
3. Eemalda mootorit vastu luuki hoidev suur mutter ettevaatlikult! Ära vigasta seejuures klaasi vaid toimi tundega! Mutter 23mm ja roostesurm on hädavajalik selle edukal eemaldamisel. Hiljem võib roostes detailid värvida või osta uue mutri vahelise seibi. Mina lihvisin ja värvisin.)
4. Võta lahti mootori külge ühendatud pistik (mõlemat ei ole vaja)
5. Eemalda 3 polti, mis hoiavad mootorit luugi küljes
6. Mootor on nüüd käes- võta omale puhas lina või mingi muu puhas alus ja keera lahti kogu kupatuse ümber olev kaas.
7. Sees on näha kaks hammasratast, tiguliikur hammaslatt ja hunnik paksu määret (soovitus: jäta enne tükkide eemaldamist asend meelde või pildista)
8. Vajalik: Koputa kojamehe võll ettevaatlikult oma pesast välja (vaata, et seibid jms alles oleksid)
7. Sõltuvalt võlli olukorrast puhasta see peene liivapaberiga, lisa uus määre (NB! vaata et kummitihend viga ei saaks- see hoiab niiskuse edaspidi eemal!), määri korralikult määrdega ja lükka võll oma pesasse tagasi kuni see fikseerub oma õigele kohale.
8. Võll peab jääma fikseerituks ning on sõrmedega kergelt liigutatav
9. Lao kogu kupatus vastupidises järjekorras uuesti kokku!
10. Valmis!
Kui roostega probleeme ei ole, siis on maksimaalne ajakulu ca 1h.
Mõned pildid:
Näide ühe teise mootori sisust:
Sümptom: Tagumine kojamees käib raskelt (võll on kinni)
Põhjus: Kojamehe võlli vahele on pääsenud sool ja niiskus ning võlli koda ja võll on oksüdeerunud
Vaja on: Roostesurma, 23mm padrunvõtit, 10mm võtit, ristpea kruvikeerajat, paksu määret.
1. Eemalda tagumine kojamees ettevaatlikult nuudi otsast (ära vigasta nuuti- kaasa saad aidata nii roostesurma, tõmmitsa kui ka mutrivõtmega)
2. Eemalda tagaluugi sisene polster. Alusta ettevaatlikult polstri servadest ja liigu edasi keskele, et tüüblid terveks jääks
3. Eemalda mootorit vastu luuki hoidev suur mutter ettevaatlikult! Ära vigasta seejuures klaasi vaid toimi tundega! Mutter 23mm ja roostesurm on hädavajalik selle edukal eemaldamisel. Hiljem võib roostes detailid värvida või osta uue mutri vahelise seibi. Mina lihvisin ja värvisin.)
4. Võta lahti mootori külge ühendatud pistik (mõlemat ei ole vaja)
5. Eemalda 3 polti, mis hoiavad mootorit luugi küljes
6. Mootor on nüüd käes- võta omale puhas lina või mingi muu puhas alus ja keera lahti kogu kupatuse ümber olev kaas.
7. Sees on näha kaks hammasratast, tiguliikur hammaslatt ja hunnik paksu määret (soovitus: jäta enne tükkide eemaldamist asend meelde või pildista)
8. Vajalik: Koputa kojamehe võll ettevaatlikult oma pesast välja (vaata, et seibid jms alles oleksid)
7. Sõltuvalt võlli olukorrast puhasta see peene liivapaberiga, lisa uus määre (NB! vaata et kummitihend viga ei saaks- see hoiab niiskuse edaspidi eemal!), määri korralikult määrdega ja lükka võll oma pesasse tagasi kuni see fikseerub oma õigele kohale.
8. Võll peab jääma fikseerituks ning on sõrmedega kergelt liigutatav
9. Lao kogu kupatus vastupidises järjekorras uuesti kokku!
10. Valmis!
Kui roostega probleeme ei ole, siis on maksimaalne ajakulu ca 1h.
Mõned pildid:
Näide ühe teise mootori sisust:
- Fahrenheit1982
- Postitusi: 29
- Liitunud: E, 12 Mai 2014 14:31:38 +0300
Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont
Paar nädalat tagasi tegin sama protseduuri, ning imelikul kombel mul oli vaja 23mm padruni asemel 24mm.
Nüüd kojamees lendab.
Nüüd kojamees lendab.
Viimati muutis Fahrenheit1982, R, 27 Mär 2015 13:50:52 +0300, muudetud 1 kord kokku.
He — the best! This Impreza turbo with a basket in front and rear child seat. It is civilized, but no roads can do.
© Richard Hammond.
© Richard Hammond.
Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont
Mind üllatas kojamees üleeile hommikul , peab lammutama hakkama.
ex vanad 2,5 liitrit
2008 2,5 XT
2008 2,5 XT
Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont
Sellepärast tulebki ka seda tagumist liigutada nii suvel kui talvel. Paljudel see lihtsalt on seal ilupärast ehk siis ei kasuta ja jääb kinni ja siis lohisebki tühja kaasas autoga...
- BlackRabbit
- Guru
- Postitusi: 1254
- Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300
Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont
Minu tegemisest on nüüd veidi üle aasta möödas ja töötab endiselt kiirelt ja vaikselt.
Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont
Lisaks veel sinna piltide juurde, et kui juba lahti, siis tasuks neid kolme klemmi ka juurde painutada... e. siis kokkupanekul klemmid tugevamini vastu klemmrõngaid suruks.
Nahatan ka roole aegajalt : http://s879.photobucket.com/user/Rom_Ko ... g.html?o=6
Info: romm.koma@gmail.com
Info: romm.koma@gmail.com
Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont
Mitte liigutamist küll ei saa süüdistada. Kasutan tagumist pea igal sõidul, isegi maanteel liikudes häirib mind, kui tagaklaas määrdunud. Pigem juhuste kokkulangevus, et külm ilm ja sodi üleküllastus jne.Donhoolio kirjutas:Sellepärast tulebki ka seda tagumist liigutada nii suvel kui talvel. Paljudel see lihtsalt on seal ilupärast ehk siis ei kasuta ja jääb kinni ja siis lohisebki tühja kaasas autoga...
ex vanad 2,5 liitrit
2008 2,5 XT
2008 2,5 XT
Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont
Nädalavahetusel sai ka lõpuks kojamees uuesti "lendama". Ainukeseks piduriks selle toimingu juures oli suure mutri lahti saamine. Uskumatu, kui kõvasti see oli kinni kittinud. Nädal aega meelitasin roostesurma ja õlidega. Lisaks leidsin, et luugi avanedes ei sütti pagassi tuli. Luku sees paistiski ohtralt rooste taolist ainet. Kahjuks lukk kokku needitud ja päris puhtaks teda seest ei saanudki, kuigi veits paremaks küll.
ex vanad 2,5 liitrit
2008 2,5 XT
2008 2,5 XT
- BlackRabbit
- Guru
- Postitusi: 1254
- Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300
Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont
Päris puhtaks neid sees ei saa jah. Luku ise saab päris hästi käima (mina lasin sisse piduripuhastuseks mõeldud sprayd ja pärast ratta ketiõli (peaks olema nö kuiv õli, see ei kiti kinni).HUNT113 kirjutas:Nädalavahetusel sai ka lõpuks kojamees uuesti "lendama". Ainukeseks piduriks selle toimingu juures oli suure mutri lahti saamine. Uskumatu, kui kõvasti see oli kinni kittinud. Nädal aega meelitasin roostesurma ja õlidega. Lisaks leidsin, et luugi avanedes ei sütti pagassi tuli. Luku sees paistiski ohtralt rooste taolist ainet. Kahjuks lukk kokku needitud ja päris puhtaks teda seest ei saanudki, kuigi veits paremaks küll.
Praegu on aasta ilusti liikunud.
Nendel lukkudel on veel see viga (nagu ka paljudel teistel luukpäradel ja universaalidel), et luku keelt kattev plastik kulub ära. Selle tulemusena kostub kruusateedel tagant loginat.
Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont
Lagina vastu aitab luku vastuse reguleerimine, seal isegi märgid peal.BlackRabbit kirjutas:Päris puhtaks neid sees ei saa jah. Luku ise saab päris hästi käima (mina lasin sisse piduripuhastuseks mõeldud sprayd ja pärast ratta ketiõli (peaks olema nö kuiv õli, see ei kiti kinni).HUNT113 kirjutas:Nädalavahetusel sai ka lõpuks kojamees uuesti "lendama". Ainukeseks piduriks selle toimingu juures oli suure mutri lahti saamine. Uskumatu, kui kõvasti see oli kinni kittinud. Nädal aega meelitasin roostesurma ja õlidega. Lisaks leidsin, et luugi avanedes ei sütti pagassi tuli. Luku sees paistiski ohtralt rooste taolist ainet. Kahjuks lukk kokku needitud ja päris puhtaks teda seest ei saanudki, kuigi veits paremaks küll.
Praegu on aasta ilusti liikunud.
Nendel lukkudel on veel see viga (nagu ka paljudel teistel luukpäradel ja universaalidel), et luku keelt kattev plastik kulub ära. Selle tulemusena kostub kruusateedel tagant loginat.
19' Outback Summit
16' Forester XT
12' Legacy UA 2.5
06' Forester XT 5MT
01' Outback H6
01' Legacy 2.5 Limited
16' Forester XT
12' Legacy UA 2.5
06' Forester XT 5MT
01' Outback H6
01' Legacy 2.5 Limited
Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont
Mul ka SG-l tagumine kojamees ei tööta. Autot ostes müüja ütles, et mootor küpse, kuid võib ka võll lihtsalt kinni olla. Polegi vaadanud, kas kaitse on terve
Kui lahti võtan, mis määret sinna panna mõistlik on? Kuna seal plastmassosad ja kummitihendid, siis tavotipritsist tapimääret pole mõistlik panna? Või on mõistlik lihtsalt enne uus mootor sebida, kui üldse lammutama hakata?
Kui lahti võtan, mis määret sinna panna mõistlik on? Kuna seal plastmassosad ja kummitihendid, siis tavotipritsist tapimääret pole mõistlik panna? Või on mõistlik lihtsalt enne uus mootor sebida, kui üldse lammutama hakata?
Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont
Sai siis endal ka see töö ette võetud, ei teadnudki et tagumine kojamees nii kiiresti liikuda võib.
Legacy `05
Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont
Sellepeale ütlen-kasutage kojameest iga sajuga ja kinni ei jää!Las lappab pikemal sõidul minna kasvõi kogu sõidu kui sajab.
Forester 2,0 110Kw SH
Manuaalkast
Bensiin
Värvus:Must
2009
Manuaalkast
Bensiin
Värvus:Must
2009
Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont
Kusjuures kasutan koguaeg, mulle meeldib kui näen mis taga toimub.
Legacy `05
Re: TEE ISE: Tagumise kojamehe remont
Kui kojamehe võll kinni jääb on tihtipeale süüdi klaasi läbiv tihend,mis vee sisse laseb.
Forester 2,0 110Kw SH
Manuaalkast
Bensiin
Värvus:Must
2009
Manuaalkast
Bensiin
Värvus:Must
2009