Soovitused talverehvide ostmisel
Soovitused talverehvide ostmisel
Reostaksin veel seda Impreza teemat siin.
Soov oleks endale soetada võimalikult kvaliteetsed naastrehvid taskukohaselt.
Ei pea olema uued, võivad olla ka kasutatud.
Küsimused on järgnevad:
1) Praegu on all M+S'id, millede mõõdud on 205/50/R17. Saan aru (kas õigesti?), et laius (205) ja diameeter (R17) peaks olema samad ka
talverehvil, aga kõrgus (50) võib varieeruda (st. et kõrgus võib olla ka suurem)?
2) Mida peaks jälgima kasutatud talverehvi ostmisel? Saan aru, et oluline on mustrijääk (8mm ja enam?) ning palju naaste on endiselt
veel rehvis protsentuaalselt. Mida peaks veel järgima? Kulumisest tingitud vigastused või muud anomaaliad?
3) Firma ja margisoovitused?
Palun harige mind, teadjamad mehed.
PS! Privas võib pakkuda sobivat.
Soov oleks endale soetada võimalikult kvaliteetsed naastrehvid taskukohaselt.
Ei pea olema uued, võivad olla ka kasutatud.
Küsimused on järgnevad:
1) Praegu on all M+S'id, millede mõõdud on 205/50/R17. Saan aru (kas õigesti?), et laius (205) ja diameeter (R17) peaks olema samad ka
talverehvil, aga kõrgus (50) võib varieeruda (st. et kõrgus võib olla ka suurem)?
2) Mida peaks jälgima kasutatud talverehvi ostmisel? Saan aru, et oluline on mustrijääk (8mm ja enam?) ning palju naaste on endiselt
veel rehvis protsentuaalselt. Mida peaks veel järgima? Kulumisest tingitud vigastused või muud anomaaliad?
3) Firma ja margisoovitused?
Palun harige mind, teadjamad mehed.
PS! Privas võib pakkuda sobivat.
Soovitus siis...
Hea pidamise ja rehvi valiku puhul soovitaksin kindlasti teha seda, talveks panna alla 15" ja rehvideks kindlasti eelmise aasta parimaid Continental Contiicecontact 195/60 R15
15" velje puhul on hind madalam ja sõidu mugavus ning pidamine rautselt parem.
15" velje puhul on hind madalam ja sõidu mugavus ning pidamine rautselt parem.
Re: Soovitused talverehvide ostmisel
Rehvi markeeringud:
205/50 R17 93T
205 Rehvi laius millimeetrites
50 Rehvi kõrguse ja laiuse suhe protsentides
R Radiaalne koordiniitide paigutus (võib olla ka: D – diagonaalne koordiniitide paigutus, mille võib jätta märgistamata või B – diagonaalse koordiniitide paigutusega vöötatud rehv)
17 Velje läbimõõt tollides
93 Koormusindeks
T Kiiruskategooria tähis
Kõrgusest sõltub spidomeetri viga ning kiirendus. Mida väiksem diameeter, seda parem kiirendus aga ka suurem spidomeetri viga. Enamasti 1 sammu võrra kannatab ilusasti alla panna ilma et vastu käima hakkaks.
See kitsas rehv ei toimi ka siiski alati. Pole mõtet ette kujutada et tavaliikluses oled Märtin või Tänak. Ma läksin ühel autol just talverehvidega laiema peale üle, et sõidumugavus parem oleks (205/55 R16 pealt 215/55 R16 peale). 215 otsib vähem roobast ning on natuke vähem augutundlik ja tänu kõrgemale profiilile on auto ka natuke kõrgemal maast.
17" on siiski suhteliselt kallis juba osta ning mina kaaluks vähemasti 16" peale alla minemist, mis tähendaks siis teise jooksu velgede juurde ostmist.
Valida tuleb kindlasti premium-tootjate rehv, mis on Põhjamaadesse mõeldud. Neid iseloomustab enamasti suhteliselt madal kiirusindeks. Ühtlasi olen seni alati valinud XL (eXtra Load) tähistusega rehvid, mille külgsein on tugevam kui tavalistel, mis tagab parema haakumise ning hoiab paremini ka sisekurvis olevat rehviserva teega kontaktis.
Kasutatud rehvi puhul oleks vaja kindlasti vaadata ka tootmisaastat, sest aja jooksul läheb segu liiga kõvaks ning pidamisest ei jää midagi alles. Üle 4 aasta tagasi toodetud rehve ei tasu kindlasti enam osta, olgu muster kui hea tahes.
205/50 R17 93T
205 Rehvi laius millimeetrites
50 Rehvi kõrguse ja laiuse suhe protsentides
R Radiaalne koordiniitide paigutus (võib olla ka: D – diagonaalne koordiniitide paigutus, mille võib jätta märgistamata või B – diagonaalse koordiniitide paigutusega vöötatud rehv)
17 Velje läbimõõt tollides
93 Koormusindeks
T Kiiruskategooria tähis
Kõrgusest sõltub spidomeetri viga ning kiirendus. Mida väiksem diameeter, seda parem kiirendus aga ka suurem spidomeetri viga. Enamasti 1 sammu võrra kannatab ilusasti alla panna ilma et vastu käima hakkaks.
See kitsas rehv ei toimi ka siiski alati. Pole mõtet ette kujutada et tavaliikluses oled Märtin või Tänak. Ma läksin ühel autol just talverehvidega laiema peale üle, et sõidumugavus parem oleks (205/55 R16 pealt 215/55 R16 peale). 215 otsib vähem roobast ning on natuke vähem augutundlik ja tänu kõrgemale profiilile on auto ka natuke kõrgemal maast.
17" on siiski suhteliselt kallis juba osta ning mina kaaluks vähemasti 16" peale alla minemist, mis tähendaks siis teise jooksu velgede juurde ostmist.
Valida tuleb kindlasti premium-tootjate rehv, mis on Põhjamaadesse mõeldud. Neid iseloomustab enamasti suhteliselt madal kiirusindeks. Ühtlasi olen seni alati valinud XL (eXtra Load) tähistusega rehvid, mille külgsein on tugevam kui tavalistel, mis tagab parema haakumise ning hoiab paremini ka sisekurvis olevat rehviserva teega kontaktis.
Kasutatud rehvi puhul oleks vaja kindlasti vaadata ka tootmisaastat, sest aja jooksul läheb segu liiga kõvaks ning pidamisest ei jää midagi alles. Üle 4 aasta tagasi toodetud rehve ei tasu kindlasti enam osta, olgu muster kui hea tahes.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.
Re: Soovitused talverehvide ostmisel
Ma kujutan ette, et praegustele velgedel osta rehvid peale on odavam, kui osta jooks velgi ja rehve?Tiit kirjutas:Rehvi markeeringud:
205/50 R17 9...
Re: Soovitus siis...
Igale masinale 15" alla ei lähe. Võiks ikka enne tarkadega nõu pidada.Kristo82 kirjutas:Hea pidamise ja rehvi valiku puhul soovitaksin kindlasti teha seda, talveks panna alla 15" ja rehvideks kindlasti eelmise aasta parimaid Continental Contiicecontact 195/60 R15
15" velje puhul on hind madalam ja sõidu mugavus ning pidamine rautselt parem.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Soovitused talverehvide ostmisel
Pruugitud velgede hinnad (4 tk)
15 tolli 200 eurot
16 tolli 300 eurot
Uute rehvide hinnad (4 tk ContiIceContact naast)
15 tolli 588 eurot
16 tolli 772 eurot
17 tolli 990 eurot
4 tk Michelin X-Ice North XI2:
15" ja 396 eurot
16" ja 456 eurot
17" ja 676 eurot
Hindadeks pole otsitud kõige odavamaid pakkumisi, vaid võetud kergemini kättesaadavad. Samas hindade suhet näitab ikkagi.
15 tolli 200 eurot
16 tolli 300 eurot
Uute rehvide hinnad (4 tk ContiIceContact naast)
15 tolli 588 eurot
16 tolli 772 eurot
17 tolli 990 eurot
4 tk Michelin X-Ice North XI2:
15" ja 396 eurot
16" ja 456 eurot
17" ja 676 eurot
Hindadeks pole otsitud kõige odavamaid pakkumisi, vaid võetud kergemini kättesaadavad. Samas hindade suhet näitab ikkagi.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.
Re: Soovitus siis...
JoonasJJ avataril olevale (kapotil õhukogujat ei paista) lähevad vabalt.vaska kirjutas:Igale masinale 15" alla ei lähe. Võiks ikka enne tarkadega nõu pidada.
Mul on pruugitud rehvidega alati miski jama olnud (kuigi olen ostes enda meelest neid piisvalt põhjalikult kontrollinud), nii et olen loobunud nende ostmisest (kui ülihea hinnaga pakutakse, siis vahest ei suuda end tagasi hoida ).
Re: Soovitused talverehvide ostmisel
Minupuhul on tõesti tegemist 2008 Impreza 2.0 Sport'iga, 110kw (mitte küll auto avataril, aga identne, ainult teine velg).
Rääkisin oma isaga ja tema soovitas kindlasti lamelli, kuna "nii teevad progressiivsed kodanikud".
Auto millega ma praegu sõidan oli uuest tema oma, praeguseks 4 aastaga läbinud 140k kilomeetrit ja tal on all teine komplekt rehve. Esimesed Yokohama suverehvid olid juba peale teist suve läbi ja need lamellid sai ta samuti autoga, mis praegu all (tegemist Michelin X-Ice'idega), seega tundub, et peaks hoopis vaatama kvaliteetset komplekti lamelle.
Ta ei läbi kilomeetreid linnas, vaid enamus nendest on tulnud maanteedel üle kogu Eesti. Tema kolleeg oli väidetavalt sõitnud Tallinna linnas 200k 2 komplekti lamellidega.
Rääkisin oma isaga ja tema soovitas kindlasti lamelli, kuna "nii teevad progressiivsed kodanikud".
Auto millega ma praegu sõidan oli uuest tema oma, praeguseks 4 aastaga läbinud 140k kilomeetrit ja tal on all teine komplekt rehve. Esimesed Yokohama suverehvid olid juba peale teist suve läbi ja need lamellid sai ta samuti autoga, mis praegu all (tegemist Michelin X-Ice'idega), seega tundub, et peaks hoopis vaatama kvaliteetset komplekti lamelle.
Ta ei läbi kilomeetreid linnas, vaid enamus nendest on tulnud maanteedel üle kogu Eesti. Tema kolleeg oli väidetavalt sõitnud Tallinna linnas 200k 2 komplekti lamellidega.
Re: Soovitused talverehvide ostmisel
Lamellidega hakkad uisutama, kui on soov talvel jää peale minna, siis soovitaks küll naaste.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI
Re: Soovitused talverehvide ostmisel
Kui lamell, siis uus ja tippklass, ning jääl sõidetakse sust mööda ka kõige odavama hiina naastuga, kui sa talvel seda autot ka jääl nautida tahad (ka kinnisõidetud lumi kvalifitseerub jää alla) siis ilma naastudeta ei saa, uuenduslikud lähenemised toovad enamasti endaga kaasa hunniku jama, mida aksepteerivad rohelised, ülejäänutele on need lahendused enamasti negatiivsed (katalüsaator,egr klapp,elektrooniline roolivõimendus jne...)
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Re: Soovitused talverehvide ostmisel
Ise mõtlesin ka sama, et jääd tuleb karta, eriti veel kuna olen algaja juht. Samas, kui palju esineb seda jää olukorda tavaliikluses? Eelmine aasta tuhlas siga mullas kartuleid jõulude ajal. Kas on otstarbekas ikka enamuse ajast oma naelaga asfaldi raspeldada, et selle momentaarsel jää hetkel saaks natukene kiiremini sõita? Viimased paar aastat pole seda "tõelist" talve ju aset leidnud.Duster kirjutas:Kui lamell, siis uus ja tippklass, ning jääl sõidetakse sust mööda ka kõige odavama hiina naastuga, kui sa talvel seda autot ka jääl nautida tahad (ka kinnisõidetud lumi kvalifitseerub jää alla) siis ilma naastudeta ei saa, uuenduslikud lähenemised toovad enamasti endaga kaasa hunniku jama, mida aksepteerivad rohelised, ülejäänutele on need lahendused enamasti negatiivsed (katalüsaator,egr klapp,elektrooniline roolivõimendus jne...)
Re: Soovitused talverehvide ostmisel
Kuidas nii? Kolm talve järjest on saanud küll ja veel jääd mööda sõita ju.
Minu isiklik soovitus on igatahes nael - kunagi ei tea kuna seda meetrit või paari vaja võib minna (rääkimata sellest kui tahta järve peal sõita (mida igale algajale juhile soovitaksin, aga see on juba teine teema)). Ega see nelivedu selles suhtes mingi ime ei ole ja füüsika ikka kehtib, aga kui vähegi võimalik siis oluliselt julgem on korraliku naelaga sõita. Ei suuda seda talve ära oodata, senini sõitsin HKPL7 225/50R17, nüüd kui garantii läbi siis pidurid ringi ja 205/60R16 IceContact alla ja piigid pagassi
Minu isiklik soovitus on igatahes nael - kunagi ei tea kuna seda meetrit või paari vaja võib minna (rääkimata sellest kui tahta järve peal sõita (mida igale algajale juhile soovitaksin, aga see on juba teine teema)). Ega see nelivedu selles suhtes mingi ime ei ole ja füüsika ikka kehtib, aga kui vähegi võimalik siis oluliselt julgem on korraliku naelaga sõita. Ei suuda seda talve ära oodata, senini sõitsin HKPL7 225/50R17, nüüd kui garantii läbi siis pidurid ringi ja 205/60R16 IceContact alla ja piigid pagassi
MY09 STi
Re: Soovitused talverehvide ostmisel
Täitsa nõus, see jää kipub üldiselt olema metsatuka vahel ja üsnagi ebameeldiva üllatusena ennast ilmutama. Kui 90% juhtudest poleks naelu vaja, siis see 10% on ikka seal olemas ja teatavasti pole halvimaks rohkemat vaja (eriti kui veel algaja juht roolis.) Olen ise paar korda selle üllatava jää pärast nibin-nabin teele jäänud, nii et pärast käed värisevad ja süda taobsulapekk kirjutas:Kuidas nii? Kolm talve järjest on saanud küll ja veel jääd mööda sõita ju.
Minu isiklik soovitus on igatahes nael - kunagi ei tea kuna seda meetrit või paari vaja võib minna (rääkimata sellest kui tahta järve peal sõita (mida igale algajale juhile soovitaksin, aga see on juba teine teema)). Ega see nelivedu selles suhtes mingi ime ei ole ja füüsika ikka kehtib, aga kui vähegi võimalik siis oluliselt julgem on korraliku naelaga sõita. Ei suuda seda talve ära oodata, senini sõitsin HKPL7 225/50R17, nüüd kui garantii läbi siis pidurid ringi ja 205/60R16 IceContact alla ja piigid pagassi
Minu hääl läheb küll naeltele.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI
Re: Soovitused talverehvide ostmisel
Isegi linnamehena läheb minu hääl naelte kasutamise poole.
Pühapäev vanaema juurde maale pannkooki sööma minnes võib üpris kiirelt kurvalt lõppeda kui metsatuka vahel törts jääd ca 50-70km/h vahel ette tuleb. Rääkimata sellest kui öine lörts on jääks kimunud foori all ja siis iga sentimeeter arvel on. Soojemas kliimas või parema teehoolduse tingimustes võiks lamellist lugu pidada, aga olgem ausad, neliveolisega läheb julgeks ning siis peaks ka pidurdusvõime kiirendusvõime vääriline olema.
Pühapäev vanaema juurde maale pannkooki sööma minnes võib üpris kiirelt kurvalt lõppeda kui metsatuka vahel törts jääd ca 50-70km/h vahel ette tuleb. Rääkimata sellest kui öine lörts on jääks kimunud foori all ja siis iga sentimeeter arvel on. Soojemas kliimas või parema teehoolduse tingimustes võiks lamellist lugu pidada, aga olgem ausad, neliveolisega läheb julgeks ning siis peaks ka pidurdusvõime kiirendusvõime vääriline olema.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!