1. leht 1-st

4th gen legacy tagumised amordid/vedrud.

Postitatud: E, 07 Nov 2016 15:59:19 +0300
Postitas Klibu
2007a. 2.0 legacy (121kw) taga amordid
Amordil õli väljas seega läheb nagunii välja vahetamisele, seega küsimus, et kas peaks ka vedrud välja vahetama?
üle nö: lamava mendi sõites teeb 1,5-2 jonksu ülesse alla, agressiivsemalt kurvi võttes tahaks nagu "hüpata"
vanadest teemadest välja kaevates olevat mõnel amordi vahetus tõstnud autot lausa 2-3cm, kas taga vedrud siis nii pehmed?
Kuidas teha kindlaks, kas vedrud ka väsinud?
Kui palju mõjutab amort auto kõrgust, loogika ütleb, et põhiliselt peaks ikka vedru autot üleval hoidma mitte amort?
Kui suur tõenäosus, et vaja ka vedru ära vahetada.
Jäigemat vedru ja amorti taha?

palju lolle küsimusi, aga vastuseid tahaks.

Re: 4th gen legacy tagumised amordid/vedrud.

Postitatud: E, 07 Nov 2016 21:01:40 +0300
Postitas Xanath
Amort tagab ratta vastu teed hoidmise ja selle, et auto ei jääks vetruma (Ehk kõik hüpped jms, et ei läheks lendu ja püsiks juhitavus). Vedru hoiab kõrgust. Eks aja jooksul vedrud vajuvad ikka ära, aga kui see asi sul nii hull pole, siis ei näe mõtet neid ka vahetada, aga alati ju võid (Oleneb su enda rahakotist). Sest, kui amort on pikalt tühi, siis vedru saab liigse (amordi töö) koormuse endale ja lõpuks läheb katki selle pinge all.
Nt kui vahetada katkine vedru, aga amordi jätad vana ja tühja, siis varsti on uus vedru ka katki. Üldjuhul vastupidi väga hull see asi pole.

Subarul on jah need tavavedrud muidu üsna pehmekesed. Endal mul küll 3.0l Bilsteini amortidega, need jäigemad, aga vedru oli ikka stockis minu jaoks liiga pehme ja läbi painduv, niiet panin üldse sportlikumad vedrud (Nende häda jälle see, et laseb auto madalamaks ja siis tuleb ka esimesed ära vahetada).

Re: 4th gen legacy tagumised amordid/vedrud.

Postitatud: E, 07 Nov 2016 23:25:48 +0300
Postitas Klibu
ma jällegi vaatan võimalust, et saaks kõrgemaks,
OB vedru ja amort taha? siis peaks ka esimesed ära vahetama mis läheks liiga kulukaks.
mida soovitaks taha panna amortideks ja vedrudeks?
neljapäev läheb auto tegemisse ja hetkel pakutud bilsteini amortisaatorid. uurin kas pakuvad b4 või b6 seeriat.

Re: 4th gen legacy tagumised amordid/vedrud.

Postitatud: T, 08 Nov 2016 13:53:19 +0300
Postitas sulapekk
B6 igatahes kui finants vähegi välja annab.

Re: 4th gen legacy tagumised amordid/vedrud.

Postitatud: T, 08 Nov 2016 14:14:24 +0300
Postitas Tubaru
Minu hääl ka B6'le. Kasutan ja kiidan.

Re: 4th gen legacy tagumised amordid/vedrud.

Postitatud: T, 08 Nov 2016 22:53:47 +0300
Postitas Xanath
B6 endalgi. Üks häda nendega on, nimelt meie aukudes pikalt rallitamist ei kannata ja siis üsna ruttu hakkavad esimesed kolisema. Olenemata sellest soovitan isegi neid. Koos STI vedrudega on need ideaalsed, kui "Performance" on tähtis :wink:

Iseenesest, et kõrgemaks saada, ma isegi ei kujuta ette mis variante sinna panna oleks. Imselt ikka originaal universaal omad, ehk keegi pakub veidi tuugamaid ja siis võib ka panna veel "saggy butt spacer <- googleda", mis omakorda hoiab veidi kõrgemal peput.

OB amorte kindlasti panna ei soovita, üks tuttav tegi seda kunagi, lõpeb halvasti. Vastupidist effekti ma ei tea, kui panna OB vedru legacy amordile, aga ilmselt väga ei toimi, sest Legacy enda amort on jälle lühem.
Kui tahad OB vedrustust, siis osta pigem juba OB, sest OB-l veermikus muudki erineb seoses kõrgema vedrustusega.

Re: 4th gen legacy tagumised amordid/vedrud.

Postitatud: R, 11 Nov 2016 22:12:25 +0300
Postitas Klibu
Auto siis käes, kuna hetkel tuli üllatusi juurde siis jäid b4 amordid, noo pepu tõusis isegi silma järgi nii 2-3 cm. vanadega võrreldes jäigem ikka tunduvalt.
Kummaline see, et töökaaslane vahetas esimesed amordid ära ja see tõstis tal kõvasti ülesse. väideti talle remondis, et aftermarket amordid on pikemad, isiklikult usun, et talle ehk pandi OB omad, kuigi ta ise seda ei usu.
homme viskan mõõdulindi ka korra peale, siis teab täpsemalt palju amordi vahetus auto kõrgusele mõjus.

Re: 4th gen legacy tagumised amordid/vedrud.

Postitatud: L, 12 Nov 2016 15:19:14 +0300
Postitas HUNT113
99' Legacy-le küll sobisid OB amordid väga hästi ja mingeid probleeme polnud. Vedrud jäid vanad.