amorditest

Kõik mis veereb, seda kõike koos hoiab ja siis ka vajadusel seisma jätab.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

amorditest

#1 Postitus Postitas JP » E, 03 Apr 2006 10:44:06 +0300

Tere

Oskab keegi öelda, kus saaks amorte testida? Tasu eest saab vist igas ülevaatus punktis. Paar aastat tagasi korraldas EAL selliseid tasuta üritusi aga nüüd on vaikus.

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#2 Postitus Postitas tnx » E, 03 Apr 2006 12:01:23 +0300

Kunagi käisin Sierraga sellisel tasuta üritusel, sest teel ülevaatusele jäi lihtsalt ette. Teadsin, et esiamordid on peaaegu olematud, aga riistapuu näitas, et mingi 50% on veel alles, operaator veel noogutas tunnustavalt, et "normaalne!". Ülevaatuspunktis piduristendi sõites jäi nina muidugi õõtsuma ja vana tegi suulise märkuse, et esiamordid ei kõlba kuhugi :P

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#3 Postitus Postitas Ar21 » E, 03 Apr 2006 12:23:41 +0300

See 50% ongi kesmise auto (mitte sportvedrustus)jaoks täiesti normaalne
vist. 100% tähendaks seda, et mingit vedrutamist ei toimu, asi oleks täiesti jäik.
Turbo Subarul olnud isegi vanade amortidega midagi 70% kanti. Ees ka tavaliselt veidi jäigem, kui taga.

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#4 Postitus Postitas tnx » E, 03 Apr 2006 13:29:41 +0300

No kus ta siis normaalne on kui auto nina pärast pidurdamist üles-alla õõtsuma jääb :) Pink väljastas lisaks numbrile ka mingi graafiku, võibolla asjatundlik pilk oleks selle järgi osanud aru saada, et hoolimata 50%-st on amordid tegelikult õhtal.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#5 Postitus Postitas Ar21 » E, 03 Apr 2006 14:24:43 +0300

Noogutamine näiteks tugeval pidurdamisel toimub igal autol, ka korras amortidega. Iseasi on see, kui vedrusi alla vajutades auto sirgu ajades mitu korda ülesse alla lainetab. Korras amort summutab lainetamise kohe esimese korraga sirgu ajades. Mingi väärtus on seal olemas küll, millest amort loetakse mittekorrasolevaks (liiga pehmeks) 50% see pole. Kui õieti mäletan oli vist 40.

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#6 Postitus Postitas JP » N, 13 Apr 2006 10:06:03 +0300

kas keegi on oma turbo imprezale pannud alla alternatiivseid amorte? Kuidas käituvad võrreldes originaaliga? On nad tavaliselt jäigemad?

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#7 Postitus Postitas Ar21 » K, 07 Juun 2006 11:59:54 +0300

Parimad, mida saada veel suht mõistliku hinnaga on reguleeritava jäikusega KONI Sport ja KYB AGX. Maksavad olenevalt mudelist ja ostukohast 2000-3000 kr tk.

rusakas
Postitusi: 23
Liitunud: N, 30 Dets 2010 22:10:03 +0300

Re: amorditest

#8 Postitus Postitas rusakas » E, 07 Veebr 2011 00:33:06 +0300

kuna ostetud ja ellu äratatud 2,5aastat seisnud legacyl oli juba eoses reguleeritavad amordid tavaliste vastu vahetatud ja tagumised olid seistes otsa saanud, siis sai tagumisteks amortideks hinda vaadates valitud/pandud gaasi KYBid. tutikad. esimesed olid veel korras.
nüüd küsimus-
kuna KYBidega kogemus puudub, siis kas on normaalne, et kui auto on natuke seisnud ja kui siis korra jalaga konksule vajutada jääb auto õõtsuma? teist korda- jälle jääb õõtsuma. kolmas kord võtab kohe kinni ja kõik ok. või pekkis?

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: amorditest

#9 Postitus Postitas BlackRabbit » E, 07 Veebr 2011 12:52:22 +0300

rusakas kirjutas:kuna ostetud ja ellu äratatud 2,5aastat seisnud legacyl oli juba eoses reguleeritavad amordid tavaliste vastu vahetatud ja tagumised olid seistes otsa saanud, siis sai tagumisteks amortideks hinda vaadates valitud/pandud gaasi KYBid. tutikad. esimesed olid veel korras.
nüüd küsimus-
kuna KYBidega kogemus puudub, siis kas on normaalne, et kui auto on natuke seisnud ja kui siis korra jalaga konksule vajutada jääb auto õõtsuma? teist korda- jälle jääb õõtsuma. kolmas kord võtab kohe kinni ja kõik ok. või pekkis?
Minu 6 aasta tagune kogemus jättis KYBist halva mulje, sest need suutsid poole aastaga otsad anda (gaasikad) ja garantii korras vahetamisega oli suuri probleeme (ilmselt ka edasimüüja küsimus). Vahetasin need Sachsi gaasiamortide vastu ümber ja need kestsid järgmised 3,5 aastat kuni auto müümiseni korralikult. Kuna müüja suutis pankrotti minna, siis vahetas amordid ümber hoopis teine firma. KYB oli jäigem kui Sachs.

Tegu oli Audi A6 2,5 TDIga mille mootor on suhteliselt raske ja selle auto all ei pidanudki KYB kestma. Läbisõit on mul aastas ca 16000 km ja sõidan nendest suurema osa korralikel asfaltteedel, seega ei saanud kogu seda jama ka teede süüks panna.

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: amorditest

#10 Postitus Postitas raig0 » E, 07 Veebr 2011 16:38:19 +0300

Ma olen kuulnud, et KYB sobib ja peab vastu rohkem jaapanlase all. Mu legacyl on 2 aastat KYB all ja siiani pole mingeid väsimuse märke.
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

rusakas
Postitusi: 23
Liitunud: N, 30 Dets 2010 22:10:03 +0300

Re: amorditest

#11 Postitus Postitas rusakas » E, 07 Veebr 2011 21:06:55 +0300

seda pole ma veel siiani kohanud ka, et uus amort peale seismist esimese matsuga õõtsuma jääb

Vasta