Impreza GT '98 pidurid kaovad
Impreza GT '98 pidurid kaovad
Sõitsin u. 15-20 km Otepää kandi kruusateid pisut kiiremini ja korraga tunnen, et piduripedaalile vajutusel pidurid ei võta. Ei oska tagant järgi öelda, kas pedaal ka pehmeks läks, aga pigem vist ikka läks. Kuna päris hullu ei pannud, siis õnneks midagi väga ohtlikku ei juhtunud. Peale seda viskas kärsahaisu sisse, pidasin korraks kinni ja kettad olid juba sinised. Sõitsin siis rahulikumalt edasi ja probleemi ei olnud.
Küsimus siit, et mida saab selle vältimiseks esmalt teha? (võite öelda jah, et pidurda vähem ) Ehk siis, et mis selle peamiseks/esimeseks põhjuseks oli? Piduriõli läheb kuumaks/keema? Õli parema vastu vahetada? Või on klotsid need, mis esimesena normaalse töö lõpetavad? Ega ma ei teagi, mis klotsid seal praegu alla on. Päris uut pidurisüsteemi ei kannata ka hetkel peale osta, aga ei julge niiviis ka enam pikemale kruusasõidule minna.
Küsimus siit, et mida saab selle vältimiseks esmalt teha? (võite öelda jah, et pidurda vähem ) Ehk siis, et mis selle peamiseks/esimeseks põhjuseks oli? Piduriõli läheb kuumaks/keema? Õli parema vastu vahetada? Või on klotsid need, mis esimesena normaalse töö lõpetavad? Ega ma ei teagi, mis klotsid seal praegu alla on. Päris uut pidurisüsteemi ei kannata ka hetkel peale osta, aga ei julge niiviis ka enam pikemale kruusasõidule minna.
Kui kettad juba sinised, siis vaheta kindlasti klotsid ära. Kuna Ferodo klotsid on mõttetult kallid, siis kindlasti leidub ka mingisuguseid korralikke klotse soodsama hinnaga. Mingit mõttetut saasta ei ole mõtet alla panna. Oleme ise selle omal nahal ära kogenud. Piduri õli niisama lihtsalt ei tohiks keema minna. Siis peab ikka omajagu kiiresti sõitma. Üldiselt kõik need probleemid tulevad siis, kui vasaku jalaga pidurit puua.
Jaa, 4vedu on tore asi!
Tre,
Väga hea teema. Siit on endalegi palju huvitavat kõrva taha panna. Mingi aeg tp kurtis jah, et pidureid pole enam kiire sõidu juures..egas nüüd ometi jälle? Ise käisin eelmine nädala vahetus Välgi metsade vahel natuke sõitmas ning seal nii max 130 (tee küll ainult ühe auto laiune) juures ka nii ca 15km pidasid enda auto pidurid vastu. Kärsahais jah tundub vististi suht normaalne nähtus olemas, sest seda olen juba korduvalt kogenud kui auto sõidust seisma jätta.
Edit: Ahjaa..proovisin siis esmakordselt ka left-foot brakeingut teha ja no krt nalja sai palju. Mitte ei tahtnud välja tulla. Hea, et keegi ei näinud, muidu oleks küll vist piinlik hakanud
Equ
Väga hea teema. Siit on endalegi palju huvitavat kõrva taha panna. Mingi aeg tp kurtis jah, et pidureid pole enam kiire sõidu juures..egas nüüd ometi jälle? Ise käisin eelmine nädala vahetus Välgi metsade vahel natuke sõitmas ning seal nii max 130 (tee küll ainult ühe auto laiune) juures ka nii ca 15km pidasid enda auto pidurid vastu. Kärsahais jah tundub vististi suht normaalne nähtus olemas, sest seda olen juba korduvalt kogenud kui auto sõidust seisma jätta.
Edit: Ahjaa..proovisin siis esmakordselt ka left-foot brakeingut teha ja no krt nalja sai palju. Mitte ei tahtnud välja tulla. Hea, et keegi ei näinud, muidu oleks küll vist piinlik hakanud
Equ
Läbi neliveo tähtede poole!
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP
No nii kunn ma ei ole, et ma kruusal vasakut jalga piduril kasutaks.Nimi kirjutas:Üldiselt kõik need probleemid tulevad siis, kui vasaku jalaga pidurit puua.
See oli hoopis teistsugune kärsakas, mitte selline, mis tavaliselt kuuma andes tekib. Arvatavasti siis piduriklotsid?Equ kirjutas:Kärsahais jah tundub vististi suht normaalne nähtus olemas, sest seda olen juba korduvalt kogenud kui auto sõidust seisma jätta.
kusjuures sõites ei pruugigi vedelik keema minna. kui seisma jääd ja kässari peale paned või jalg pedaalil niisama oled/peatud, siis kettad ja klotsid on nii kuumad et ajavad vedeliku keema. kui ei ole võimalik peale pähe andmist rahulikumalt edasi sõita vaid peab kuskil peatuma (nt mingil ringrajal olles), soovitatakse seda teha rahulikult tasasel maal ja nii et lõpu otsa veered seisma, mitte ei pidurda. klotsid ja kettad ei tohiks omavahel kokku saada ning neil peaks olema võimalik jahtuda ilma kuumust läbi supporti vedeliku sisse lisamata.
Korralikustn klotsist sõltub ikka väga palju. Korralik klots ei aja ketast nii kuumaks ja üldse ei kuluta teda niipalju, kui vilets odav klots. Ise pole küll Ferodo Street Performance klotsidele siiani tänaval võrdset leidnud. Vähemalt selliseid, mis siin vabalt saada oleks.
Viletsa või keskpärase klotsiga olid mul varem esikettad iga natukese aja tagant kõverad.
Vedeliku keemaminemise vastu aitab hästi näiteks Ate Blue Racing pidurivedelik (või muude tootjte analoogsed), mille keemistemperatuurid on hoopis paremad, kui tavalistel DOT -idel. vastab DOT 3-4 standardile, ainult keemistemperatuurid on kõrgemad. Samas kõlbab see ainult vist ilma ABS-ita piduritele.
Viletsa või keskpärase klotsiga olid mul varem esikettad iga natukese aja tagant kõverad.
Vedeliku keemaminemise vastu aitab hästi näiteks Ate Blue Racing pidurivedelik (või muude tootjte analoogsed), mille keemistemperatuurid on hoopis paremad, kui tavalistel DOT -idel. vastab DOT 3-4 standardile, ainult keemistemperatuurid on kõrgemad. Samas kõlbab see ainult vist ilma ABS-ita piduritele.
Re:
Tre,
Panen siia teemajätkuks. On kätte jõudnud aeg esimeste piduriketaste väljavahetamiseks ning ilmselt ka klotside. On teised ikka täiesti läbi, olid juba nigelad autot ostes. Vaatasin, et http://www.autoosad.ee pakutakse Zimmermanni kettaid aga mõõte tundub on mitmeid - 277mm ja 294mm, ketta paksus mõlemal 24mm. Olen küll otsinud autoga kaasas olnud raamatust (mis tundub küll on selline kasutaja juhend pigem) kui netist aga pole leidnud milline mõõt see 98 aasta Impreza GT-l (155kw) all olema peab. Oskab keegi valgustada lähemalt? Et kui suur on piisavalt suur, et ka 15" talverehviga velg alla mahuks. Suvised veljed nagu ikka originaal ehk 16". Või pole vahet kas 277 või 294mm, et mõlemaga läheb 15" velg ka alla.
Või on kellegil ka häid kogemusi jagada mõne teise tootja ketastega mida järsku keegi Eestis pakub?
Equ
Panen siia teemajätkuks. On kätte jõudnud aeg esimeste piduriketaste väljavahetamiseks ning ilmselt ka klotside. On teised ikka täiesti läbi, olid juba nigelad autot ostes. Vaatasin, et http://www.autoosad.ee pakutakse Zimmermanni kettaid aga mõõte tundub on mitmeid - 277mm ja 294mm, ketta paksus mõlemal 24mm. Olen küll otsinud autoga kaasas olnud raamatust (mis tundub küll on selline kasutaja juhend pigem) kui netist aga pole leidnud milline mõõt see 98 aasta Impreza GT-l (155kw) all olema peab. Oskab keegi valgustada lähemalt? Et kui suur on piisavalt suur, et ka 15" talverehviga velg alla mahuks. Suvised veljed nagu ikka originaal ehk 16". Või pole vahet kas 277 või 294mm, et mõlemaga läheb 15" velg ka alla.
Või on kellegil ka häid kogemusi jagada mõne teise tootja ketastega mida järsku keegi Eestis pakub?
Equ
Läbi neliveo tähtede poole!
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP
Re: Impreza GT '98 pidurid kaovad
Kui sul läheb 15 velg alla on 277 mm kettad. 294 mm ei lähe ja omavahel neid vahetada ei saa. Või pole sa proovinud veel kas 15 velg läheb ? Ei mäleta ka enam peast mis aastal need suuremad pidurid tulid.
Re: Impreza GT '98 pidurid kaovad
-MY98 155kw on väiksemad pidurid
MY99-00 160kw on suuremad pidurid.
Mina kasutasin kõige odavamaid, kuna jäärajal lähevad nad nii või naa kõveraks, üsna sõltumata tootjast. Aga seda zimmermanni muidu kiidavad.
MY99-00 160kw on suuremad pidurid.
Mina kasutasin kõige odavamaid, kuna jäärajal lähevad nad nii või naa kõveraks, üsna sõltumata tootjast. Aga seda zimmermanni muidu kiidavad.
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition
Re: Impreza GT '98 pidurid kaovad
Tre,
Jah, talvel on mul 15" all. Suvel panen siis originaalid ehk 16" alla. Seega siis ilmselt 277mm need kettad on Eks tuleb siis neid Zimmermanne vaadata. Lugesin foorumist siin, et klotsidest soovitatakse Ferodo omasid, neid paistab, et pakuvad nii ladu24 kui autoosad.
Equ
Jah, talvel on mul 15" all. Suvel panen siis originaalid ehk 16" alla. Seega siis ilmselt 277mm need kettad on Eks tuleb siis neid Zimmermanne vaadata. Lugesin foorumist siin, et klotsidest soovitatakse Ferodo omasid, neid paistab, et pakuvad nii ladu24 kui autoosad.
Equ
Läbi neliveo tähtede poole!
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP
Re: Impreza GT '98 pidurid kaovad
Lihtsalt huvi pärast: miks nii või naa jäärajal kõveraks lähevad? Seal kuumenevad rohkem üle?JP kirjutas: Mina kasutasin kõige odavamaid, kuna jäärajal lähevad nad nii või naa kõveraks, üsna sõltumata tootjast. Aga seda zimmermanni muidu kiidavad.
Re: Impreza GT '98 pidurid kaovad
Kõveraks lähevad kergelt siis, kui kuumakspidurdatud ketastega lumme või vette sõita. Väga kiirel kuuma metalli mahajahutamisel veega tekivad metalli sisepinged, mis veavad ketta "propellerisse".
Võtmesõnaks on ikkagi head piduriklotsid ette.
Võtmesõnaks on ikkagi head piduriklotsid ette.