Velgede ET ja muu

Kõik mis veereb, seda kõike koos hoiab ja siis ka vajadusel seisma jätab.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
Axxept
Rallisportlane
Postitusi: 809
Liitunud: K, 15 Sept 2004 02:47:55 +0300

#16 Postitus Postitas Axxept » P, 26 Mär 2006 16:37:09 +0300

ma nüüd ei saa aru, mis siis saab kui ma ET35 veljed alla panen.
Soomes ntx üks kuju müüb 16'' velgi millel ET35 ja olevat olnud Legacy 200 all
Pilt Outback & STi
SirAutorent

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#17 Postitus Postitas Ar21 » E, 27 Mär 2006 09:06:32 +0300

Ma arvan, et kõige esimene asi, mida kohe tunned on see, et maanteel kiiresti sõites ja kui vedrustust "põhja" lööb, on see, et rehv hakkab vastu tagatiiva serva käima. Uuematel Imprezadel on seal vist rohkem ruumi , aga kõige vanema kerega Legacyl on seda seal eriti vähe. Võid mind uskuda - isiklik kogemus olemas. Isegi ET 39 ja 6-ne laius 195 laia rehviga käis vastu, laiematest velgedest-rehvidest rääkimata.

Pikemas perspektiivis ka see, et Subaru legendaarselt pommikindel veermik varsti enam ei ole legendaarselt pommikindel ja vaja midagi vahetada ka peale stabika pukside - kontide.
Rattalaagreid esmajärjekorras, mis kõva sõiduga kuluvad kah niigi.
Viimati muutis Ar21, E, 05 Veebr 2007 13:39:33 +0300, muudetud 1 kord kokku.

priit
Postitusi: 39
Liitunud: N, 16 Sept 2004 19:14:05 +0300

#18 Postitus Postitas priit » R, 07 Apr 2006 15:03:02 +0300

Ar21 kirjutas:Ma arvan, et kõige esimene asi, mida kohe tunned on see, et maanteel kiiresti sõites ja kui vedrustust "põhja" lööb, on see, et rehv hakkab vastu tagatiiva serva käima.
Lihtsalt täpsustan küsimuse vormis igaks juhuks, et kui ikka räägitakse ET35 veljest võrreldes ET48 või 50-ga, siis peaks ju velje nihkuma mitte tiiva e. välja poole vaid sisse e. amordi jm. poole. Või olen täiesti valesti aru saanud.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#19 Postitus Postitas Ar21 » R, 07 Apr 2006 15:11:09 +0300

ET suurem number tähendab seda, et velg istub tiivakoopa serva suhtes seespool -rataste rööbe on väiksem.

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#20 Postitus Postitas tnx » R, 07 Apr 2006 15:22:25 +0300


priit
Postitusi: 39
Liitunud: N, 16 Sept 2004 19:14:05 +0300

#21 Postitus Postitas priit » K, 19 Apr 2006 14:30:51 +0300

Nägin täna ühel uuel outbackil all Kosei RZ 18x8,5 veljesid http://www.koseieurope.com/fr/serie2005/rz.htm . Vaatasin nendel on ET35. Huvitav, kas see siis tõesti klapib?

Kasutaja avatar
Hardy-hard
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 357
Liitunud: E, 06 Mär 2006 19:29:38 +0300
Asukoht: Tartu nüüd

#22 Postitus Postitas Hardy-hard » K, 19 Apr 2006 15:26:14 +0300

uuematel koopad veits suuremad ja peaksid mahtuma küll...aga iseasi kuidas laagrid ja muud sillaosad vastu peavad ;)
Legacy 2.2 GX

priit
Postitusi: 39
Liitunud: N, 16 Sept 2004 19:14:05 +0300

#23 Postitus Postitas priit » K, 19 Apr 2006 15:30:32 +0300

Hardy-hard kirjutas:uuematel koopad veits suuremad ja peaksid mahtuma küll...aga iseasi kuidas laagrid ja muud sillaosad vastu peavad ;)
Jah, paned alla mõtled mis ja kas see 1cm erinevus ET-s midagi mõjutab, ühel hetkel hakkab midagi lagunema ja siis ei tea on see veljedest või on valmistaja süüdi..

Kasutaja avatar
Hardy-hard
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 357
Liitunud: E, 06 Mär 2006 19:29:38 +0300
Asukoht: Tartu nüüd

#24 Postitus Postitas Hardy-hard » K, 19 Apr 2006 15:50:34 +0300

kuskile ma postitasin ühe lingi kah kus oli kirjas kui palju muutuvad rattalaagrite surved kui muudad offseti 1 cm võrra...

kas see link mitte esimeses postituses ei olnud? loe see tähelepanelikult läbi... :roll:
Legacy 2.2 GX

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#25 Postitus Postitas Ar21 » T, 09 Jaan 2007 11:02:14 +0300

55 vahetada kuni 45 vastu ehk veel kõlbab kusagile,st siis 1cm istub velg väljapoole
Aga 55 vahetada 35 on vahe juba 2 cm ja rattalaagritele esmajärjekorras nii räige eruinevus juba kindlasti ei meeldi.

eero60
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 143
Liitunud: N, 14 Okt 2010 21:24:31 +0300

Re: Velgede ET ja muu

#26 Postitus Postitas eero60 » L, 08 Nov 2014 11:10:02 +0300

Vana teema, ei hakanud uut tegema, lükkan oma küsimuse ka siia.

Originaal mõõt on 225/55r18(läbimõõt rehvil 705mm), velje laius 7", ET48, keskava 56,1; poldivalem 5x100. Idee oleks panna 245/45r20(läbimõõt rehvil 728mm, mahub, mõõtsin). Veljega läheb keerulisemaks, uuel valem 5x112(1,3" ülemineku adapter vahele, lisab ET-le 33mm), uue ET33, seega kokku peaks tulema ET siis 66? Uuel keskava 66,46 , seal tuleb kasutada väisemat tsetreerimisrõngast. Uue velje laius 9,5".

Seestpoolt jääb uus variant 28mm lähemale vedrustusele.

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Velgede ET ja muu

#27 Postitus Postitas Tubaru » L, 08 Nov 2014 13:50:24 +0300

Mida väiksem ET, seda kaugemal amordist (välja poole ulatuvam) ehk siis kui uus velg on et33 ja 33mm flants ka veel vahele toppida, siis teeb see näiliselt uue ET nulliks, mitte 66 ja see tapab su rattalaagrid kohe kindlasti ära, lisaks hakkab suure tõenäosusega ka vastu koopaäärt käima.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

swrt
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 366
Liitunud: N, 24 Nov 2005 14:36:22 +0300

Re: Velgede ET ja muu

#28 Postitus Postitas swrt » P, 09 Nov 2014 10:20:42 +0300

Päris nii üksühele asjad ei käi numbri järgi ,seal on ikkagi mingi suhe mida on arvutanud konkreetne veljetootja ise.
Näide: kui panna autole alla 15 tolli +20 velje, istub välimine velje äär tiivakaare suhtes ikkagi rohkem koopas kui 18 tolli +40 velje, erinevus 2 cm kuid mitte otseselt väljapoole, loogiliselt mõeldes peaks velg istuma 2 cm väljaspool kuigi tegelt istub hoopis ca1 cm sees pool

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Velgede ET ja muu

#29 Postitus Postitas Tubaru » P, 09 Nov 2014 11:13:50 +0300

swrt kirjutas:Päris nii üksühele asjad ei käi numbri järgi ,seal on ikkagi mingi suhe mida on arvutanud konkreetne veljetootja ise.
Näide: kui panna autole alla 15 tolli +20 velje, istub välimine velje äär tiivakaare suhtes ikkagi rohkem koopas kui 18 tolli +40 velje, erinevus 2 cm kuid mitte otseselt väljapoole, loogiliselt mõeldes peaks velg istuma 2 cm väljaspool kuigi tegelt istub hoopis ca1 cm sees pool
Asi on siiski matemaatiliselt täpselt paigas, kui siis saab erineda ainult velje randi jagu, kuna velje laiust mõõdetakse rehvi paigalduse servast ja ET võetakse ka samast kohast. Velje laiust tuleb ka arvestada. Need mõõdud ja normid ongi mõeldud selle pärast välja, et kategoriseerida ja velgede sobivust näha ilma neid alla toppimata.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: Velgede ET ja muu

#30 Postitus Postitas Tiit » P, 09 Nov 2014 12:00:41 +0300

Pilt
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

Vasta