"Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

Impreza'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#46 Postitus Postitas JoonasJJ » L, 15 Dets 2018 05:04:47 +0300

See on siis vist lõpuks see postitus, mis peaks ka kõige kinnisemad silmad avama. Kuna jutt on tühi õhk, siis palun väga:
asa.jpg
asa.jpg (66.95 KiB) Vaadatud 11734 korda
Kommentaariks nii palju, et ma teadsin ka enne alustamist ennast väga hästi ja kõik sai ostetud-planeeritud nii, et oleksin kõigi elementidega 100% rahul. Kui juba läks raha kulutamiseks, siis ma ei oska kompromisse teha - mu onu ütles mulle juba 5-aastaselt, kui ma kõik tema antud 25 krooni sendituks kulutasin kommide peale, et ma olen "maksimalist".
JAH, SINA või SINA SEAL TAGA saaksid kuidagi odavamalt tehtud, aga mina ei saa. Ma kinnitan teile, et kõikide osadega sai uuritud mitmest kohast ja hinnavõrdlusi tehtud - tühja raha põletamist ei olnud. Nt. HKS rihmakomplekt võib tunduda eksklusiivsena, aga võrreldes Mariine või 'spiriti pakkumistega originaalosadele kulutasin ehk 50€ koos postiga rohkem selle peale. Ei olnud ka võimalik silma kinni pigistada selle Samco turbo sisselaskevooliku osas, mis mul "hiinakana" olemas on. Lõppsummast saaks ju maha kriipsutada talverehvid ja tunnistan, et oma rumalusest läks ca. 50€ kaotsi postiga tegelemisel. Tehke või mitte oma äranägemise järgi.

Loodan, et jõudis kõigile kohale, millest vb mõned kohe aru said, et miks mõistlikum kohe midagi huvitavamat osta.

Kui siis kõik lõpuks kokku saab, on käepärast 2005 a. toodetud Euro rea-STI, millel saab olema pea absoluutselt kõik kapotialune värskendatud ja uuendustest siis efektiivsemalt väljalaskegaase ära kasutav turbo. Eks asjas teadlike inimeste jaoks kompoti moraalne väärtus tõusis, aga et see kunagi ka majanduslikult midagi väärt oleks vs. osta midagi haruldasemat... Ei usu.
AH! KURAT! JAH! - ROOL JU VALEL POOL. -50% moraalne ja majanduslik väärtus.

Siit saaks sisse jälle süstida vana hea, et „aga auto pidamine ei olegi majanduslikult mõistlik“ ja „nüüd saad EHK kõvasti sõidurõõmu“.
1. on pask vabandust – kõike seda saab majanduslikult mõistlikult teha tehes võimalikult õigeid otsuseid. Majanduses on juhtmõte, millest teooriaid välja töötades lähtudakse: „Inimene on majanduslikult mõtlev olevus“. OK, selleks peab mõned talved rohkem koolis käima, et seda kuulda, seega neile, kes pole, saate selle lisapingutuseta siit. Keegi ei teeni lihtsalt oma autosse pumpamisega kunagi raha, aga alati saab seda teha mõistuse piires majanduslikult lähtudes. Interneti-meemi kombel lihtsalt raha auto peale viskamisega läheb tõesti seda esimesena toodud vabandust vaja.

Mis sõidurõõmu puutub, siis kui nüüd ka seda ei tule vähemalt paarikümneks tuhandeks, siis pean genereerima mingi „geniaalse šokivideo“ YT’i, kus panen selle auto kodus tehtud napalmiga põlema. Tanki ma tõenäoliselt Eestis ei leia, lõhkeaineid-relvi ka mitte ja pakkimisgraanulite ning bensiini kokkusegamine üle mõistuse isegi mulle ei tohiks olla. Ehk sellega saab mingeid jälgijaid ja kunagi selle Google’i õie juurde, kus tilgub seda nektarit kõigile tolvanitele parasjagu. Ja ehk siis mullegi?

Minu vabandus on antud juhul, et ma ei tahtnud enda vastutusele kuskil vedelevat vrakki, mille olematu väärtus seismisega veelgi kahaneb ja mille realiseerimine lükkub tulevikku, sest ma ei saa ise kohapeal käed küljes tegeleda. Et noh, natukene nagu majanduslikul printsiibil põhinev reaktsioon. Lisaks ka sportlik hasart lõpuks, et saaksin selle postituse kirjutada, et noh: „PALJU SIIS LÄKS? NOOREPERE LAENUGA TEEB ÄRA, WE?“

Mõned jupid on veel puudu, aga küll ma need hangin. Kindlasti läheb peale õhu ja kütuse vahekorda segus mõõtev näidik.

(SELLEPÄRAST. JAH, MA JUST PANIN SIIA HÄBEMATULT MIDAGI OMA KANALILT, AGA VÄHEMALT ON SEL MÕTTEL SISU.)

Eks kunagi tulevikus panen veel miskise telenovela stsenaariumi sarnase teksti, kui lõpuks sõidab ja kindlasti panen videona materjali üles siis, kui lõpuks ise näpud külge saan. Põnevusega ootan ja loodan, et kõik need päevad ja hetked tulevad.

Aitäh lugemast.
Kõigile, kes kasulikult kaasa on mõelnud, ka sügav kummardus.
Neile, kes ka käed külge on pannud, mõtlen ma pühade ajal ja panen südamest tuleva sooja soovi teele.


NB! Kes tunneb, et see positus on tõesti arusaamatu ja kehvas-segases eesti keeles kirjutatud, siis ärge kommenteerige enne teemasse, kui olete küsinud privaatsõnumi kaudu minu käest "algaja" versiooni. Olen nõus kirjutama miskise lihtsustatud keeles variandi, et ikka kõik võrdselt aru saaksid ja kui ma eraviisiliselt selle saadan, siis keegi ei saa näpuga ka näidata.

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#47 Postitus Postitas raig0 » L, 15 Dets 2018 10:52:39 +0300

Elu on liiga lühike,et sõita igavate autodega. Niipalju siis majandusest.
(Selle asemel võib raha säästa näiteks loobudes tanklakohvi joomisest. Kodus saab ka kohvi teha)
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

swrt
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 366
Liitunud: N, 24 Nov 2005 14:36:22 +0300

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#48 Postitus Postitas swrt » P, 16 Dets 2018 02:28:19 +0300

Sa oled vist ikka väga meeleheitel. Vahel ikka lähevad asjad nihu ja kõike ei saa elus rahas mõõta ja igat sammu majanduslikult kalkuleerides ei saaks sa omale teksapükse ka jalga ostetud. Peale pohmakat ka mõeldakse,et enam kunagi ei joo. Lükka auto pressi alla või tee korda, kokkuvõttes ei koti see kedagi, peaasi et ise rahul oled.

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#49 Postitus Postitas JoonasJJ » E, 17 Dets 2018 23:34:14 +0300

raig0 kirjutas:Elu on liiga lühike,et sõita igavate autodega. Niipalju siis majandusest.
(Selle asemel võib raha säästa näiteks loobudes tanklakohvi joomisest. Kodus saab ka kohvi teha)
Tanklakohvi on huvitav näide. Tundub olevat üleüldiselt üks majandust edasi tõukavatest aspektidest Euroopas. Kes siingi häbenemata kätt võib tõsta?
swrt kirjutas:Sa oled vist ikka väga meeleheitel. Vahel ikka lähevad asjad nihu ja kõike ei saa elus rahas mõõta ja igat sammu majanduslikult kalkuleerides ei saaks sa omale teksapükse ka jalga ostetud. Peale pohmakat ka mõeldakse,et enam kunagi ei joo. Lükka auto pressi alla või tee korda, kokkuvõttes ei koti see kedagi, peaasi et ise rahul oled.
Ega jah, ma olen suht kuiv ja ratsionaalne inimene. Ei tee midagi eriti kastist väljas, sellepärast võtsin endale tegelemiseks ühe mõistliku sõiduauto (ajutiselt).
20181217_160028(0).jpg
20181217_160028(0).jpg (166.08 KiB) Vaadatud 11606 korda

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#50 Postitus Postitas JoonasJJ » N, 10 Jaan 2019 22:53:53 +0300

Vaikselt, aga kindlal kursil on ka see teema lõpu poole liikumas.

Täna sai siis loodetavasti ostetud viimane osa suure taaskäivitamise (lekkivad plokikaanetihendid) projekti raames AEM Uego kujul:
https://www.ebay.co.uk/itm/New-GENUINE- ... 1939417132
Pesitsema saab siia sisse (nagu ka eelpool lingitud videos):
http://scoobyworld.co.uk/catalog/produc ... ts_id=4635

Kes veel näinud pole, siis meistrimees on väikestviisi videopäevikut pidanud:



Viimasest postitusest veel nii palju, et juurde tuli ka "Koyo Aluminium Performance Radiator - Subaru Impreza WRX/STi ('03-07)":
https://h-tune.co.uk/koyo-aluminium-per ... sti-03-07/
Igasugu määrivad vedelikud saavad kõik Motul 300 seeriast.

Nüüd on siis (teoorias ja loodetavasti ka praktikas) vaja kõigest kokku panna ning sidurile sissesõitu tegema hakata enne päris seadistamist.
Loodetavasti kunagi tuleb ka see päev, kui ise sõita saan ja ehk see leevendab ka igasuguseid kaotusvalusid. Aamen.

NB! Renault'i twin-scroll kerib päris madalalt ja ühtlaselt.

rajaleidja
Subaruaff
Postitusi: 60
Liitunud: K, 19 Juun 2013 09:28:53 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#51 Postitus Postitas rajaleidja » P, 13 Jaan 2019 11:33:27 +0300

Väga lahe ettevõtmine. 8)

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#52 Postitus Postitas JoonasJJ » P, 27 Jaan 2019 00:02:12 +0300

Ega mul tegelikult pole suurt midagi kirjutada. Ise olen kaugel eemal ja tegelen muude romude reanimeerimisega.

See eest on Andres tublisti olnud tegev:

"Räägime Subaru eelmisest osast ja ühest tulevasest projektist"


"Subaru WRX STI EJ25 mootori remont - õlipump, veepump ja hammasrihm"


"Subaru WRX STI EJ25 mootori remont - kollektorid, turbo ja sidur"


"AEM Wideband lambda kontrolleri paigaldus | How to install AEM wideband lambda controller"


------

Olen koguaeg unistanud sellest, et minu auto ka SELLIST väljalaskenooti väljastaks:
https://www.instagram.com/p/BtFkPqMA0KH/

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#53 Postitus Postitas raig0 » P, 27 Jaan 2019 22:53:22 +0300

Tekkisid mõned küsimused:
*Rihmakatte plastik läheb kinni 5 Nm-ga. Nii head käed,et pole momentvõtit selleks vaja? (Oioi kui palju on rihmakatteid nii kõvasti kinni,et lahti keerates keerab plastiku sees vastus üle. Ja siis saab uue jälle osta.)
*Rihmarataste pingutamine? Sisselasked said 29,5 Nm+45 kraadi ja väljalasked 98 Nm?
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

Kasutaja avatar
andrec
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 114
Liitunud: P, 19 Jaan 2014 23:43:20 +0300
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#54 Postitus Postitas andrec » N, 31 Jaan 2019 23:28:05 +0300

raig0 kirjutas:Tekkisid mõned küsimused:
*Rihmakatte plastik läheb kinni 5 Nm-ga. Nii head käed,et pole momentvõtit selleks vaja? (Oioi kui palju on rihmakatteid nii kõvasti kinni,et lahti keerates keerab plastiku sees vastus üle. Ja siis saab uue jälle osta.)
*Rihmarataste pingutamine? Sisselasked said 29,5 Nm+45 kraadi ja väljalasked 98 Nm?
1- Jah olen üle 10 aasta polte ja mutreid keeranud igapäevaselt. Teen vahet 5 ja 25 Nm, kas keere annab järgi või ei, kas polt on vales keermes või ei jne.
2- Tehase remondijuhendi järgi pandud ja annab nii sisselaskele kui väljalaskele sama jõu.
Tightening torque:
Tighten to 30 N·m (3.1 kgf-m, 22.1 ft-lb) of
torque, and then tighten further by 45°.
http://differ.ee
Mootorite remont, varuosade müük - 53454729

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#55 Postitus Postitas JoonasJJ » N, 31 Jaan 2019 23:31:08 +0300

Läbisõidunäidikul ees numbrid 110 365 (miili) ja auto on taas sõidukõlbulik.
Eelarve on praeguse seisuga 6300€ juures. Sinna lisandub siis veel seadistamine dünos. Kellele ei meeldi, siis võib maha arvata talverehvid 540€.
Näppu jäi veel teine väljalase ning sellist kraami, kui keegi soovib: viewtopic.php?f=9&t=14434

Muud polegi nagu loota nüüd kui, et ikka sõidaks siis mingisuguse kilometraaži enne, kui uue shortblock'i peab ostma.
Laias laastus on kõik. Kui lõplikult kõik valmis, siis panen veel viimase täpse postituse.

"Subaru WRX STI EJ257 mootori remont - käivitus"


Tänud kõigile, kes nõu ja jõuga aitasid ning jälgisid-kaasa elasid.

Joonas

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#56 Postitus Postitas JoonasJJ » L, 02 Veebr 2019 21:17:31 +0300

Selline küsimus veel - kas Tallinnas leidub keegi, kes mõistab tegeleda metalli geomeetriliselt korrektse painutamisega ja teeks sellele õhufiltrile eraldava kasti ümber?
Paneks sellele kuldse teibi ka peale, et uhke välja näeks ja sooja eemale hoiaks.

Keegi pädevam oskab väita, et kui palju peaks see kast ära katma, et kas just ideaalne, aga vähe parem saaks?

Pilt

Sõbramehe auto kapoti all näeb välja olukord nii:
Pilt

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#57 Postitus Postitas JoonasJJ » T, 12 Mär 2019 22:37:36 +0300

Igaks petteks küsiks - oleks kellegil tagutulesid laenata (või müüa)?
Neljast sõõrist 3. on üks koht liiga paremal:
Pilt

Kasutaja avatar
cccve
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 222
Liitunud: P, 21 Juul 2013 22:21:38 +0300

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#58 Postitus Postitas cccve » K, 13 Mär 2019 00:57:47 +0300

Toonitud tagatuled on pakkuda. 80€
Manused
F29F6ECA-FA00-409D-B571-947DDF7F2647.jpeg
F29F6ECA-FA00-409D-B571-947DDF7F2647.jpeg (80.87 KiB) Vaadatud 10311 korda

K24
Rallisportlane
Postitusi: 482
Liitunud: P, 24 Juul 2005 19:54:45 +0300

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#59 Postitus Postitas K24 » N, 04 Apr 2019 23:35:26 +0300

Pane korpusega eraldatud koonus (green näiteks) ja vea korralik külma õhu sissevõtt voolikuga stange nurgast udutule juurdest. Praegune lahendus on hullem kui originaal ja lisaks on see õhufilter kúsitava kvaliteediga (juhul kui on selline švamm nagu pildilt paistab- need on üpris hõredad ja kevadine tolm saab kenasti läbi värskelt remonditud mootori minna). Minul oli nii ja töötas kenasti.
https://www.upload.ee/image/6090221/DSC07153.JPG

Kasutaja avatar
JoonasJJ
Guru
Postitusi: 1034
Liitunud: R, 24 Aug 2012 20:04:14 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

#60 Postitus Postitas JoonasJJ » L, 06 Apr 2019 17:16:33 +0300

K24 kirjutas:Pane korpusega eraldatud...
Aitäh nõu ja pildimaterjali eest.
Ma praegu distantsilt ei viitsi sellega enam tegeleda. Kuskil kuu aja pärast saan ise ligi, siis saan ise kohapeal "käed külge panna" (loe: vägesid juhtida).
Need RamAir'i filtrid ülearu kvaliteetsed ei tundu vs. kasvõi see vana Perrin. Seda oskan isegi mina oma asjatundmatu käsi-silm 1.0 kombinatsiooniga tuvastada. Praegu on vähemasti värske filter küljes ja võrreldes Perrin'i filtriga seis nii palju parem, et päris otse koopast soppa mootoriruumi ei viska (enne polnud logareidki).

Natuke juba "vana" videomaterjali ka, kui auto sõitma sai:
https://www.youtube.com/watch?v=Sc347toe3xk

Praeguseks on nii palju edasi elu läinud, et auto on saanud EV numbrimärgid omale ning dünosse minek on paberi peal ära organiseeritud. Teostus ehk 1-2 nädala küsimus.
Kuna esituled on lahke kaasentusiasti käest laenul, siis võib mulle müügiks pakkuda neid. Veel oleks kindlasti vaja parempoolset (antud autol siis juhipoolset) aknatõstukimootorit. Õhuvõtu lahendusest enam ei hakka kirjutama. Tuleb ikka oma enda aruga kuidagi juhtuma panna. :lol:
Tahtsin ka neid velgi (https://www.ebay.co.uk/itm/Subaru-impre ... 3381262668) osta, aga kuna said juba suverehvid taaskord originaalidele alla ja lisaks veel kipitab siin üks teine autoostu idee, siis ka järgmise suvi-sügis-talve ajab originaalidega läbi.
Veel on/oli plaanis asendada keskkonsoolis olevad suvalised juustud kellad Defi komplektiga, aga see praegu ootel. Sõltub, mis seisud teise autoideega jäävad.

Vasta