Vibra suurematel kiirustel
Vibra suurematel kiirustel
Kas keegi oskab arvata, mis võib tekitada vibra kiirusest alates 130-140 km/h (tean tean, et illegaalne kiirus meil ). Vibra lööb kergelt rooli ja ka tagumiku all on tunda. Vibra ise on sellie korrapärane, nagu tnktnktnktnk käib kerest läbi.
Mis sellisel kiirusel võib vibramist alustada? Veljed ja rehvid paistavad tasakaalustuspingis sirged olevat, tasakaalustamata rehv peaks varem vibreerima hakkama, kardaani laager ka varem. Kas roolilatt võib sellisel kiirusel vibreerida, kui seal väike loks sees? Või vahetan rehvid ja vaatan siis uuesti? Äkki ikkagi kellelgi sama asjaga kogemusi ja saab aidata?
Autoks 2006 Forester 2,5XT automaat.
Mis sellisel kiirusel võib vibramist alustada? Veljed ja rehvid paistavad tasakaalustuspingis sirged olevat, tasakaalustamata rehv peaks varem vibreerima hakkama, kardaani laager ka varem. Kas roolilatt võib sellisel kiirusel vibreerida, kui seal väike loks sees? Või vahetan rehvid ja vaatan siis uuesti? Äkki ikkagi kellelgi sama asjaga kogemusi ja saab aidata?
Autoks 2006 Forester 2,5XT automaat.
Re: Vibra suurematel kiirustel
Veljed seestpoolt puhtad ikka?
Mul tavaliselt tuleb selline vibra peale männiku karjääris ronimist (liiv velje siseküjel).
Mul tavaliselt tuleb selline vibra peale männiku karjääris ronimist (liiv velje siseküjel).
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI
Re: Vibra suurematel kiirustel
Veljed on puhtad. Liiva ja lund täis velje puhul hakkab vibra pihta juba väiksematel kiirustel. Praegune algab kusagil 130 juures ja 160 juures on ka alles. Rohkem pole julgend vajutada .
Re: Vibra suurematel kiirustel
Vaata piduriklotsid üle - kui klots on õhuke või ebaühtlaselt kulunud siis kipub ta seal sees laperdama hakkama. Mõnikord on ehe metalli kolin kuulda.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Vibra suurematel kiirustel
Sai nüüd töökoja lae all tõstuki peal kihutatud ja tuvastasime, et ratastega koos väristab ja ilma ratasteta ei värista. Kuna veljed on korralikud, siis järelikult on süüdi rehvid. Peale rehvivahetust saab seda väidet muidugi kontrollida, aga seniks case closed!
- BlackRabbit
- Guru
- Postitusi: 1254
- Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300
Re: Vibra suurematel kiirustel
Ära siin sule seda teemat midagi , sest mul hakkab ka 130 juures kergelt vibreerima ja kuna viga tekkis samuti uute rehvidega, siis on see loodetavasti sellest tingitud. Vibra annab rohkem tunda järsemas kurvis kiirendades, aga ei kasva oluliselt suuremate kiiruste juures. Ca 160 juures hakkab rehv vastu logarit vilistama ja sealt enam oluliselt kiiremini pole tahtnud sõita.tripp2 kirjutas:Sai nüüd töökoja lae all tõstuki peal kihutatud ja tuvastasime, et ratastega koos väristab ja ilma ratasteta ei värista. Kuna veljed on korralikud, siis järelikult on süüdi rehvid. Peale rehvivahetust saab seda väidet muidugi kontrollida, aga seniks case closed!
Imelik on see, et rattad said korralikult tasakaalustatud ja seda veel kaks korda (rehv 225/55 R17)
Samas said külge uued kettad ja klotsid kuid ketaste viga peaks ka pidurdamisel tunda andma või...
Edit: Kontrollisin, et uue asfaldil otse sõites (sirge väli) on 130 ikkagi ok, seega mina nagu rehve ei kahtlustaks. Kuulsin, et kardaan võib ühel või teisel moel seda põhjustada ,aga kui palju ja kuidas, hakkab kardaan enda vigadest teada andma? Proovisin järsku gaasi maha võtta ja ka cruise sisse välja lülitust kuid see ei andnud mingit erilist efekti.
Kui muud ei ole, siis selgub tõde ilmselt tõesti rehve vahetades.
Re: Vibra suurematel kiirustel
Mina pakuks laagrit, eriti kui teatud kiirustel ja kurvides hääl tugevneb. Endal oli sama keiss, et teatud kiiruse pealt vibras ja undas õrnalt - vasak esimene laager...
Re: Vibra suurematel kiirustel
Rehvid võivad kõverad ka olla. Odavad hiina rehvid on eriti kerged kõveraks minema. Kui on korraliku firma rehv, siis on muidugi võimalus üsna väike, et kõverad on.
Aga jah, minu auto kiskus paremale rehvide tõttu. Lasin sillad ära regullida, aga ei miskit. Kui talverehvid sai alla pandud, muutus kõik, rool tunduvalt stabiilsem ja mitte mingisugust kiskumist. (Enne olid all mingisugused Tigar lamellid, mis lamelli mõõtu muidugi välja ei andnud).
Btw, rattalaagrit on kõige parem kontrollida ussi sõites. Maanteekiirusel piisab väga väiksest suunast muutusest(oma rea laiusest piisab küll), heli järgi peaksid kohe aru saama(näiteks kui on läbi kõrvalistuja poole rattalaager, siis paremale pöörates peaks hääl/müra vaiksemaks jääma)
Aga jah, minu auto kiskus paremale rehvide tõttu. Lasin sillad ära regullida, aga ei miskit. Kui talverehvid sai alla pandud, muutus kõik, rool tunduvalt stabiilsem ja mitte mingisugust kiskumist. (Enne olid all mingisugused Tigar lamellid, mis lamelli mõõtu muidugi välja ei andnud).
Btw, rattalaagrit on kõige parem kontrollida ussi sõites. Maanteekiirusel piisab väga väiksest suunast muutusest(oma rea laiusest piisab küll), heli järgi peaksid kohe aru saama(näiteks kui on läbi kõrvalistuja poole rattalaager, siis paremale pöörates peaks hääl/müra vaiksemaks jääma)