GT Tühikäiguprobleem ja nõksutamine
GT Tühikäiguprobleem ja nõksutamine
Täna suri mul auto fooritaga lihtsalt lambist välja.
Paar korda enne on hakanud lambist tuure kõigutama (alla 1k pöörde) aga enne olen liikuma hakanud tavaliselt.
Täna kõigutas ja suri välja, üritasin küll gaasi vajutada.
Lisaks on kiirendamisel selline tunne, nagu moootor mängiks boostiga koguaeg.
Gaas põhjas on kõvasti tunda kuidas kord hakkab auto minema siis poob jälle kinni ja nii mitu korda järjest.
Kas näiteks teisega kiirendades peabgi turbo nii kõvasti vihisema, et salongi on kuulda.
Niipalju kui netist olen jõudndu uurida viitab see By-Pass-i veale, kuigi antud aastaarvuga isenditel seda probleemi ei pidavat enam olema.
Küttekulu on ka kuidagi väga jube hetkel.
Paagitäiega saab nõksa üle 400km sõita ja sellest on pool maanteesõitu (~100km/h).
See teeb ka maanteel 15L sajale
Samas on ka soojastpeast käivitamine imelik.
Kas need mootorid lähevadki alles peale ~2-3s käiamist käima.
Teised autod tavaliselt lähevad paari pöördega käima aga seda peab IMO natuke liiga pikalt käiama.
Ma ise kahtlustan, et need veda on kõik omavahel seotud.
Paar korda enne on hakanud lambist tuure kõigutama (alla 1k pöörde) aga enne olen liikuma hakanud tavaliselt.
Täna kõigutas ja suri välja, üritasin küll gaasi vajutada.
Lisaks on kiirendamisel selline tunne, nagu moootor mängiks boostiga koguaeg.
Gaas põhjas on kõvasti tunda kuidas kord hakkab auto minema siis poob jälle kinni ja nii mitu korda järjest.
Kas näiteks teisega kiirendades peabgi turbo nii kõvasti vihisema, et salongi on kuulda.
Niipalju kui netist olen jõudndu uurida viitab see By-Pass-i veale, kuigi antud aastaarvuga isenditel seda probleemi ei pidavat enam olema.
Küttekulu on ka kuidagi väga jube hetkel.
Paagitäiega saab nõksa üle 400km sõita ja sellest on pool maanteesõitu (~100km/h).
See teeb ka maanteel 15L sajale
Samas on ka soojastpeast käivitamine imelik.
Kas need mootorid lähevadki alles peale ~2-3s käiamist käima.
Teised autod tavaliselt lähevad paari pöördega käima aga seda peab IMO natuke liiga pikalt käiama.
Ma ise kahtlustan, et need veda on kõik omavahel seotud.
mul vihiseb kuuldavalt iga käiguga.
soojast läheb halvemini käima jah. Oled märganud kuidas WRC-d ei lähe välja suremise korral ca 10-15s käima. See on kõrgsurve turbode omapära. Kui ma ei eksi siis on see seotud kuidagi väljalaske kuumusega...
Kütusekulu pärast ei maksa alguses mureteseda. See on värske omaniku probleem ja laheneb aja jooksul .
soojast läheb halvemini käima jah. Oled märganud kuidas WRC-d ei lähe välja suremise korral ca 10-15s käima. See on kõrgsurve turbode omapära. Kui ma ei eksi siis on see seotud kuidagi väljalaske kuumusega...
Kütusekulu pärast ei maksa alguses mureteseda. See on värske omaniku probleem ja laheneb aja jooksul .
Kirjeldasin analoogset probleemi: http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=882&start=30
Legacy turbol täpselt sama tähelepanek, et poolsooja mootoriga (veidi juba mahajahtunud) tahab nagu mingit kerget mõnesekundilist "käiamist".
Kui muu korras siis päris külmalt ja päris soojalt jälle käivitada läheb kohe laksust.
Seletati kunagi nii, et kapoti all kütusemagistraalis tekivad aurukorgid - sellepärast ei lähe poolsoojalt laksust.
Kui muu korras siis päris külmalt ja päris soojalt jälle käivitada läheb kohe laksust.
Seletati kunagi nii, et kapoti all kütusemagistraalis tekivad aurukorgid - sellepärast ei lähe poolsoojalt laksust.
Re: GT Tühikäiguprobleem ja nõksutamine
õhulugejaM-Tech kirjutas:Täna suri mul auto fooritaga lihtsalt lambist välja.
Paar korda enne on hakanud lambist tuure kõigutama (alla 1k pöörde) aga enne olen liikuma hakanud tavaliselt.
Täna kõigutas ja suri välja, üritasin küll gaasi vajutada.
Lisaks on kiirendamisel selline tunne, nagu moootor mängiks boostiga koguaeg.
Gaas põhjas on kõvasti tunda kuidas kord hakkab auto minema siis poob jälle kinni ja nii mitu korda järjest.
Kas näiteks teisega kiirendades peabgi turbo nii kõvasti vihisema, et salongi on kuulda.
Niipalju kui netist olen jõudndu uurida viitab see By-Pass-i veale, kuigi antud aastaarvuga isenditel seda probleemi ei pidavat enam olema.
Küttekulu on ka kuidagi väga jube hetkel.
Paagitäiega saab nõksa üle 400km sõita ja sellest on pool maanteesõitu (~100km/h).
See teeb ka maanteel 15L sajale
Samas on ka soojastpeast käivitamine imelik.
Kas need mootorid lähevadki alles peale ~2-3s käiamist käima.
Teised autod tavaliselt lähevad paari pöördega käima aga seda peab IMO natuke liiga pikalt käiama.
Ma ise kahtlustan, et need veda on kõik omavahel seotud.
Õhukulu mõõtja on auto Eestisse tooja sõnul Mariinest tutikas ostetud.
Mõõtsin Lambda anduri üle ja selgus, et see on õhtal.
Kui aju lambdal taga on hoitakse keskväärtust 0.45V (ilmselt avarii režiim), iseseisvalt ei toimeta lambda üldse.
Lähipäevil siis uue lambda jahile, eks siis paistab kas oli ainult selles viga.
Mõõtsin Lambda anduri üle ja selgus, et see on õhtal.
Kui aju lambdal taga on hoitakse keskväärtust 0.45V (ilmselt avarii režiim), iseseisvalt ei toimeta lambda üldse.
Lähipäevil siis uue lambda jahile, eks siis paistab kas oli ainult selles viga.
Lambda pinge peab pidevalt kõikuma, sellel segu seadistamine põhinebki.
Kui gaasi anda peavad numbrid ühest äärest teise käima.
Pinge kõikumine tekitabki ossi ekraanile graafiku.
Ma võin ka digi ossi sinna külge panna, on ka see olemas.
Aga siiani pole tavameetod kunagi alt vedanud.
Mul on ka WB lambda koos kontrolleriga olemas, kui kronsa valmis saan sellele, siis saan ka sellega proovida.
Nimelt kasutan seda oma teise projektauto täisprogrameeritava aju seadistamiseks.
Kui gaasi anda peavad numbrid ühest äärest teise käima.
Pinge kõikumine tekitabki ossi ekraanile graafiku.
Ma võin ka digi ossi sinna külge panna, on ka see olemas.
Aga siiani pole tavameetod kunagi alt vedanud.
Mul on ka WB lambda koos kontrolleriga olemas, kui kronsa valmis saan sellele, siis saan ka sellega proovida.
Nimelt kasutan seda oma teise projektauto täisprogrameeritava aju seadistamiseks.
Lambda pinge kõigub nii kiiresti, et iga digivoltmeeter seda ei näita. Kui testri peal numbrid ühest servast teise käivad lihtsalt gaasi vajutades, siis pole arvatavasti ka asi õige, sest mootori kiiruse reguleerimine peaks ideaaljuhul käima ainult kütuse koguse doseerimise abil, mitte küttesegu koostisega mängides. Lambda genereerib pinget ise, nii et ka ilma juhtmeid ühendamata peab ta midagi näitama.
Ossiga mõõtes peab ka tühikäigul olema näha, et käib 0.2...0.8V vahemikus 2-3 korda sekundis.
http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html on nii juttu kui pilte sellest.
Ossiga mõõtes peab ka tühikäigul olema näha, et käib 0.2...0.8V vahemikus 2-3 korda sekundis.
http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html on nii juttu kui pilte sellest.
Lambdasid olen ennegi mõõtnud ja tean, et lambda ise voolu tekitab.
Ilma ajuta mõõtsin teda ka ja siis ei liigutanud ta ennast üldse.
Samas väliselt nagu ei olnud tahmane, natuke valge ainult.
Ega see lambda vahetus nüüd halba ka ei teinud, kuna anduril on oma tööiga ja ta hakkab ajapikku aina aeglasemalt reageerima.
Tavaliselt kui lambda surnud annab minuteada aju ise sellele ahelale mingi keskväärtuse.
Näiteks BMW-l oli see 0.45V. (diagnostis ossilt vaadatud)
Vahetasin täna lambda ära, asemele läks NGK/NTK lambda.
Tundub, et asi läks paremaks, enam nagu boostiga ei mängi mootor.
Käivitamist oluliselt ei mõjutanud aga tundub, et läks paremaks.
Peaks vist igaks juhuks Mariines arvuti taha laskma ka auto panna.
Või annab neid veakoode ka ise lugeda ja kustutada?
Ilma ajuta mõõtsin teda ka ja siis ei liigutanud ta ennast üldse.
Samas väliselt nagu ei olnud tahmane, natuke valge ainult.
Ega see lambda vahetus nüüd halba ka ei teinud, kuna anduril on oma tööiga ja ta hakkab ajapikku aina aeglasemalt reageerima.
Tavaliselt kui lambda surnud annab minuteada aju ise sellele ahelale mingi keskväärtuse.
Näiteks BMW-l oli see 0.45V. (diagnostis ossilt vaadatud)
Vahetasin täna lambda ära, asemele läks NGK/NTK lambda.
Tundub, et asi läks paremaks, enam nagu boostiga ei mängi mootor.
Käivitamist oluliselt ei mõjutanud aga tundub, et läks paremaks.
Peaks vist igaks juhuks Mariines arvuti taha laskma ka auto panna.
Või annab neid veakoode ka ise lugeda ja kustutada?
viewtopic.php?t=581M-Tech kirjutas:Või annab neid veakoode ka ise lugeda ja kustutada?