Justy

Justy'ga seonduv.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Keegim
Subaruaff
Postitusi: 85
Liitunud: N, 25 Mai 2006 17:10:56 +0300
Asukoht: TLN / FIN

#16 Postitus Postitas Keegim » E, 21 Mai 2007 10:18:22 +0300

:arrow: veidi uudiseid
minu Justyl nüüd 127 kW jõudu ja väänet 187 Nm 3800 p/min juures :shock:
seadistatud Soomes SS-Motors'i dyno-pingil
hetkel proovitud kiirus 5800 pöörde juures 180 km/h (ei punnitanudki enamat, sest peale mootori kokkupanekut vaid 800 km sõidetud)
... lõppkiirus polnudki eesmärgiks, sest sellise hoo pealt hakkas uksetihendite vahelt valgust paistma :lol:
rohkem huvitas kiirendus ja see on hetkel alla 7 sek sajani - 1,2 liitrise, kolme silindrilise ja 9 klapilise mootori kohta, 600 kilosel autol (+minu 100 kg), pole minu meelest paha tulemus :wink:

Kasutaja avatar
Hardy-hard
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 357
Liitunud: E, 06 Mär 2006 19:29:38 +0300
Asukoht: Tartu nüüd

#17 Postitus Postitas Hardy-hard » T, 22 Mai 2007 09:57:57 +0300

see suht haige putukas siis ju... ja palju kogu see krempel maksma läks?
Legacy 2.2 GX

Kasutaja avatar
b_mon
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 326
Liitunud: E, 16 Mai 2005 15:48:34 +0300

#18 Postitus Postitas b_mon » T, 22 Mai 2007 10:50:59 +0300

ehee sleeper..

lauri
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 209
Liitunud: T, 15 Mär 2005 19:43:29 +0300
Asukoht: Tallinn

#19 Postitus Postitas lauri » T, 22 Mai 2007 15:47:52 +0300

respekt :) mis selle mootoriga tehtud on? turbo?

Kasutaja avatar
tarzic
Postitusi: 9
Liitunud: L, 11 Veebr 2006 19:52:29 +0300
Asukoht: Tartu

#20 Postitus Postitas tarzic » K, 23 Mai 2007 12:56:41 +0300

Keegim kirjutas:minu oma kah juba varsti Leonega ristsugutatud :lol:
Siit nagu oletaks, et äkki mootor ja veermik Leone'lt...
Keegim kirjutas:rohkem huvitas kiirendus ja see on hetkel alla 7 sek sajani - 1,2 liitrise, kolme silindrilise ja 9 klapilise mootori kohta, 600 kilosel autol
See tekst aga lükkab mu oletused ümber :?


Justy'de turbostamine on ise-enesest suhteliselt levinud, kuid sinupoolt mainitud dyno tulemused on ikka vägagi märkimisväärsed.

Samas igasugu hulle aparaate ehitatakse :wink:
Viimati muutis tarzic, K, 23 Mai 2007 13:40:37 +0300, muudetud 1 kord kokku.
Tervitades:
Tarzic

Kasutaja avatar
M-Tech
Guru
Postitusi: 704
Liitunud: R, 30 Dets 2005 21:46:53 +0300
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

#21 Postitus Postitas M-Tech » K, 23 Mai 2007 13:29:28 +0300

Teemaalgataja oma siis turboga?
Mis boostiga sõidad?
Subaru Impreza GT MY99
M-Tuning.ee - Autohooldus ja Performance lahendused
info(ät)m-tuning.ee | 57 44 55 66 | Tallinn

Keegim
Subaruaff
Postitusi: 85
Liitunud: N, 25 Mai 2006 17:10:56 +0300
Asukoht: TLN / FIN

#22 Postitus Postitas Keegim » K, 23 Mai 2007 14:16:31 +0300

tegelikult on autot ikka omajagu aretatud

alustasin rattakoobaste lõikamisest :lol:

järgnevalt lisandusid:
Bilsteini R6 amordid
jäigemad vedrud (tõstetud 5 cm)
karteri ja küljekarpide kaitseplaadid
lisatuled (udu-,kaug- ning töötuled taha ja katusele)
kuna ronisin liiga tihti igasugustesse mülgastesse ja kuhuiganes, on masinale aretatud teisaldatav vintsisüsteem (saab venitada 2,5 tonnise jõuga nii eest kui tagant)

järgnes mootori tuunimine:
mootori kap-remont
"eriti vabalt hingav" :lol: Weber 28/28 karburaator
väljalasketorustiku sirgendamine (läbimõõduks sai 45 mm)
kokkuvõttes tekkis masinale ~ 65 kW esiratastest
:idea: (muideks kogu see süsteem on hetkel enampakkumisel)

käies eelmine aasta pisut jäärajal harjutamas jäi sellest aga väheks

tänaseks:
... on mootorile üks pisike turbo peale aretatud (Saab 2,3l) :roll:
tööd ja muudatusi kaasnes ridamisi
info ja jubinate kogumiseks kulus ligi 3 kuud :?
mootor käis jälle pisipilbasteks, ning sai puuritud wiseco turbokolbide alla, kepsud muudetud, jne jne
karburaatoriks sai DAT 32/32 turbo
esistange alla paigutasin cooleri
kapoti all hoolitseb "õige turbo soundi" eest Greddy Type RS :)
väljalasketoruks on otsepütiga lõppev, 50mm-ne sirge "aiapost" (mis tänaseks on juba täies pikkuses lillakassiniseks tõmbunud) :lol:


kuna 12" rataste pidama saamiseks mõeldud piduritest pole kahjuks enam abi, siis lähikuudel loodan autole aretada (ette ja taha) Leone 240mm pidurikettad koos sadulatega

ka siduriga pean miskit ette võtma, sest olen kindel, et jäiga kettaga see kaua ei kesta :cry:

kui ka sellega olen lõpetanud,
... siis istun korraks maha ja hakkan mõtlema, et mis veel kuhugi keerata või kusagilt ära keerata õnnestub ning üritan ehk seejärel iseendalegi mõistetavaid selgitusi ja argumente leida, et milleks mul seda kõike vaja oli või on :lol:
Viimati muutis Keegim, K, 23 Mai 2007 18:26:10 +0300, muudetud 1 kord kokku.

Keegim
Subaruaff
Postitusi: 85
Liitunud: N, 25 Mai 2006 17:10:56 +0300
Asukoht: TLN / FIN

#23 Postitus Postitas Keegim » K, 23 Mai 2007 14:21:07 +0300

boost = 0,8 bar, alates 2800 p/min

Kasutaja avatar
tarzic
Postitusi: 9
Liitunud: L, 11 Veebr 2006 19:52:29 +0300
Asukoht: Tartu

#24 Postitus Postitas tarzic » K, 23 Mai 2007 14:49:56 +0300

Mnjaa, muljet avaldav...

Tegelikult oleks sulle hulganisti küsimusi. Loodan, et soostud neile ka vastama :roll:

1) Mis masinale mõeldud kolbe sa kasutasid (vaevalt, et wiseco justy'le turbokolbe pakub)
2) Mida tegid kepsudega?
3) Kas mootori surveastme said madalamaks tänu uutele (madalamatele) kolbidele või tänu paksemale plokikaane tihendile?
4) Kas seda weberi 32/32 karpat võib ka mõnelt vanemalt sõidukilt (lammerist) leida?
5) Kas kütusepump on originaal?


Thanks in advance
Tervitades:
Tarzic

Kasutaja avatar
tarzic
Postitusi: 9
Liitunud: L, 11 Veebr 2006 19:52:29 +0300
Asukoht: Tartu

#25 Postitus Postitas tarzic » K, 23 Mai 2007 15:33:27 +0300

Sellist asja küsiksin veel kah lisaks, et kas sillad ja käimar peavad enam kui kahekordistunud võimsusele vastu?
Tervitades:
Tarzic

Keegim
Subaruaff
Postitusi: 85
Liitunud: N, 25 Mai 2006 17:10:56 +0300
Asukoht: TLN / FIN

#26 Postitus Postitas Keegim » K, 23 Mai 2007 15:41:57 +0300

1) Mis masinale mõeldud kolbe sa kasutasid (vaevalt, et wiseco justy'le turbokolbe pakub)

> mingi USA turule tehtud, minule senitundmatu nimega, Honda kolvid
... ehk teisisõnu otsisin nihk-kaliibri abil, laoriiulite vahel, midagigi, mille mõõdud (kõrgus ja laius) sobiksid
Justy originaal oli 78mm, kasutatud sai tollmõõdust arvutades grammike alla 79 mm-st


2) Mida tegid kepsudega?

> originaalkepsule sai saale ja õlikanal sisse puuritud
võimalus oli tellida ka I-profiil custom CrMo kepsud, kuid alustasin odavamast variandist (saab näha kaua kestavad) :roll:


3) Kas mootori surveastme said madalamaks tänu uutele (madalamatele) kolbidele või tänu paksemale plokikaane tihendile?

> tänu madalamatele kolbidele (vahe üle 2,5 mm), plokitihend on 1 ja originaal
... aretuse katsetuseks soovitati proovida kas 2 plokikaanetihendiga või 2mm-sest pehmest vasest lõigatud tihendi ja originaalkolbidega, kuid kuna mul oli plokikaan juba eelmise aretuse käigus madalamaks lihvitud, otsustasin kolbide ja sellega kaasneva suurema ja lõplikuma aretustöö kasuks


4) Kas seda weberi 32/32 karpat võib ka mõnelt vanemalt sõidukilt (lammerist) leida?

> sügavalt kahtlen, et seda lammerist leiad - see ju puhtalt lihtsaim ja töökindlaim aretuskarpa turbodele ja originaalis seda mingi auto peal pole eales olnud ning kui aretatud auto lammutusele viiakse siis 99% juhtudel keeratakse turbosüsteem maha (vähemalt Soomes on sedasi) :)
reaalsem on aega ja kannatust varudes, seda leida rahvusvahelistest foorumitest (nagu minagi leidsin), kus pahatihti ikka aretajatel (vahel isegi karbist võtmata) miskit, misiganes põhjusel, "üle on jäänud" ja see poolmuidu ära antakse :wink:
seda müüakse uhiuuena ka tuuning-firmades, kuid hind on sõltuvalt suhetest ja firmast, miski 550...650 euri vahel


5) Kas kütusepump on originaal?

> naljamiiz :lol: - Justy originaaliga pole turbo juures miskit peale hakata
mingi 2,5 bar-ine turbodele mõeldud aretuspump on mul kasutuses

Keegim
Subaruaff
Postitusi: 85
Liitunud: N, 25 Mai 2006 17:10:56 +0300
Asukoht: TLN / FIN

#27 Postitus Postitas Keegim » K, 23 Mai 2007 15:46:00 +0300

tarzic kirjutas:Sellist asja küsiksin veel kah lisaks, et kas sillad ja käimar peavad enam kui kahekordistunud võimsusele vastu?
kui mõistus ei kontrolli käitumist, siis võib ju ka poole võimsusega kõik pilbasteks lasta :lol:

... eks teema ole ikka tihendis kinni :roll:

Keegim
Subaruaff
Postitusi: 85
Liitunud: N, 25 Mai 2006 17:10:56 +0300
Asukoht: TLN / FIN

#28 Postitus Postitas Keegim » R, 12 Okt 2007 16:23:40 +0300

Keegim kirjutas: "eriti vabalt hingav" :lol: Weber 28/28 karburaator
väljalasketorustiku sirgendamine (läbimõõduks sai 45 mm)
kokkuvõttes tekkis masinale ~ 65 kW esiratastest
:idea: (muideks kogu see süsteem on hetkel enampakkumisel)
:arrow: kas kedagi võiks tsiteeritud teema lähiajal huvitada? :roll:

iffikas
Postitusi: 7
Liitunud: N, 25 Okt 2007 12:03:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#29 Postitus Postitas iffikas » N, 25 Okt 2007 19:16:39 +0300

Tere !

Aga minul oleks hoopis huvi, kust selline pill saada. Eeldavalt vana kerega (kandiline) mitte natuke uuem ja ümaram ja kaugeltki mitte see, mis Swifti baasile tehtud.

Et äkki oskad mingeid kontakte anda vmt . . .

Cheers !

Keegim
Subaruaff
Postitusi: 85
Liitunud: N, 25 Mai 2006 17:10:56 +0300
Asukoht: TLN / FIN

#30 Postitus Postitas Keegim » R, 26 Okt 2007 18:44:31 +0300

soovitan iga nädal kiigata: www.nettiauto.com otsingusse

tavaliselt seal miskit alati pakkumisel

täna näiteks 4 tk:
http://www.nettiauto.com/simpleSearch.p ... Hae+%3E%3E

suvel oli mõni nädal üle 10 eksemplari korraga pakkumisel ja hinnadki tunduvalt odavamad - talveks lähevad pea kõik enamuses noorte jäärajafännide kasutusse

Vasta