GT Tühikäiguprobleem ja nõksutamine

Impreza'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

GT Tühikäiguprobleem ja nõksutamine

#1 Postitus Postitas M-Tech » P, 05 Mär 2006 15:32:25 +0300

Täna suri mul auto fooritaga lihtsalt lambist välja.
Paar korda enne on hakanud lambist tuure kõigutama (alla 1k pöörde) aga enne olen liikuma hakanud tavaliselt.
Täna kõigutas ja suri välja, üritasin küll gaasi vajutada.

Lisaks on kiirendamisel selline tunne, nagu moootor mängiks boostiga koguaeg.
Gaas põhjas on kõvasti tunda kuidas kord hakkab auto minema siis poob jälle kinni ja nii mitu korda järjest.

Kas näiteks teisega kiirendades peabgi turbo nii kõvasti vihisema, et salongi on kuulda.
Niipalju kui netist olen jõudndu uurida viitab see By-Pass-i veale, kuigi antud aastaarvuga isenditel seda probleemi ei pidavat enam olema.

Küttekulu on ka kuidagi väga jube hetkel.
Paagitäiega saab nõksa üle 400km sõita ja sellest on pool maanteesõitu (~100km/h).
See teeb ka maanteel 15L sajale :shock:

Samas on ka soojastpeast käivitamine imelik.
Kas need mootorid lähevadki alles peale ~2-3s käiamist käima.
Teised autod tavaliselt lähevad paari pöördega käima aga seda peab IMO natuke liiga pikalt käiama.

Ma ise kahtlustan, et need veda on kõik omavahel seotud.

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#2 Postitus Postitas JP » P, 05 Mär 2006 17:33:47 +0300

mul vihiseb kuuldavalt iga käiguga.

soojast läheb halvemini käima jah. Oled märganud kuidas WRC-d ei lähe välja suremise korral ca 10-15s käima. See on kõrgsurve turbode omapära. Kui ma ei eksi siis on see seotud kuidagi väljalaske kuumusega...

Kütusekulu pärast ei maksa alguses mureteseda. See on värske omaniku probleem ja laheneb aja jooksul :D .

Erik
Postitusi: 48
Liitunud: E, 07 Veebr 2005 11:07:28 +0300

#3 Postitus Postitas Erik » P, 05 Mär 2006 19:11:36 +0300


Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#4 Postitus Postitas M-Tech » E, 06 Mär 2006 02:05:38 +0300

Sai seda posti märgatud jah ja lambda mõõdan lähipäevil üle.
Täna tahtsin mõõta aga kopp oli ees õhtuks juba turvasüsteemide ehitamisest.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#5 Postitus Postitas Ar21 » E, 06 Mär 2006 11:52:44 +0300

Legacy turbol täpselt sama tähelepanek, et poolsooja mootoriga (veidi juba mahajahtunud) tahab nagu mingit kerget mõnesekundilist "käiamist".
Kui muu korras siis päris külmalt ja päris soojalt jälle käivitada läheb kohe laksust.
Seletati kunagi nii, et kapoti all kütusemagistraalis tekivad aurukorgid - sellepärast ei lähe poolsoojalt laksust.

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#6 Postitus Postitas tnx » E, 06 Mär 2006 11:58:22 +0300

OT, aga mul on üks auto, mis juba mitu aastat käivitub kõige paremini siis, kui mootori temp jääb vahemikku -22...-32. Töösoojalt peab ka mitu sekundit käiama. Bensukas, vabalthingav.

Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#7 Postitus Postitas M-Tech » E, 06 Mär 2006 13:01:36 +0300

Külmast peast pean mina veel pikemalt käiama.

EJ204
Suur Sõber
Postitusi: 225
Liitunud: N, 17 Nov 2005 13:46:05 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: GT Tühikäiguprobleem ja nõksutamine

#8 Postitus Postitas EJ204 » E, 06 Mär 2006 13:29:49 +0300

M-Tech kirjutas:Täna suri mul auto fooritaga lihtsalt lambist välja.
Paar korda enne on hakanud lambist tuure kõigutama (alla 1k pöörde) aga enne olen liikuma hakanud tavaliselt.
Täna kõigutas ja suri välja, üritasin küll gaasi vajutada.

Lisaks on kiirendamisel selline tunne, nagu moootor mängiks boostiga koguaeg.
Gaas põhjas on kõvasti tunda kuidas kord hakkab auto minema siis poob jälle kinni ja nii mitu korda järjest.

Kas näiteks teisega kiirendades peabgi turbo nii kõvasti vihisema, et salongi on kuulda.
Niipalju kui netist olen jõudndu uurida viitab see By-Pass-i veale, kuigi antud aastaarvuga isenditel seda probleemi ei pidavat enam olema.

Küttekulu on ka kuidagi väga jube hetkel.
Paagitäiega saab nõksa üle 400km sõita ja sellest on pool maanteesõitu (~100km/h).
See teeb ka maanteel 15L sajale :shock:

Samas on ka soojastpeast käivitamine imelik.
Kas need mootorid lähevadki alles peale ~2-3s käiamist käima.
Teised autod tavaliselt lähevad paari pöördega käima aga seda peab IMO natuke liiga pikalt käiama.

Ma ise kahtlustan, et need veda on kõik omavahel seotud.
õhulugeja :?: :?:

Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#9 Postitus Postitas M-Tech » T, 07 Mär 2006 00:31:16 +0300

Õhukulu mõõtja on auto Eestisse tooja sõnul Mariinest tutikas ostetud.

Mõõtsin Lambda anduri üle ja selgus, et see on õhtal.
Kui aju lambdal taga on hoitakse keskväärtust 0.45V (ilmselt avarii režiim), iseseisvalt ei toimeta lambda üldse.

Lähipäevil siis uue lambda jahile, eks siis paistab kas oli ainult selles viga.

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#10 Postitus Postitas tnx » T, 07 Mär 2006 10:27:05 +0300

Millega Sa seda mõõtsid? Kui voltmeetriga, siis on 0.45V igati normaalne, kui ossiga ja näitaski sirget joont, siis on halvasti.

Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#11 Postitus Postitas M-Tech » T, 07 Mär 2006 12:12:48 +0300

Lambda pinge peab pidevalt kõikuma, sellel segu seadistamine põhinebki.
Kui gaasi anda peavad numbrid ühest äärest teise käima.
Pinge kõikumine tekitabki ossi ekraanile graafiku.

Ma võin ka digi ossi sinna külge panna, on ka see olemas.
Aga siiani pole tavameetod kunagi alt vedanud.

Mul on ka WB lambda koos kontrolleriga olemas, kui kronsa valmis saan sellele, siis saan ka sellega proovida.
Nimelt kasutan seda oma teise projektauto täisprogrameeritava aju seadistamiseks.

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#12 Postitus Postitas tnx » T, 07 Mär 2006 18:41:02 +0300

Lambda pinge kõigub nii kiiresti, et iga digivoltmeeter seda ei näita. Kui testri peal numbrid ühest servast teise käivad lihtsalt gaasi vajutades, siis pole arvatavasti ka asi õige, sest mootori kiiruse reguleerimine peaks ideaaljuhul käima ainult kütuse koguse doseerimise abil, mitte küttesegu koostisega mängides. Lambda genereerib pinget ise, nii et ka ilma juhtmeid ühendamata peab ta midagi näitama.

Ossiga mõõtes peab ka tühikäigul olema näha, et käib 0.2...0.8V vahemikus 2-3 korda sekundis.

http://www.picotech.com/auto/lambda_sensor.html on nii juttu kui pilte sellest.

Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#13 Postitus Postitas M-Tech » T, 07 Mär 2006 22:43:33 +0300

Lambdasid olen ennegi mõõtnud ja tean, et lambda ise voolu tekitab.

Ilma ajuta mõõtsin teda ka ja siis ei liigutanud ta ennast üldse.
Samas väliselt nagu ei olnud tahmane, natuke valge ainult.
Ega see lambda vahetus nüüd halba ka ei teinud, kuna anduril on oma tööiga ja ta hakkab ajapikku aina aeglasemalt reageerima.

Tavaliselt kui lambda surnud annab minuteada aju ise sellele ahelale mingi keskväärtuse.
Näiteks BMW-l oli see 0.45V. (diagnostis ossilt vaadatud)

Vahetasin täna lambda ära, asemele läks NGK/NTK lambda.
Tundub, et asi läks paremaks, enam nagu boostiga ei mängi mootor.
Käivitamist oluliselt ei mõjutanud aga tundub, et läks paremaks.

Peaks vist igaks juhuks Mariines arvuti taha laskma ka auto panna.
Või annab neid veakoode ka ise lugeda ja kustutada?

Kasutaja avatar
b_mon
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 326
Liitunud: E, 16 Mai 2005 15:48:34 +0300

#14 Postitus Postitas b_mon » K, 08 Mär 2006 09:45:35 +0300

M-Tech kirjutas:Või annab neid veakoode ka ise lugeda ja kustutada?
viewtopic.php?t=581

Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#15 Postitus Postitas M-Tech » K, 08 Mär 2006 20:31:40 +0300

Lükkasin autole läpaka külge ning mootoriga seotud veakoode ei olnud.
Oli ainult 1 muu veakood mille põhjust tean.

Selles eelmises postis asuval lingil antud veakoodid on osaliselt aegunud.
Minu puhul ei vastanud antud tabelis olev veakood tegelikule veale.
Arvuti näitas aga kohe õiget vastet.

Vasta