Tundub, et SG Foresteril ongi keeruline tuvastada, kui tagaotsas miskit undab.
Nüüdseks olen mõlemad tagumised rattalaagrid vahetanud ja kummalgi juhul ei olnud enne vahetust peale undamise ja mürina olemasolu mingit kindlat märki, kummale poole häälitsev laager jääb.
Esimene kord tundus mürisevat kogu tagasild alates juba 20km/h kiirusest. Lõtku ratastes ei olnud. Mingil hetkel siiski ütles kõrv, et vasakul pool müriseb rohkem.
Teine kord - 40000km pärast vasaku laagri vahetust - hakkas jauramine pihta kõigepealt 75-85km/h kiirustel ja vaikselt laienes 50-100 km/h peale. Undamine tundus algul tulevat üldse auto keskelt.
Aga ikka ei mingit lõtku kummalgipool ratastes, isegi kui mürin juba veel tugevamaks oli muutunud viie tuhande kilomeetriga.
Kurvides see jõrisemise heli küll muutus, aga mitte kõvemaks-vaiksemaks, vaid paremkurvis kostis hääl rohkem vasakult ja vasakkurvis justkui hoopis paremalt
Kuna 40000km on piisav, et ka juba vahetatud vasak laager võiks uuesti läbi olla, ei teadnud ikkagi kindlalt, kuspool häda on.
Kuna autopidamise teevad kulukaks valediagnoosid ja hooldamatus, mitte varuosad või remont, siis tahtsin veel mingit kinnitust oletusele.
Seepeale tuligi meelde siin teemas loetud vihje termomeetrile.
Sõitsin siis maanteel 15km ja kohe peatumise järel mõõtsin rattamutri temperatuuri tavalise odava infrapuna-termomeetriga. Õues oli 10C, vasaku ratta mutter näitas 24C ja parema ratta oma 27C. Lasin maha jahtuda ja kordasin katset, sõites võimalikult ilma pidurdamata. Sain samasuguse paari-kolme kraadise erinevuse parema poole kasuks. Selle pealt siis otsustasingi.
Täna lasksin parempoolse laagri ära vahetada ja tulemus on ... et maru hea on jälle sõita vaikselt ilma kõrvalhelideta
Aga lõppjäreldus on hoopis selline, et kui ei tea, kummal pool laager müriseb, siis on tõepoolest üsna loogiline vahetada rattalaagreid kummalgi pool korraga. Jääb see pikk mõistatamine ja mürina kannatamine ära