TMIC splitter

Impreza'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

TMIC splitter

#1 Postitus Postitas JP » E, 27 Mär 2006 18:50:42 +0300

mis te arvate sellisest asjast, kas on mõtet aretada?

http://freespace.virgin.net/michael.fer ... ground.htm

Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#2 Postitus Postitas M-Tech » E, 27 Mär 2006 19:26:21 +0300

Selle ehitamisega on ilmselt rohkem vaeva, kui asjast kasu on.
Subaru Impreza GT MY99
M-Tuning.ee - Autohooldus ja Performance lahendused
info(ät)m-tuning.ee | 57 44 55 66 | Tallinn

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#3 Postitus Postitas Ar21 » K, 24 Mai 2006 12:51:56 +0300

Kui juba siis mõtekam võimsam frontaalne intercooler panna.

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#4 Postitus Postitas JP » K, 24 Mai 2006 20:21:19 +0300

Tegelikult on asi efektiivne, sest uuematel mudelitel on see juba tehasest olemas. Kui palju sellest eesti külmas kliimas kasu, on muidugi omaette teema.
Subaru puhul soovitatakse FMIC alates 320hp, lisaks on tal 3 minu jaoks olulist miinust. Lag, lisaraskus ninas ja mis kõige tähtsam, liiga suur oht jäärjajal ära lõhkuda.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#5 Postitus Postitas Ar21 » N, 25 Mai 2006 09:14:35 +0300

Aga mida täpselt ta seal teeb - suunab õhku kuhugile, kiirendab õhuvoolu
vms. ?

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#6 Postitus Postitas vaska » N, 25 Mai 2006 09:48:12 +0300

Ar21 kirjutas:Aga mida täpselt ta seal teeb - suunab õhku kuhugile, kiirendab õhuvoolu
vms. ?
pilt 1. So as you can imagine air is fluid in its make up, so it cannot change direction just like that and as a result , the front part of the intercooler (nearest the bonnet scoop opening) doesn't receive much airflow.
Ehk intercooleri esimene osa ei saa piisavalt õhku jahutuseks.
Pilt 2. So the only 'other' alternative is to 'Split' the airflow and redirect it over as much surface area of the intercooler as possible. The Splitter does just that, it splits the incoming air and directs it over more of the intercooler surface and so increases the efficiency of the intercooler.
Ehk siis õhujagaja lükkab õhu pooleks niiet esimene ja tagumine osa intercooleril saavad piisavalt jahutust.
Efficiency -intercooler efficiency can rise by 4.2% (about 4 degrees Celsius reduction in intake temperatures).
IC efektiivsus tõuseb 4,2%, ehk siis temperatuur langeb ligi 4 kraadi IC juures.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
Axxept
Rallisportlane
Postitusi: 809
Liitunud: K, 15 Sept 2004 02:47:55 +0300

#7 Postitus Postitas Axxept » N, 25 Mai 2006 10:21:01 +0300

IC ette panna on jah üks mõte, kuigi JP põhjendas väga ilusti need miinused ära.
Kuidas vesijahutusega IC paremaks teha? :P
Pilt Outback & STi
SirAutorent

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#8 Postitus Postitas Ar21 » N, 25 Mai 2006 10:28:56 +0300

Huvitav, et Impreza GT (ja edasi) üldse vesi-õhk tüüpi IC loobuti.
Legacy 200 on see just selline. IC on katsudes jahe isegi siis, kui kohapeal oled seisnud töötava mootoriga. Suure jahutusradika ees on väiksem IC jahutusvedeliku radikas ja ette käib välja ainult jahutusvedelik. Õhk läheb mootorisse nagu ikka horisontaalse asetusega IC puhul ilma pikkade ja turbolag´i suurendavate õhutorudeta (nagu seda frontaalsele IC omistatakse).
IC jahutusvedelikul on ka oma elektriline pump, mis seda koguaeg ringi ajab. Sellele vaatamata seal mingit sellist rõhku nagu mootorijahutusüsteemis sees ei ole. Süsteem on mootorijahutussüsteemist eraldi. Või vähemalt pole neil otseühendust. Tühikäigul seistes võib vabalt korgi maha võtta.

Kasutaja avatar
Axxept
Rallisportlane
Postitusi: 809
Liitunud: K, 15 Sept 2004 02:47:55 +0300

#9 Postitus Postitas Axxept » N, 25 Mai 2006 10:32:36 +0300

Huvitav jah, kas siis leiti et õhuga on parem :roll:
Pilt Outback & STi
SirAutorent

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#10 Postitus Postitas Ar21 » N, 25 Mai 2006 10:42:36 +0300

Sama küsimus mulgi, sest turbospetsialistid nagu üldisekt peavad vesi-õhk tüüpi IC siiski nagu sammuks edasi ehk paremaks. Ja laialdaselt ei kasutatavat teda just sellepärast, et on kallim, keerulisem jne.
Et miks Subaru puhul tehti see samm tagasi ? Mingit erilist kaalukokkuhoidu see nagu ka ei anna. Ja uuemad lähevad niigi mugavuste tagaajajate soovidele vastu tulles üha raskemaks ja raskemaks.
Õhk-õhk tüüpi IC peab olema suurem ja võimsam, et sama effektiivselt jahutada väiksema vesi-õhk tüüpi cooleriga.

Kasutaja avatar
Axxept
Rallisportlane
Postitusi: 809
Liitunud: K, 15 Sept 2004 02:47:55 +0300

#11 Postitus Postitas Axxept » N, 25 Mai 2006 11:56:40 +0300

täpselt seda minagi mõtlesin...
Pilt Outback & STi
SirAutorent

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#12 Postitus Postitas JP » N, 25 Mai 2006 13:44:33 +0300

asi pole kaalus vaid rahas

oletame et sellise vesi IC lisamine maksab 10.-usdi per auto. Nüüd korrutame aastas toodetavate autode arvuga ja saamegi põhjuse.

Ja kui stock võimsus ei ületa 300hp, millega õhk IC hakkama saab siis pole nagu mõtet.

Miks eelnevatel legacytel oli veega? Ma ei mäleta enam aga ma Oletan, et see võis olla põhjustatud kütuse madalamast oktaan arvust (76, 83, 92 mäletate?) ehk siis detonatsiooni probleem oli suurem kui täna.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#13 Postitus Postitas Ar21 » K, 21 Juun 2006 14:21:23 +0300

Turbo Legacyl pole lubatud kasutada madalamat, kui 95. Selle aja vabalthingavatel vist oli küll 92 lubatud.

Vasta