Erinevate 4veoliste käitumine

Kõikide teiste automarkidega seonduv

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Erinevate 4veoliste käitumine

#1 Postitus Postitas vaska » N, 10 Mär 2005 23:06:00 +0300

Leidsin väikestviisi otsides ühe huvitava threadi, ehk tasub üle lugeda.

http://groups.google.com/groups?hl=et&l ... tnG%3DOtsi

Võrreldakse siis bemmi ja audi neliveoomadusi.

Lisaks: http://www.tehnikamaailm.ee/mar02/talv.htm
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Arsisalve
Postitusi: 20
Liitunud: K, 31 Dets 2014 14:45:50 +0300
Asukoht: Lasila L-Virumaa

Re: Erinevate 4veoliste käitumine

#2 Postitus Postitas Arsisalve » E, 05 Jaan 2015 22:09:58 +0300

Kuna viimane postitus on tehtud pea 10 aastat tagasi siis tundub , nagu kaevaksin surnuaial :)
Olen viimased 9 aastat liigelnud quattroga . Subarut alles õpin tundma . Esmane mulje on hea.
Minu jaoks tuntav vahe on selline : Quattroga on liigelda mugavam, on rahulikum . Subaru pakub aga rohkem lõbu kui on isu natuke nalja teha .
Majapidamises peaksid seega mõlemad olemas olema :)
Arsi Töökoda .
Sõiduautode hooldus, remont, keevitus ja rehvitööd .
5018973

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Erinevate 4veoliste käitumine

#3 Postitus Postitas Tubaru » E, 05 Jaan 2015 22:28:48 +0300

Subarul on ka erinevaid veoskeeme, kõige suurem erinevus on automaat vs manuaal kastil.
Manuaalid on enamaltjaolt 50:50 veojõu jaotusega ja nii ees, kui tagadiffrid lahtised (väljaarvatud turboga varustatud isendid, neil on enamusel taga LSD differ, STI'del on ka enamusel ees LSD).
Automaatkastiga masinatel varieerub veojõud 10:90 (esisilla kasuks), kuni 50:50 teatud oludes.
(On ka veel teisigi veojõu jaotuse suhteid automaatidel, peast ei oska hetkel rohkem välja tuua.)
Väga hea lehekülg, kus on välja toodud erinevate tootjate neliveo süsteemid:
http://www.awdwiki.com/en/subaru/
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Erinevate 4veoliste käitumine

#4 Postitus Postitas vaska » K, 07 Jaan 2015 01:20:58 +0300

3 liitrise VDC kast obk peal oli kenasti 50:50 algusstardis. Sport modes võibolla kellegi jaoks uimane, aga 4EAT võrdluses märgatavalt edulisem.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Erinevate 4veoliste käitumine

#5 Postitus Postitas BlackRabbit » K, 07 Jaan 2015 13:49:34 +0300

Tubaru kirjutas:Subarul on ka erinevaid veoskeeme, kõige suurem erinevus on automaat vs manuaal kastil.
Manuaalid on enamaltjaolt 50:50 veojõu jaotusega ja nii ees, kui tagadiffrid lahtised (väljaarvatud turboga varustatud isendid, neil on enamusel taga LSD differ, STI'del on ka enamusel ees LSD).
Automaatkastiga masinatel varieerub veojõud 10:90 (esisilla kasuks), kuni 50:50 teatud oludes.
(On ka veel teisigi veojõu jaotuse suhteid automaatidel, peast ei oska hetkel rohkem välja tuua.)
Väga hea lehekülg, kus on välja toodud erinevate tootjate neliveo süsteemid:
http://www.awdwiki.com/en/subaru/
Kust sa selle 10:90 välja lugesid?

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Erinevate 4veoliste käitumine

#6 Postitus Postitas Tubaru » K, 07 Jaan 2015 16:46:17 +0300

See oli kusagilt mälusopist ja mu toodud lingil on ka kirjas, et muidu on 10/90, alates 1996a on 20/80 ja alates 2009 foresteridel (ilmselt mõeldakse siin SH kere, usas tuli see 09aastal, meil 08aastal) 60/40. Seda varieeritakse kuni 50/50.

Ausalt öeldes ei viitsi ma kogu seda saidil olevat infot ära tõlkida.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

indre1
Postitusi: 18
Liitunud: K, 01 Jaan 2014 20:08:37 +0300

Re: Erinevate 4veoliste käitumine

#7 Postitus Postitas indre1 » K, 07 Jaan 2015 22:27:20 +0300

meie 2011 gt legacy pigem käitub nagu tagaveoline ja tundub, et enamus jõudu antakse taha, mitte esiratastele.

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Erinevate 4veoliste käitumine

#8 Postitus Postitas Tubaru » K, 07 Jaan 2015 22:42:04 +0300

Mu 2007 forester xt, automaat oli ka kirjade järgi 55/45 tagaveo kasuks, aga tegelt oli ikka jube alajuhitav alguses.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

merchant
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 111
Liitunud: T, 22 Okt 2013 17:47:59 +0300

Re: Erinevate 4veoliste käitumine

#9 Postitus Postitas merchant » N, 08 Jaan 2015 19:08:20 +0300

OB '13 CVT peaks olema 60/40 esisilla kasuks ja samuti alajuhitav

rasmuskarpa
Postitusi: 7
Liitunud: T, 09 Veebr 2016 10:44:37 +0300
Kontakt:

Re: Erinevate 4veoliste käitumine

#10 Postitus Postitas rasmuskarpa » T, 09 Veebr 2016 10:53:14 +0300

Arsisalve kirjutas:Kuna viimane postitus on tehtud pea 10 aastat tagasi siis tundub , nagu kaevaksin surnuaial :)
Olen viimased 9 aastat liigelnud quattroga . Subarut alles õpin tundma . Esmane mulje on hea.
Minu jaoks tuntav vahe on selline : Quattroga on liigelda mugavam, on rahulikum . Subaru pakub aga rohkem lõbu kui on isu natuke nalja teha .
Majapidamises peaksid seega mõlemad olemas olema :)
Lõbu on laialt jah :)

HMartin
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 137
Liitunud: R, 21 Juun 2013 10:29:49 +0300

Re: Erinevate 4veoliste käitumine

#11 Postitus Postitas HMartin » T, 09 Veebr 2016 20:23:35 +0300

Paar talve sai subaru forester 2008(SH) XT manuaaliga liigeldud. Juba siis tundus asi kuidagi... mitte minu maitse järgi.
Ma pole muidugi mingi ralliäss, kuid kõige rohkem häiris selline tavaliikluses pöörete tegemine. Parempoolset pedaali pressides kippus esmalt otse minema ja siis võttis sellise suure poogna (tavaliikluses jäi nagu ruumi väheks).
Nüüd üks talv 2001 a 4 veolise diiisel atm kastiga audiga kulgetud ja minu üllatuseks käitub see auto palju mõistlikumalt. Saab täitsa mõistlikult peateele keerates kiirendada... liputab pigem saba ja see teeb pöörderaadiuse mõnusalt väikseks.
Ralliradadael oleks asjad ilmselt teisiti, kuid igapäevaselt tundub audi 4wd (vähemalt 2001 aasta oma) palju mõistlikum kui 2008 manuaal XT peal kasutatav.

Kasutaja avatar
presence
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 258
Liitunud: E, 12 Dets 2011 19:51:38 +0300

Re: Erinevate 4veoliste käitumine

#12 Postitus Postitas presence » T, 09 Veebr 2016 21:12:19 +0300

HMartin kirjutas:Paar talve sai subaru forester 2008(SH) XT manuaaliga liigeldud. Juba siis tundus asi kuidagi... mitte minu maitse järgi.
Ma pole muidugi mingi ralliäss, kuid kõige rohkem häiris selline tavaliikluses pöörete tegemine. Parempoolset pedaali pressides kippus esmalt otse minema ja siis võttis sellise suure poogna (tavaliikluses jäi nagu ruumi väheks).
Nüüd üks talv 2001 a 4 veolise diiisel atm kastiga audiga kulgetud ja minu üllatuseks käitub see auto palju mõistlikumalt. Saab täitsa mõistlikult peateele keerates kiirendada... liputab pigem saba ja see teeb pöörderaadiuse mõnusalt väikseks.
Ralliradadael oleks asjad ilmselt teisiti, kuid igapäevaselt tundub audi 4wd (vähemalt 2001 aasta oma) palju mõistlikum kui 2008 manuaal XT peal kasutatav.
Ma ei tea, mul aint külg ees sõidabki kui vähegi vajutada :D Tasase gaasiga kipub jah otse minema, peab natuke rohkem peale suruma ikka ja julgema pedaali all hoida.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Erinevate 4veoliste käitumine

#13 Postitus Postitas Duster » T, 09 Veebr 2016 21:50:20 +0300

Audil on otsemineku haigus ikka kordades suurem kui subarul, vähe gaasi, vähe keerasid või proovisid peetis xt'd, rohkem variante pole.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
Equ
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 410
Liitunud: E, 13 Aug 2007 16:41:29 +0300
Kontakt:

Re: Erinevate 4veoliste käitumine

#14 Postitus Postitas Equ » K, 10 Veebr 2016 00:38:16 +0300

Mingi aeg tagasi sai sõidetud tuttava oli vist 2009 a. BMW 330xi-ga ja jättis ka väga positiivse mulje. Lülitasid abid välja ja masin ainult spinis ning oli juhitamatu. Osad abid peal ja kanguta kuidas tahad, väga hästi püsis teel, samas lasi vallatleda kah. Olin üsna üllatunud kui head tööd tänapäeva elektroonika ikka teeb.
Läbi neliveo tähtede poole!
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP

Vasta