EJ25 mootori teemadel

Impreza'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
woceu
Postitusi: 28
Liitunud: P, 18 Aug 2013 22:06:16 +0300

EJ25 mootori teemadel

#1 Postitus Postitas woceu » R, 16 Sept 2016 21:02:33 +0300

Kuna ma plaanin oma esimest Impreza WRX-i osta, mis on EJ25 mootoriga, siis olen viimased päevad kõiksugu informatsiooni üritanud koguda.
Leidsin internetist sellise huvitava postituse: https://www.maperformance.com/blogs/map ... mance-tips

Kas keegi, kellel kogemust nende mootoritga on, oskaks kommenteerida palju sellest ka nö tõele vastab?
Millegi pärast ka üldiselt tundub, et 2.5-st mootorit justkui nagu ei soositaks, aga miks täpsemalt? Ma olen aru saanud, et kui hakata mootorit tuunima, siis tekivad probleemid? Aga kas ka stock seisus?

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: EJ25 mootori teemadel

#2 Postitus Postitas Tubaru » L, 17 Sept 2016 00:48:45 +0300

2.0 on tehasest vastupidavam.
2.5 oleks mõistlik arvestada juba ostes, et sepiskolvid vaja mingi hetk panna (kui on plaanis peale keerata ja seda pole juba tehtud). Muuseas ennetavalt on üldjuhul odavam, kui kolksatust ootama jäädes.
Wrx puhul olenevalt sõidustiilist võiks ka vaikselt STI 6-käigulisele kastile mõelda. Jällegi ennetavalt odavam, saad töötava originaalkasti maha müüa/garaazi tolmu koguma panna.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: EJ25 mootori teemadel

#3 Postitus Postitas raig0 » L, 17 Sept 2016 09:12:28 +0300

Kogu jutt vastab tõele.
Kolbe lõhub ainult detonatisoon. Ja artiklis on ju ilusti ära seletatud, mis põhjustel see tekib ja kuidas STI-ga sõita, et mootorit mitte üle koormata.
Mina ka oma Ej20 modifitseerisin "quench areat". See koht on seal ainult roheliste pärast jällegi.
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

Kasutaja avatar
woceu
Postitusi: 28
Liitunud: P, 18 Aug 2013 22:06:16 +0300

Re: EJ25 mootori teemadel

#4 Postitus Postitas woceu » L, 17 Sept 2016 11:15:13 +0300

Kas oskate öelda, kust võiks leida veel detonatsiooni kohta head lugemist?
raig0, kas räägiksid lähemalt sellest modifikatsioonist, miks ja kuidas?

Mul alguses ei ole kindlasti plaanis hakata mootorit võimsamaks tuunima, sest ainuüksi vanalt autolt ületulek Imprezale on juba väga suur upgrade. Küll aga ei välista, et ma tulevikus midagi ette võtta ei tahaks. Pigem soovin mootorit võimalikult vastupidavaks ja stabiilseks muuta. Nagu ma aru saan, on seda võimalik saavutada paigaldades sepiskolvid ja oil catch can? Samuti soovitati sellel artiklis paigalada wideband AFR gauge, aga miks? Kuidas see täpsemalt aitab ja töötab? Mis muudatused veel kaasa aitaksid, soovitaksite?

mehine2
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 231
Liitunud: P, 03 Aug 2014 14:03:27 +0300

Re: EJ25 mootori teemadel

#5 Postitus Postitas mehine2 » L, 17 Sept 2016 11:57:59 +0300

Vastupidavam ja stabiilsem on vabalthingav.
09 Impreza GH7 LPG
04 Mazda RX-8 HP
ex 08 Forester SG5 LPG
ex 02 Legacy BH5

Kasutaja avatar
woceu
Postitusi: 28
Liitunud: P, 18 Aug 2013 22:06:16 +0300

Re: EJ25 mootori teemadel

#6 Postitus Postitas woceu » L, 17 Sept 2016 12:34:03 +0300

Ei saa vastu vaielda, aga mind kisub siiski turbo variant :)

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: EJ25 mootori teemadel

#7 Postitus Postitas vaska » L, 17 Sept 2016 13:22:05 +0300

woceu kirjutas:Ei saa vastu vaielda, aga mind kisub siiski turbo variant :)
Rikkur!
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
woceu
Postitusi: 28
Liitunud: P, 18 Aug 2013 22:06:16 +0300

Re: EJ25 mootori teemadel

#8 Postitus Postitas woceu » L, 17 Sept 2016 13:31:02 +0300

Hehee, kindlasti mitte :), aga olen aru saanud jah, et pole just kõige soodsam auto mida omada.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: EJ25 mootori teemadel

#9 Postitus Postitas Duster » P, 18 Sept 2016 10:51:45 +0300

Segukellast on tolku ainult inimesele, kes mõistab ka midagi segudest. Eelkõige on ta ikkagi tuunimise abivahend, kui seda ise teed, mingi teoretilise turvalisuse ta tagab, kui paugutades sinna vaadata ja tavapärased numbrid selgeks harjunud, siis on lootust, et saad aru, kui pensupump/filter enam piisavalt heas seisus pole. Üleüldiselt kui kasutada masinat õigesti, vahetada ennetavalt pump välja ning kui on alla poole paagi siis kurvides ei pauguta, ei ole tavakasutajal sellest kellast mitte mõmmigi tolku.
Mina olen ilmselt üks vähestest eestis kes 2l moto just 2,5l vastu vahetas, et kompenseerida suurt turbot varem tööle ja madalat powerit juurde saada, korralikult tehtud 2,5 ei tohiks kusagilt otsast kehvem olla kui 2l pada.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: EJ25 mootori teemadel

#10 Postitus Postitas Tubaru » P, 18 Sept 2016 12:49:53 +0300

Justnimelt, kui ta "tehtud on" see tähendab siis sepiskolvid vähemalt, kepsud on originaalis juba päris popid.
Originaalis kahjuks on 2.5 liitrine ikkagi "nõrgem" see pole mingi saladus.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: EJ25 mootori teemadel

#11 Postitus Postitas raig0 » P, 18 Sept 2016 20:32:41 +0300

woceu kirjutas:Kas oskate öelda, kust võiks leida veel detonatsiooni kohta head lugemist?
raig0, kas räägiksid lähemalt sellest modifikatsioonist, miks ja kuidas?
google.com, trüki sisse quench area ja hakka lugema.Või Amazon.com osta mõni mootori ehitusest kõnelev raamat.
speedtalk.com, jällegi väga tore koht, kust teadmisi hankida.
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

Kasutaja avatar
woceu
Postitusi: 28
Liitunud: P, 18 Aug 2013 22:06:16 +0300

Re: EJ25 mootori teemadel

#12 Postitus Postitas woceu » P, 25 Sept 2016 15:17:42 +0300

Nüüdsest siis üks subaru omanik juures siin :) ning just nimelt EJ25 mootoriga. Super luks, et sepiskolvid ka on juba sees. Next stop oil catch can.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: EJ25 mootori teemadel

#13 Postitus Postitas vaska » P, 25 Sept 2016 18:47:45 +0300

woceu kirjutas:Nüüdsest siis üks subaru omanik juures siin :) ning just nimelt EJ25 mootoriga. Super luks, et sepiskolvid ka on juba sees. Next stop oil catch can.
Mille järgi eeldad, et sepiskolvid sees? Leedu autotööstuse ime või kohalike seppade käte alt tulnud?
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
woceu
Postitusi: 28
Liitunud: P, 18 Aug 2013 22:06:16 +0300

Re: EJ25 mootori teemadel

#14 Postitus Postitas woceu » P, 25 Sept 2016 19:45:37 +0300

Ei, ostsin kasutaja taavi201 Impreza ära

taavi201
Subaruaff
Postitusi: 55
Liitunud: R, 06 Sept 2013 20:27:09 +0300

Re: EJ25 mootori teemadel

#15 Postitus Postitas taavi201 » E, 26 Sept 2016 09:11:16 +0300

woceu kirjutas:Ei, ostsin kasutaja taavi201 Impreza ära
..Millele on siis VKM'i poolt sepikolvid paigaldatud

Vasta