Impreza GT käigukasti ja tagaumise diffri õli

Impreza'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Impreza GT käigukasti ja tagaumise diffri õli

#1 Postitus Postitas M-Tech » K, 08 Nov 2006 12:41:13 +0300

Kuna praegu kasti õlivahetus käsil, siis tunneks huvi, mis õli kannatab Impreza kasti valada, nii et see ka kestma jääks.
Tehasemanual näeb kasti vast ette GL-5 75W-90 transmissiooniõli.
Tagumisse diffrisse näitab sama õli.
Nagu aru olen saanud on GT-l taga Visco lukk ja see ei eelda spetsiaalset LS (limited slip) täistusega õli.
Kas ainult STI-del on LSD lukk ja need eeldavad LS tähistusega õli?

Kas GT käigukastis ka mingi lukk on? Käigukast ei eelda mingit spets lisanditega õli?
Subaru Impreza GT MY99
M-Tuning.ee - Autohooldus ja Performance lahendused
info(ät)m-tuning.ee | 57 44 55 66 | Tallinn

Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#2 Postitus Postitas M-Tech » K, 08 Nov 2006 15:11:17 +0300

Kuna siit pole kiireid soovitus oodata, siis sai kastile ostetud Liqui Moly GL-5 75W-90 täissünt õli.
Subaru Impreza GT MY99
M-Tuning.ee - Autohooldus ja Performance lahendused
info(ät)m-tuning.ee | 57 44 55 66 | Tallinn

Kasutaja avatar
b_mon
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 326
Liitunud: E, 16 Mai 2005 15:48:34 +0300

#3 Postitus Postitas b_mon » K, 08 Nov 2006 18:36:48 +0300

sedasama 75W-90 täissünti sulle oleks ka soovitatud, ainult tootjate kaupa ilmselt soovitused varieeruvad.
Mõningad allikad väidavad Motulit hästi sobivat.

Siiski, minu kasti läks viimati parima kättesaadavuse tõttu castrol SAF-XJ ehk 75W-140 :roll:

Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#4 Postitus Postitas M-Tech » K, 08 Nov 2006 18:46:01 +0300

Ma ei raatsinud lihtsalt 400.- liitri Liqui Moly 75w-140 õli eest maksta.
Ei usu, et seda 75W-140 ressurssi ära kasutan täielikult.

Oli vaja täna kindalt õli kasti saada, sest homme vaja autot transportida.

Diffrisse kallan millalgi ka ilmselt sama õli, kuna tgadiffris peaks praeguste eelduste kohaselt olema Visco lukk ja see ei vaja spets õli.
Subaru Impreza GT MY99
M-Tuning.ee - Autohooldus ja Performance lahendused
info(ät)m-tuning.ee | 57 44 55 66 | Tallinn

Kasutaja avatar
leg200
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 261
Liitunud: L, 11 Sept 2004 01:18:34 +0300
Asukoht: Keila

#5 Postitus Postitas leg200 » R, 10 Nov 2006 09:54:54 +0300

Soovitaks Motul Gear 300 õli (www.motul.ee), on endal kasutusel (kast toimib palju mõnusamalt) ja ka mujal Subaru ringkondades väga soovitatud.
Visko lukk on eraldi korpuses ja muust õlist eraldatud, tagadifrisse läheb sama õli mis kasti.
Uuematel STI'del on jah vaja eraldi LSD lisandiga õli (meh. lukk).
Subaru Legacy turbo

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#6 Postitus Postitas Ar21 » R, 24 Nov 2006 11:59:34 +0300

Ülemaailma peetakse parimateks Motuli, Castroli ja Redline õlisid Subaru kastidesse diffritesse. Väidetakse, et seda on käiguvahetusel isegi tunda, eriti mis Motulit puudutab. GL 5 kvaliteediklass peab ta ka olema ja täissünt võiks olla (GL 5 on nagunii enamasti täissünt).
Minu arvamus on, et 75W-140 pole sinna küll vaja. See oli vist mingisuguse BMW-de mingite kastide-diffrite spetsõli ja seda Castroli 75W-140-et on ka LS õlina. Või oligi teda ainult LS õlina. Esindus ütles, et ei kasti ega tagadiffrisse see ei kõlba.
Turbo Subarul on minuateda tagadiffreid ennegi vale õli + jäärada p....e keeratud.
Kasti kohta seda kuulnud pole. Vanemate kasutajamanuaal on ka selline, et jutt käib tavaliselt 2,0 -ist ja mõni erisus on eraldi lõiguna ka turbo kohta. Uuemate omi ei tea. Nii, et väga võimalik, et midagi on lihtsalt (näiteks tõlkimisel ) kahe silma vahele jäänud. Arvatavasti ei jää muud üle, kui usaldada selles osas esindust või mõne rallimeeskonna töökoda.
Näiteks esindusse või Murakale pole ju raske helistada. Ise valasin sinna selle õli, mida esindus andis ja mis marki see oli, on juba mitmes kohas juttu olnud Shelli 75W-90LS (st.siis tagadiffrisse), kastis on tavaline GL 5 75W-90. Kas see esindusest võetud tagadiffri õli ka tegelikult on LS õli või mitte 100% ei tea, kuna ostsin oma nõusse lahtist ja oma silmaga markeeringuid näinud ei ole. Aga meeles on meili vastus esindusest, kus see õlimark ja markeering kirjas on.
Ja ka lihtsa loogika järgi võttes, mille jaoks see LS õli siis mõeldud on, kui mitte LS diffrite jaoks ?
Pole ka tegelikult võimatu, et Legacy turbol ja mingite aegade Impreza GT-el on mingeid erinevusi tagadiffris.
Kusjuures Addinoli "õlieksperdis" on Impreza (sama ka Legacy turbol) tagadiffri õlivalikus kirjas ka LS õli. Juures on tärnike, et täpsustada vastavalt mudeli modifikatsioonile. Valvolinel ei ole, aga samas on valikus mingi HP (hüpoid ?) tähistusega õli, nii, et ...
Samas annab Valvoline SVX-i tagadiffrisse LS õli. Kahjuks pole nendes Õliekspertides ja doktorites väljatoodud eraldi STI-d.

Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#7 Postitus Postitas M-Tech » R, 22 Dets 2006 16:11:32 +0300

Esinduses aetakse üldse iga kord eri juttu.
Mulle isegi näidati seda Shelli nõud aga minuarust see LS polnud, ei mäleta ka 100% peast.
Küsisin LS-i kohta, öeldi et nemad ei tea midagi, panevad igale poole seda sama.

Igatahes mina kuulsin, et sinna peaks panema LS-i õli kuna tehas seda ette näeb.
Samas ei ole kastis LSD lukku.

Jäärada sõites oleks 140 indeksiga õli jällegi boonuseks, kuna seal saab differ ja kast päris palju kuuma.
Subaru Impreza GT MY99
M-Tuning.ee - Autohooldus ja Performance lahendused
info(ät)m-tuning.ee | 57 44 55 66 | Tallinn

Vasta