GT tagurpidi käik

Impreza'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#16 Postitus Postitas Ar21 » R, 03 Mär 2006 15:56:47 +0300

Omal samuti Legacy turbol läheb esimene käik ka hoopealt allavahetades sisse. Erinevates foorumites arvatakse, et kui ei lähe on see esimeseks tunnuseks kulunud sünkronisaatori(te) kohta ning mõnes kohas soovitatakse seda isegi kasutatud auto ostmisel testina proovida - just Turbo Subarul.
Sünkroniseeritud käigukast peab mõistlike kiiruste juures töötama igat pidi, nii alt üles, kui ülalt alla. Tagurpidi käigu puhul kasutatakse mingit blokeeringut, et hoopealt ei lähe. Edasipidi käikude puhul ma selles küll kahtlen, et üldse mingeid blokeeringuid kasutatakse. Manuaalkasti mõte selles ongi, et saaks ise vastavalt soovile ja vajadusele alt ülesse ja ülelt alla vahetada.
Subaru kohta veel kohanud selliseid soovitusi-hoiatusi, et I sega ei soovitata piirajasse lasta (või üldse väga kõrgeid pöördeid) alates II -st aga küll. Samuti raiuvat käiguvahetust. Siis kast kestab.
Olen kohanud kusagil isegi turbo Subarule õiget käiguvahetusõpetust (mida väga vähesed on viitsinud ära õppida või ei teagi sellest midagi), nii, et käike vahetada pehmelt, samas mitte kiirust kaodates. Samuti soovitati seal sidur alati põhjani ära lahutada, mitte pooles vinnas siduriga vahetada.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#17 Postitus Postitas Ar21 » R, 03 Mär 2006 16:09:36 +0300

Samuti soovitatakse gaas põhja lüüa alles siis, kui sidur on täielikult vabastatud. S.t siduri liigutus peab olema kiire, täpne ja koordineeritud nii gaasipedaali, kui käigukangi liigutamisega.
Kõlab lihtsalt ja loogiliselt, aga kui paljud seda tegelikult nii teevad, eriti
nii mõnigi isehakanud rallimehest "turbo" omanik. Tihti keeratakse "raiumisega" nii sidur, kui käigukast kiiresti peese. Tänu suurele mootorivõimsusele ja rataste heale pidamise ei andesta see auto ebatäpsusi käigukangi, gaasi ja siduritöös (eriti selle). :P

Imre
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 118
Liitunud: L, 05 Mär 2005 18:48:29 +0300

#18 Postitus Postitas Imre » K, 08 Mär 2006 14:18:00 +0300

Kui käike alla vahetada, siis kasutada heel and toe tehnikat ja pole mingeid probleeme 2selt 1mesele vahetada.

Vasta