Impreza GT '98 pidurid kaovad

Kõik mis veereb, seda kõike koos hoiab ja siis ka vajadusel seisma jätab.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
tp
Subaruaff
Postitusi: 62
Liitunud: N, 08 Nov 2007 16:11:13 +0300
Asukoht: tartu

Impreza GT '98 pidurid kaovad

#1 Postitus Postitas tp » N, 05 Juun 2008 10:50:06 +0300

Sõitsin u. 15-20 km Otepää kandi kruusateid pisut kiiremini ja korraga tunnen, et piduripedaalile vajutusel pidurid ei võta. Ei oska tagant järgi öelda, kas pedaal ka pehmeks läks, aga pigem vist ikka läks. Kuna päris hullu ei pannud, siis õnneks midagi väga ohtlikku ei juhtunud. Peale seda viskas kärsahaisu sisse, pidasin korraks kinni ja kettad olid juba sinised. Sõitsin siis rahulikumalt edasi ja probleemi ei olnud.
Küsimus siit, et mida saab selle vältimiseks esmalt teha? (võite öelda jah, et pidurda vähem :P) Ehk siis, et mis selle peamiseks/esimeseks põhjuseks oli? Piduriõli läheb kuumaks/keema? Õli parema vastu vahetada? Või on klotsid need, mis esimesena normaalse töö lõpetavad? Ega ma ei teagi, mis klotsid seal praegu alla on. Päris uut pidurisüsteemi ei kannata ka hetkel peale osta, aga ei julge niiviis ka enam pikemale kruusasõidule minna.

Kasutaja avatar
rosenberg
Guru
Postitusi: 954
Liitunud: P, 01 Jaan 2006 22:46:36 +0300
Asukoht: võrumaa

#2 Postitus Postitas rosenberg » N, 05 Juun 2008 11:16:39 +0300

õli vahtea kohe kindlati parema vastu klotsid kettad ak .. omal olid ferodo klotsid ja zimmermanni kettad siis ei tekking kruusal küll probleemi...

Nimi
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 173
Liitunud: P, 28 Okt 2007 20:57:42 +0300

#3 Postitus Postitas Nimi » N, 05 Juun 2008 11:32:47 +0300

Kui kettad juba sinised, siis vaheta kindlasti klotsid ära. Kuna Ferodo klotsid on mõttetult kallid, siis kindlasti leidub ka mingisuguseid korralikke klotse soodsama hinnaga. Mingit mõttetut saasta ei ole mõtet alla panna. Oleme ise selle omal nahal ära kogenud. Piduri õli niisama lihtsalt ei tohiks keema minna. Siis peab ikka omajagu kiiresti sõitma. Üldiselt kõik need probleemid tulevad siis, kui vasaku jalaga pidurit puua.
Jaa, 4vedu on tore asi!

Kasutaja avatar
sulapekk
Guru
Postitusi: 1078
Liitunud: K, 17 Mai 2006 16:08:48 +0300
Asukoht: Tartu

#4 Postitus Postitas sulapekk » N, 05 Juun 2008 12:06:08 +0300

pane OMP'd. mingi kolm korda odavamad kui Ferodo'd. kettad võivad vabalt Zimmermann'id olla.

(kui ajutiselt vahetada millegi vastu tahad siis ma võin sulle ärida neljakolviste jaoks B-osa klotsid mis Mariinest ostetud ja sõitnud mingi 50km. niisama seisavad)

Kasutaja avatar
Equ
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 410
Liitunud: E, 13 Aug 2007 16:41:29 +0300
Kontakt:

#5 Postitus Postitas Equ » N, 05 Juun 2008 12:39:40 +0300

Tre,

Väga hea teema. Siit on endalegi palju huvitavat kõrva taha panna. Mingi aeg tp kurtis jah, et pidureid pole enam kiire sõidu juures..egas nüüd ometi jälle? Ise käisin eelmine nädala vahetus Välgi metsade vahel natuke sõitmas ning seal nii max 130 (tee küll ainult ühe auto laiune) juures ka nii ca 15km pidasid enda auto pidurid vastu. Kärsahais jah tundub vististi suht normaalne nähtus olemas, sest seda olen juba korduvalt kogenud kui auto sõidust seisma jätta.

Edit: Ahjaa..proovisin siis esmakordselt ka left-foot brakeingut teha ja no krt nalja sai palju. Mitte ei tahtnud välja tulla. Hea, et keegi ei näinud, muidu oleks küll vist piinlik hakanud :P

Equ
Läbi neliveo tähtede poole!
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP

tp
Subaruaff
Postitusi: 62
Liitunud: N, 08 Nov 2007 16:11:13 +0300
Asukoht: tartu

#6 Postitus Postitas tp » N, 05 Juun 2008 13:18:39 +0300

Nimi kirjutas:Üldiselt kõik need probleemid tulevad siis, kui vasaku jalaga pidurit puua.
No nii kunn ma ei ole, et ma kruusal vasakut jalga piduril kasutaks.
Equ kirjutas:Kärsahais jah tundub vististi suht normaalne nähtus olemas, sest seda olen juba korduvalt kogenud kui auto sõidust seisma jätta.
See oli hoopis teistsugune kärsakas, mitte selline, mis tavaliselt kuuma andes tekib. Arvatavasti siis piduriklotsid?

Kasutaja avatar
sulapekk
Guru
Postitusi: 1078
Liitunud: K, 17 Mai 2006 16:08:48 +0300
Asukoht: Tartu

#7 Postitus Postitas sulapekk » N, 05 Juun 2008 14:17:45 +0300

kusjuures sõites ei pruugigi vedelik keema minna. kui seisma jääd ja kässari peale paned või jalg pedaalil niisama oled/peatud, siis kettad ja klotsid on nii kuumad et ajavad vedeliku keema. kui ei ole võimalik peale pähe andmist rahulikumalt edasi sõita vaid peab kuskil peatuma (nt mingil ringrajal olles), soovitatakse seda teha rahulikult tasasel maal ja nii et lõpu otsa veered seisma, mitte ei pidurda. klotsid ja kettad ei tohiks omavahel kokku saada ning neil peaks olema võimalik jahtuda ilma kuumust läbi supporti vedeliku sisse lisamata.

tp
Subaruaff
Postitusi: 62
Liitunud: N, 08 Nov 2007 16:11:13 +0300
Asukoht: tartu

#8 Postitus Postitas tp » N, 05 Juun 2008 17:07:45 +0300

Nimi kirjutas:Kui kettad juba sinised, siis vaheta kindlasti klotsid ära.
Et kulunud klotsid kipuvad ketast rohkem/kergemini kuumaks/siniseks ajama?

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#9 Postitus Postitas Ar21 » E, 11 Aug 2008 13:06:51 +0300

Korralikustn klotsist sõltub ikka väga palju. Korralik klots ei aja ketast nii kuumaks ja üldse ei kuluta teda niipalju, kui vilets odav klots. Ise pole küll Ferodo Street Performance klotsidele siiani tänaval võrdset leidnud. Vähemalt selliseid, mis siin vabalt saada oleks.
Viletsa või keskpärase klotsiga olid mul varem esikettad iga natukese aja tagant kõverad.
Vedeliku keemaminemise vastu aitab hästi näiteks Ate Blue Racing pidurivedelik (või muude tootjte analoogsed), mille keemistemperatuurid on hoopis paremad, kui tavalistel DOT -idel. vastab DOT 3-4 standardile, ainult keemistemperatuurid on kõrgemad. Samas kõlbab see ainult vist ilma ABS-ita piduritele.

Kasutaja avatar
Equ
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 410
Liitunud: E, 13 Aug 2007 16:41:29 +0300
Kontakt:

Re:

#10 Postitus Postitas Equ » T, 05 Mai 2009 20:45:20 +0300

Tre,

Panen siia teemajätkuks. On kätte jõudnud aeg esimeste piduriketaste väljavahetamiseks ning ilmselt ka klotside. On teised ikka täiesti läbi, olid juba nigelad autot ostes. Vaatasin, et http://www.autoosad.ee pakutakse Zimmermanni kettaid aga mõõte tundub on mitmeid - 277mm ja 294mm, ketta paksus mõlemal 24mm. Olen küll otsinud autoga kaasas olnud raamatust (mis tundub küll on selline kasutaja juhend pigem) kui netist aga pole leidnud milline mõõt see 98 aasta Impreza GT-l (155kw) all olema peab. Oskab keegi valgustada lähemalt? Et kui suur on piisavalt suur, et ka 15" talverehviga velg alla mahuks. Suvised veljed nagu ikka originaal ehk 16". Või pole vahet kas 277 või 294mm, et mõlemaga läheb 15" velg ka alla.

Või on kellegil ka häid kogemusi jagada mõne teise tootja ketastega mida järsku keegi Eestis pakub?

Equ
Läbi neliveo tähtede poole!
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

Re: Impreza GT '98 pidurid kaovad

#11 Postitus Postitas Ar21 » K, 06 Mai 2009 08:36:17 +0300

Kui sul läheb 15 velg alla on 277 mm kettad. 294 mm ei lähe ja omavahel neid vahetada ei saa. Või pole sa proovinud veel kas 15 velg läheb ? Ei mäleta ka enam peast mis aastal need suuremad pidurid tulid.

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Impreza GT '98 pidurid kaovad

#12 Postitus Postitas JP » K, 06 Mai 2009 09:52:52 +0300

-MY98 155kw on väiksemad pidurid
MY99-00 160kw on suuremad pidurid.



Mina kasutasin kõige odavamaid, kuna jäärajal lähevad nad nii või naa kõveraks, üsna sõltumata tootjast. Aga seda zimmermanni muidu kiidavad.
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

Kasutaja avatar
Equ
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 410
Liitunud: E, 13 Aug 2007 16:41:29 +0300
Kontakt:

Re: Impreza GT '98 pidurid kaovad

#13 Postitus Postitas Equ » K, 06 Mai 2009 10:01:27 +0300

Tre,

Jah, talvel on mul 15" all. Suvel panen siis originaalid ehk 16" alla. Seega siis ilmselt 277mm need kettad on :) Eks tuleb siis neid Zimmermanne vaadata. Lugesin foorumist siin, et klotsidest soovitatakse Ferodo omasid, neid paistab, et pakuvad nii ladu24 kui autoosad.

Equ
Läbi neliveo tähtede poole!
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP

tp
Subaruaff
Postitusi: 62
Liitunud: N, 08 Nov 2007 16:11:13 +0300
Asukoht: tartu

Re: Impreza GT '98 pidurid kaovad

#14 Postitus Postitas tp » K, 06 Mai 2009 11:27:17 +0300

JP kirjutas: Mina kasutasin kõige odavamaid, kuna jäärajal lähevad nad nii või naa kõveraks, üsna sõltumata tootjast. Aga seda zimmermanni muidu kiidavad.
Lihtsalt huvi pärast: miks nii või naa jäärajal kõveraks lähevad? Seal kuumenevad rohkem üle?

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

Re: Impreza GT '98 pidurid kaovad

#15 Postitus Postitas Ar21 » K, 06 Mai 2009 11:53:59 +0300

Kõveraks lähevad kergelt siis, kui kuumakspidurdatud ketastega lumme või vette sõita. Väga kiirel kuuma metalli mahajahutamisel veega tekivad metalli sisepinged, mis veavad ketta "propellerisse".
Võtmesõnaks on ikkagi head piduriklotsid ette.

Vasta