Eesti Subaru Foorum :: subaruclub.NET

Vaata ja loe. Vaheta kogemusi või muljeta niisama.
Tänane kuupäev Laupäev, 15 Dets 2018 13:01:30 +0000

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 
Autor Sõnum
 Teema pealkiri: Ehitada WRXi või osta STI?
PostitusPostitatud: Neljapäev, 15 Dets 2016 14:52:35 +0000 
Eemal

Liitunud: Reede, 15 Jaan 2016 09:59:55 +0000
Postitusi: 10
Lihtne küsimus, olen nüüdseks oma WRXiga aasta veetnud ja avastanud enda jaoks tema head ja vead. Tekkis mõte autot väheke sättida (rajale sobivamaks kohendada), aga netist juppe vaadates lähevad need kulud üsna ruttu üsna suureks ja mitmed asjad sobivad ainult WRXile, et kui kunagi STI peale kolida, siis ei saa (või pole mõtet) juppe kaasa võtta ja teatavasti aftermarket jupid müües autole väärtust väga ei lisa, pigem vastupidi.

Kas oleks mul targem osta STI, millega saan 6 käiguse kasti (mis juttude järgi on oluliselt vastupidavam kui WRXi stock 5k), sätitava keskdiffri ja paljud kõrgema jõudluse jaoks kohandatud jupid, või on mul võimalik WRX ära ehitada nii, et ma rohkemast puudust ei hakka tundma? Auto mul 2001 aasta isend ja praegused turuhinnad on umbes kahekordse vahega.

Selgituseks, STI peale mõeldes ei aja ma taga tippvõimsust vaid pigem seda, kuidas ta rajal käitub, kui kiirelt kurve on suuteline võtma jne. 200-220kw oleks absoluutne lagi mida ma taga ajaks, kuna üle selle ei leia lihtsalt mõtet. 6 käigune kast paneb ka vähe ila tilkuma, WRX'iga pean linnas 3nda käiguga sõitma sest 4ndal pole 50 juures üldse jõudu ja netis liiguvad hirmujutud kuidas kutid lasevad omal käike ribadeks rajatingimustes ja -meeleolus sõites.

Olen netist palju arvamusi lugenud ja üldiselt arvan, et kui väga tahta - on mõlemad autod ikkagi sama raami - peal seega ma võiks oma WRXi ka jupphaaval STIks ehitada, aga kas sellel on mõtet? Kas oleks mul mõtet pisut raha kõrvale panna ja STI pigem ligi võtta, kuna tegu on lihtsalt parema platvormiga ka edasiseks ehitamiseks.

Vabandan, kui teemat on juba liiga palju arutatud, tahaks tänapäevase (2016) kogemusega arvamusi rahvalt, kel on mõlema mudeliga kogemused käepärast.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Neljapäev, 15 Dets 2016 15:33:27 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja

Liitunud: Teisipäev, 15 Okt 2013 16:44:17 +0000
Postitusi: 121
Asukoht: Tartu
Lühidalt vastates, osta STI, enamus põhjuste üle oled sa ise juba oma postituses arutlenud.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Neljapäev, 15 Dets 2016 17:18:54 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 29 Sept 2010 12:15:16 +0000
Postitusi: 260
Ei kumbki, rajal on nelikvedu suht pointless lisakaal, kui aga nende kahe vahel valida, siis ehitaks juba STI-d.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Neljapäev, 15 Dets 2016 17:56:14 +0000 
Eemal

Liitunud: Reede, 15 Jaan 2016 09:59:55 +0000
Postitusi: 10
KaidoS kirjutas:
Ei kumbki, rajal on nelikvedu suht pointless lisakaal, kui aga nende kahe vahel valida, siis ehitaks juba STI-d.



Minu enda subjektiivne arvamus ütleb, et kui omada ainult ühte autot siis võiks see 4vedu olla. Siin Tartu ümber pole liiga palju võimalusi võimsal tagaveolisel jalgu sirutada, seevastu kruusa on küll ja veel. Tööriistad, veljejooks ja mingi valik piduriklotse on sisuliselt kõik mida vaja kaasas tassida kui rajal ümber speccida tahad ja lõbus on ikkagi.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Neljapäev, 15 Dets 2016 18:19:08 +0000 
Eemal
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 06 Juun 2011 17:18:43 +0000
Postitusi: 3370
Asukoht: Pärnu
Olles turboforesteri ehitanud (põhi on sama, mis imprezal), võin öelda, et kui juba ehitada, siis STI on parem platform. Regullitav keskdiffer tuleb koos 2.5L mootoriga (meie turul), vastupidavuse osas on 2.0 parem.

_________________
"Aerodynamics are for people who can't build engines." —Enzo Ferrari
2007/XT->2008/2.0D->2007/XT->2005/H6 mt->2006/OBK 2.5at+04FSTI


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Neljapäev, 15 Dets 2016 19:48:23 +0000 
Eemal
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Pühapäev, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0000
Postitusi: 1244
Asukoht: Võrumaa
4 käiguga pole 50 kmh juures jõudu? Mitu tuhat pööret sul mootor siis ka teeb?
STI mootoril on täpselt sama vähe jõudu 1500 pöörde juures, kui WRX-il. (+/- paar hp)
Pilt
Ma nagu ei saagi aru, kas sa tahad, et sul autol oleks lökutades jõudu või siis pöörde peal?

Aga muidu muidugi on odavam osta STI. 6 kastil on ka taga korralik lukk, ees ja samuti keskel. WRX-iga on ikka suur vahe.
2001 ja edasi on AVCS kah.
Igal juhul jääb STI alati 2x kallimaks kui WRX.

_________________
XT 4WD Turbo Pilt Legacy outback MY98 | Legacy GT Spec B Aerosport


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Neljapäev, 15 Dets 2016 21:40:59 +0000 
Eemal

Liitunud: Reede, 15 Jaan 2016 09:59:55 +0000
Postitusi: 10
raig0 kirjutas:
4 käiguga pole 50 kmh juures jõudu? Mitu tuhat pööret sul mootor siis ka teeb?
STI mootoril on täpselt sama vähe jõudu 1500 pöörde juures, kui WRX-il. (+/- paar hp)
Pilt
Ma nagu ei saagi aru, kas sa tahad, et sul autol oleks lökutades jõudu või siis pöörde peal?

Aga muidu muidugi on odavam osta STI. 6 kastil on ka taga korralik lukk, ees ja samuti keskel. WRX-iga on ikka suur vahe.
2001 ja edasi on AVCS kah.
Igal juhul jääb STI alati 2x kallimaks kui WRX.



Ma nii täpselt ei vaatanud, lihtsalt kuidagi eeldasin, et kui 6 käigune kast, siis on käigud lühemad. WRX rappub valudes, kui 4ndaga 50 km/h ükskõik mida peale ilma gaasita kulgemise üritada. Kuskilt kuulsin-lugesin, et see pole mitte hea kõrgema kompressiooniga väikestele turbomootoritele ja selliselt sõita on nii või naa väga ebameeldiv. Mõistagi ma tahan autolt rohkem kõrgemalt pöördelt jõudu, aga ma kuidagi oletasin, et tal on teistsuguse kasti tõttu teistsugune vääne samal kiirusel.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Neljapäev, 15 Dets 2016 21:58:11 +0000 
Eemal
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Esmaspäev, 06 Juun 2011 17:18:43 +0000
Postitusi: 3370
Asukoht: Pärnu
Linnas mugava kulgemise pärast nüüd küll 6mt parem pole. Käikudega mässamist palju rohkem. Ja 1500rpm juures ära nüüd küll sahista, ega see diisel pole...

_________________
"Aerodynamics are for people who can't build engines." —Enzo Ferrari
2007/XT->2008/2.0D->2007/XT->2005/H6 mt->2006/OBK 2.5at+04FSTI


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Reede, 16 Dets 2016 00:18:11 +0000 
Eemal
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 17 Mai 2006 16:08:48 +0000
Postitusi: 1064
Asukoht: Tartu
STi (kuigi WRC masinad millegi pärast ehitati GDA keredele) - kiire sõidu peal on vahe stock masinatel suur. Eks ta lego värk on, aga kuuene kast, diffrid ja vedrustus juba teevadki selle kahekordse hinnavahe. Kui konversiooni hakkad tegema WRX->STi, siis rahaliselt on tulemus vähemalt sama, kui mitte hullem.

_________________
MY09 STi


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Reede, 16 Dets 2016 00:59:49 +0000 
Eemal
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 24 Aug 2012 20:04:14 +0000
Postitusi: 900
Asukoht: Tallinn
Kui just kõvasti silindreid ja litraaži pole, siis mida kuradit sa seal alla 2000rpm üldse otsid? Kui on pisike turboga katel, siis võiks ikka pöörded rõhu alguses hoida, sest niimoodi ongi see mootor ju ette nähtud töötama, mitte hapnikupuuduses vappuma.

_________________
http://differ.ee/ -> reklaam: https://www.youtube.com/watch?v=9xHj-RxF2v8
--------------------------------------------------------
Ainult autod: https://www.youtube.com/c/JJsAutomotive


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Reede, 16 Dets 2016 09:59:15 +0000 
Eemal
Sõõrikujoonistaja
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 29 Sept 2010 12:15:16 +0000
Postitusi: 260
Tegelikult on ju üks võimalus veel, enne kui STI-d ostma minna. Kui oled nõus maanteel kõrge pöördega sõitma - kiirusel 120 km/h umbes 4000 p/min) - siis pane alla aeglasem peaülekanne mõne Type RA küljest (oli vist 4.45?). Pole väga kallis, jaksab linnas neljandaga minna :-) ja aitab soovides selgusele jõuda, kuigi rahaliselt oleks mõttekam osta kohe õige auto ja panustada edaspidi ainult sellesse.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Reede, 16 Dets 2016 19:15:43 +0000 
Eemal
Guru

Liitunud: Reede, 02 Dets 2011 23:44:13 +0000
Postitusi: 1852
Asukoht: kehra
Mina olen see loll, kes wrx'i või õigemini gt'st on miskit säärast teinud. 5ne originaalkast on täielik käkk rajajaoks, tänaval seevastu ülihea ja ökonoomne kah. Jõudu ei kannata. 6sed on ka väga erinevate ülekannetega, legacy spec-b ja japsi forester sti'l on samapikad ja pikemadki käigud kui wrx 5'sel...
Ise panin 6se alla, keerasin peale ja lõpuks läksin 2,5l moto peale üldse, väga hea rajakombo, suht kesine asi tänaval, räige vehkimine nende käikudega, 6s käik 60km/h gps on 1680rpm....
Mina pole seda usku, et wrx'ist ei saa kunagi sti'd, sinu soovitud jõu kannatab hädapärast ka sti 5ne kast, millega saad ka ülekanded rajakõlbulikuks, mootor elaks selle jõu ka lõdvalt üle, eeldades, et isend on korralik. Sti originaalvedrustus hakkab kolisema ja rajamehed on enamus nagunii coilid alla keerand, poly pukse ei mainikski, mis vahet seal enam on. Sama jama on roolilattidega, osadel sti'del on see kiirem, kui wrx, kuid enamus kiireltsõitjaid, kellel vähegi võimalik, panevad nagunii veel kiirema jne. Wrx on toorikuks väga ok asi, lisaks ei ole sti 32bit ajudele (avcs masinad) nii häid võimalusi kui on 16bit ajudel (carberry rom, maffless seaded, antilagid jne ja seda originaalajuga!).
Kui endal käed p*rsest välja kasvanud pole on asjal kaalutletult kindlasti jumet rohkem, kui auto välja vahetamine ja ikka samad asjad ära vahetada :D

_________________
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Kolmapäev, 21 Dets 2016 20:55:21 +0000 
Eemal

Liitunud: Reede, 15 Jaan 2016 09:59:55 +0000
Postitusi: 10
Duster kirjutas:
Kui endal käed p*rsest välja kasvanud pole on asjal kaalutletult kindlasti jumet rohkem, kui auto välja vahetamine ja ikka samad asjad ära vahetada :D


Midagi sellist ma ootasin jah. WRX mul justkui surmast tagasi toodud ja kujunenud kerge kiindumus autosse. Hingelt motomehena on see väga haruldane juhtumus ja kardan, et rohkem seda ei juhtu. Teema on igatahes väga informatiivne olnud ja olen sellest palju targem, isegi kui palju sellest kinnitas mu senist arvamust.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 13 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Deepmaan ja 8 külalist


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
phpbb.ee
AutoFutur