Oot millest me siis ennem kirjutasime?
Tundub, et sa ajad alajuhitavuse mõiste sassi või oled sa mõelnud, et Outback(Legacy) ei ole alajuhitavad?
Võrdlesin kahte konkreetset
Subaru mudelit -
Impreza 2,0R Sport AT MY08 &
Legacy 2,5 STW AT MY04. Tsiteerin veelkord juba enda poolt kirja pandud lauset: "
Legacy`t alajuhitavaks
ei klassifitseeriks, küll on
Impreza`l ilmsed tagaveolise (ülejuhitavuse)
tundemärgid." Kas ma väidan siin, et
Legacy on alajuhitav ... -
EI väida! Samas, kirjeldasin oma postis situatsiooni, kui olen tundnud
Legacy alajuhitavust. Võin ka siinkohal lisada, et
Impreza ülejuhitavusest ei ole haisugi suvel kui on hoopiski teistsugused tee- ja ilmastikuolud! Ma nüüd väljun kahe konkreetse mudeli võrdluse raamidest ja ütlen (
juba väidan), et on kordades alajuhitavamaid autosid/mudeleid kui seda on
Legacy! Sellepärast leian, et on suht-koht mõtetu võrrelda erinevate tootjate sõidukeid/mudeleid.
* See tundub hetkel samasse "klassi" minema, nagu meil kogu riigi elanikkonda haaranud suur eurohindade võrdlus ülejäänud Euroopa või Põhjamaadega.
P.S Muidugi, Sinul
BlackRabbit on teistsugune kogemus/arvamus minust ja selle avaldamine on igati teretulnud!
Kuid vist tuleb siinkohal öelda, et sama palju kui on inimesi, on ka arvamusi (kogemusi)! Samuti on 1000 erinevat põhjust, mis arvamuse avaldajat/kogemuse saajat võivad erinevalt mõjutada ... - alates "muffist" (ja tema tujudest) rooli ning istme vahel kuni konkreetsete mudelite tehniliste nüansside (cm3, kW/hj, Nm/rpm, km/h, AT/MT, ...) või ka tingimusteni, milles kõnealune arvamus/kogemus saadi (suvi/talv/..., kuiv/märg/..., kruus/jää/..., jne). ... ja muidugi arvamuse/kogemuse avaldaja nn "neutraalsus"! Julgen siinkohal kinnitada, et mina kohe kindlasti erapooletu isik ei ole, kuna mul on välja kujunenud omad (põhjendatud) kindlad eelistused - ... ka automargi (muidugi on selleks
Subaru) osas! Tsiteerin
JP`d: "situatsioone on X*n."
PEACE - nõustun sellise lauseehitusega: "
Legacy ja
Outback on alajuhitavamad kui
Impreza ja
Forester." ... ehk siis ilma sõnadeta "
tõesti märksa"!
Situatsioonis kus auto on juba ettearvamatus suunas liikuma hakanud ja sa selle ohjeldamiseks pidurit kasutatakse, muutub juht enamasti kaasõitjaks. ABS ja muud elektroonilised abimehed võivad siin veel midagi päästa kuid mingit käiguvahetusest ei saa enam peale ühe vale otsuse tegemist enam juttugi olla.
Pidasin tegelikult silmas midagi sellist, nagu
JP kirjeldas. Kuidas käitub enamasti autojuht, kui on vaja pidurdada kuid pidurdamisest ei ole tolku, kuna pidurid on juba blokis või ABS rakendunud ... (lähenetakse ees olevale takistusele või tuleb sõidusuunda muuta/kurv ja kiirus ei ole väga suur)?! Muidugi püütakse meeleheitlikult takistusest kõrvale põigata või sõidusuunda muuta ehk rooli keerata! Rooli keeramisest, aga ei ole üldjuhul erilist kasu ning auto jätkab otsejoonelist liikumist. ... ka ise on aastate eest (ja seda korduvalt enne, kui "mõistus koju tuli") analoogses situatsioonis, auto nina lumevallis, ratastega äärekivis või halvimal juhul teisele autole tagant sisse, lõpetatud. Õnneks on kahjud alati olnud ainult materiaalset laadi ja loodan, et see nii ka jääb! Vahel, ja just eriti talvel (praegu), pakub ka meie linnaliiklus kõrvaltvaatale kirjeldatud situatsioone.
P.S Vot siinkohal leian, et pidurdamisega (mitte muidugi stiilis "pedaal põhja") samaaegselt käigu allavahetamine (4-ndalt näiteks isegi 2-le) ja sõidusuuna korrigeerimine (rooli keeramine) võib osutuda tulemuslikumaks kui a la "piduripedaal ja rool põhja"!
Ma ei pidanud silmas situatsiooni (näiteks möödasõidul tekkivat külglibisemist) Tallinn-Tartu maanteel kiirusega 100+ km/h ... - siin on tõesti autosolijad ainult kaasreisijad!
* Sry, kõik veidi "
off topic", aga ...!