Kõrin käiguga pidurdamisel ja siduri jama
- kristoluik90
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 229
- Liitunud: K, 15 Aug 2012 23:57:44 +0300
- Asukoht: Tallinn
Kõrin käiguga pidurdamisel ja siduri jama
Tere.
Ehk oskab keegi aidata/ nõu anda, kuulama tulla ja viga otsida...
Asukoht: tallinn
Auto: Impreza 2.0L 92kw 1999a.
Manuaal käigukast ja trossiga sidur.
Nimelt pühapäeval tekkis autole käiguga pidurdades kerge kõrin sisse... tundub, et tuleb kuskilt veermikust... Kiirendusel kõrinat kuulda ei ole (vb mootori ja rehvimüra lihtsalt nii suured, et ei kuule)
Kuna ma seletada seda eriti ei oska, olekski hea, kui keegi keegi kuulama tuleks ja enda arvamuse ütleks...
Niipalju sain kontrollitud, et kui auto tõstuki peal ülesse tõsta, siis seda "Kõrinat" ei teki....
Veermikus pole rohkem hiljuti midagi peale rooliotsa ja tagumiste amortide vahetuse teinud.
Siduri viga hakkas samal ajal enamvähem...
Nimelt, kui auto on nati pikemalt sõitnud, siis esimene või esimesed paar kohalt võttu on järgmised:
Panen käigu sisse ( vahet ei ole, kas esimese või tagurpidi)
Hakkan sidurit lahti laskma
Umbes poole siduri lahti laskmise peal, kus auto peaks juba liikuma, käib selline järsem nõksatus (nagu sidur hüppaks järgi... või siis pooks mingi asi jõuülekande kinni algul ja siis hakkaks jõnksatusega liikuma.
Eile hommikul tegi nii umbes kolm korda.. eile töölt tulles tegi korra tagurdades ja siis kohe edaspidi sõites.. täna hommikul ei teinud ühtegi korda ja lõuna ajal sõitma minnes tegi ühe korra...
Sellist asja ei ole tähele pannud, et peale "normaalselt tööle hakkamist " uuesti sõidu ajal jamama hakkab.
Eelmise omaniku jutu järgi on sidur hiljuti vahetatud. (seda ei tea, kas ainult ketas või kogu komplekt)
Ehk oskab keegi aidata/ nõu anda, kuulama tulla ja viga otsida...
Asukoht: tallinn
Auto: Impreza 2.0L 92kw 1999a.
Manuaal käigukast ja trossiga sidur.
Nimelt pühapäeval tekkis autole käiguga pidurdades kerge kõrin sisse... tundub, et tuleb kuskilt veermikust... Kiirendusel kõrinat kuulda ei ole (vb mootori ja rehvimüra lihtsalt nii suured, et ei kuule)
Kuna ma seletada seda eriti ei oska, olekski hea, kui keegi keegi kuulama tuleks ja enda arvamuse ütleks...
Niipalju sain kontrollitud, et kui auto tõstuki peal ülesse tõsta, siis seda "Kõrinat" ei teki....
Veermikus pole rohkem hiljuti midagi peale rooliotsa ja tagumiste amortide vahetuse teinud.
Siduri viga hakkas samal ajal enamvähem...
Nimelt, kui auto on nati pikemalt sõitnud, siis esimene või esimesed paar kohalt võttu on järgmised:
Panen käigu sisse ( vahet ei ole, kas esimese või tagurpidi)
Hakkan sidurit lahti laskma
Umbes poole siduri lahti laskmise peal, kus auto peaks juba liikuma, käib selline järsem nõksatus (nagu sidur hüppaks järgi... või siis pooks mingi asi jõuülekande kinni algul ja siis hakkaks jõnksatusega liikuma.
Eile hommikul tegi nii umbes kolm korda.. eile töölt tulles tegi korra tagurdades ja siis kohe edaspidi sõites.. täna hommikul ei teinud ühtegi korda ja lõuna ajal sõitma minnes tegi ühe korra...
Sellist asja ei ole tähele pannud, et peale "normaalselt tööle hakkamist " uuesti sõidu ajal jamama hakkab.
Eelmise omaniku jutu järgi on sidur hiljuti vahetatud. (seda ei tea, kas ainult ketas või kogu komplekt)
Sõiduautode diagnostika ja elektritööd Tallinnas - 56960837 või PS
Aitan ka rehvivahetusega!!
Aitan ka rehvivahetusega!!
- t6nis1234
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 371
- Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
- Asukoht: Harjumaa
Re: Kõrin käiguga pidurdamisel ja siduri jama
Ka minu autol käiguga pidurdades kõrin sees. Mul tuleb see heli kuskilt sidurikoja kandist. Tekkis pärast siduri ja hooratta vahetust. Vastust aga öelda ei oska, et mis seda põhjustab. Kui inglise keelt oskad, siis http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1097682 11 lehekülge juttu samast probleemist, kuid kahjuks ühese lahenduseta.
Re: Kõrin käiguga pidurdamisel ja siduri jama
Kirjutan siia ühe koleda loo nüüd.
Kasutaja uljas turbo forekal oli vaja lappida veidi käigukasti ja teha muid hooldetöid, millede käigus sai ka siduriketas omale uued katted pidurimeistrite poolt (juba teada tuntud hea lahend sidurite taastamiseks). Korv ei näinud küll välja uus, kuid ei olnud ka midagi hullu. Kokkupannes ilmnes tõsiasi, kast oli otsas ja oli aeg sidurikäpp koos survelaagriga korvi külge nn kinni lüüa (kes on säärastel isenditel kasti maha võtt ja sidurit vahetanud, mõistab mida räägin). tuli välja, et korvi vedrud olid ikkagi liiga palju vedelamaks läinud ajaga ja survelaager ei lukustunudki enam piisava jõuga korvi külge, et sidur ka lahutama hakkaks- st kui järsult ja kõvasti sidurit vajutada hüppas survelaager korviküljest lahti ja sidur ei lahutanudki enam. Probleemi lahendamiseks sai kast uuesti eemaldatud ning teine korv pandud.
Kui vabalthingava sidur on samasuguse ehitusega nagu turbo forekal, siis kardan, et saad varsti uue sidurikorvi ja võimalik, et ka laagri paigaldada.
Käigupidurduse kõrinaga sel siduril ehk midagi ühist ei ole, hakkaks ise viga otsima põhjaalustest kuumaplekkidest jne. Juhul kui tõstukile saad, siis võid proovida veel piduritega koormuse tekitamist ning teine mees kuulab põhjaall, äkki leiad kõrina niiviisi lihtsamalt. Ei ole välistatud ka mõni vales kohas vedelev kivike näiteks pidurite kaitseplekkide vahel vms. Üleüldiselt mu enda turbokal plahvatas käigukast varsti peale käigupidurduse kõrina tekkimist.
Kasutaja uljas turbo forekal oli vaja lappida veidi käigukasti ja teha muid hooldetöid, millede käigus sai ka siduriketas omale uued katted pidurimeistrite poolt (juba teada tuntud hea lahend sidurite taastamiseks). Korv ei näinud küll välja uus, kuid ei olnud ka midagi hullu. Kokkupannes ilmnes tõsiasi, kast oli otsas ja oli aeg sidurikäpp koos survelaagriga korvi külge nn kinni lüüa (kes on säärastel isenditel kasti maha võtt ja sidurit vahetanud, mõistab mida räägin). tuli välja, et korvi vedrud olid ikkagi liiga palju vedelamaks läinud ajaga ja survelaager ei lukustunudki enam piisava jõuga korvi külge, et sidur ka lahutama hakkaks- st kui järsult ja kõvasti sidurit vajutada hüppas survelaager korviküljest lahti ja sidur ei lahutanudki enam. Probleemi lahendamiseks sai kast uuesti eemaldatud ning teine korv pandud.
Kui vabalthingava sidur on samasuguse ehitusega nagu turbo forekal, siis kardan, et saad varsti uue sidurikorvi ja võimalik, et ka laagri paigaldada.
Käigupidurduse kõrinaga sel siduril ehk midagi ühist ei ole, hakkaks ise viga otsima põhjaalustest kuumaplekkidest jne. Juhul kui tõstukile saad, siis võid proovida veel piduritega koormuse tekitamist ning teine mees kuulab põhjaall, äkki leiad kõrina niiviisi lihtsamalt. Ei ole välistatud ka mõni vales kohas vedelev kivike näiteks pidurite kaitseplekkide vahel vms. Üleüldiselt mu enda turbokal plahvatas käigukast varsti peale käigupidurduse kõrina tekkimist.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
- t6nis1234
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 371
- Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
- Asukoht: Harjumaa
Re: Kõrin käiguga pidurdamisel ja siduri jama
Mida see kasti plahvatus endast kujutas? Sai kast pärast seda lahti ning teada ka, millest see kõrin tekkis?Duster kirjutas: Käigupidurduse kõrinaga sel siduril ehk midagi ühist ei ole, hakkaks ise viga otsima põhjaalustest kuumaplekkidest jne. Juhul kui tõstukile saad, siis võid proovida veel piduritega koormuse tekitamist ning teine mees kuulab põhjaall, äkki leiad kõrina niiviisi lihtsamalt. Ei ole välistatud ka mõni vales kohas vedelev kivike näiteks pidurite kaitseplekkide vahel vms. Üleüldiselt mu enda turbokal plahvatas käigukast varsti peale käigupidurduse kõrina tekkimist.
- kristoluik90
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 229
- Liitunud: K, 15 Aug 2012 23:57:44 +0300
- Asukoht: Tallinn
Re: Kõrin käiguga pidurdamisel ja siduri jama
Kuulasime töökaaslasega tõstukil (mina sees, töökaaslane all)
Ei olnud midagi eriti kuulda... kui, siis ainult kardaani poolses kasti otsas hästi õrn undamine...
Kaitseplekke vaatasin ja uurisin ka, kuid ka sealt ei leidnud midagi :/
Ei olnud midagi eriti kuulda... kui, siis ainult kardaani poolses kasti otsas hästi õrn undamine...
Kaitseplekke vaatasin ja uurisin ka, kuid ka sealt ei leidnud midagi :/
Sõiduautode diagnostika ja elektritööd Tallinnas - 56960837 või PS
Aitan ka rehvivahetusega!!
Aitan ka rehvivahetusega!!
Re: Kõrin käiguga pidurdamisel ja siduri jama
Enda kasti plahvatus tähendas seda, et jooksis hoopealt nii kinni, et ükski 4 rattast ei liikunud rohkem, kui veovõlliotste lõtkud mängisid
Kesktifri laagrite undamist on neil ennegi ette tulnud, enda kasti pole veel laiali kitkunud, kui suhteliselt kindel on, et esitiffer on puru ning keegi on sealt ka irdunud, sest korpus on täpslet õlipunni kõrvalt puruks ning võllid on sealt liiga kaugel.
Kesktifri laagrite undamist on neil ennegi ette tulnud, enda kasti pole veel laiali kitkunud, kui suhteliselt kindel on, et esitiffer on puru ning keegi on sealt ka irdunud, sest korpus on täpslet õlipunni kõrvalt puruks ning võllid on sealt liiga kaugel.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.
Re: Kõrin käiguga pidurdamisel ja siduri jama
Minu Forekast oli siin teemas korraks juttu.
Mind ka siiani häirib, et käiguga pidurdades on tunda mingit vibrat. Kulmineerus see aga Laitses rajal, kui käiguga pidurdades käis põhja all suisa kolks.
Olen küll hetkel võhik aga ehk on teemaks kardaanivõlli puksid, kui need ikka olemas on?
Samas kõrin ja vibra võivad sarnase heliga olla.
Mind ka siiani häirib, et käiguga pidurdades on tunda mingit vibrat. Kulmineerus see aga Laitses rajal, kui käiguga pidurdades käis põhja all suisa kolks.
Olen küll hetkel võhik aga ehk on teemaks kardaanivõlli puksid, kui need ikka olemas on?
Samas kõrin ja vibra võivad sarnase heliga olla.
Vana turbo Forester
- kristoluik90
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 229
- Liitunud: K, 15 Aug 2012 23:57:44 +0300
- Asukoht: Tallinn
Re: Kõrin käiguga pidurdamisel ja siduri jama
Eile sai mootor ja kast maha võetud autol...
Vead siis sellised:
Siduri survelaager on kuiv ja kahiseb...
Kastis keskdiffri hammakad puruks ja ühe otsavõlli laager läbi omadega...
Visco tundub korras olevad.. sammuti ei ole õnneks ükski käigu hammasratas pihta saanud...
Nii imelik, kui see ka ei ole... tundub, et kuskiltpoolt on laagri/võlli distants seib hammakate vahele sattunud...
Õhtupoole panen paar pilti ka...
Kui kellegil üle on jäänud, võiks pakkuda nüüd siis 8 kinnitusauguga manuaalkasti esidiffri ülekane 3,9 ja keskdiffri ülekanne 1
Väike uuendus.... ikkagi on visco ka läbi vist..
see, mida distants-seibiks pidasin (jupid) oli hoopis visco korpuse küljest (sisu kinni hoidmiseks)
Vähemalt sellisele järeldusele jõudsime kasutaja wolf99-ga
Pildimateriali ka siis väheke
Vead siis sellised:
Siduri survelaager on kuiv ja kahiseb...
Kastis keskdiffri hammakad puruks ja ühe otsavõlli laager läbi omadega...
Visco tundub korras olevad.. sammuti ei ole õnneks ükski käigu hammasratas pihta saanud...
Nii imelik, kui see ka ei ole... tundub, et kuskiltpoolt on laagri/võlli distants seib hammakate vahele sattunud...
Õhtupoole panen paar pilti ka...
Kui kellegil üle on jäänud, võiks pakkuda nüüd siis 8 kinnitusauguga manuaalkasti esidiffri ülekane 3,9 ja keskdiffri ülekanne 1
Väike uuendus.... ikkagi on visco ka läbi vist..
see, mida distants-seibiks pidasin (jupid) oli hoopis visco korpuse küljest (sisu kinni hoidmiseks)
Vähemalt sellisele järeldusele jõudsime kasutaja wolf99-ga
Pildimateriali ka siis väheke
Sõiduautode diagnostika ja elektritööd Tallinnas - 56960837 või PS
Aitan ka rehvivahetusega!!
Aitan ka rehvivahetusega!!
- wolf99
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 218
- Liitunud: E, 24 Jaan 2005 15:21:38 +0300
- Asukoht: Viljandimaa
Re: Kõrin käiguga pidurdamisel ja siduri jama
Selle jama põhjustas siis alloleval joonisel numbriga 2 tähistatud lukustusseib, mis on mingil põhjusel oma pesast välja tulnud.
Kellegil ideid, miks nii juhtus?
Kellegil ideid, miks nii juhtus?
- Manused
-
- 4-center_diff.gif (34.81 KiB) Vaadatud 8136 korda
- t6nis1234
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 371
- Liitunud: T, 07 Sept 2010 15:07:50 +0300
- Asukoht: Harjumaa
Re: Kõrin käiguga pidurdamisel ja siduri jama
Kas see seib tekitas käiguga pidurdamisel kõrinat?
- kristoluik90
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 229
- Liitunud: K, 15 Aug 2012 23:57:44 +0300
- Asukoht: Tallinn
Re: Kõrin käiguga pidurdamisel ja siduri jama
usun, et kõrinat tekitas see, et keskdiffri kahel hammakal olid osad hambad juba läinud ja käiguga pidurdades jagunevad jõud teistmoodi, kui kiirendades...
Sõiduautode diagnostika ja elektritööd Tallinnas - 56960837 või PS
Aitan ka rehvivahetusega!!
Aitan ka rehvivahetusega!!