Viimasel nädalal on juba ammune teema jälle poleemikat põhjustanud. Näiteks artiklid:
http://tarbija24.postimees.ee/3352653/a ... ust-suurem
http://tarbija24.postimees.ee/3363005/k ... seks-tooma
http://tarbija24.postimees.ee/3415481/a ... a-keelatud
Eriti palju on nendes vastuolusid ning kommentaare lugedes on kogemusi ühest seinast teise. Kuidas siis üldse hetkel ametlikult vanade autode või romudega peaks ümber käima, et kõik oleks omaniku jaoks korrektne. Et saaks arvelt maha, et võiks varuosadeks müüa vms. Endal on selle süsteemi pärast juba 2 sõidukit tekkinud, esimene (lammutatud varuosadeks) õnneks "viimase" registri puhastuse käigus liiklusest maha arvatud (registri kanne on siiski olemas), teisele (omast lollusest ja tuttava usaldamisest tekitatud olukord. Masinat pole, dokumente pole enam aga minu nimel) pidin sundkindlustuse kartusest tegema nüüd 2 aastase ajutise registrikande peatamise (peale 2 aastat tuleb seda protsessi ilmselt uuesti korrata. Kas mind üldse sellest teavitatakse või pean ise meeles pidama koguaeg?)
Kui nüüd vaadata müügiteemat siis meil on päris palju varuosadeks müüduid autosid, mida nagu seaduse järgi väidetavalt üldse teha ei tohigi või siis ikkagi võib? Lugedes kommentaare ja erinevate autofoorumite teemasid siis tundub, et oleks nagu mingi seadus(ed) aga sama kõik mingi suvaline omavolitsemine. Et üks räägib, et helistab 10 lammutust läbi ja mittekomplektset masinat keegi vastu ei võta, teine toob näite, et just viis ainult kere ja sai lammutustõendi ning õiguse registrist masin maha võtta, jne. Ühe artikli järgi tuleb välja, et auto ei olegi minu omand ja ma ei või sellega mida iganes teha.
Möhh?"Kahjuks on autoomanike seas levinud väärarusaam, et autoromu on isiklik vara, millega omanik võib peale hakata ükskõik mida???"
Ise jaman nüüd ülevaatusega, sest peale 8 aastat kui mitte kedagi ei huvitanud, et kas masinal on või ei ole airbage siis nüüd arvati, et neid ei ole ja need peaks olema ning masin ei tohi liikluses osaleda. Hetkel tegelen selle saagaga ja eks näha ole kuhu see asi välja jõuab. Minu küsimuse peale, et mismoodi siis ARK üldse selle masina Eesti registrisse lasi võtta ning kõik need 8 varasemat aastat on ju ülevaatused edukalt läbitud, laiutati käsi ning arvati, et tegeletud on ebaseaduslikult. Nüüd on väidetavalt seadused ja nõuded karmimaks läinud ning ime näppu. Valikud mis ma näen ei ole just roosilised:
1. Taastada tehase originaal uueväärsena, mis ilmselt ületab hetke auto väärtuse aga saaks ülevaatuse (see on variant mida ülevaatus nõuab). Asi töötab ilmselt aga rahaline häving suur.
2. Taastada kasutatud varuosadest, mis väidetavalt ei ole lubatud turvasüsteemide puhul?! (Ei tea kas on ka korrektne väide reaalsuses). Rahalises mõistes ilmselt oleks talutav.
3. Auto lammutada ja varuosadena maha müüa. Rahalises mõttes oleks ilmselt kõige kasulikum aga kas ka seaduslik. Samas väidetavalt ametlikult seda teha ei saaks seaduse järgi (kui see paika peab?) ja lisaks ei saaks registrist kustutada sellist sõidukit.
4. Viia 30 euro eest Kuusakoskisse. Asi töötab ilmselt aga rahaline häving suur.
5. Leida "tankist" kes osadab masina ja saab kogu selle jama endale kaela. Ilmselt mitte just kõige tõenäolisem.
Rääkige omadest kogemustest või juhtumitest. Või mis tundub või ongi seaduslikud /legaalsed võimalused hetke 2015-nda aasta Eestis?