Arvamusi Forester 2014 bensiin, manuaal teemal

Forester'iga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
mmmargus
Postitusi: 9
Liitunud: E, 24 Mär 2014 21:16:41 +0300

Arvamusi Forester 2014 bensiin, manuaal teemal

#1 Postitus Postitas mmmargus » E, 24 Mär 2014 21:33:44 +0300

Tere Subaru rahvas!

Paluksin arvamusi 2014 aasta (2012-... mudel ehk viies põlvkond) Foresteri teemadel. Täpsemalt baasvarustuses 2.0X (bensiin, manuaal).
1) Küttekulu peaks speki järgi olema 6 maanteel ja 8,5 linnas. Kas need numbrid tunduvad reaalsed? Kui maanteel sõita 90km/h ja möödasõite teha planeeritult (mitte suure kiirendamisega), siis võib tõesti tulla 6l/100km küttekuluks kvaliteetse kütte puhul?
2) Kas ilma X-MODEita samuti hakatakse neid diagonaalis olevaid rattaid, mis maad ei puuduta (ja niisama ringi käivad) pidurdama selleks, et diferentsiaalid mõlemal sillal hakkaksid seda ratast, mis maaga kontaktis on, edasi liigutama? Youtube on täis videosid, kus Forester seda teeb. Kas ka ilma X-MODE funktsioonita? Meeldib väga manuaal käigukast ja sellele X-MODE ei ole.
3) Arvamusi uuema Foresteri mudeli aeglusti puudumisel?

Igasugused kommentaarid (nii positiivsed kui negatiivsed) väga teretulnud.

Turvalisuse poolest oma hinnaklassi parim tundub, nii Euroncap kui eriti veel IIHS hinnangul.

marek906
Subaruaff
Postitusi: 54
Liitunud: P, 01 Veebr 2009 10:51:18 +0300

Re: Arvamusi Forester 2014 bensiin, manuaal teemal

#2 Postitus Postitas marek906 » E, 24 Mär 2014 21:54:45 +0300

CVT kastiga auto on ökonoomsem, küsi esindustes palju manual kastiga autosid on müüdud....

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: Arvamusi Forester 2014 bensiin, manuaal teemal

#3 Postitus Postitas Tiit » E, 24 Mär 2014 22:21:45 +0300

2013 tuli viimase põlvkonna (ehk 4) Forester. Mu meelest on kõige jaburam kooslus see jõuetu 2,0 bensiinimootor ja manuaalkast. See mootor vajab CVT kasti mis hoiab kogu aeg pöörded õiges vahemikus ja tagab ökonoomsuse. Olen suht kindel, et manuaal on reaalses elus oluliselt janusem kui CVT.

Manuaalkastiga kaob käiku vahetades vedu ära, mis suurendab halbades tingimustes oma lollusest kinni jäämise võimalusi kordades kui samas CVT puhul on püsivalt vedu taga. Mine proovi CVT ära ja unusta manuaal. Manuaal on tore ainult 2. põlvkonna (mõningate mööndustega ka 3. põlvkonna) XT Foresteridel, mis muudab pereauto parajaks elajaks.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Arvamusi Forester 2014 bensiin, manuaal teemal

#4 Postitus Postitas Duster » E, 24 Mär 2014 22:28:42 +0300

Aeglusti oli eelnevatel minumeelest must have, seda eriti kõrgete isnendite nagu forekas puhul. Endal oli klassik impreza ja kasutasin külgpoksi nikerdamisel, käru vedamisel ning isegi jääradadel. Suur miinus mu silmis, et seda enam ei ole. Ehk on kompensatsiooniks 6 käiku vähe aeglasemate ülekannetega...
Küttekulu kohta olen kuulnud ainult positiivset, seda aga ainult võrreldes eelnevate põlvkondadega. Isiklikult ei usu eriti nendesse variaatorite eelistesse ja seda eelkõige kütusekulu mõistes, võimalik veel, et räigelt ökotades, kuid teravama jalaga peaks manual oma konkreetsete ülekannetega ökom olema. Paberil on alati kõik äge ja nende kastide pooldajaid jagub üle terve ilma, kuid minu jaoks tõestaks ta ennast ainult isikliku kogemusega, kuid viimane on välistatud, sest invaautodega ma ei sõida :D
On see x-mode või teda pole, ei oma minuarvates erilist tähtsust. Veojõukontroll on nagunii peal ja manuaalisendid isegi ilma kontrollideta ronivad eesrindlikult, lihtsalt tuleb mõelda veidi ette trajekrooride valimisel ronides. Lisaks palju sa reaalselt ikka niivisi ronid, et autol, millel on 22cm kliirensit ulatub maha vaid 2, kui teed seda ebareaalselt tihedalt, siis oleks "pärismaastur" õigem valik, milledele forester ei hakka kunagi kandadele astuma olemata elektroonika hunnikust.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

K24
Rallisportlane
Postitusi: 482
Liitunud: P, 24 Juul 2005 19:54:45 +0300

Re: Arvamusi Forester 2014 bensiin, manuaal teemal

#5 Postitus Postitas K24 » T, 25 Mär 2014 00:41:41 +0300

Vanemad just ostsid 2014 ja 2.0 bensiin, CVT. Sõitsin ise 500km sellega umbes, millest 270km linnas.
1) Küttekulu linnas kui hästi rahulikult sõita, siis üheksa (mul olid sellised 10km otsad, kus ei ole pidevalt stop and go liiklus).
Maanteel proovisin, kui 95km/h, siis oli kulu umbes kaheksa kandis, kui 85km/h, siis umbes seitse (kiirused GPSi järgi). Oluliselt vähemaga ei ole kiirust alandamata võimalik. Praegu olid hommikud jahedamad ka, mõned kraadid miinust. Ilmselt suvel saab selle arvelt veidi alla aga sügaval talvel võtab see-eest taas rohkem. Mingi langus eeldatavasti toimub ka läbisõidu kasvades.
2) X-mode ei proovinud aga pakun et veojõukontroll töötab ka ilma, lihtsalt X-modega võibolla veel paremini.
3) Kui sa põldu ei plaani künda, siis ma ei näe aeglustil otsest vajadust. Kui siis mingi raske treileriga manööverdamisel või maastikul. Iseasi palju neist tänapäeva pargikatest metsa ikka satuvad. Kerghaagist veab see auto kenasti, autotreilerit ei proovinud.

Muid tähelepanekuid.
Plussid: sõita mõnus, isteasendi saab kõrgeks sättida kui vaja, salongimüra väike, suhteliselt ruumikas, väga hea käigukast (reageerib kiiresti, eriti mugav on libedaga käiguga pidurdamine), hea manööverdada, maanteel ja linnas mõnus sõita. Praktilise inimese auto.
Miinuste poolelt: iste ilma korraliku külgtoeta ja nagu Jaapanlastel ikka, istmepadi ka suhteliselt lühike. Muu üle ei oskagi kohe nuriseda. Selge see et 2.0 bensiin CVT kiirenduspill ei ole, seega seda miinusena välja ei hakanud tooma.

Kokkuvõttes võib öelda, et teist uut neliveolist autot sama raha eest naljalt ei leia. Kui siis IX35 või Sportage, mis on mõlemad ka ok, aga pisut väiksema salongiga, ning mitte nii kõrge kliirensiga.

mmmargus
Postitusi: 9
Liitunud: E, 24 Mär 2014 21:16:41 +0300

Re: Arvamusi Forester 2014 bensiin, manuaal teemal

#6 Postitus Postitas mmmargus » T, 25 Mär 2014 12:42:35 +0300

Tänan asjalike kommentaaride eest.

Jah, 4 generatsioon on see hetkel kõige uuem Forester, lugesin ise valesti, et juba viies :-)

CR-Vsid on manuaale Eestis ostetud ~ 30% kõikidest uutest CR-Vdest, Forestere paarkümmen % - sellise info olen esindustest saanud.
Samas ladudesse neid manuaale ikka toodetakse ja ostjaid neile leidub (ehk loodetavasti ka know-how ja varuosade kättesaadavus).

Kuna olen üle 190cm kasvu, siis see välistab taga istudes SX4 (Grand Vitarat enam suvest ei toodeta), Sportage, ix35, Tiguan, Yeti ja isegi CR-V. Ainult Forester ja RAV4 on tagaistmete juures piisavalt kõrge laega ehk siis iste on piisavalt madalal/eemal laest.

Ka ringteedel +50km/h sõites hakkasid ix35, Sportage, Yeti minema lendama kurvist. RAV4 ja Forester püsisid kurvis ilusti - kõikidel olid all lamellid (eks muidugi omab tähtsust mis tootja ja kui vana rehv).

Uue autoga tõesti kändude otsa ronima ei lähe, selleks on kaherattalised :-) või siis tõesti korraliku aparaadiga, millel aeglustid, diferentsiaali lukud, korralikud rehvid jms.

Eks tuleb teha ka teine testsõit - minna maanteele, keskmise küttekulu arvutaja nullid ja nii umbes 10km/h sõita. Eks näis. Annan teada kui katse tehtud.

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Arvamusi Forester 2014 bensiin, manuaal teemal

#7 Postitus Postitas BlackRabbit » T, 25 Mär 2014 14:08:19 +0300

mmmargus kirjutas:Tänan asjalike kommentaaride eest.

Jah, 4 generatsioon on see hetkel kõige uuem Forester, lugesin ise valesti, et juba viies :-)

CR-Vsid on manuaale Eestis ostetud ~ 30% kõikidest uutest CR-Vdest, Forestere paarkümmen % - sellise info olen esindustest saanud.
Samas ladudesse neid manuaale ikka toodetakse ja ostjaid neile leidub (ehk loodetavasti ka know-how ja varuosade kättesaadavus).

Kuna olen üle 190cm kasvu, siis see välistab taga istudes SX4 (Grand Vitarat enam suvest ei toodeta), Sportage, ix35, Tiguan, Yeti ja isegi CR-V. Ainult Forester ja RAV4 on tagaistmete juures piisavalt kõrge laega ehk siis iste on piisavalt madalal/eemal laest.

Ka ringteedel +50km/h sõites hakkasid ix35, Sportage, Yeti minema lendama kurvist. RAV4 ja Forester püsisid kurvis ilusti - kõikidel olid all lamellid (eks muidugi omab tähtsust mis tootja ja kui vana rehv).

Uue autoga tõesti kändude otsa ronima ei lähe, selleks on kaherattalised :-) või siis tõesti korraliku aparaadiga, millel aeglustid, diferentsiaali lukud, korralikud rehvid jms.

Eks tuleb teha ka teine testsõit - minna maanteele, keskmise küttekulu arvutaja nullid ja nii umbes 10km/h sõita. Eks näis. Annan teada kui katse tehtud.
Lisan enda kogemused:
Rav4
Plussid: Veidi vaiksem, kvaliteetsema sisutusega ja veidi parema varustusega, paremate tuledega, vaikne. Tundub moodsam auto.
Miinused: Juhitavus kurvilisel ja mägiteel, läbivus raskemal maastikul, elektroonika sekkub liialt

Forester
Plussid: Mootor, istub hästi teel nii ekstreemoludes kui ka tavasituatsioonis. Hea läbivus maastikul, hea sõiduasend
Miinused: Selle raha eest võiks sistus kvaliteetsem olla, helisüsteem on prügikasti väärt

K24
Rallisportlane
Postitusi: 482
Liitunud: P, 24 Juul 2005 19:54:45 +0300

Re: Arvamusi Forester 2014 bensiin, manuaal teemal

#8 Postitus Postitas K24 » T, 25 Mär 2014 21:26:00 +0300

mmmargus kirjutas:.....Kuna olen üle 190cm kasvu, siis see välistab taga istudes SX4 (Grand Vitarat enam suvest ei toodeta), Sportage, ix35, Tiguan, Yeti ja isegi CR-V. Ainult Forester ja RAV4 on tagaistmete juures piisavalt kõrge laega ehk siis iste on piisavalt madalal/eemal laest.
Ka ringteedel +50km/h sõites hakkasid ix35, Sportage, Yeti minema lendama kurvist. RAV4 ja Forester püsisid kurvis ilusti - kõikidel olid all lamellid (eks muidugi omab tähtsust mis tootja ja kui vana rehv)......
Oleneb jah palju sa üle 190cm oled. Ma olen ise hommikuti 190,5cm :D ja mahun vabalt ära ka Sportagesse. Küll aga olen nõus, et Foresteris on ruumi tõesti rohkem.
Kurvisuutlikkuselt on nad sarnaste rehvidega täiesti võrreldavad. Mõlema vedrustus on suhteliselt jäik ja konkreetne. Foresteri vedrustuse käik on muidugi pikem.
Ma olen Sportagega ka libedates oludes päris palju sõitnud ja püsib väga hästi. Mineku osas on mul muidugi keeruline võrrelda, sest Kia on 135kW ja 350Nm. :D
Muidugi kui praegu ostaks, siis võtaks sama raha eest mis Kia sai ostetud, XT, see on selge. :)

mmmargus
Postitusi: 9
Liitunud: E, 24 Mär 2014 21:16:41 +0300

Re: Arvamusi Forester 2014 bensiin, manuaal teemal

#9 Postitus Postitas mmmargus » T, 25 Mär 2014 22:10:09 +0300

Tõsi, Sportage tundus kindlam, kui ix35 ja Yeti, kuid Subaru jättis kindlama mulje.
350Nm vääne on juba tõesti asjalikum.

Kaldub hetkel väga Foresteri poole ära :-)

K24
Rallisportlane
Postitusi: 482
Liitunud: P, 24 Juul 2005 19:54:45 +0300

Re: Arvamusi Forester 2014 bensiin, manuaal teemal

#10 Postitus Postitas K24 » T, 25 Mär 2014 23:00:22 +0300

Ma arvan et Forester on hea valik!

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: Arvamusi Forester 2014 bensiin, manuaal teemal

#11 Postitus Postitas Tiit » K, 26 Mär 2014 00:55:55 +0300

See palju uus demoauto uuena kütust võtab on ikka täiesti mõttetu mõõta. Diisel Legacy kütusekulu alanes ca 13 000 km juures umbes liiter.

Üks tuttav valis ka siin mõnda aega tagasi erinevate autode vahel ning lõpus kaalus Foresteri ja Outlanderi vahel. Kütusekulud tehaseandmetes suht samad, komakoht siia-sinna. Kuna hind oli määrav ja Outlander tuli parema hinnaga kätte, siis võttis selle. Tulemus on see, et linnas alla 13 on võimatu hakkama saada. Forester sellistes kogustes aga kindlasti kütust ei tarbi.

Subaru CVT kohta niipalju, et maanteel püsikiirusega sõites tõmbab mäkke üles sõites CVT käigu-paar alla, et mootor töötaks kõige väiksema koormusega ja sellega saadaksegi reaalselt automaadiga väiksem kulu kui manuaaliga. Ilmselt tasases Põhja-Eestis annab vähem tunda, aga siin lõunas on vahet juba küll - mitte ei viitsi manuaaliga kogu aeg võimelda.

Aga see selleks. Igal juhul on Forester aus auto ning see tasub võtta juba selle poolest, et Toyota esindustes täidetakse hoolduse käigus küll kõige rohkem lehti auto kontrolli kohta, kuid pärast garantii lõppu saad peaaegu iga kord hinnanguks, et autoga ei ole soovitatav sõita kui just vähemalt 400-500 euro eest uusi juppe külge ei osta. Ja 50% juhtudest on selle põhjuseks nende enda laiskus, et kõiki töid ei ole ikkagi hoolduse käigus tehtud vaid ainult pabereid täidetud. Näiteks pidurisadulaid puhastatakse ja piduriklotside paksust hinnatakse rattaid alt võtmata jne.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

mmmargus
Postitusi: 9
Liitunud: E, 24 Mär 2014 21:16:41 +0300

Re: Arvamusi Forester 2014 bensiin, manuaal teemal

#12 Postitus Postitas mmmargus » K, 26 Mär 2014 10:09:01 +0300

Kusjuures Toyota peaks just olema idee poolest kõige eesrindlikum, kuna hakkas peale IIWW kasutama LEAN mõttelaadi, mis on just kliendi keskne jms. Aga kuidagi ei jõua see ideoloogia sealt päikesemaalt siia kargesse Põhjamaale kohale.
Seda ma ei eeldagi, et sissesõitmata mootor vähe kütust võtaks :-)
Tänapäeval on muidugi tehnoloogia nii täpseks läinud, et enam ei pea esimesed 5 - 10 kkm sõitma seal 50km/h ja iga 10km tagant mootorit jahutama.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Arvamusi Forester 2014 bensiin, manuaal teemal

#13 Postitus Postitas Duster » K, 26 Mär 2014 11:30:45 +0300

Aga ongi toyots kõige eesrindlikum, tuleb ainult mõistlikult küsida ja oma probleem neile pädevalt lahti seletada, see mõttelaad ei jõua ainult klienditeenindajani, muu toimib.
Ostsin ise kunagi amservist corolla, millele anti pool aastat garantiid. Ilma suurema nututa vahetati ära roolilatt (17000 eeki), reguleeriti ära kojamehed, vahetati ära väikehoolduse käigus veepump, konditsioneer jooksis pikapeale tühjaks, tehti tasuta korda peale garantiiajal lõppu. Ning 4,5 aastat hiljem roostetas läbi paak, tehasest saadeti tasuta uus paak, tuli maksta ainult tööraha 80 euri. Kiirhoolduses on mul 2x tehtud tasuta veakoodide kustutamine ja hetkega, mitte kusagil järjekorras passides.
Ning 1x prinditi tuima näoga remondi manuaalist elektriskeem ja egr diagnosti tabel, et ma saaksin ise egr vea parandada, mitte neile 440 euri uue eest kohe maksma. Sellist vastutulemist kliendile ei ole ma ei kuulnud ega näinud mitte üheltki teiselt esinduselt eestis...
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: Arvamusi Forester 2014 bensiin, manuaal teemal

#14 Postitus Postitas Tiit » K, 26 Mär 2014 19:55:30 +0300

See sõltub seal konkreetse klienditeenindaja hetketujust. Kui mingi probleem suure kella külge seal esinduses panna, siis leitakse jah lahendus kiiresti, tullakse ise autole koju järgi ja tuuakse tagasi jne. Toyota innovatsiooni ja hea teeninduse on ära tapnud puhas MBA stiilis juhtimine ehk ainult raamatupidamislik kasum. Teenindustase mis oli Amservis ca 2-3 aastat tagasi ja mis hetkel on... need on 3 eri maailma.

20% Subarust kuulub Toyota kontsernile. Võite arvata miks kadusid skuup ja raamita aknad.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

mrtn
Postitusi: 3
Liitunud: T, 18 Dets 2007 02:53:16 +0300

Re: Arvamusi Forester 2014 bensiin, manuaal teemal

#15 Postitus Postitas mrtn » R, 28 Mär 2014 20:50:08 +0300

Käisin täna uue Foresteriga proovisõidul. CVT käitub esmaklassiliselt, minekut on kõvasti rohkem kui CR-Vl. Kütusekulu oli ka paarikümneminutise linnasõidu järel 8,9. Sõidukogemus oli põimst positiivne. Telefoni ära paaritada ei õnnestunud. Helisüsteem on XS-varustustasemel nii jube, et selle kirjeldamiseks peaks kirjaniku leidma. Mul ei tule elust ühtegi nii halva heliga autot meelde. Äkki vana Berlingo siiski oli, kindel pole.

Kas parem nelivedu ja liiter vähem kütusekulu suudavad kallutada Foresteri eelistama parema varustuse ja igas mõttes mugavama ja suurema CR-V ees, saab näha. Hakkan ennast peedistama.

Vasta