Lamellid või naelkummid

Laske mõttel vabalt lennata!

Moderaatorid: vaska, Axxept

Kas olete nõus väitega, et lamell on Eesti tingimustes parem kui nael?

Jah
11
29%
Ei
24
63%
Vahet pole
3
8%
 
Hääli kokku: 38

Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
erx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 253
Liitunud: P, 05 Aug 2007 23:52:25 +0300
Asukoht: Rapla

Lamellid või naelkummid

#1 Postitus Postitas erx » L, 27 Okt 2007 22:47:48 +0300

Selline küsimus sellepärst, et olen koguaeg sõitnud naelaga ja tahaks teada kas on mõtet lamellid osta.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#2 Postitus Postitas vaska » L, 27 Okt 2007 23:56:32 +0300

Sellises kusises suusailmas ei saa läbi ilma naelteta paraku - linnas võib piisata tõepoolest kuna sool teeb oma töö, aga kui maanteel vähegi tegemist siis nael on kindlam.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

subaru21
Postitusi: 11
Liitunud: K, 22 Veebr 2006 22:06:45 +0300

#3 Postitus Postitas subaru21 » P, 28 Okt 2007 17:53:01 +0300

mina olen 3 aastat supakaga ainult lamelliga söitnud.muidugi oleneb kus põhiliselt sõidad,kui maanteed ja linn siis nael mõtetu.aga kõrvalteedel on nael omal kohal.eelnevatel autodel olid naelad ja rehvimüra oli päris karm.hea lamell on vaikne ja peab talvistes tingimustes päris hästi.muide sõidan continentalidega ja olen väga rahul

Subaru555
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 131
Liitunud: E, 24 Jaan 2005 16:52:18 +0300

#4 Postitus Postitas Subaru555 » E, 29 Okt 2007 00:26:32 +0300

nael ja lamell ei ole võrreldavad

Kasutaja avatar
vertz
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 112
Liitunud: E, 10 Apr 2006 11:18:39 +0300

#5 Postitus Postitas vertz » E, 29 Okt 2007 10:17:59 +0300

Eelmisel talvel sõitsin Hakkapellita 4ga, nüüd proovin lameelid - Ultragrip 7+.
Vaatame...

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#6 Postitus Postitas JP » E, 29 Okt 2007 11:10:20 +0300

sellest aastast kah lamelliga, lätlaste pärast.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#7 Postitus Postitas Ar21 » E, 29 Okt 2007 11:22:15 +0300

Viimased aastad Subaruga sõitnud samuti lamelliga. Kui teha lihtsalt sellist käbedamat tavasõitu pole neliveolisele autole küll eriti naastrehve vaja. Võibolla kusagil jäärajal sekundeid taga ajada naastud veidi aitaksid.

Mõned nagu väidavad, et lamell nii libe , et keskdiffrit ei saa libedal korralikult "lukust lahtigi". Ei tea, mida sellega täpselt mõeldakse, aga diffrid just siis tööd saavatki, kui pinnas libe ja rattad kasvõi natukene ringi käivad. Kui ei käi, on keskdiffer asendis 50:50 ehk pigem on ta "lukus" siis, kui rataste pidamine ideaalne nagu asfaldil rahulikult sõites.

Mind isiklikult häirib rohkem see, kui asfaldil (kus saab kiiresti ja väga kiiresti sõita) rehv käitub väga "vedelalt ja uimaselt", kui see, et jää peal on autoga libe sõita. Jää on eluaeg libe olnud ja jääb ka edaspidi. Samuti on ta libe ka naastuga. Nii, et mingeid tohutuid vahesid tänaval sõites küll ei täheldaks.
Viimati muutis Ar21, E, 29 Okt 2007 11:30:05 +0300, muudetud 1 kord kokku.

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#8 Postitus Postitas tnx » E, 29 Okt 2007 11:23:55 +0300

Pole see naastrehvide arendus ka eriti seisma jäänud, suure neljakandilise mustri (nagu oli HKPL 10) asemel kasutatakse üha enam lamellide konstrueerimisel saadud kogemusi.

Kas naast on parem või mitte sõltub kõige rohkem sellest, kus sõidad. Kui põhimagistraalidelt kõrvale ei pööra ei linnas ega maal, siis on lamell õige valik, kuna on vaiksem, mugavam, lõhub vähem teed. Kui tuleb ette ka koristamata teedel sõitu, siis on naastrehvi parem pidamine abiks.

Lisaks peab ka oma võimalusi arvestama - testides võrreldakse enamasti uusimaid ja parimaid saadaolevaid mudeleid, kui aga rahakott nii suurt kulutust ei kannata, siis odav naast on parem ja peab kauem vastu kui odav lamell.

Kasutaja avatar
Equ
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 410
Liitunud: E, 13 Aug 2007 16:41:29 +0300
Kontakt:

#9 Postitus Postitas Equ » E, 29 Okt 2007 17:15:49 +0300

Tre,

Valisin talveks naastud. Kuna endal ühtegi varasemat kogemust pole. Khmm..värske autoomanik nagu ma olen. Siis toetusin valikus teiste "kogemustega" juhtide jutule. Eks näis kuis naastud ennast üleval peavad. Räägitakse, et soovituslik 500-1000km sissesõitu teha neile ja mitte väga "ketsi" anda kohe.

Equ

Keegim
Subaruaff
Postitusi: 85
Liitunud: N, 25 Mai 2006 17:10:56 +0300
Asukoht: TLN / FIN

#10 Postitus Postitas Keegim » E, 29 Okt 2007 22:08:04 +0300

olen alates 2002 aastast tänavasõidul ainult lamelle kasutanud ja kinnitan, et saab väga edukalt hakkama (isegi mitte neliveolise masina korral)
aastas on ehk 1...3 päeva, kus nael veidi kiiremini liikudes, hädavajalikuks osutuks (näiteks külmunud teele sajab vihma, mis koheselt jäätub), kuid ettevaatlikult liikudes jõuab ikkagi sihtpunkti

kuna olen päris palju ka naastrehvidega varustatud laenatud autosid kasutanud, siis fakt on see, et maanteemüra on naeltega tunduvalt suurem, kuid kui on libe, siis on ikkagi libe, sest füüsika vastu kahjuks ei saa :?

:idea: näiteks pidurdamise kohta julgen väita, et iga pisutki kogenum juht suudab tänapäevaste lamell-rehvidega, ABS-ta piduripedaali vibreerides, kiiremini pidama saada, kui algaja ABS-i ja parimate naastrehvidega

võistlusolukorras pole aga jäisel teel (eriti jäärajal) lamellidega üritades lootustki, ka keskmiste naelte vastu, esimeste hulka sattumiseks ka parimatel pilootidel

uugu21
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 100
Liitunud: E, 06 Nov 2006 17:56:14 +0300

#11 Postitus Postitas uugu21 » T, 30 Okt 2007 08:36:30 +0300

just just
ma küpsetan läbi terve aasta poja elektriauto alt ära keeratud plastmassist "kummidega". No absoluutselt mingit vahet pole... Pidurdamisel peavad muidugi naine ja kaks last tervet keret väristama aga seisma jääb pareminigi kui piikidega. Igasugu lamellid ja naelad on lihtsalt kaukameeste ahnusest sündinud haip.

Kasutaja avatar
HUNT113
Guru
Postitusi: 914
Liitunud: R, 21 Jaan 2005 11:42:05 +0300
Asukoht: Tallinn-Mägi Eesti

#12 Postitus Postitas HUNT113 » T, 30 Okt 2007 11:16:52 +0300

näiteks pidurdamise kohta julgen väita, et iga pisutki kogenum juht suudab tänapäevaste lamell-rehvidega, ABS-ta piduripedaali vibreerides, kiiremini pidama saada, kui algaja ABS-i ja parimate naastrehvidega

ABS-iga on alati pidurdusteekond pikem kui ilma. ABS säilitab ju ainult auto juhitavuse, kuid pidurdustee pikeneb(eriti talvisel teel).
ex vanad 2,5 liitrit
2008 2,5 XT

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#13 Postitus Postitas JP » T, 30 Okt 2007 11:20:10 +0300

vaatasin tehnika maailma rehvi testi.

lühidalt, 50km/h pidurdusmaa jääl on parimal lammellil umbes 9m pikem kui parimal naelal. Samas oli ta üsna võrdne odavate hiina naeltega.

Tundub, et mõni pole ABS-ist ikka arusaanud. ABS EI lühenda pidurtusteekonda vaid säilitab juhitavuse.

Keegim
Subaruaff
Postitusi: 85
Liitunud: N, 25 Mai 2006 17:10:56 +0300
Asukoht: TLN / FIN

#14 Postitus Postitas Keegim » T, 30 Okt 2007 12:05:16 +0300

palun ärge hakake nüüd oma aega kulutama mulle ABS-i tööpõhimõtteid seletades ja kaikaga õpetusi jagades

sõnastan siis pingetpakkunud lõigu ümber:

... iga pisutki kogenum juht suudab tänapäevaste lamell-rehvidega juhitavuse säilitada ja pidama saada


aga ega ma kedagi õpeta - rääkisin vaid oma kogemusest
eks igaüks valib selle mis teda rohkem huvitab - mõnele meeldib väiksem müra, mõnele on olulisem 9 meetrit kiiremini auto seisma saada (kuigi pidevalt pidurdades peab hoopis vaatama, et ehk oli gaasipedaali survega miskit ennist valesti :lol: )
... alati on võimalus hoida 2-5 m pikem pikivahe ja tunda end mugavalt ilma naelaklõbinatagi - ajakadu on ehk 24 tunni jooksul mõned minutid, kui sedagi, kuid närvid puhkavad

seepärast soovitangi siin, et igapäevases liikluses lamell ja võistlustel vingeimad naelad, mis eales loodud
erand muidugi neile, kes pidevalt kõrvalteedel liiguvad - siis on nael suureks abiks

aga ehk olen vale inimene seda siin foorumis kommenteerima, sest oma adrenaliini saan kätte võistlustelt ja tavaliikluses pole mulle viimase 10 aasta jooksul kellelgi midagi ette heita olnud :roll:

:idea: talvel on mul enda auto pagasis alati lumeketid, mille paigaldamiseks kulub maks 2-3 minutit ja on siiamaani ekstreemsituatsioonides laitmatult aidanud ka Haanjamaa jäistel mägiteedel, kus ka naelast poleks miskit abi :wink:

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#15 Postitus Postitas Ar21 » K, 31 Okt 2007 16:54:31 +0300

Seda nagu minagi, et kui on ikka väga libeda jääga tegemist (sulav jää veekihi all või mingi mahasadanud jäide), siis ei pea ka naast seal mitte essugi. Peab muidugi veidi paremini, kui lamell, aga vahe on niivõrd marginaalne, et pole midagi sellist, mida kogenud juht tasa teha ei suudaks.
Ja palju neid kiilasjääga päevi üldse talvejooksul tuleb. Täiesti selgelt TUNDUVALT vähem, kui krobelise jää peal, lume või lörtisi sees, märjal või kuival asfaldil sõitmist.

Vasta