1. leht 2-st

Nostalgia ...

Postitatud: T, 19 Veebr 2008 22:04:27 +0300
Postitas Nip
Mul tegelikult ei ole nende linkide kohta midagi kommenteerida. Kui vaid siis niipalju, et mulle jubedalt lähevad need asjad hinge :)
PS. Pange tähele, kuidas audi väikesi künkaid võtab ... nagu krossi tsikkel. Annab künka peal gaasi ja esiots tõuseb ülesse.
http://youtube.com/watch?v=nYhiJeRPgdw&feature=related
http://youtube.com/watch?v=quDX36WJM7k&feature=related
http://youtube.com/watch?v=44iibIEeWGM&feature=related

Postitatud: T, 19 Veebr 2008 22:16:32 +0300
Postitas kronja
so true..


kahju, et b grupp ära keelati omal ajal...

Postitatud: T, 19 Veebr 2008 22:35:10 +0300
Postitas HUNT113
YLIKÕVAD videod. 500 hp. toorest jõudu! Nagu vanas laulus, et mehed tehti siis rauast ja ....autod kah puhtast...rauast :D

Postitatud: T, 19 Veebr 2008 22:37:45 +0300
Postitas Erik
inimesi sai surma ja mitte vähe...

huvitav fakt B gruppi ajaloost:

mingil asfalti rallil sõideti kiiruskatse ka F1`le mõeldud ringil, nii et oli võimalik võtta terve ringi aeg. Mingi tüüp, oma B gruppi masinal sõitis välja nii kõva aja, et kui järgmine nädal toimus F1 etapp samal rajal, oleks see mingi tüüp saanud kvalifikatsioonis 5`da stardipositsiooni. Ulmeliselt kiired autod olid...

Postitatud: T, 19 Veebr 2008 22:43:37 +0300
Postitas Nip
B grupp muutus juba liiga ohtlikuks sõitjatele sest nähti, et autode arendamisel ei ole piire :) Seega leiutati uued piirangud ja kõige sobivamaks oli luua uus süsteem, mis sisaldas B ja S ja isegi A grupi kaotamise.

Olgem ausad ... kui vaadata, kuidas nende autodega sõideti siis on ka aru saada, miks see grupp tegelikult lõpetati :)

Kuid võta näpust ... täna eestis on meil võimalik sõita A rühma, kus auto järgiaitamiseel pisut vabamad käed.

Postitatud: K, 20 Veebr 2008 04:20:59 +0300
Postitas kronja
noh, selles mõttes on muidugi vaieldav, kas pidi seda b gruppi lõpetama või mitte.. see on vast samasugune küsimus kui "kas inimene võib endalt vabatahlikult elu võtta" - minu arvates kui inimene juba soovib seda teha ja on selleks ka võimeline - miks ka mitte? ja kui pealtvaataja on idioot ja ronib auto ette - no mis teha, keegi ei keela ju trajektoorist eemal hoida?

vaba valik ilma pealesurumiseta on ikka see, mis minu arust õige on (ja ma ei väida et see arvamus lõplik tõde oleks)

Postitatud: K, 20 Veebr 2008 09:18:59 +0300
Postitas Nip
kronja kirjutas:noh, selles mõttes on muidugi vaieldav, kas pidi seda b gruppi lõpetama või mitte.. see on vast samasugune küsimus kui "kas inimene võib endalt vabatahlikult elu võtta" - minu arvates kui inimene juba soovib seda teha ja on selleks ka võimeline - miks ka mitte? ja kui pealtvaataja on idioot ja ronib auto ette - no mis teha, keegi ei keela ju trajektoorist eemal hoida?

vaba valik ilma pealesurumiseta on ikka see, mis minu arust õige on (ja ma ei väida et see arvamus lõplik tõde oleks)
Leidsin veel infot:
http://en.wikipedia.org/wiki/Group_B

Postitatud: K, 20 Veebr 2008 09:23:42 +0300
Postitas Nip
Copy Paste:
Group B was initially a very successful concept, with many manufacturers joining the premier World Rally Championship, and increased spectator numbers. But the cost of competing quickly rose, and the performance of the cars proved too much, resulting in a series of fatal crashes. As a consequence Group B was cancelled at the end of 1986 and Group A regulations became the standard for all cars until the advent of World Rally Cars in 1997.

Postitatud: K, 20 Veebr 2008 09:41:18 +0300
Postitas tnx
No F1-s ju tehakse pidevalt nii, et sarja ega klassi iseenesest ära ei keelata, aga piiranguid pannakse pidevalt juurde. Erilist vahet pole, ikka tundub ahistamisena. Aga inimeste alalhoiuinstinkt spordis ei toimi juba ammu mitte ühelgi alal, selle peale ei saa kahjuks loota.

Postitatud: K, 20 Veebr 2008 11:55:00 +0300
Postitas JP
Samas on WRC sõitjaid kes on suht veendunud, et tänase päeva WRC auto katse ajad on samad, jõu puudujääk tehakse tasa parema tehnoloogiaga.

Postitatud: K, 20 Veebr 2008 16:20:16 +0300
Postitas Ar21
B grupi autod olid suht kehva juhitavusega võrreldes tänapäevaste WRC-dega, kuigi võimsust oli tublisti enam, siis ega pöördemomendinäitajatel väga suurt vahet pole. Vähemalt mitte niisuurt nagu võimsusenäitajatel. Juhitavus eriti aktiivdiffrite ajastu omadega. Ja eks ole need mitteaktiiv diffridki tänapäeval midagi muud, kui nad olid B grupi ajal.
Pealegi praegused WRC-d "tõmbavad" turbomootori kohta juba väga madalalt. B-grupil pidi koguaeg pöörded kõrgel hoidma. Ja üldse kurviläbimisetehnikad olid hoopis teised.

Nii, et ilmselt oleneks suuresti rajaiseloomust/profiilist, kumb kiirem oleks.

Ma olen kuulnud sama, et ega "ringiaegadel" tegelikult palju vahet pole.

Pealegi ringrajal (ja vast mujalgi) ei võida kaugeltki mitte alati võimsaim auto. Võimsam võidab siis, kui kõik muu on võrdne.

Postitatud: K, 20 Veebr 2008 17:14:13 +0300
Postitas kronja
noh, kui nüüd võtta 20 aastat vana b grupi auto ja panna tänapäeva masinaga samale rajale siis vast tõesti on nad võrdsed.. aga kui omal ajal poleks b grupp ära keelatud siis oleks ka need autod palju arenenumad tänapäeval ja vaevalt siis oleks wrc'idel mingisugustki lootust...

Postitatud: K, 20 Veebr 2008 17:26:35 +0300
Postitas Ar21
Siin pole ju küsimus autodes või nende arendamises, vaid reeglites mis annavad vabamad käed või siis piiravad rohkem.
B grupi reeglid on ilmselt tunduvalt vähem kammitsevad. Ainult loll ei ehitaks nende järgi tänapäeval kiiremat autot.

Postitatud: K, 20 Veebr 2008 17:46:25 +0300
Postitas kronja
Ar21 kirjutas:Siin pole ju küsimus autodes või nende arendamises, vaid reeglites mis annavad vabamad käed või siis piiravad rohkem.
B grupi reeglid on ilmselt tunduvalt vähem kammitsevad. Ainult loll ei ehitaks nende järgi tänapäeval kiiremat autot.
seda küll, ma lihtsalt vaatsin et rahvas kukkus võrldema mis juhtuks kui võtta b grupi auto ja tänapäeva wrc' ja samale rajale panna :)

Postitatud: K, 20 Veebr 2008 19:25:45 +0300
Postitas Nimi
Which is faster?
This is the question many people want to know the answer to. Well, it depends. On a racetrack, up Pikes Peak, or on fast, sweeping roads like those used in the 1980s, the Group B car would win. On tight, winding stages like those run today (due to the maximum allowable average speed of 120km/h), the WRC car would be quicker. The Lancia's significant power and weight advantages would give it the edge on faster roads, while the Focus' chassis and handling are worlds better than any Group B car, giving it the nod for any modern rally.

In short, the development of the Group B cars was mainly focused on getting as much power as possible out of the engine, while the designers of the current crop of rally cars pay much more attention to the chassis. It's a classic case of brute force versus finesse.