Impreza GT '98 esiamortide vahetus
Impreza GT '98 esiamortide vahetus
Tegin näpud mustaks ja vahetasin ise esiamordid (sest üks lubatud "miljoni km" amort otsustas laiali minna), nüüd aga tuleb alates u 80 km/h juures üsna tugev vibra rooli.
Mis seal siis valesti võis saada?
Ülemised kausid nagu sain enda meelest õigesti paika (kas on mingi võimalus nende paigasoleku lisakontrollimiseks?)
Või sai camber bolt (alumisest kahest suurest poldist ülemine) eri pooltel erinevatesse asenditesse? Mis asend seal vaikimis (tehase poolt) võiks üldse olla?
Või on loogiline, et peale amordi vahetust tahabki kokkujooks paika sättimist? (eeldades, et vibra tekib paigast ära oleva kokkujooksu tõttu).
Tahaks selle asja ikka oma valgete käekestega normaalselt kokku saada.
Mis seal siis valesti võis saada?
Ülemised kausid nagu sain enda meelest õigesti paika (kas on mingi võimalus nende paigasoleku lisakontrollimiseks?)
Või sai camber bolt (alumisest kahest suurest poldist ülemine) eri pooltel erinevatesse asenditesse? Mis asend seal vaikimis (tehase poolt) võiks üldse olla?
Või on loogiline, et peale amordi vahetust tahabki kokkujooks paika sättimist? (eeldades, et vibra tekib paigast ära oleva kokkujooksu tõttu).
Tahaks selle asja ikka oma valgete käekestega normaalselt kokku saada.
Re: Impreza GT '98 esiamortide vahetus
Kui sa mingit tõstmist ega jama ei teinud, siis minuarust vibrada ei tohiks, camber boltist saab ratta kallet keerata, sellest kokkujooks ei muutu. Kui oma imprezat tõstsin, siis panin camberi poltidest kalded silma järgi- üks oli valetpidi kaldega, teine õieti, mingit vibrat ega anomaaliaid ei olnud.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Re: Impreza GT '98 esiamortide vahetus
aivo28 kirjutas:pooltelge ei keeranud lahti?
Ei, pooltelge ei puutunud.
Mingit tõstmist ega muud modifikatsiooni ka ei teinud.
Minu silmis on 3 varianti:
- panin ikkagi ülemise kausi valesti (ma ei tea palju see mõjutada võib).
- camber bolt'id said erinevalt (samas arvatakse siin juba, et see ei mõjuta)
- uued amordid ongi natuke teistsugused (enne polnud ka originaalid) ja kokkujooks paigast ära.
Lootsin, et saan oma jõududega hakkama, aga ju ma siis pean ikka kokkujooksu üle laskma vaadata. Jama selles, et auto Tartust 25 km väljas ja ei tahaks väriseva autoga sõita. Eks ma siis mingi päev kulgen vaikselt kohale.
Re: Impreza GT '98 esiamortide vahetus
kokkujooks vibra ei põhjusta võta rattad alt vaata kas rooste pole liigutamisega ketta ja rummu vahel .
Impreza wrx Sti type-ra Limited 555 & Impreza GT
Re: Impreza GT '98 esiamortide vahetus
Amordil ja poldil on märgid peal olemas mille järgi saad ühtemoodi asjad paikatp kirjutas:Te
Või sai camber bolt (alumisest kahest suurest poldist ülemine) eri pooltel erinevatesse asenditesse? Mis asend seal vaikimis (tehase poolt) võiks üldse olla?
.
Re: Impreza GT '98 esiamortide vahetus
Võitsin rattad alt, ei paistnud midagi vehel olevat. Puhastasin veel igaks juhuks üle.rosenberg kirjutas:kokkujooks vibra ei põhjusta võta rattad alt vaata kas rooste pole liigutamisega ketta ja rummu vahel .
Aga alla piiludes paistis, et ülemine kauss ikkagi vähemalt ühel pool valesti saanud, sest ühesuguselt nad pole. Ma panin nn. tihendi järgi (tihendis on vedru ja kausis oleva augukese jäljed sees), nagu ühe õpetuse leidsin. Nüüd teisest kohast lugesin, et see kausis olev väike auk peaks jääma ratta poole, mul aga on see nii u 60 ja 30 kraadi kõrval. Kas keegi saaks kinnitada, kuhu poole see kausis olev auk jääma peaks, kas see "ratta poole" jutt on õige?
Re: Impreza GT '98 esiamortide vahetus
Keerasin need ülemised kausid niiviisi, et see auguke oleks ratta poole. Selle peale muidugi midagi korda ei läinud.
Lähemalt vaadates oli ka silmaga näha, et kokkujooks paigast ära, käisin sillastendis (ehk läheb stendi raporti pilt ka siia manusesse), kasu ikka ei midagi. Igaks juhuks lasin veel velgede tasakaalud paika panna. Ikka sama, u 80 km/h pealt lööb korraliku värina rooli ja mida kiiremaks, seda hullem värin. Linnakiirusel ei anna miski märku.
Üks tähelepanek veel, et rooli keeramise ajal värinat/vibrat ei ole, ehk siis kui teel vingerdada, siis seda ei tunne.
Asi, mis veel muutus, oli stabika varda kinnituse polt, tahtsin seda lahti võtta, et lihtsam oleks amordiga majandada (pärast muidugi selgus, et ega seda väga vajagi polnud), aga polt oli piisavalt kinni ja vana ning läks pooleks, panin sinna ühe tavalise asemele.
No rohkem ma seal midagi ei näppinud. On kellelgi veel mõtteid? Oskab keegi selle sillastendi raporti peale pilku heites öelda, kas mehed üldse selle õigesti paika said?
Krt järgmine kord peab ikka kohe esindusse minema, kui ikka täpselt ei tea, siis lõpuks on ikka aja ja raha kulu tüki maad suurem ning lahendust otsid ikka esindusest.
Lähemalt vaadates oli ka silmaga näha, et kokkujooks paigast ära, käisin sillastendis (ehk läheb stendi raporti pilt ka siia manusesse), kasu ikka ei midagi. Igaks juhuks lasin veel velgede tasakaalud paika panna. Ikka sama, u 80 km/h pealt lööb korraliku värina rooli ja mida kiiremaks, seda hullem värin. Linnakiirusel ei anna miski märku.
Üks tähelepanek veel, et rooli keeramise ajal värinat/vibrat ei ole, ehk siis kui teel vingerdada, siis seda ei tunne.
Asi, mis veel muutus, oli stabika varda kinnituse polt, tahtsin seda lahti võtta, et lihtsam oleks amordiga majandada (pärast muidugi selgus, et ega seda väga vajagi polnud), aga polt oli piisavalt kinni ja vana ning läks pooleks, panin sinna ühe tavalise asemele.
No rohkem ma seal midagi ei näppinud. On kellelgi veel mõtteid? Oskab keegi selle sillastendi raporti peale pilku heites öelda, kas mehed üldse selle õigesti paika said?
Krt järgmine kord peab ikka kohe esindusse minema, kui ikka täpselt ei tea, siis lõpuks on ikka aja ja raha kulu tüki maad suurem ning lahendust otsid ikka esindusest.
- Manused
-
- sillastend
- sillastend3.jpg (254.52 KiB) Vaadatud 10109 korda
Re: Impreza GT '98 esiamortide vahetus
Vahel tekib vibra ka sellest, et rehvis on muna või piduriklotsid on oma pesades kinni või suportite liugurid hoiavad natuke peale, sillastendist ma igaljuhul ei usu, et sa lahendi leiad. Rehvirõhud pane ka täpseks igaljuhul ning võiks proovida ka rataste üle tasakaalustamist.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Re: Impreza GT '98 esiamortide vahetus
Pidurikettad võik ka ikka igaks juhuks rummupealt maha võtta ja se vahe ära puhastada , on omal olnud seal jama vahel ja vibrab hullult.Duster kirjutas:Vahel tekib vibra ka sellest, et rehvis on muna või piduriklotsid on oma pesades kinni või suportite liugurid hoiavad natuke peale, sillastendist ma igaljuhul ei usu, et sa lahendi leiad. Rehvirõhud pane ka täpseks igaljuhul ning võiks proovida ka rataste üle tasakaalustamist.
Impreza wrx Sti type-ra Limited 555 & Impreza GT
Re: Impreza GT '98 esiamortide vahetus
Toetan rosenbergi. Kui vedrustuses just mõni polt/mutter päris lahti pole jäänud ei tohiks sealt küll mingit (kiirusest sõltuvat) vibra tulla. Aga seda puhastamise vajadust on rohkem kui kord ette tulnud. Ainult rattast ei piisa, ketas ka ikka maha ja siis traatharja ja suruõhku.
Re: Impreza GT '98 esiamortide vahetus
Bingo! See see häda oligi. Su esimest postitust ei lugenud piisavat tähelepanelikult ja ei taibanud kohe piduriketta taha piiluda. Igatahes sain nüüd vibrast lahti. Aitäh!rosenberg kirjutas: Pidurikettad võik ka ikka igaks juhuks rummupealt maha võtta ja se vahe ära puhastada , on omal olnud seal jama vahel ja vibrab hullult.
Tekkis ainult veel küsimus, et kas nüüd on kokkujooks ikkagi paigast ära või suudetakse pisut kõveralt all oleva rattaga ka kokkujooksu õigesti paika panna? Või see oletatav viga on nii tühiselt väike?
tp
Re: Impreza GT '98 esiamortide vahetus
Vaevalt sul seal nii suurt kamakat oli, et kokkujooksu hakkaks mõjutama.