Õiged sõiduvõtted neliveoga
Õiged sõiduvõtted neliveoga
Vähemalt neljaveolisega
Oma 15a olen suutnud esiveolisi vaos hoida nii suvel kui talvel, nii kuiva kui libedaga ja peaks tunnistama, et ei tule see just kõige halvemini välja
Nüüd aga kui ma olen pea kuuaega Legacy omanik, tulb välja et selle isendi taltutamisega on üksjagu raskusi (eriti nüüd libedaga). Ma räägin just nendest situatsioonidest kus pigem manipuleeritakse auto käitumisega.
Kas keegi jagaks põhitõdesid ja annaks nõu kuidas kurvi sisenetakse ja sealt väljutakse nii, et ei peaks teeäärseid kive ja valgustusposte lugema? Kui esimesega saab veel enam-vähem hakkama siis kurvist väljumisega on eriti jama, auto kaotab kiiresti juhitavuse ja selle juba sirgeks saamisega on üksjagu higistamist
ette tänades,
P.
Oma 15a olen suutnud esiveolisi vaos hoida nii suvel kui talvel, nii kuiva kui libedaga ja peaks tunnistama, et ei tule see just kõige halvemini välja
Nüüd aga kui ma olen pea kuuaega Legacy omanik, tulb välja et selle isendi taltutamisega on üksjagu raskusi (eriti nüüd libedaga). Ma räägin just nendest situatsioonidest kus pigem manipuleeritakse auto käitumisega.
Kas keegi jagaks põhitõdesid ja annaks nõu kuidas kurvi sisenetakse ja sealt väljutakse nii, et ei peaks teeäärseid kive ja valgustusposte lugema? Kui esimesega saab veel enam-vähem hakkama siis kurvist väljumisega on eriti jama, auto kaotab kiiresti juhitavuse ja selle juba sirgeks saamisega on üksjagu higistamist
ette tänades,
P.
Sooviks postkasti avaga kapotti...
Re: Tuleb välja, et ei oska sõita :)
Mäh? Minule on jäänud mulje, et gaasipedaali ei tohi kuidagi lahti lasta - kui pidamine kaob siis pidurdamine enam ei aita. Enne kurvi ikka madalam käik sisse, õrna meelitamisega nina õige trajektoori peale kurvis ja siis pedaal põhja. Julgemad ässad siin keeravad nina enne kurvi minekut natsa selle vastassuunda ja ajavad aparaadi libisema ehk teevad "kontra" - asjakohane vaatamismaterjal juutuubist "scandinavian flick" alt. Automaadiga see väga edevalt veojõukontrolli tõttu välja ei tulnud, seega ma 4EAT kasti ei puuduks. Linnavahel trikke ei soovita teha, kõrvalist kontrollimatut elementi liiga palju.prayer kirjutas:Kui esimesega saab veel enam-vähem hakkama siis kurvist väljumisega on eriti jama, auto kaotab kiiresti juhitavuse ja selle juba sirgeks saamisega on üksjagu higistamist
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Tuleb välja, et ei oska sõita :)
Mul oli sama teema enamvähem. Lahenduseks oli Uued talverehvid
Re: Tuleb välja, et ei oska sõita :)
On sul manuaal kast?prayer kirjutas: Kas keegi jagaks põhitõdesid ja annaks nõu kuidas kurvi sisenetakse ja sealt väljutakse nii, et ei peaks teeäärseid kive ja valgustusposte lugema? Kui esimesega saab veel enam-vähem hakkama siis kurvist väljumisega on eriti jama, auto kaotab kiiresti juhitavuse ja selle juba sirgeks saamisega on üksjagu higistamist
ette tänades,
P.
Kui kurvist väljudes hakkab vänderdama siis on viga selles, et korrigeerid üle, ehk keerad rooli vastu rohkem kui vaja. (tihti kaasneb sellega ka gaasi vabastamine, mis teeb asja hullemaks) Tüüpiline probleem kaheveolt neliveole üleminemisel.
Otsi mõni suurem plats, kus harjutada.
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition
Re: Tuleb välja, et ei oska sõita :)
pidamisele aitavad kindlasti kaasa kvaliteetsemad talverehvid.
kui on omanik harjunud sõitma esiveolisega, siis ta ei ole võibolla kunagi saanud tunda effekti, mis tekkib siis, kui tagumine ots hakkab sulle peeglist vaadates lähenema ning see vajab harjutamist
öeldakse veel seda, et seal, kus läheb esi ja tagaveoline käest on veel neliveolisega võimalik tagasi tulla, kuid kui juba neliveoline käest läheb, siis ei tule enam ka sellega kuidagi tagasi
enda kogemuse põhjal võin seda öelda, et kui jäises kurvis rattad ringi lasta, siis kurvi välis küljele liialt lähenedes on ikkagi rohkem kasu piduritest, kui gaasist, sest priduritega on sul höördumine maapinnaga suurem, kui ringi käivate rehvidega
tihtipeale, kui on juhitavus kadunud, tuleks lihtsalt sidurit vajutada, et rattad saavutaksid teega kiiremini höördumise ning seejärel alles edasist mõelda
kuidas kurvi siseneda? ikka väliskurvist sisekurvi, et trajektoor võimalikult laugem oleks
ennem, kui asud driftima kurvides, soovitan soojalt endale selgeks teha 8 joonistamine autoga tühjal parklaplatsil
pisike link ka selle 8 joonistamisele: http://www.youtube.com/watch?v=ZWLdvBg0MP8
kui on omanik harjunud sõitma esiveolisega, siis ta ei ole võibolla kunagi saanud tunda effekti, mis tekkib siis, kui tagumine ots hakkab sulle peeglist vaadates lähenema ning see vajab harjutamist
öeldakse veel seda, et seal, kus läheb esi ja tagaveoline käest on veel neliveolisega võimalik tagasi tulla, kuid kui juba neliveoline käest läheb, siis ei tule enam ka sellega kuidagi tagasi
enda kogemuse põhjal võin seda öelda, et kui jäises kurvis rattad ringi lasta, siis kurvi välis küljele liialt lähenedes on ikkagi rohkem kasu piduritest, kui gaasist, sest priduritega on sul höördumine maapinnaga suurem, kui ringi käivate rehvidega
tihtipeale, kui on juhitavus kadunud, tuleks lihtsalt sidurit vajutada, et rattad saavutaksid teega kiiremini höördumise ning seejärel alles edasist mõelda
kuidas kurvi siseneda? ikka väliskurvist sisekurvi, et trajektoor võimalikult laugem oleks
ennem, kui asud driftima kurvides, soovitan soojalt endale selgeks teha 8 joonistamine autoga tühjal parklaplatsil
pisike link ka selle 8 joonistamisele: http://www.youtube.com/watch?v=ZWLdvBg0MP8
A Subaru is not just for Christmas, it's for life
Impreza WRX STI JDM ver II 1996 2.0 203 kW 6-mt
(Impreza WRX STI 2002 2.0 252 kW 6-mt)
(Legacy 2007 2.0 121 kW 5-mt)
Impreza WRX STI JDM ver II 1996 2.0 203 kW 6-mt
(Impreza WRX STI 2002 2.0 252 kW 6-mt)
(Legacy 2007 2.0 121 kW 5-mt)
Re: Tuleb välja, et ei oska sõita :)
4wd autod on ka erinevate skeemidega.Eks iga auto tahab harjumist.Pole küll legacyga kunagi sõitnud ja ennast eriliseks sõidumeheks ei pea.Enda põhiviga oli see algul ,et kui auto juba jooksis külg ees,siis ei keeranud rattaid õige moment tagasi ja siis hakkas auto loperdama ühelepoole teiselepoole.Aeglastes kurvides ma tavaliselt pidurdan käiguga ja siis annan gaasi ning auto läheb libisema,või keeran lihtsalt järsemini sisse gaasiga regullides.Keeruline on sõnadesse panna
Re: Tuleb välja, et ei oska sõita :)
Käiguga pidurdamine on oluline, madalam käik võiks enne kurvi sisenemist juba sees olla, kurvis vahetamine väga hea idee ei pruugi olla.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Tuleb välja, et ei oska sõita :)
2,5 - 4AT - `05a. Legacy, ESP`i pole.
Kurvi sisenen jah nii, et annan juba varakult rohkem gaasi ja väljudes kui külg kipub väga ette minema tuleb vist kartus peale ja seega lasen gaasi lahti. ja nii vist ongi, kui külg ees ja gaasi maha võtan siis kipubki vänderdama ja oh seda rooli taga võimlemist siis. nagu madrus purjeka roolis
Kurvi sisenen jah nii, et annan juba varakult rohkem gaasi ja väljudes kui külg kipub väga ette minema tuleb vist kartus peale ja seega lasen gaasi lahti. ja nii vist ongi, kui külg ees ja gaasi maha võtan siis kipubki vänderdama ja oh seda rooli taga võimlemist siis. nagu madrus purjeka roolis
Sooviks postkasti avaga kapotti...
Re: Tuleb välja, et ei oska sõita :)
talvekad praktilised uued, naelad. nii et neid väga ei süüdistaks.
pealegi aut.kastiga käikudega mängimine on vist selline omaette kahtlane teema...?
pealegi aut.kastiga käikudega mängimine on vist selline omaette kahtlane teema...?
Sooviks postkasti avaga kapotti...
Re: Tuleb välja, et ei oska sõita :)
Rehvil ja rehvil on vahe, see selleks.prayer kirjutas:talvekad praktilised uued, naelad. nii et neid väga ei süüdistaks.
pealegi aut.kastiga käikudega mängimine on vist selline omaette kahtlane teema...?
Ilmselt hakkama saaks ka automaatkastiga aga see tahaks platsil harjutamist - hetkel ongi küsimus pigem liiga ülbes kurviminekus. Rooli ja gaasipedaali peab suhteliselt täpselt tunnetama.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Tuleb välja, et ei oska sõita :)
ilmselt oleks tõesti manuaaliga kergem, kurvist väljudes madalama käiguga haardumist hoida, sest nii kui siin väljudes gaasi annan (mis peakski õige olema?) vahetab ta käigud ülespoole ja seega kiirus kasvab veelgi kuni selleni et ühel hetkel kiirus juba nii suur et lasen gaasi lahti ja siis ongi kööga...
Sooviks postkasti avaga kapotti...
- kronja
- Sõõrikujoonistaja
- Postitusi: 236
- Liitunud: E, 26 Nov 2007 20:32:12 +0300
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Tuleb välja, et ei oska sõita :)
endal läks üks õhtu ja pool paaki benzu, enne kui ülalmainitud "scandinavian flick"i enam-vähem selgeks õppisin..
ma soovitaksin minna tühjale platsile ja tõesti lihtsalt harjutada. niipidi, naapidi, pikk lauge, proovi järsemalt, proovi leebemalt, anna gaasi, vajuta pidurit - õpi autot tundma ning kui hiljem tänaval juhtubki et kaotad kontrolli siis oskad juba aimata, kuhu ja kuidas auto läheb. neid nelivedusid on erinevaid, lisaks on automaatkastidega omajagu maadlemist, nii et "retsepti" ei oska sulle ilmselt keegi välja kirjutada, pead lihtsalt õppima
mõni juht, kel 4wd'ga rohkem kogemusi, on kindlasti abiks õppimisel
ma soovitaksin minna tühjale platsile ja tõesti lihtsalt harjutada. niipidi, naapidi, pikk lauge, proovi järsemalt, proovi leebemalt, anna gaasi, vajuta pidurit - õpi autot tundma ning kui hiljem tänaval juhtubki et kaotad kontrolli siis oskad juba aimata, kuhu ja kuidas auto läheb. neid nelivedusid on erinevaid, lisaks on automaatkastidega omajagu maadlemist, nii et "retsepti" ei oska sulle ilmselt keegi välja kirjutada, pead lihtsalt õppima
mõni juht, kel 4wd'ga rohkem kogemusi, on kindlasti abiks õppimisel
skype: kronja
aerial video, photo and broadcast: http://kronja.com
aerial video, photo and broadcast: http://kronja.com
Re: Tuleb välja, et ei oska sõita :)
Tre,
Ahjaa rääkides kogemustest, Üleeile või kunas see külmaks minek meil oligi, sai käidud niisama sõitmas. Khm, paaris kurvis natuke rohkem kui legaalsetel kiirustel tunnen, et auto krt tahab kurvist koguaeg läbi vajuda. Mõtlen, et rehviga midagi juhtunud. Jään seisma ning nii kui autost välja astusin oleks pea selili käinud. Täielik kiilas, must jää. Nii, et kah kiiresti sõit ja mõistus peavad koos käima. Peale seda hoidsin ikka tublisti tagasi
Equ
Täiesti nõus sinu jutuga. See on üks põhjus miks mulle meeldib talviti minna jäärajale sõitma. Mitte ainult adrenaliini saamiseks vaid õppida libedaga autot kontrollima. Ja ikka ning jälle (küll pikapeale harvemini) kipub vahepeal küll kuskil pikaks minema kurv või mõni muu fopaa juhtuma Aitab ainult sõitmine, suve jooksul unustad nii ehk naa natuke midagi ära, tunnetust pole sees. Kontra ehk flicki kohapealt, et ise enamasti ainult seda võtet kasutangi kiirel kurvi sisseminekul, sest nagu me teame on Subaru suht alajuhitav, ilma selleta läheb tihti auto lihtsalt otse ja ei reageeri enam roolile. Teine asi mis Subaruga mulle selgeks on saanud, et gaasi ei tohi järsult maha lasta. Sa kas hoia peal, kui "ära/otseks ei vea ", ära lase mitte maha vaid ürita hoida gaasi samas asendis ja/või kergelt järgi andes. Hea lihtne rääkida, samas vahel raske teostada Hetkel jääle veel päris ei saa (10-15cm kohati mõõdetud paksust) aga tühja platsi peal annab harjutada küll.kronja kirjutas:endal läks üks õhtu ja pool paaki benzu, enne kui ülalmainitud "scandinavian flick"i enam-vähem selgeks õppisin..
ma soovitaksin minna tühjale platsile ja tõesti lihtsalt harjutada.
Ahjaa rääkides kogemustest, Üleeile või kunas see külmaks minek meil oligi, sai käidud niisama sõitmas. Khm, paaris kurvis natuke rohkem kui legaalsetel kiirustel tunnen, et auto krt tahab kurvist koguaeg läbi vajuda. Mõtlen, et rehviga midagi juhtunud. Jään seisma ning nii kui autost välja astusin oleks pea selili käinud. Täielik kiilas, must jää. Nii, et kah kiiresti sõit ja mõistus peavad koos käima. Peale seda hoidsin ikka tublisti tagasi
Equ
Läbi neliveo tähtede poole!
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP
Re: Tuleb välja, et ei oska sõita :)
ma kahjuks ei tea mis konkreetne veoskeem sinu Legacy'l on ja puudub ka kogemus AT Legacy'ga sellist asja teha, küll aga võin öelda et 4AT Impreza'ga on omajagu tegemist võrreldes (manuaal) WRX'iga. kõige parema tulemuse andis minu olematute oskuste juures ikkagi väikese (piduriga) kontraga kurvi minek ja käigu alla vahetamine (kui autot hästi tunda saab ma arvan ka kickdown'iga sama asja tehtud). ja kui külg natuke tuleb ja kurv peale hakkab ja gaas alla läheb, siis minu arust ei ole väga suurt vahet kui ilusti nina paika on sätitud, peaasi et esimesed rattad näitaksid sinna suunda kuhu vaja minna on - korraliku rehviga ja mõistliku kiirusega nagu AT'ga toimis küll nii.
tegelikult ma olen ise sama probleemi ees, 03WRX'iga (talv HKPL5 195 lai) ma nagu sain aru kuidas auto käitus ja tagantjärgi vaadates oli üsna lihtne kontrollida (jällegi mõistliku kiiruse juures) et mis toimub ja aru saada mis toimuma hakkab. 09STi'ga (talv HKPL7 225 lai) on minu arust täiesti võimatu pullida ilma oma elu ohtu seadmata absoluutselt ei jaga lahti mis järgmiseks tuleb, sest külje ette saamiseks peab juba olema kiirus mille juures ma ennast mugavalt ei tunne, ja kui lõpuks tuleb, siis on palju võimlemist ja suurel kiirusel ma ise pakuks et WRX'iga on selle pärast nii palju lihtsam mitte-oskajal sõita et ees on ei ole piiratud libisemisega diferentsiaal, vedrustus on pehmem, teljevahe lühem ja eks rehvi laius mängib ka rolli.
ma kahtlustan et meil mõlemal ei jää muud üle kui kilometraaži ja palle kasvatada...
tegelikult ma olen ise sama probleemi ees, 03WRX'iga (talv HKPL5 195 lai) ma nagu sain aru kuidas auto käitus ja tagantjärgi vaadates oli üsna lihtne kontrollida (jällegi mõistliku kiiruse juures) et mis toimub ja aru saada mis toimuma hakkab. 09STi'ga (talv HKPL7 225 lai) on minu arust täiesti võimatu pullida ilma oma elu ohtu seadmata absoluutselt ei jaga lahti mis järgmiseks tuleb, sest külje ette saamiseks peab juba olema kiirus mille juures ma ennast mugavalt ei tunne, ja kui lõpuks tuleb, siis on palju võimlemist ja suurel kiirusel ma ise pakuks et WRX'iga on selle pärast nii palju lihtsam mitte-oskajal sõita et ees on ei ole piiratud libisemisega diferentsiaal, vedrustus on pehmem, teljevahe lühem ja eks rehvi laius mängib ka rolli.
ma kahtlustan et meil mõlemal ei jää muud üle kui kilometraaži ja palle kasvatada...
MY09 STi
Re: Tuleb välja, et ei oska sõita :)
Vägagi nõus sellega, kerge vedu peab taga olema. Kui lased ülesse kaldud välja, kui vajutad põhja kaotad kontakti ja kaldud samuti välja. Seda kergelt järgi andmist tuleb tõesti harjutada, sest tihti järgneb ühele kurvile järgmine aeglasem kurv või tuleb peale kurvi mõni auto vastu ja pole viisakas külg ees talle vastu minna.Equ kirjutas: Teine asi mis Subaruga mulle selgeks on saanud, et gaasi ei tohi järsult maha lasta. Sa kas hoia peal, kui "ära/otseks ei vea ", ära lase mitte maha vaid ürita hoida gaasi samas asendis ja/või kergelt järgi andes. Hea lihtne rääkida, samas vahel raske teostada
Kusjuures on ikka täitsa müstika, kui erinevad võivad autod olla. Isegi 98GT pealt 07WRX-le oli mul tükk tegemist, et enesekindlust saada, kuigi veoskeem ja teljevahe sama. Peab märksa paremini, kuid libiseb kaugemale, kui pidamine läinud.sulapekk kirjutas: tegelikult ma olen ise sama probleemi ees, 03WRX'iga (talv HKPL5 195 lai) ma nagu sain aru kuidas auto käitus ja tagantjärgi vaadates oli üsna lihtne kontrollida (jällegi mõistliku kiiruse juures) et mis toimub ja aru saada mis toimuma hakkab. 09STi'ga (talv HKPL7 225 lai) on minu arust täiesti võimatu pullida ilma oma elu ohtu seadmata
Muidugi 09 STI-l on teljevahe nii palju pikem, et oma sõiduomadustelt on see hoopis teine auto, pigem Legacy kui varasemad Imprezad.
Aga mis muud, kui harjutama, võimalust tuleb kasutada .
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition