GT tagurpidi käik

Impreza'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

GT tagurpidi käik

#1 Postitus Postitas M-Tech » K, 01 Mär 2006 02:43:23 +0300

Olles vastne Impreza GT omanik märkasin paari päevase auto kasutuse järel, et tagurpidi käik hüppab tagurdades libedaga rattaid ringi lastes välja.
Just selline tunne, nagu lihtsalt väänataks käik välja, mitte ei ole kasti viga.

Kas see on kõigil GT-del nii või viitab see mingi puksi kulumisele?

Rahulikult tagurdades on kõik ok.
Tagurpidi käigu sissepanemine on ka vahel nii, et peab natuke hakkama sidurit üles laskma, siis läheb sisse ilusti, muidu jääks nagu poole peale.

Need sümptomid viitaks nagu hoovastiku liikumisele.

Ning kolmandat käiku kiirendades sisse pannes käib tagant mingi kolksu (mütsu) moodi asi läbi.
Tõenäoliselt on need asjad omavahel seotud?
Ülejäänud käikudega seda mütsu pole täheldanud.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#2 Postitus Postitas vaska » K, 01 Mär 2006 10:27:21 +0300

Kui käigud sees ei püsi, siis on käigukasti lahtilappamist oodata.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

EJ204
Suur Sõber
Postitusi: 225
Liitunud: N, 17 Nov 2005 13:46:05 +0300
Asukoht: Tallinn

#3 Postitus Postitas EJ204 » K, 01 Mär 2006 10:36:47 +0300

kolksu koha pealt:ilmselt taob sul tagadifri risttala vastu põhja(otsapuksid pehmed).ei tasu muretseda.

Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#4 Postitus Postitas M-Tech » K, 01 Mär 2006 13:18:20 +0300

Kõik edaspidi käigud käivad nagu uuel autol ja täpsus on ka väga hea.
Ühtegi edaspidi käiku välja ei viska, ainult tagurpidi käigu.
Kiirendades lähevad ka edaspidi käigud kõik ilusti sisse.

Point ongi selles, et rahulikul sõidul tagurdades pole midagi, just siis kui ülekannet/silda hakkab väänama tuleb välja.
Ei tee mingit raksu ka, lihtsalt selline effekt nagu ise lükkaks käigu välja.

Maybe on süüdi need samad diffri puksid siis.

EJ204
Suur Sõber
Postitusi: 225
Liitunud: N, 17 Nov 2005 13:46:05 +0300
Asukoht: Tallinn

#5 Postitus Postitas EJ204 » K, 01 Mär 2006 16:40:25 +0300

puksid pole selles süüdi,pigem on seal ülekandemuhv või hammakas lihtsalt eelmiste omanike poolt ära raiutud.

Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#6 Postitus Postitas M-Tech » K, 01 Mär 2006 17:25:28 +0300

Eks siis pikemal kasutamisel paistab.

Meenus veel see, et asi on siiani esinenud just paksu lume sees.
Sellise, mis on ikka vastu põhja juba.

EJ204
Suur Sõber
Postitusi: 225
Liitunud: N, 17 Nov 2005 13:46:05 +0300
Asukoht: Tallinn

#7 Postitus Postitas EJ204 » K, 01 Mär 2006 18:18:10 +0300

pole hullu kuni õigetpidi lõppkiirusele ei mõju :)

Erik
Postitusi: 48
Liitunud: E, 07 Veebr 2005 11:07:28 +0300

#8 Postitus Postitas Erik » N, 02 Mär 2006 15:58:49 +0300

Aga kuda Teil esimene lülitub? Mul esimene hoopealt (alates 10-20 kmh) enam sisse ei lähe. Ühesõnaga üles lülitavad hasti aga alla teiselt esimesele ei lülita, ise arvan, et esimese sünkro on kulunud. Aga tagurpidi käigu võib vabalt kasti oma väändest välja loopida asub ta ju paremal all nurgas ja kui sõidu ajal kangi töllamist vaadata siis pole mingi ime, et vähe väsinuma kasti padja korral võib käigu välja lüüa. Roni põhja alla lülita tagurpidi sisse ja katsu mingi kangiga kasti keres uhtes väänata, äkki paistab midagi.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#9 Postitus Postitas vaska » N, 02 Mär 2006 17:40:12 +0300

Erik kirjutas:Aga kuda Teil esimene lülitub? Mul esimene hoopealt (alates 10-20 kmh) enam sisse ei lähe. Ühesõnaga üles lülitavad hasti aga alla teiselt esimesele ei lülita, ise arvan, et esimese sünkro on kulunud.
See pole ainult GT viga, ka endal sama jama natuke nõrgemas vormis. Iga laksuga sisse ronida ei soovi, oma jagu on ka käiguvahetushoovastikus, mille paar puksi on väga väsinud...
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#10 Postitus Postitas M-Tech » N, 02 Mär 2006 18:37:37 +0300

Minu teada uuematel autodel ei lasegi hoopealt esimest sisse panna.
Näiteks 99a Mitsu Galandiga pidi põhimõtteliselt seisma jääma et saaks esimese sisse panna teise pealt.
Tutikast peale nii olnud.
Sama ka praegu 2002a A6-ega.

EJ204
Suur Sõber
Postitusi: 225
Liitunud: N, 17 Nov 2005 13:46:05 +0300
Asukoht: Tallinn

#11 Postitus Postitas EJ204 » N, 02 Mär 2006 19:17:42 +0300

esimene on kohaltvõtuks ju..,ülalt alla ei soovita raiuda:lõpeb kulukalt 8)

Erik
Postitusi: 48
Liitunud: E, 07 Veebr 2005 11:07:28 +0300

#12 Postitus Postitas Erik » N, 02 Mär 2006 22:20:44 +0300

rõõm kuulda, et asi pole hull. Aga leidub väga aeglasi kurve kus teise käiguga turbo kohe üles ei spooli ja loodetavale jõulibisemisele toimub mõtetu lohisemine.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#13 Postitus Postitas vaska » N, 02 Mär 2006 22:33:06 +0300

Erik kirjutas:rõõm kuulda, et asi pole hull. Aga leidub väga aeglasi kurve kus teise käiguga turbo kohe üles ei spooli ja loodetavale jõulibisemisele toimub mõtetu lohisemine.
Ristmikule minnes on ka abiks 1 käiguga pidurdada, palju paremini jääb pidama kui abs või blokki vajutamine ning vajadusel saab kohe pidurdamise asemel gaasi vajutada. Isiklik arvamus ja ei kuulu edasikaebamisele.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

swrt
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 366
Liitunud: N, 24 Nov 2005 14:36:22 +0300

#14 Postitus Postitas swrt » N, 02 Mär 2006 23:32:40 +0300

minu omal näiteks esimene liikumise pealt sisse ei lähe

lauri
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 209
Liitunud: T, 15 Mär 2005 19:43:29 +0300
Asukoht: Tallinn

#15 Postitus Postitas lauri » R, 03 Mär 2006 14:58:36 +0300

Kui jutt juba 1.käigu peale läks, siis minu omal (93 Legacy Turbo) läheb see kõige pehmemalt sisse just väga vaikse veeremise pealt :) Veidi suurema kiiruse pealt vahegaas abiks. Paigaltvõtul teinekord esimene puikleb, siis olen kõigepealt teise käigu sisse pannud ja siis esimese.

Vasta