Lamellid või naelkummid
Lamellid või naelkummid
Selline küsimus sellepärst, et olen koguaeg sõitnud naelaga ja tahaks teada kas on mõtet lamellid osta.
mina olen 3 aastat supakaga ainult lamelliga söitnud.muidugi oleneb kus põhiliselt sõidad,kui maanteed ja linn siis nael mõtetu.aga kõrvalteedel on nael omal kohal.eelnevatel autodel olid naelad ja rehvimüra oli päris karm.hea lamell on vaikne ja peab talvistes tingimustes päris hästi.muide sõidan continentalidega ja olen väga rahul
Viimased aastad Subaruga sõitnud samuti lamelliga. Kui teha lihtsalt sellist käbedamat tavasõitu pole neliveolisele autole küll eriti naastrehve vaja. Võibolla kusagil jäärajal sekundeid taga ajada naastud veidi aitaksid.
Mõned nagu väidavad, et lamell nii libe , et keskdiffrit ei saa libedal korralikult "lukust lahtigi". Ei tea, mida sellega täpselt mõeldakse, aga diffrid just siis tööd saavatki, kui pinnas libe ja rattad kasvõi natukene ringi käivad. Kui ei käi, on keskdiffer asendis 50:50 ehk pigem on ta "lukus" siis, kui rataste pidamine ideaalne nagu asfaldil rahulikult sõites.
Mind isiklikult häirib rohkem see, kui asfaldil (kus saab kiiresti ja väga kiiresti sõita) rehv käitub väga "vedelalt ja uimaselt", kui see, et jää peal on autoga libe sõita. Jää on eluaeg libe olnud ja jääb ka edaspidi. Samuti on ta libe ka naastuga. Nii, et mingeid tohutuid vahesid tänaval sõites küll ei täheldaks.
Mõned nagu väidavad, et lamell nii libe , et keskdiffrit ei saa libedal korralikult "lukust lahtigi". Ei tea, mida sellega täpselt mõeldakse, aga diffrid just siis tööd saavatki, kui pinnas libe ja rattad kasvõi natukene ringi käivad. Kui ei käi, on keskdiffer asendis 50:50 ehk pigem on ta "lukus" siis, kui rataste pidamine ideaalne nagu asfaldil rahulikult sõites.
Mind isiklikult häirib rohkem see, kui asfaldil (kus saab kiiresti ja väga kiiresti sõita) rehv käitub väga "vedelalt ja uimaselt", kui see, et jää peal on autoga libe sõita. Jää on eluaeg libe olnud ja jääb ka edaspidi. Samuti on ta libe ka naastuga. Nii, et mingeid tohutuid vahesid tänaval sõites küll ei täheldaks.
Viimati muutis Ar21, E, 29 Okt 2007 11:30:05 +0300, muudetud 1 kord kokku.
Pole see naastrehvide arendus ka eriti seisma jäänud, suure neljakandilise mustri (nagu oli HKPL 10) asemel kasutatakse üha enam lamellide konstrueerimisel saadud kogemusi.
Kas naast on parem või mitte sõltub kõige rohkem sellest, kus sõidad. Kui põhimagistraalidelt kõrvale ei pööra ei linnas ega maal, siis on lamell õige valik, kuna on vaiksem, mugavam, lõhub vähem teed. Kui tuleb ette ka koristamata teedel sõitu, siis on naastrehvi parem pidamine abiks.
Lisaks peab ka oma võimalusi arvestama - testides võrreldakse enamasti uusimaid ja parimaid saadaolevaid mudeleid, kui aga rahakott nii suurt kulutust ei kannata, siis odav naast on parem ja peab kauem vastu kui odav lamell.
Kas naast on parem või mitte sõltub kõige rohkem sellest, kus sõidad. Kui põhimagistraalidelt kõrvale ei pööra ei linnas ega maal, siis on lamell õige valik, kuna on vaiksem, mugavam, lõhub vähem teed. Kui tuleb ette ka koristamata teedel sõitu, siis on naastrehvi parem pidamine abiks.
Lisaks peab ka oma võimalusi arvestama - testides võrreldakse enamasti uusimaid ja parimaid saadaolevaid mudeleid, kui aga rahakott nii suurt kulutust ei kannata, siis odav naast on parem ja peab kauem vastu kui odav lamell.
Tre,
Valisin talveks naastud. Kuna endal ühtegi varasemat kogemust pole. Khmm..värske autoomanik nagu ma olen. Siis toetusin valikus teiste "kogemustega" juhtide jutule. Eks näis kuis naastud ennast üleval peavad. Räägitakse, et soovituslik 500-1000km sissesõitu teha neile ja mitte väga "ketsi" anda kohe.
Equ
Valisin talveks naastud. Kuna endal ühtegi varasemat kogemust pole. Khmm..värske autoomanik nagu ma olen. Siis toetusin valikus teiste "kogemustega" juhtide jutule. Eks näis kuis naastud ennast üleval peavad. Räägitakse, et soovituslik 500-1000km sissesõitu teha neile ja mitte väga "ketsi" anda kohe.
Equ
olen alates 2002 aastast tänavasõidul ainult lamelle kasutanud ja kinnitan, et saab väga edukalt hakkama (isegi mitte neliveolise masina korral)
aastas on ehk 1...3 päeva, kus nael veidi kiiremini liikudes, hädavajalikuks osutuks (näiteks külmunud teele sajab vihma, mis koheselt jäätub), kuid ettevaatlikult liikudes jõuab ikkagi sihtpunkti
kuna olen päris palju ka naastrehvidega varustatud laenatud autosid kasutanud, siis fakt on see, et maanteemüra on naeltega tunduvalt suurem, kuid kui on libe, siis on ikkagi libe, sest füüsika vastu kahjuks ei saa
näiteks pidurdamise kohta julgen väita, et iga pisutki kogenum juht suudab tänapäevaste lamell-rehvidega, ABS-ta piduripedaali vibreerides, kiiremini pidama saada, kui algaja ABS-i ja parimate naastrehvidega
võistlusolukorras pole aga jäisel teel (eriti jäärajal) lamellidega üritades lootustki, ka keskmiste naelte vastu, esimeste hulka sattumiseks ka parimatel pilootidel
aastas on ehk 1...3 päeva, kus nael veidi kiiremini liikudes, hädavajalikuks osutuks (näiteks külmunud teele sajab vihma, mis koheselt jäätub), kuid ettevaatlikult liikudes jõuab ikkagi sihtpunkti
kuna olen päris palju ka naastrehvidega varustatud laenatud autosid kasutanud, siis fakt on see, et maanteemüra on naeltega tunduvalt suurem, kuid kui on libe, siis on ikkagi libe, sest füüsika vastu kahjuks ei saa
näiteks pidurdamise kohta julgen väita, et iga pisutki kogenum juht suudab tänapäevaste lamell-rehvidega, ABS-ta piduripedaali vibreerides, kiiremini pidama saada, kui algaja ABS-i ja parimate naastrehvidega
võistlusolukorras pole aga jäisel teel (eriti jäärajal) lamellidega üritades lootustki, ka keskmiste naelte vastu, esimeste hulka sattumiseks ka parimatel pilootidel
just just
ma küpsetan läbi terve aasta poja elektriauto alt ära keeratud plastmassist "kummidega". No absoluutselt mingit vahet pole... Pidurdamisel peavad muidugi naine ja kaks last tervet keret väristama aga seisma jääb pareminigi kui piikidega. Igasugu lamellid ja naelad on lihtsalt kaukameeste ahnusest sündinud haip.
ma küpsetan läbi terve aasta poja elektriauto alt ära keeratud plastmassist "kummidega". No absoluutselt mingit vahet pole... Pidurdamisel peavad muidugi naine ja kaks last tervet keret väristama aga seisma jääb pareminigi kui piikidega. Igasugu lamellid ja naelad on lihtsalt kaukameeste ahnusest sündinud haip.
näiteks pidurdamise kohta julgen väita, et iga pisutki kogenum juht suudab tänapäevaste lamell-rehvidega, ABS-ta piduripedaali vibreerides, kiiremini pidama saada, kui algaja ABS-i ja parimate naastrehvidega
ABS-iga on alati pidurdusteekond pikem kui ilma. ABS säilitab ju ainult auto juhitavuse, kuid pidurdustee pikeneb(eriti talvisel teel).
ABS-iga on alati pidurdusteekond pikem kui ilma. ABS säilitab ju ainult auto juhitavuse, kuid pidurdustee pikeneb(eriti talvisel teel).
ex vanad 2,5 liitrit
2008 2,5 XT
2008 2,5 XT
palun ärge hakake nüüd oma aega kulutama mulle ABS-i tööpõhimõtteid seletades ja kaikaga õpetusi jagades
sõnastan siis pingetpakkunud lõigu ümber:
... iga pisutki kogenum juht suudab tänapäevaste lamell-rehvidega juhitavuse säilitada ja pidama saada
aga ega ma kedagi õpeta - rääkisin vaid oma kogemusest
eks igaüks valib selle mis teda rohkem huvitab - mõnele meeldib väiksem müra, mõnele on olulisem 9 meetrit kiiremini auto seisma saada (kuigi pidevalt pidurdades peab hoopis vaatama, et ehk oli gaasipedaali survega miskit ennist valesti )
... alati on võimalus hoida 2-5 m pikem pikivahe ja tunda end mugavalt ilma naelaklõbinatagi - ajakadu on ehk 24 tunni jooksul mõned minutid, kui sedagi, kuid närvid puhkavad
seepärast soovitangi siin, et igapäevases liikluses lamell ja võistlustel vingeimad naelad, mis eales loodud
erand muidugi neile, kes pidevalt kõrvalteedel liiguvad - siis on nael suureks abiks
aga ehk olen vale inimene seda siin foorumis kommenteerima, sest oma adrenaliini saan kätte võistlustelt ja tavaliikluses pole mulle viimase 10 aasta jooksul kellelgi midagi ette heita olnud
talvel on mul enda auto pagasis alati lumeketid, mille paigaldamiseks kulub maks 2-3 minutit ja on siiamaani ekstreemsituatsioonides laitmatult aidanud ka Haanjamaa jäistel mägiteedel, kus ka naelast poleks miskit abi
sõnastan siis pingetpakkunud lõigu ümber:
... iga pisutki kogenum juht suudab tänapäevaste lamell-rehvidega juhitavuse säilitada ja pidama saada
aga ega ma kedagi õpeta - rääkisin vaid oma kogemusest
eks igaüks valib selle mis teda rohkem huvitab - mõnele meeldib väiksem müra, mõnele on olulisem 9 meetrit kiiremini auto seisma saada (kuigi pidevalt pidurdades peab hoopis vaatama, et ehk oli gaasipedaali survega miskit ennist valesti )
... alati on võimalus hoida 2-5 m pikem pikivahe ja tunda end mugavalt ilma naelaklõbinatagi - ajakadu on ehk 24 tunni jooksul mõned minutid, kui sedagi, kuid närvid puhkavad
seepärast soovitangi siin, et igapäevases liikluses lamell ja võistlustel vingeimad naelad, mis eales loodud
erand muidugi neile, kes pidevalt kõrvalteedel liiguvad - siis on nael suureks abiks
aga ehk olen vale inimene seda siin foorumis kommenteerima, sest oma adrenaliini saan kätte võistlustelt ja tavaliikluses pole mulle viimase 10 aasta jooksul kellelgi midagi ette heita olnud
talvel on mul enda auto pagasis alati lumeketid, mille paigaldamiseks kulub maks 2-3 minutit ja on siiamaani ekstreemsituatsioonides laitmatult aidanud ka Haanjamaa jäistel mägiteedel, kus ka naelast poleks miskit abi
Seda nagu minagi, et kui on ikka väga libeda jääga tegemist (sulav jää veekihi all või mingi mahasadanud jäide), siis ei pea ka naast seal mitte essugi. Peab muidugi veidi paremini, kui lamell, aga vahe on niivõrd marginaalne, et pole midagi sellist, mida kogenud juht tasa teha ei suudaks.
Ja palju neid kiilasjääga päevi üldse talvejooksul tuleb. Täiesti selgelt TUNDUVALT vähem, kui krobelise jää peal, lume või lörtisi sees, märjal või kuival asfaldil sõitmist.
Ja palju neid kiilasjääga päevi üldse talvejooksul tuleb. Täiesti selgelt TUNDUVALT vähem, kui krobelise jää peal, lume või lörtisi sees, märjal või kuival asfaldil sõitmist.