1. leht 5-st

"Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

Postitatud: K, 16 Mai 2018 21:02:55 +0300
Postitas JoonasJJ
Sai Suurbritanniast koju toodud (sõitis omadel ratastel kohale) selline sõiduvahend, rohkem suunitlusega mänguasjaks:
foorumisse1.jpg
foorumisse1.jpg (118.7 KiB) Vaadatud 20088 korda
foorumisse2.jpg
foorumisse2.jpg (162.72 KiB) Vaadatud 20088 korda
Auto mootor on ehitatud 2015 mai asutuses EngineTuner Ltd Alan Jeffrey ja tema töötajate poolt.

Aga nagu te näha võite, siis kuskil on mingisugusel ajahetkel üle jala lastud ning kulusid kokku hoitud (palju Hiina toodangut):
foorumisse.jpg
foorumisse.jpg (252.33 KiB) Vaadatud 20088 korda
Teema sai tehtud eesmärgiga, et ei oleks kuiv "ostan seda-teist-kolmandat" ostuteema varuosade all ja siis keegi ei paku midagi, ega vasta oma ideedega sinna.
Igasugune arutelu on siia teemasse teretulnud, aga kõige rohkem ootan sihipärast nõu kas otstarbekate lahenduste või varuosadeni viivate viidete kujul.

Mured järgnevad (nagu ka pildil #3 välja toodud):

1. Auto kuumeneb üle. Peale õhutamist mingi perioodi püsib normaaltemperatuuri juures, aga siis ühtäkki (ehk seotud ka energilisema sõidustiiliga?) kaob jahutusvedelik kuhugi ja auto "läheb õhkjahutusele" üle. Esialgu oleme ehk katastroofilise mootori purunemise välistanud ja alustaksin lihtsamast:
a) uus radiaatori kork - kus saab, võimalikult kvaliteetne võimalikult hea hinnaga
b) suurem lisa paisupaak - kus saab, võimalikult kvaliteetne võimalikult hea hinnaga või alternatiivsed lahendused (keegi teeb ise valmis?)

2. Puudub õhu retsirkulatsioon- või vileklapp. Milline oleks kõige mõistlikum (loe: kiire, vähe jändamist) lahendus?
Praegu on mulle selgeks tehtud, et sinna tuleks otsa torgata kas HKS'i toodang (pidavat kõige kvaliteetsem olema ja muud Forge jne. ei pidavat üle paari aasta vastu pidama) või siis minna tagasi tehasest autol peal olnud by-pass'ile.

3. Sooja õhu sissevõtt + räpane Perrin’i õhufilter. Ideid, kus kohast saab sobiva vaheseina või selle materjali ja kus kohast oleks kõige kiiremini/odavamalt uus Perrin’i toodang kättesaadav (või kas on sarnaseid kvaliteetseid alternatiive)?

4. Klambrid. Osad klambrid on oksüdeerunud ja vajaksid välja vahetamist. Sattusin autoga sellise inimese nagu „prj“ (kes teab, see teab) silme alla (mitte tahtlikult) ja tema kommentaar oli, et „klambrid on liiga laiad“. Minu tehnilise taibuta talupojamõistusele on see nüüd küll arusaamatu, et kuidas üks klamber ülearu lai saab olla (laiem = hoiab paremini kinni?). Selge on see, et igal asjal on oma optimaalne suurus.
Mida siis sinna panna? Oma parema äranägemise järgi läheks sinna lihtsalt samasugused uued asemele.

5. Radiaatori ülemine silikonvoolik on vastu käinud rihmade kattele. Läbi kulunud ei ole, aga mõistlik oleks ennetavalt lihtsalt uus panna.
Kas/kus (hea hind, aga kvaliteetne jupp!) oleks müüa mitte terve komplekt, vaid ainult üks uus ülemine?

6. Potid on soojale turbole lähedal.
Kas sinna oleks samal printsiibil (nagu õhufiltrile) mõistlik ümber tekitada mingisugune kuuma eest kaitsev vahesein?

Varuosadest loodaksin veel leida:
- logarid ette ja taha
- põhja alla korralikke katteid (mootor, käigukast)
- parempoolse (antud autol juhiukse) ukse aknatõstuki mootor (umbes 90% tõenäosusega, et viga tõstukimootoris)

Need olekski probleemid, mida lahendada loodan.
Päris foorumi teema tuleb ka ehk kunagi, praegu pole veel täpselt kindel, mis selle auto tulevik toob.

Aitäh nõu ja jõu eest,
Joonas

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

Postitatud: N, 17 Mai 2018 10:36:45 +0300
Postitas raig0
1. A osa kork või sti 1,3 bari.(saan ka viimast sebida). Sitemal juhul kaanetihendid lekivad.
2. Seni kuni su auto toimetab õhulugejaga,siis võiks olla ikkagi orginaal bypass.(mul pakkuda, kui soovid)
3. Lase ehitada custom aluplekist kast, kuhu suunatakse õhk orginaal õhusuunajaga.
4.Kui laiad hoiavad kinni,siis las nad olla. Muidu kasuta würthi omi,neid kannatab ikka keerata kah. Kitsal on surumisjõud ju suurem ruutmillimeeti kohtas,kui laiemal.
6.Kõige odavam,kuid samas effektiivne lahendus oleks torupoest osta aluteipi ja torud üle teipida. Mingitest tuuningpoodidest vast on ka saada spetsiaalseid kuumaekraane(a la nagu wrc autod kasutavad)

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

Postitatud: N, 17 Mai 2018 19:26:50 +0300
Postitas Tubaru
Turbo ümber pane kuumakaitse kott (endal on positiivsed kogemused PTP tootega) ja mähi ka downpipe kuumateibiga (soovitan DEI toodangut) sisse.
Kui arvad, et jääb sellest väheks, siis uuri, mida inglismaa foorumlased on teinud kuuma tõkkeks.

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

Postitatud: L, 19 Mai 2018 14:38:18 +0300
Postitas JoonasJJ
hooldus123.jpg
hooldus123.jpg (56.78 KiB) Vaadatud 19893 korda
Vaatasin üle mulle soovitatud Scoobyworld'i (http://www.scoobyworld.co.uk/catalog/) ja ImportCarParts'i (https://www.importcarparts.co.uk/) kataloogid ning näppu jäi selline ostukorv.
Kas meite maal on edasimüüjaid, kes pakuksid analoogset valikut?

- "raig0" pakkus mulle by-pass'i ja 1.3 bar radiaatori korki mõistliku hinnaga. Selle HKS'i korgi hind on hea ja HKS peaks kõva tuuning ka olema, samas originaalkork oleks ehk kindla peale minek.
- Juhiukseakna mootor suri ka ära. Selle peaksin saama "SiimK" käest.
- Õhufiltri peaks saama siit (juhul, kui te ei avalda mulle, et keegi müüb ka kodumaal sellist): https://www.rallysportdirect.com/part/a ... er-3-125in
- Kas Subaru originaal termostaat ongi nii kallis, kui 50£?
- Kus kohast logareid hakata otsima? Keegi uutena on ostnud (hind)?
- Põhjakaitseid on mõtet küsida Metecist või on veel alternatiive?
- Kuhu kohta klambreid otsima minna Tallinnas?
- Kellelgi on silma jäänud mõned õhuvõtu vaheseina lahendused foorumi teemana ja kus kohast seda materjali saada Tallinnas? Kuldset kuumateipi on keegi Eestis kasutanud?
- Kütusefilter on sellel autol paagisisene või paagiväline?

Seni minu kätte sattunud autod on olnud pigem "fuel & play" lahendused. Pole pidanud nii palju kastist väljaspool lahenduste korrastamisega pidanud tegelema. :roll:
Seetõttu ka palju uut ja segadust.

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

Postitatud: L, 19 Mai 2018 15:02:52 +0300
Postitas KungLao
JoonasJJ kirjutas:
hooldus123.jpg

.
Sa oled raha peale tige? UK's on kõik asjad kordades kallimad. Õlifilter võta esindusest originaal. AEM õhufilter selle nuustiku asemel(Eestis müüaks)
Osasid vaata usast ja kasuta estperformance.com teenust tarnimisel.

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

Postitatud: L, 19 Mai 2018 16:03:39 +0300
Postitas JoonasJJ
KungLao kirjutas: Sa oled raha peale tige? UK's on kõik asjad kordades kallimad. Õlifilter võta esindusest originaal. AEM õhufilter selle nuustiku asemel(Eestis müüaks)
Osasid vaata usast ja kasuta estperformance.com teenust tarnimisel.
Üldiselt pole tõesti kahju natukene (paarkümmend €) rohkem maksta, kui selle eest saab meelepärase(ma)d jupid.
AEM - kelle käest? Ma originaalkarpi sinna küll tagasi tekitama ei viitsi hakata.

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

Postitatud: L, 19 Mai 2018 20:00:36 +0300
Postitas KungLao
AEM'i jõujaam ja esracing'st võib ka küsida (hetekl neil kodukal K&N filtrid, mis ka head).

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

Postitatud: E, 18 Juun 2018 11:43:37 +0300
Postitas JoonasJJ
Tervitused "raig0'le" - radiaatori kork, termostaat ja by-pass on käes.

Nüüd on esmane peamine mure, et kus kohast saada juhi-/parempoolse aknatõstuki mootorit ja logareid ette. Kas keegi on kunagi logareid esindusest ostnud ükskõik mis mudelile ja mis need siis maksid?
Praegu on õnnestunud nii, et ilm on olnud terve selle aja kuiv peale auto omandamist. Vihmaga masinat kuidagi ei kannataks välja viia praegu, sest siis terve kapotialune ujuks, mis vist poleks optimaalne enam.

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

Postitatud: E, 09 Juul 2018 16:39:39 +0300
Postitas JoonasJJ
Aitäh kõigile senistele kaasamõtlejatele, eriti "raig0", kes varustas mind mõnede vajalike osadega.

Vahepeal on aega mööda läinud, aga jõudis jälle kord selle masinani. Töid asus teostama Andres @ Differ OÜ. Mootorisse läheb värske Motul 300V 5W40, külge originaaltermostaat ja uued klambrid vastavalt otstarbepärasusele. Auto saab kõrgemaks, et saaks hakata ettenähtud viisil nautima.

Küsimustevoor:
Küsimus #1 (eelkõige "raig0" suunas) - kuidas istutada OEM by-pass sinna toru otsa? Kas on otstarbekas jätta see nö. flantsi osa vabalt rippu sinna alla (visualiseerimiseks pildimaterjal all)? Esteetika paistab kannatavat, aga see pole probleem, kui lahendus toimib.
Küsimus #2 - seadesse paistab sisse jäetud olevat katalüsaator ja seetõttu viskab ka vahepeal mootorituld, sest tegelikult katalüsaatorit seal all enam pole. Kas selle väikse mure lahendamiseks piisab, kui keegi teeb kuhugi tabelisse risti või eeldab täiesti uue seade peale kirjutamist?

Järgmise vooru jupid võiks olla: logarid ette (Mariines 2x40€+km), parempoolse esiukse aknatõstukimootor, õhufilter (kas on olemas kohapeal?)
Pakkuda võib ka: põhjakaitset mootori alla, armeeritud pidurivoolikuid (neid saab ise-enesest ka võrgust kergelt kätte)

Eelpool mainitud asjad korda saab, siis peaks juba olema igati sõidukorras. Sellest seisukorrast saaks edasi jälle edasi mõelda igasugu erilahenduste peale (õhuvõtu ehitamine, turbokott, torude teipimine jne.).

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

Postitatud: K, 11 Juul 2018 11:41:12 +0300
Postitas kasp
Kõiki tuuning ja hooldusjubinaid võid küsida order@badassparts.ee
Või facebookis BadasspartsEstonia.

http://www.badassparts.com võid ka vaadata, kuid see rootsikeelne hetkel veel.

Kaspar.

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

Postitatud: L, 21 Juul 2018 17:04:24 +0300
Postitas JoonasJJ
Puudu on:
99081
FIG.050-20
S11_05001624.jpg
S11_05001624.jpg (120.23 KiB) Vaadatud 18689 korda
Kes/kus?

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

Postitatud: P, 22 Juul 2018 12:25:44 +0300
Postitas t6nis1234
Peaksid bypassi jaoks kahe keermestatud avaga flantsi keevitama. Bypass klapp sinna külge ning sealt sinu otsitav voolik tagasi sisselaskesse ennem turbot. Kui praegu ilma klapita sõidad,siis see on turbot lõhku, kuna õhk hakkab gaasiklapi sulgumisel vales suunas liikuma. Pole midagi sellist, mida pikalt teha soovitaks.

Kui soovid,et su seade üle vaataksin, siis anna teada.

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

Postitatud: P, 22 Juul 2018 17:20:59 +0300
Postitas JoonasJJ
t6nis1234 kirjutas:Peaksid bypassi jaoks kahe keermestatud avaga flantsi keevitama. Bypass klapp sinna külge ning sealt sinu otsitav voolik tagasi sisselaskesse ennem turbot. Kui praegu ilma klapita sõidad,siis see on turbot lõhku, kuna õhk hakkab gaasiklapi sulgumisel vales suunas liikuma. Pole midagi sellist, mida pikalt teha soovitaks.

Kui soovid,et su seade üle vaataksin, siis anna teada.
Antud süsteemiülesehituse turbot lõhkuva iseloomu pärast saigi see originaal by-pass'i tee võetud, kuna ka mootori ehitanud inimene ütles, et seal võiks midagi (by-pass, BOV vms.) õhku liigutavat vahel olla. Siit-sealt tuli info, et originaal on kõige optimaalsem funktsionaalsuse seisukohalt. Ega ma ise midagi ei tee, sest mul on näppude asemel nuudlid, aga flants peaks juba küljes olema ning nüüd olekski voolikuid vaja, et töö lõpuni viia.

Kui on oskusteave olemas, siis hea meelega laseks pilgu peale heita.

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

Postitatud: T, 24 Juul 2018 16:16:23 +0300
Postitas JoonasJJ
Tere, mina jälle. Täna läks nii palju hästi, et ühe logari sain Mariinest kätte koos mõnede tüüblitega, mis kindlasti sobivad ja teistega, mis võib-olla sobivad.
99081 õnnestub vist "raig0" käest kätte saada. Otsin endiselt FIG.050-20 ehk siis "turbo inlet pipe'i". Uut silikoni ei jaksa praegu (Samco, Perrin jne. 250€ ringis kõik), aga tahaks kiiresti sõitma saada. Ega kellegil midagi sellist kuskil tagavaraosade kuhjas ei vedele?

Re: "Teeme Ära" nõuandla - kotkasilm STI sõidukorda!

Postitatud: L, 18 Aug 2018 21:11:29 +0300
Postitas JoonasJJ
Vahepeal on kapoti all elu edasi läinud ja siinkohal tänu ning kiidusõnad @ "andrec" (Differ OÜ).

1. postitus vs. praegu on paremaks saanud:
- uus Subaru originaal termostaat ja STI 1.3bar radiaatorikork
- süsteemile sai külge aretatud tehase by-pass + kasutatud Samco turbosisselasketoru (FB abil Inglismaalt)
- kõik voolikute klambrid said uued
- originaal plastmassist põhjakaitse (vanaisa Woofy ehk "Tubaru" käest) + uued logarid (tüüblid - TULEB ERALDI KÜSIDA) Mariinest
- mootorisse Motul 300V 5W40 originaal õlifiltriga
- auto sai ca. 3cm kõrgemaks

Veel on minu poole teel HEL armeeritud pidurivoolikud ja RamAir õhufilter:
https://www.ebay.co.uk/itm/Hel-Performa ... 048043359/
https://www.ebay.co.uk/itm/RAMAIR-INDUC ... 080751139/

Õhufiltrit otsisin küll Perrin'it, aga kuna kiire otsingu tulemusena oli saadaval ainult USA'st (kallis saatmine ja lisaks toll), siis sõbra soovitusel ("Politseikroonika" stiilis) sai prooviks võetud RamAir.

Puuduolevad soovid:
- juhiukse aknatõstuki mootor (kus saab?)
- õhufiltri kaitsekarp/-plekk (kes teeb?)
- turbokott (tulevik)
- jätkata üldise hooldusega (edasised vedelikud, rihmad vms.) jne. jne. jne...
- ?järgmised uued mõtted?

Aitäh neile, kes on seni kaasa mõelnud.
Olen avatud uks uutele ideedele.
foorum.jpg
foorum.jpg (176.52 KiB) Vaadatud 18089 korda