1. leht 2-st

Prodrive P2 saates TopGear

Postitatud: K, 28 Juun 2006 10:49:35 +0300
Postitas arx

Postitatud: K, 28 Juun 2006 14:36:43 +0300
Postitas vaska
Hea kommentaar oli oravate kohta ;)

Postitatud: K, 28 Juun 2006 16:30:33 +0300
Postitas JP
huvitav kuna selline veojõu jaotus võiks tava Imprezale jõuda... suht analoogne ju Mitsule, kui ma ei eksi

Postitatud: K, 28 Juun 2006 17:58:30 +0300
Postitas vaska
JP kirjutas:huvitav kuna selline veojõu jaotus võiks tava Imprezale jõuda... suht analoogne ju Mitsule, kui ma ei eksi
Veojõu muutmine peaks STi-l täiesti olema. Evol peaks see kindlasti olema, tava lanceril seda nüüd kindlasti pole. Aktiivdifrite juhtimine käib mõlemal elektriga.

Postitatud: N, 29 Juun 2006 08:57:30 +0300
Postitas Ar21
Ja palju EVOl nendega jama on ning palju need jamad maksma lähevad.
Ühel tuttaval lendasid EVO-l mingid rattaste juures olevad andurid, mis seda mängu juhivad. Nende junnide hinda on parem mitte teada, et oma ülejäänud elu mitte kurvameelsuse all kannatada. Kusjuures ta ei sõida selle autoga rallit, aga mootorivõimsust on järeleaidatud
Aga jah STI-l on samuti elektrooniliselt juhitav keskdiffer. Ja spetsid hindavad neid nelivedusid suht ühte auku. Mõnele meeldib üks rohkem, mõnele teine. Aga mõlemiga on võimalik suht ühte sekundisse sõita, kui vastavad oskused ja harjumused olemas. Võrrelda on mõtet ja võrreldakse sellistes testides ikka STI vs. EVO. WRX on ikkagi klass allpool.

Postitatud: N, 29 Juun 2006 12:15:05 +0300
Postitas JP
heh, see palju mingi andur maksab pole nende autode juures üldse mingi argument. Ratsionaalsus lõpeb neil autodel 4-ja uksega. Siin loeb ainult emotsioon.

Kas STIl on ikka aktiiv difrid? Minu arust küll mitte, see et sa saad jagada nupuga vähem koormust esisillale ei tähenda ju aktiivset.

Ja asfaldil on Evo ikka selgelt kiirem, kui vaadata top gear võrdlusi ja rahvarallide tulemusi.

Postitatud: N, 29 Juun 2006 12:45:42 +0300
Postitas Ar21
Mina olen lugenud jälle konkreetset testi, kus STI oli just asfaldil kiirem. Tegemist oli mingi konkreetse ringrajaga. Ning n.ö ametli lõppjäredus seal oligi, et STI on asfaldil kiirem. Ja olen ka lugenud teistsuguseid teste, kus teistpidi arvataks. See sõltubki sellest mis testi konkreetselt keegi on lugenud ja mis on selle testi läbiviiate eelistused (konkreetse sõitja juhtimisstiilist tulenevad) olnud. Sellepärast ma räägingi sellest, et tegelikult on need autod tehniliselt võrdsed, kõik oleneb sellest kui põhjalikult autoga "kokkukasvatud" on. Kusjuures eelpoolnimetatud testis
(kahjuks täpselt ei mäleta, aga oli vist ka mingi aasta Top-Gear´i test)
oli STI 265 HJ ja EVO 280 HJ. Sellele vaatamata olid ringiajad ühte sekundisse.
Mis asi see aktiivdiffer siis sinu arust on? Kas nagu mitte see ei olegi, kui diffrit lahti krudimata saab "juhtme kaudu" muuta tema läbilibisemise astet (%) ja ka selles valitud vahemikus käib ümberjaotamisega "mängimine" läbi elektroonika. Nimetus sellest tulnud ongi, et elektrooniliselt juhitav-aktiveeritav differ ehk aktiivdiffer.

Pealegi saab neid väikeseid erinevusi (EVO vs. STI) omadustes tõsiste tegijate jaoks üpriski lihtsalt ühes või teises suunas muuta. Antud testis kasutati tehase rehvirõhkusid näiteks ja samas mainiti, et kasvõi ainult rehvirõhkudega mängides on asfaldil võimalik omadusi üpriski suures ulatuses muuta. Testis oli konkreetselt juttu jällegi Subarust (paistis, et see meeldis neile rohkem), et kui lüüa tagarehvidesse suurem rõhk sisse, oleks võinud STI näidata veel paremaid tulemusi.

Ka neid STI ja EVO erinevaid varjatsioone on tegelikult päris palju. Ja kas näiteks STI UK spec on päris sama, mis meil siin (või siis EVO-ga täpselt sama asi) ma küll ei julge väita.

Ja seda palju mingi andur maksab ei oma tähtsust sinnamaani, kuni sa ei pea välja käima näiteks 2 korda paari aasta vältel 40 tuh. korraga mingite andurite peale.
STI-dega selliseid probleeme pole kuulda olnud. Ei räägita sellest kusagil ükskõik milliseid foorumeid loe üle maailma. STI-l on teistsugused probleemid, mida on veidi odavam lahendada.

Postitatud: N, 29 Juun 2006 12:57:57 +0300
Postitas Ar21
Eestistki saan mina hoopis teistsugust infi näiteks tuua, kuigi n.n. tehase N-rühma masinate kohta. Eks näitab seegi midagi.
Kuuldavasti pole Märtini N-rüma Subarutel selliseid probleeme olnud kummalgi, millega Mölderi Mitsubishi maadles või siiani maadleb.

Postitatud: N, 29 Juun 2006 13:49:06 +0300
Postitas lauri
Kahtlemata sõltub kõik konkreetsest testist, kuid kindlasti >90% nendest mis mina lugenud olen, on Evo STi-le ringiajas ikka ära teinud. On see oluline või mitte, on igaühe oma asi :)
Aktiiv- ja mitteaktiivdifrite kohta: minu teada saab STI-l muuta vaikimisi veojõu jaotust, selle ümberjaotamine sõidu ajal vastavalt pidamisele on ikka mehhaaniline ehk visko teha (parandage kui eksin). Ehk siis mina ütleks, et see on reguleeritav passiivdiffer. Evo-del seevastu juhib arvuti keskdifri (ja ka tagadifri) tööd kogu aeg, ka selle veojõujaotust sõidu ajal, kasutades selleks oma 40-kiloseid andureid jms kraami. See oleks siis minu jaoks aktiivdiffer.

Postitatud: N, 29 Juun 2006 14:31:46 +0300
Postitas Ar21
STI ja EVO kesdiffer on minuteada täiesti sarnase üldpõhimõttega. Ja sellised täiesti ja väga suures ulatuses elektrooniliselt juhitavad pole nad kummalgi nagu on WRC masinatel, et paned lap-topi vastva programmiga külge ja sisestad uue programmi diffri juhtajusse.

Nüüd on need ka WRC-s keelatud. Selleasemel lammutatakse differ algosadeks ja pannakse jälle vastavatest osadest uue jäikusega differ kokku.

Postitatud: N, 29 Juun 2006 14:36:25 +0300
Postitas JP
:D
ega see vaidlus EVO vs. STI ei vii kunagi mitte kuhugi. Nendes testides sõltub väga palju ka kummidest, mis all on. Ja see kumba on kasulikum osta võib näha meie linnapildiski...

Subarul on keskel ikka lihtne elektrooniliselt reguleeritav differ.

Aktiiv difriks loetakse minu arust ikka seda, et veojõud jaotub sellele rattale ja sillale millel on parem pidamine. Ehk siis auto ise seab diffreid vastavalt eel programeeritud setingutele ja on suuteline muutma difri jäikust real ajas. Nii nagu on WRC-del, et a-la 2käik rool 45kraadi, gaas põhjas, külgkiirends X jne...

...samamoodi nagu Evol... noh tõenäoliselt küll mitte nii paljude anduritega.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi ... _Evolution

Samas kui nüüd meenutada siis isegi Mitsu ja Skoda WRC-l polnud aasta tagasi aktiiv difreid... Mis kallutab mind arvamusele, et tava Evol on kasutusel ikkagi mingi oluliselt odavam ja lihtsam lahendus.
Tähelepanu väärne on muidugi ka see et Mitsu kasutas oma WRCl elektro magneetilist difrite lukustamist samas, kui ülejäänud kasutasid hüdraulilist.

Samas näitab see P2 katse, kui palju on Imprezas potensiaali saada veel kiiremaks ja paremini juhitavaks autoks.

natuke detaile.
To use this power more effectively, Prodrive’s ATD system is fitted to P2’s drivetrain. It uses an active centre and active rear differential to control the torque split between the front and rear of the car and across the rear axle to optimise the car’s handling characteristics. For example, should the car begin to understeer while on power, then more torque will be pushed to the rear wheels, while if it began to oversteer then drive is sent to the front of the car, balancing it in all situations.

Postitatud: N, 29 Juun 2006 14:47:56 +0300
Postitas Ar21
Loomulikult pole need tava STI ja EVO diffrid WRC mõistes aktiivdiffrid. Need autode hinnad algaksid siis kasutatult ja "romudena" miljonist ja edasi.
EVO-l on neid andureid seal jah rohkem ja ka teistmoodi.
Ma olen juba kunagi kusagil toonud sellise näite võrdluses tava STI ja EVO
ning WRC vahel. Näiteks konkreetselt teadaolev hind eemise mudeli Focus WRC sidurikomplektile, mis oli 375 000 kr. Samas, kui STi-le, EVO-le saab väga vinge (ka keraamilise nagu WRC-l) racing sidurikomplekti ~35 000 kr.-ga.

Postitatud: N, 29 Juun 2006 14:59:29 +0300
Postitas Axxept
Tekitan off-topicut, aga lepime kokku et Ar21 ei tee iga lause jaoks uut postitust :wink:

Postitatud: N, 29 Juun 2006 16:06:13 +0300
Postitas Ar21
See pole eesmärgiks. Lihtsalt tuleb veel midagi meelde, mida tahaks lisada. Mind ajavad lihtsalt veidi grafomaaniks igasugused "valvelinnalegendid", mis pole tegelikkusega eriti tugevalt seotud. :oops:
Eriti varasematel mudelitel oli selgem vahe sees ja mõned lugesid EVO-t lihtsamini käsitsetavaks ja STI-d raskemini, ühte rohkem ülejuhitavaks ja teist rohkem alajuhitavaks. Siis viimase aja uute mudelite areng Subarul on läinud ju nagu selles suunas, et nii WRX, kui WRX STI on läinud ka tavainimese jaoks lihtsamini-mugavamini käsitsetavaks. EVO oli seda juba varem.

Postitatud: N, 29 Juun 2006 20:32:09 +0300
Postitas lauri
Ma siiski jääks arvamuse juurde, et see, et tehaseseades Evo on rajal kiirem kui tehaseseades STI, ei ole linnalegend :) Mitte et igasugu ajakirjade teste võiks puhta kullana võtta, aga kui ikka peaaegu alati üks pool võidab, siis ma ei usu et Mitsu kõik testijad ära ostnud oleks :P
See, et see vahe tuleb välja kuskil rajal viimast pigistades, et seda tavakodaniku käes ehk tundagi pole, et väikeste modidega saab ka STI kiiremaks aidata ja et enamus juhtudel on erinevate juhtide sõiduoskuste vahe way suurem kui nende kahe auto võimete vahe, on hoopis muu teema :)