2. leht 2-st

Re: Plastikust tsentreerimisrõngad

Postitatud: E, 11 Mai 2015 00:42:04 +0300
Postitas Boot
tiriliri kirjutas:Minu arust kui ratas on kaalust väljas siis 110 pealt vibrab rool oluliselt kiiremini kui paar korda sekundis. 16 tolli velg koos 205/55 rehviga teeb 110 pealt umbes 15 ringi sekundis, ratta ümbermõõt nats alla 2meetri ja auto liigub 29.7 m/s. Äkki on siiski viga mujal
Good point, samas kas rooli vibreerimissagedus peab tingimata olema võrdne rataste pöörlemissagedusega (kui rehvid on balansist väljas)?
Ja ikkagi jääb üles point, kuidas saab seda mujal paiknevat viga mõjutada rataste uuesti balansseerimine, peale mida läks vibra oluliselt väiksemaks? Vibra sagedus jäi samaks.
Ma pole üldse väga kindel, et see sagedus on 2Hz, võibolla on 4Hz. Aga kindlasti mitte 15Hz.

Re: Plastikust tsentreerimisrõngad

Postitatud: E, 11 Mai 2015 11:59:32 +0300
Postitas Junga
Tiit kirjutas:Plastikust rõngas on montaaži abiks ennekõike. Võimalus on, et keegi on näiteks velje poldiaugud vigaseks keeranud ja ratas läheb pingesse kui kinni tõmmata.
Just, Krdi remondikojad ja kummipoksid päugutavad pûstolitega polt haaval kinni, mis on vale, ja siis venivadki augud välja ja ka velg tsentrisse ei jää. Velg tuleks ika kas kergelt mutrid diagonaalis ligi keerata, või Vabsee käsitsi kinni ja kui ratad maas, siis njuutoniga üle pingutada. Ei ole mina ka pikalt mingeid rõngaid kasutanud, nüüd, viimasel vahetusel panin, kuna omal on lihtsam paigaldada, muud midagi.

Re: Plastikust tsentreerimisrõngad

Postitatud: E, 08 Juun 2015 13:34:45 +0300
Postitas Boot
Nii, paistab, et peale ~10-t korda erinevate rehvitöökodade külastamist võib selle saaga lõpuks lõppenuks lugeda.

5-6 korda käisin Rehvinet-i nimelises firmas Paavli tänaval, kust ma ostsin aprilli alguses kasutatud ContiPremiumContact 2-d, mis tekitasid roolis vibra (veljed olid paar päeva varem kasutatuna ostetud, seega nende seisukord oli ka küsimärk). Seal sai neid korduvalt üle tasakaalustatud, proovitud samas mõõdus Goodyear Excellence rehve (eriti nõme oli, et peale nelja korda seal käimist pandi alla rehvid, millest ühel oli poole sentimeetri kõrgune muhk välisküljel ja seda ei öeldud mulle). Goodyearid ei olnud kübetki sirgemad. Kogu selle aja sealne meister väidab, et viga on velgede ära väsinud plastmassist tsentreerimisrõngastes.
Käisin Hipodroomi juures Kummihais teist arvamust küsimas, nad tasakaalustasid uuesti (ühel esirehvil oli minu mäletamist mööda 20+15g vaja juurde, teisel vähem, 2tk olid vist suht 0 ringis), leidsid ühe rehvi välisküljelt ülalmainitud muhu ja lasid välja 0.5 üleliigset atti. Läks paremaks aga alates 100km/h oli endiselt vibra tunda (ja silmaga näha).

Lõpuks eelmisel kolmapäeval hakkasin siis uuesti uusi tsenteerimisrõngaid otsima. Drews Autost leidsin õiges mõõdus alumiiniumist OZ rõngad. Õnneks sai neid kohe sealsamas töökojas ka proovitud ja selgus, et nendega loksub velg võlli otsas veelgi enam (sõita ei proovinud, niisama kätega loksutades, kui mutrid polnud kinni keeratud). Seega jäi see mõttetu kulutus ära. Sai uuesti proovitud esirehve tasakaalustada, mis loomulikult jällegi ei aidanud. Seejärel pakkus Drews välja, et tal on üle jooks täpselt samas mõõdus ja heas korras Barum Bravuris 2 rehve. Kuna tööpäev hakkas juba lõppema, siis jäi see asi reedeks. Reedel sai siis kõigepealt esirehvid seal ära vahetatud Barumite vastu ja bahnile (st Tartu mnt) testima mindud. Kuni 140 täiesti ideaalne, rohkem ei proovinud. Kui tagarehve vahetati siis selgus täiesti idiootne tõsiasi, et viimasel rehvil, mida alla pandi, oli VEEL suurem muhk, kui Goodyearil, mida ta asendama pidi. Nagu täiesti ajuvaba Murphy seadus vms. Igatahes Drews tegi paar kiiret telefonikõne ja võlus välja ühe tutika samas mõõdus Bravuris 2-e. Ja hind jäi kokkuvõttes praktiliselt samaks, kui kasutatud rehvil.

Rehvineti kiituseks peab ütlema, et kogu selle aja lubasid nad kogu raha tagasi anda ühegi vastuvaidlemiseta. Täna viisingi rehvid tagasi ja sain cashi vastu, nad tahtsid isegi vahetuse raha tagastada aga ma jätsin selle siiski neile. Garantii on neil kasutatud rehvidel 1 nädal aga kuna teavitasin neid probleemist kohe järgmisel päeval peale vahetust, siis ei olnud ka sellest probleemi, et esialgsest ostust juba 2 kuud möödas.

Loodetavasti ei hiili see vibra nüüd kuskilt jälle sisse :)

Re: Plastikust tsentreerimisrõngad

Postitatud: E, 08 Juun 2015 17:25:04 +0300
Postitas sulapekk
Et tuju veel paremaks teha siis ma saan aru, et nüüd on all kolm kasutatud ja üks tutikas rehv? Neliveolisele see ei meeldi üldse mitte...

Re: Plastikust tsentreerimisrõngad

Postitatud: E, 08 Juun 2015 18:45:54 +0300
Postitas Boot
on küll aga mustrivahed on suht minimaalsed: 8, 7, 6, 6

Re: Plastikust tsentreerimisrõngad

Postitatud: L, 08 Aug 2015 22:11:38 +0300
Postitas raks100
Ja need 2 otsustavat millimeetrit selle keskdiffri pekki keeravad... Pikka aja peale muidugi.
Ma lihtsalt huvi pärast küsin (ka ise pruugin kasutatuid rehve vahest muudel põhjustel) aga kas see jooksmine ja möll kõik oma ajaliselt ja kütte rahaliselt tasus ära ka? Kas lihtsam ei oleks kohe uusi rehve kuskilt olnud osta ? :roll:
Aga muidugi see on tore et see vibra on leitud, ja ma loodan et sa mind valesti ei mõista :wink:

Re: Plastikust tsentreerimisrõngad

Postitatud: P, 09 Aug 2015 02:26:28 +0300
Postitas Boot
raks100 kirjutas:Ja need 2 otsustavat millimeetrit selle keskdiffri pekki keeravad... Pikka aja peale muidugi.
Ma lihtsalt huvi pärast küsin (ka ise pruugin kasutatuid rehve vahest muudel põhjustel) aga kas see jooksmine ja möll kõik oma ajaliselt ja kütte rahaliselt tasus ära ka? Kas lihtsam ei oleks kohe uusi rehve kuskilt olnud osta ? :roll:
Aga muidugi see on tore et see vibra on leitud, ja ma loodan et sa mind valesti ei mõista :wink:
Tead, öeldakse, et tagantjärgi teadus on täppisteadus! Kui ma arvestaks kulutatud aja oma keskmise töötunnitasuga rahaks ja lisaks veel kütte, siis ilmselt läks mul kokku pisut vähem, kui tutikad premiumklassi rehvid. Aga võrdlusmomendiks ütlen, et olen näinud ka tutikaid GoodYeari lamelle, mis vibravad, seega oleks võinud ka sellisel juhul ennast ogaraks joosta :P

Keskdifrist. Esirataste diameeter on keskmiselt 3mm suurem, kui tagumiste oma. Ratta diameeter on ca 680mm, seega esirattad pöörlevad otse sõites 0.44% aeglasemalt. Kui selle pärast muretsema hakata, siis ei tohiks Subaruga kurvilisel teel üldse sõita :P Ja põhimõtteliselt võib siit veel teha järelduse, et kurvides saab mu supsi keskdiffer vähem vatti, kui teistel, kel täpselt ühesuguse ümbermõõduga rehvid all :P

Re: Plastikust tsentreerimisrõngad

Postitatud: P, 09 Aug 2015 07:46:07 +0300
Postitas Tubaru
Rehvi diameeter on oluline siiski, samamoodi ka rehvirõhk.

Re: Plastikust tsentreerimisrõngad

Postitatud: P, 09 Aug 2015 10:57:34 +0300
Postitas Boot
Ma polegi väitnud, et rehvi diameeter üldse oluline pole, vaid et selline paar millimeetrit ei tohiks nüüd küll midagi hullu põhjustada.