Impreza classic jääraja jaoks

Impreza'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
aaro
JDM
Postitusi: 738
Liitunud: K, 08 Okt 2008 23:16:34 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Impreza classic jääraja jaoks

#46 Postitus Postitas aaro » E, 04 Mär 2013 22:16:56 +0300

GT on vägagi piisav harrastajal talvel sõitmiseks ja vajadusel võitmiseks. Youtube lahti ja seal sadu näiteid sellest. Pealegi jääb ära see DCCD tundmaõppimine, kus igal seadel on auto käitumisele üpris tuntav mõju.
'98 STi Type-R V-Limited
'08 Legacy Diesel
'06 OBK 2.5i
ex. 08 Legacy 2.5i
ex. '98 STi Type-RA V-Limited

Kasutaja avatar
KaidoS
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 276
Liitunud: K, 29 Sept 2010 12:15:16 +0300

Re: Impreza classic jääraja jaoks

#47 Postitus Postitas KaidoS » T, 05 Mär 2013 01:56:25 +0300

Mul pole kodus tarku raamatuid käepärast, kui ma panen suurusjärkudega puusse, siis loodetavasti targemad parandavad lollused ära. Jäärajale on paslik vaid sedaan või coupe kere. Mina võrdlesin kunagi enda turbokuudi andmeid sedaaniga ning sain nende kaaluvaheks pea sada kilo - kaubiku kahjuks muidugi. Tundub, et kuudil on ka kaalujaotus vähemalt täis paagi korral vähe teine, sest ega ta jäärajal aeglastes kurvides suunda muuta ei soovi - loomult alajuhitav, toore jõuga ülejuhitav. Sissekeeramise ja provotseerimise hõlbustamiseks tahab esiteljele väga head rehvi, juustuga on kitsal ja libedal rajal suht abitu.
II põlvkonna kere tõi mälu järgi kaasa pea 100 kilose kaalulisa, vähemalt kõigi euro-versioonide puhul, seega kiire sõidu seisukohalt on parem valik I põlvkond. Reaalses elus ilmselt see kaaluvahe ei häiri ja algajal on rõõmu mitmeks aastaks. II põlvkonna kasuks räägivad parem sõidumugavus ja roostekindlus.

Kasutaja avatar
sulapekk
Guru
Postitusi: 1078
Liitunud: K, 17 Mai 2006 16:08:48 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Impreza classic jääraja jaoks

#48 Postitus Postitas sulapekk » T, 05 Mär 2013 02:12:04 +0300

prayer kirjutas:Ilmselt soov olekski, et Impreza oleks rohkem ülejuhitava iseloomuga.
Külg ees muidugi saab sõita, seda ma ei öelnudki et ei saa. Omast kogemusest ma lihtsalt ütlen, et 2-gen WRX ei ole kohe kindlasti mitte ülejuhitava iseloomuga - 50:50 veojaotus ja avatud diffrid - viskad külje ette, aga veab ikka pikaks välja. Ja piiki ka ei saa panna, mis on talverõõmude juures põhiline.
MY09 STi

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Impreza classic jääraja jaoks

#49 Postitus Postitas JP » T, 05 Mär 2013 12:29:00 +0300

Sedaan gt ja wagon gt kaaluvahe on 30kg. Hullamiseks on sedaan parem, kuna juppe leidub rohkem ja on odavamad. Wagonid on vist aga odavama hinnaga saada.

KŌIK Imprezad on oma olemuselt alajuhitavad, kōiki neid tuleb kurvi "visata".
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

Kasutaja avatar
aaro
JDM
Postitusi: 738
Liitunud: K, 08 Okt 2008 23:16:34 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Impreza classic jääraja jaoks

#50 Postitus Postitas aaro » T, 05 Mär 2013 15:14:20 +0300

JP kirjutas:Sedaan gt ja wagon gt kaaluvahe on 30kg. Hullamiseks on sedaan parem, kuna juppe leidub rohkem ja on odavamad. Wagonid on vist aga odavama hinnaga saada.

KŌIK Imprezad on oma olemuselt alajuhitavad, kōiki neid tuleb kurvi "visata".
Ei ole kõik. DCCD open STi pole kuidagi alajuhitav. Classic vähemalt pole. Uuematel on nina raskem, seega ka rohkem tahavad otse minna aga seda annab vedrustuse ja rehvidega parandada :)
'98 STi Type-R V-Limited
'08 Legacy Diesel
'06 OBK 2.5i
ex. 08 Legacy 2.5i
ex. '98 STi Type-RA V-Limited

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Impreza classic jääraja jaoks

#51 Postitus Postitas JP » T, 05 Mär 2013 22:45:32 +0300

aaro kirjutas: Ei ole kõik. DCCD open STi pole kuidagi alajuhitav. Classic vähemalt pole. Uuematel on nina raskem, seega ka rohkem tahavad otse minna aga seda annab vedrustuse ja rehvidega parandada :)

Ära hakka äärmusi välja tooma, palju sa open diffriga sõidad jäärajal?


Selguse huvides olgu öeldud, et olen sõitnud Type-R ga jäärajal ja proovinud erinevaid asendeid.
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

Kasutaja avatar
aaro
JDM
Postitusi: 738
Liitunud: K, 08 Okt 2008 23:16:34 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Impreza classic jääraja jaoks

#52 Postitus Postitas aaro » K, 06 Mär 2013 09:36:29 +0300

JP kirjutas:
aaro kirjutas: Ei ole kõik. DCCD open STi pole kuidagi alajuhitav. Classic vähemalt pole. Uuematel on nina raskem, seega ka rohkem tahavad otse minna aga seda annab vedrustuse ja rehvidega parandada :)

Ära hakka äärmusi välja tooma, palju sa open diffriga sõidad jäärajal?


Selguse huvides olgu öeldud, et olen sõitnud Type-R ga jäärajal ja proovinud erinevaid asendeid.
Äärmustes pole küsimus, teema on autode iseloomus ja see on väga oluline fakt antud arutelus et subarul (DCCD olemasolul) saab juht ise valida keskdifferentsiaali olekuga, kas auto on rohkem ülejuhitav või vajab rohkem "skandinaavlast".

Milline neliveoline auto on seljuhul loomupoolest ülejuhitav, millel pole veojõud enamuses taha suunatud elektroonika või differentsiaali poolt? Evo on täpselt samamoodi "ninarõõmus", seda tunduvalt rohkem kui subaru. Minu näide põhineb Evo 6 näol hetkel.
'98 STi Type-R V-Limited
'08 Legacy Diesel
'06 OBK 2.5i
ex. 08 Legacy 2.5i
ex. '98 STi Type-RA V-Limited

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Impreza classic jääraja jaoks

#53 Postitus Postitas JP » K, 06 Mär 2013 10:15:16 +0300

Kui palju sa sōidad jäärajal open difriga?
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

Kasutaja avatar
aaro
JDM
Postitusi: 738
Liitunud: K, 08 Okt 2008 23:16:34 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Impreza classic jääraja jaoks

#54 Postitus Postitas aaro » K, 06 Mär 2013 10:20:00 +0300

JP kirjutas:Kui palju sa sōidad jäärajal open difriga?
Kui palju sa sõidad asfaldil differ lukus? :wink:
'98 STi Type-R V-Limited
'08 Legacy Diesel
'06 OBK 2.5i
ex. 08 Legacy 2.5i
ex. '98 STi Type-RA V-Limited

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Impreza classic jääraja jaoks

#55 Postitus Postitas JP » K, 06 Mär 2013 11:27:15 +0300

Ah, ma ei viitsi enam jaurat, äkki näitad meile, kuidas sa jäärajal lahtise difriga sõidad kiirema aja kui lukus olevaga.
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

Kasutaja avatar
aaro
JDM
Postitusi: 738
Liitunud: K, 08 Okt 2008 23:16:34 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Impreza classic jääraja jaoks

#56 Postitus Postitas aaro » K, 06 Mär 2013 11:54:16 +0300

JP kirjutas:Ah, ma ei viitsi enam jaurat, äkki näitad meile, kuidas sa jäärajal lahtise difriga sõidad kiirema aja kui lukus olevaga.
Kes seda väitis. Teemaks oli Impreza ala-,ülejuhitavus, mitte erinevate seadetega jääraja läbimise kiirus või minu isiklik sõiduoskus :wink: See mis seadega ja kus keegi sõidab on tema isiklik asi ja selle üle polegi mõtet vaielda. Nagu sa ka ise ütled siis sul on sellise autoga kogemus olemas ning ainult kogemusega saabki sellist autot hinnata ning tundma õppida.

Jätame selle sinnapaika.

Teema jätkuks võiks öelda, et Classic STi eeliseks võib kindlasti lugeda enamikel leiduva mehhanilise tagaluku. GTdel asub seal enamasti visco. Seegi on põhjuseks miks STi on veidi rohkem ülejuhitav.

Aaro
'98 STi Type-R V-Limited
'08 Legacy Diesel
'06 OBK 2.5i
ex. 08 Legacy 2.5i
ex. '98 STi Type-RA V-Limited

keenius1
Postitusi: 20
Liitunud: L, 31 Aug 2013 23:49:58 +0300

Re: Impreza classic jääraja jaoks

#57 Postitus Postitas keenius1 » K, 05 Veebr 2014 15:32:22 +0300

Subaru juhitavusest oskan nii palju öelda et, jäärajal Continetal rehviga on 2.0 N/A üldjuhul kiirem kui turbokas. Seda siis tehnilistel radadel ilma väga pikkade sirgeteta.(seda olen tõestanud see aasta juba 2 korda, võites STI ja EVO mehi)
Võhu jäärajal tegime katseid peale võstlust minu vabalt hingava 2.0 classic imprezaga ja teine oli GT impreza. GT olid natuke rohkem väsinud Contid all kui N/A. Autode vaheks tuli 15 sec kahe ringipelae paigalt startist. Minu tähelepankud sõidmisel olid et, GT nina on liiga raske ja kisub autot alajuhitavaks pidevalt. Muide see Lisa 140kg asub kõik esisillapeal. Kurves kannatas N/A masinaga lihtsalt läbi sõita, aga GT kas lased kohe jõuga risti või meelitad vahet ei ole N/A kurvi läbimis kiirus oli jää peal suurem.
Kokku võteks ütlen et, see kes räägib et, lume ja jäärajal jääb GT lahjaks on kas Õppinud rallisõitja või lihtsalt suvaline linna ants kellel ego ei luba lihtsamalt lahjemat autot. Iga normaalne inimene saab aru et, pole võimalik panna seda jõudu maha mis pakub turbo Impreza, seda siis tänava rehviga. (muide tean ka selliseid mehi kes ütlevad et tonnine bike on lahja)
Minu eelnev jutt kehtib siis selliste inimeste kohta kelle sõiduoskus on autohuvilisele omane, mitte tipp sportlased.(mõne mehe jutust tuleb välja et, nagu oskuste poolest oleksitki tipp sõitjad)
Nagu juba keegi eelnevalt mainis siis füüsika seaduste vasta ei saa ka jõuga. Kaal on jäärajal esmatähtis.

Kasutaja avatar
Sponge
Guru
Postitusi: 1348
Liitunud: T, 06 Juul 2010 15:13:17 +0300

Re: Impreza classic jääraja jaoks

#58 Postitus Postitas Sponge » K, 05 Veebr 2014 15:47:44 +0300

Vabalthingavale saab 175 rehvid panna, ma üldse ei imesta et see turbokast rajal kiirem on pädeva juhiga. Ennegi näinud seda. Kasutaja Duster juba tõestas seda kunagi väga ilmekalt oma 1.6 kuudiga N-rühma masina vastu laitses sõites :lol: Turboga on seda õiget pidamise piiri väga raske leida, käib liiga palju tühja. Ja no põrgu, kudias selle subaruga ikkagi sõitma peab, mingid vennad väidavat , et driftivad ümber kurvide , nina tuleb sisse saada. Teised räägivad, et tuleb rahulikult ja võimalikult sirgelt minna anda. Ja mis puhul tuleb kontrat üldse kasutada , palju küsimusi vähe vastuseid. :lol:
SpongeRacing-Jaapani auto ning varuosade maaletooja.

keenius1
Postitusi: 20
Liitunud: L, 31 Aug 2013 23:49:58 +0300

Re: Impreza classic jääraja jaoks

#59 Postitus Postitas keenius1 » K, 05 Veebr 2014 16:53:36 +0300

Sponge kirjutas:Vabalthingavale saab 175 rehvid panna, ma üldse ei imesta et see turbokast rajal kiirem on pädeva juhiga. Ennegi näinud seda. Turboga on seda õiget pidamise piiri väga raske leida, käib liiga palju tühja. Ja no põrgu, kudias selle subaruga ikkagi sõitma peab, mingid vennad väidavat , et driftivad ümber kurvide , nina tuleb sisse saada. Teised räägivad, et tuleb rahulikult ja võimalikult sirgelt minna anda. Ja mis puhul tuleb kontrat üldse kasutada , palju küsimusi vähe vastuseid. :lol:
Sa oled väga õigel teel. Ma kasutangi 14 tollist rehvi 175 lai 70 kõrget.(Paigaldasin igaks juhuks Impreza sedaanile ka Aeglustiga käigukasti)
Muide turbogaga on jah meeletult raske sõita, sest on enamasti nii kas kõik jõud või pole peaaegu üldse. GT impreza autoga sõitsid too päeva 2 venda ja nad proovisid nii kontraga kurve lennata ja ka rahulikult, aga tulemus oli suht samma aukku. Mis on kinlasti GT kasuks et, FUN factor on lihsalt sõites kõvasti suurem ja suurema kiiruse juures.
Enamasti küla rallidel käivad ikka tavalised inimesed ja siis piisab ka tavalisest 2.0 N/A imprezast. Vahest juhtub ka nii et tullakse üüber kalli STI ja EVO-ga siis võib minna nendega võidu sõites raskes lumerajal Ja pikkade sirgetega jäärajal, muidu nad on ikka aeglasemad (toonitan seda et, tavarehviga mis on lubatud tänaval).

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Impreza classic jääraja jaoks

#60 Postitus Postitas Duster » N, 06 Veebr 2014 00:40:01 +0300

Laitses püüdsin ma n rühma ikkagi rohelise kuudiga, millel oli gaasiseadmega 2,0n/a. Radadel kasutasin alati aeglustit versioonis 123 aeglane ja siis 3 kiire, enamusel radadest 4ndani ei jõudnud. Olen ka jutuga 100% päri ja kuigi olen omanud nüüd gt'd 2 aastat, siis aeglasel rajal oleksin ka samade rehvidega (sõitsin kunagi 195/60/15 rehvidega nagu ka praegu turbokaga) ikkagi vabalthingavaga kiirem. Põhi põhjus selleks aga ei ole robustne jõud, ega ka see 140kg, vaid hoopiski täiesti rajakõlbmatud ülekanded.
Gt'del on idiootselt pikad käigud originaalis ja see tingibki enamuse boostiläägast ning kuni on boostilääg on ka alajuhitavus. Kui siia veel lisada mõni pisemgi möödalaskmine hoolduse poolepealt (mõni volla veidi kehva, küünlad, juhtmed jne), siis on asi lihtsalt kohutav. Kui boostilääg lõpeb tuleb automaatselt overkill ja overdrift, mis on efekne aga kindlalt ei ole ta kiire.
Mingi hetk kavatsen ma ikkagi oma kunagisest vabalthingavast nn mööda sõita ja seda tänu teistele ülekannetele ning parematele difrilukkudele.

Kõige suurem klausel on see, et mõnes mõttes ma igatsen oma kunagist gaasitünni. Sõitsin taga pea 2 aastat, hooldusarve ja lagunemine oli peaaegu 0. Rahaliselt läbisin 100km liikluses ca 6l sajale kulutava diisli jagu, näidake mulle pilli, mis sellele vastu saaks :D
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Vasta