talverehvi mõistlik mõõt 17 tollisele veljele...

Kõik mis veereb, seda kõike koos hoiab ja siis ka vajadusel seisma jätab.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
saar
Postitusi: 3
Liitunud: K, 18 Okt 2006 18:17:18 +0300

talverehvi mõistlik mõõt 17 tollisele veljele...

#1 Postitus Postitas saar » K, 18 Okt 2006 18:25:09 +0300

terekest,

Talv ukse ees ja vaja miskit tõhusamat alla soetada.
Ehket, millist rehvi soovitab üldsus, kui praegu on all 215/45R17 ja paneks talverehvi samale veljele, millel suve omad praegu on.

Ehk siis... mis mõõt oleks mõistlik?
Auto ise Subaru Legacy, sedaan.

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#2 Postitus Postitas JP » N, 19 Okt 2006 17:37:32 +0300

Imho üldjuhul on kitsamaga parem sõita seega 205/50 17 nt. rehv on natuke kõrgem kah, jääkonarused ei anna nii tunda.


Paneksin kah GT Imprezale 195/55 16 alla aga paraku on seda mõõtu naaste ainult Nokial 12K jooks :( Lamelle on üsna lai valik aga tahaks nagu jäärada kah sõita. Kui saaks nüüd kuskilt soodsad titepiigid siis võiks ju lamellid kah osta :twisted:

JP

Kasutaja avatar
Axxept
Rallisportlane
Postitusi: 809
Liitunud: K, 15 Sept 2004 02:47:55 +0300

#3 Postitus Postitas Axxept » N, 19 Okt 2006 21:42:40 +0300

pane siis 205/55/R16
Pilt Outback & STi
SirAutorent

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#4 Postitus Postitas JP » R, 20 Okt 2006 11:07:52 +0300

eelmine talv oligi 205/55 16. UG 500
IMHO üks kehvemaid rehve meie tingimustes, lörtsis ja märjas lumes ikka väga halb.

lisaks kui keegi taga istub siis kipub see 205 vastu kere minema.

Viimase TM põhjal valiksin isiklikult Gislavedi rehvi, kuna kaotus esimestele Misule tuli valdavalt kiirendus jääl ja pidurdus asfaldil testis, 4wd-ga kaob aga esimene probleem. Eks tuleb asfaldil siis vähe pikemat pikki vahet hoida :) . Küll oli tal aga tugevad tulemused mulle meeldivates testides nagu külgpidamine ja täpne juhitavus jääl :twisted: Nokian jääb valikust välja suure müra (90% ikka linnas) ja hinna tõttu.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#5 Postitus Postitas Ar21 » E, 05 Veebr 2007 13:37:10 +0300

Kui vaja palju lahtise lume sees ja jääl sõita peavad paljud Imprezale kaalu silmas pidades õigeks talvemõõduks üldse 185-195 laia rehvi.
205 ja 215 on küll rohkem asfaldit silmas pidades tehasest alla pandud.

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#6 Postitus Postitas JP » E, 05 Veebr 2007 21:33:57 +0300

jama on selles et ainuke 195/55-16 nael on Nokian 12K jooks...

Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#7 Postitus Postitas M-Tech » E, 05 Veebr 2007 23:46:56 +0300

Mul 205/50/16 Gislaved NordFrost 3 all ja ei kurda eriti.
Kuskile vastu ei kä ja kordagi pole ka vastu põhja nühkiva lumega kinni jäänud.
Ka vahepeal hunniku otsa seisma jäädes.

Kas kitsam tlverehv ka alajuhitavuse vastu aitab?
Subaru Impreza GT MY99
M-Tuning.ee - Autohooldus ja Performance lahendused
info(ät)m-tuning.ee | 57 44 55 66 | Tallinn

m.r.k
Postitusi: 47
Liitunud: K, 14 Nov 2007 23:46:55 +0300

#8 Postitus Postitas m.r.k » N, 15 Nov 2007 00:04:02 +0300

mõistlik mõõt oleks 225 /45 /17 nii nagu need tavalised mõõdud on
ja ise soovitan odavat rehvi nagu master mingi ostsin just sõbrale ja ei kurda üldse kuna pidamine pidi üli hea olema nii laia ja suure rehvi kohta vot

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#9 Postitus Postitas Ar21 » N, 15 Nov 2007 10:03:20 +0300

Tegelikult võiks silmas pidada seda, et auto maksimaalne väljanägemine ja libedalsõiduomadused ongi pigem pöördvõrdelises, kui võrdelises seoses. Hästi lihtne füüsika tegelikult. Mida libedam ja pehmem pind on autoratta all (väljaarvatud "põhjatu" pehmus), seda suuremat rolli mängib pidamise seisukohalt auto massi ja rehvilaiuse suhe.
Siin pole midagi mõelda ja leiutada jalgratast uuesti, need küsimused on ammu praktikas välja selgitatud. Võiks natuke mõelda selle üle miks "tegijad" isegi STI-dele talveks pidureid vahetavad ja 15 velgi alla kompunnivad.
Või mõelge natuke selle üle miks on "piigid"-i rehbid nii laiad ehk kitsad nagu nad on.
225 talvel allapanna, selleks peaks auto pigem kusagile 1,7-1,8 tonni ligi tühimassiga olema, kui alla 1,5 nagu Impreza on.
Viimati muutis Ar21, N, 15 Nov 2007 13:33:24 +0300, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#10 Postitus Postitas JP » N, 15 Nov 2007 13:26:03 +0300

m.r.k kirjutas:mõistlik mõõt oleks 225 /45 /17 nii nagu need tavalised mõõdud on
ja ise soovitan odavat rehvi nagu master mingi ostsin just sõbrale ja ei kurda üldse kuna pidamine pidi üli hea olema nii laia ja suure rehvi kohta vot
See on kahe otsaga asi, ega need kallimad rehvid asjata kallimad ole, kõik testid näitavad, et pidamine on parem, kuna on parem/kallim kummisegu.
Ja minu jaoks on nt. 100km/h 10m pidurdusmaa pikkuses oluline vahe - kas paned paugu või mitte.

IMHO on originaal laiusega sõitmine rohkem kesk euroopa teema, kus enamuses on asfalt väljas ja siis ei kulu rehv nii kiiresti, kui kitsam rehv.
Eestis, kus enamus ajast on lörtsine ilm on ikka kasulik, kui rehv suudab tänu auto raskusele kõva pinnaseni vajuda, mitte ei jää lörtsi peale liugu laskma.

m.r.k
Postitusi: 47
Liitunud: K, 14 Nov 2007 23:46:55 +0300

#11 Postitus Postitas m.r.k » L, 17 Nov 2007 20:01:40 +0300

aga testid on näidanud et protil on ka suht hea pidamine ja ei olle alla jäänud :D vahet pole pakkusin ainult kohe ei maksa kõikke maha laita mõnel lihtsalt pole võimalusi et talverehvide peale 10-neid tuhandeid maha matta vot

Kasutaja avatar
suzumen
Postitusi: 11
Liitunud: P, 14 Okt 2007 13:06:40 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#12 Postitus Postitas suzumen » L, 17 Nov 2007 20:52:35 +0300

m.r.k kirjutas:aga testid on näidanud et protil on ka suht hea pidamine ja ei olle alla jäänud :D
Kas oleks võimalik postitada selliste testide linke, kus Sinu poolt toodud väide kinnitust leiab?
Baikerid on samasugused inimesed kui me kõik.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#13 Postitus Postitas Ar21 » P, 18 Nov 2007 15:48:57 +0300

Pole ükski protirehv olnud minupoolt nähtud testide tulemustes esirinnas või isegi keskel. Pigem ikka vastupidi, nii suverehvidel, kui talverehvidel.

SLegacy
Postitusi: 34
Liitunud: L, 13 Nov 2010 20:58:30 +0300

Re: talverehvi mõistlik mõõt 17 tollisele veljele...

#14 Postitus Postitas SLegacy » T, 23 Nov 2010 22:26:44 +0300

Et siis võib-olla võhiklik mure, aga välja ütlen siiski ...
Nimelt vahetasin kaks nädalat tagasi suverehvid talverehvide vastu (valitud said KUMHO rehvid, 215 R45 17 tollistele velgedele).
Tänasega olen kord nädalas lasknud õhku juurde ... Algasin 2.3 ees, nädalaga kukub 2.1 peale. Tagant pole kontrollinud, kuna visuaalselt justkui on ok.

Rehvivahetuses juhiti tähelepanu sellele, et veljed on mölkis, aga samas öeldi, et hetkel veel probleemi pole. Praeguse põhjal paistab siiski, et on (vahetatud sai Pirita Rehvitaksos).

Teab keegi midagi öelda velgede korda tegemise kohta (valuveljed siis ilmselgelt). Uusi nagu osta ei tahaks praegu.

Hirmus tänulik olen igasuguse nõu eest.
Legacy 3.0 180kW (2006)

uugu21
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 100
Liitunud: E, 06 Nov 2006 17:56:14 +0300

Re: talverehvi mõistlik mõõt 17 tollisele veljele...

#15 Postitus Postitas uugu21 » R, 26 Nov 2010 13:49:47 +0300

õhukummid sisse ja rahu majas

Vasta