Eesti Subaru Foorum :: subaruclub.NET
http://www.subaruclub.net/foorum/

Sõiduõpe
http://www.subaruclub.net/foorum/viewtopic.php?f=30&t=82
Leht 2 koguhulgast 3

Autor:  ir [ Pühapäev, 12 Sept 2010 00:59:14 +0000 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduõpe

:oops: [quote="nuffik"]Otseminemise vastu aitab juba kurvi suunda keeramine :wink: . Kontra vist on tänaval suht ekstreemne lahendus. Ma muidugi ei tea kui suur on aaro kogemustepagas 50:50 Subarutega, aga omast kogemusest võin öelda, et on lihtsamaid võtteid kui kontra loopimine. Piisab tihti ka lihtsalt veidi enam gaasi vajutada ja ajab asja ära, ehk keerab sinna kuhu vaja,

Krdi lihtne tundub :oops:

Autor:  joristaja [ Pühapäev, 12 Sept 2010 09:44:00 +0000 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduõpe

kontra vast jääl ja muidu libedal hea.
asfaldil vast mitte. vähemalt pole ma küll
ühelgil rinka võistlusel kedagi tahtlikult kontrat viskamas näinud. :roll:

Autor:  watsek [ Pühapäev, 12 Sept 2010 19:51:03 +0000 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduõpe

Neliveolisega pole see eriti mõtekas ka. Ma mõtlen asfalt ja kontra. Tegelikult pole see ühegi veoskeemi puhul hea.
Pealegi on kõvakattega rajal ikkagi see kiirem kes kõige vähem libiseb. Väike eemaldumisnurk on hea. Libisemine kaotab aega.

Autor:  aaro [ Kolmapäev, 15 Sept 2010 00:01:37 +0000 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduõpe

Huvitav miks siis rallimehed koguaeg "scandinavian flick'i" kasutavad?

Näiteks: http://www.youtube.com/watch?v=hwqmZFhI0co
Ühele poole auto kergelt libisema ajada, et teisele poole tagasitulles oleks PALJU parem tunnetus mida auto teeb. Minuarust mõistlik. Asfaldil on muidugi sellest kasu vaid harva, kuid kasutatakse ka seal. Esiveolise puhul saad näiteks tagumiku välja sellega, tagaveolisega saad hästi "driftis" kasutada auto libisemise kontrollimiseks, et ennast "clipping point'iks" õigesse trajektoori sättida jnejne. Neliveolise puhul näiteks autocross, auto-x, gymkhana... noh okei läheb väga laiaks see teema aga fakt on see, et millegipärast on see "nipp" laialt kasutuses.

Mina tänaval lihtsalt gaasiga kurvi trampima küll ei lähe neliveolisega. Enne proovid kerge flickiga ära mis teeolud on ja siis otsustan kas minna manöövriga edasi või mitte. Flickist on alati võimalik veel päästa, kuid täiega gaasiga kurvi minnes, et auto saba välja viskaks, mitte otse ei läheks on väga riskantne, sest sealt sa enam ei päästa. Sul kas on pidamist ja sa lähed kuhu tahad või sule pole ja sa lähed otse kuhu sa teel olid. Hoidku selleeest, et keegi veel ette sõidaks selle tüki pealt. Üleüldse, tänaval liiklusega sellistest tükkidest mina hoian eemale :)

Ja kokkuvõttes igaühe enda asi siiski sõitma õppida, kohas kus ei ole ohtu endale ja teistele. Minu DCCD käitub igas seades erinevalt, 50:50 on mul lukus keskmine diff. Õppisin seda eelmine talv, õpin see talv edasi :) Keegi ei sünni rallisõitjaks, kõike tuleb harjutada.

Aaro

Autor:  BlackRabbit [ Teisipäev, 09 Nov 2010 11:06:19 +0000 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduõpe

aaro kirjutas:
Huvitav miks siis rallimehed koguaeg "scandinavian flick'i" kasutavad?

Näiteks: http://www.youtube.com/watch?v=hwqmZFhI0co
Ühele poole auto kergelt libisema ajada, et teisele poole tagasitulles oleks PALJU parem tunnetus mida auto teeb. Minuarust mõistlik. Asfaldil on muidugi sellest kasu vaid harva, kuid kasutatakse ka seal. Esiveolise puhul saad näiteks tagumiku välja sellega, tagaveolisega saad hästi "driftis" kasutada auto libisemise kontrollimiseks, et ennast "clipping point'iks" õigesse trajektoori sättida jnejne. Neliveolise puhul näiteks autocross, auto-x, gymkhana... noh okei läheb väga laiaks see teema aga fakt on see, et millegipärast on see "nipp" laialt kasutuses.

Mina tänaval lihtsalt gaasiga kurvi trampima küll ei lähe neliveolisega. Enne proovid kerge flickiga ära mis teeolud on ja siis otsustan kas minna manöövriga edasi või mitte. Flickist on alati võimalik veel päästa, kuid täiega gaasiga kurvi minnes, et auto saba välja viskaks, mitte otse ei läheks on väga riskantne, sest sealt sa enam ei päästa. Sul kas on pidamist ja sa lähed kuhu tahad või sule pole ja sa lähed otse kuhu sa teel olid. Hoidku selleeest, et keegi veel ette sõidaks selle tüki pealt. Üleüldse, tänaval liiklusega sellistest tükkidest mina hoian eemale :)

Ja kokkuvõttes igaühe enda asi siiski sõitma õppida, kohas kus ei ole ohtu endale ja teistele. Minu DCCD käitub igas seades erinevalt, 50:50 on mul lukus keskmine diff. Õppisin seda eelmine talv, õpin see talv edasi :) Keegi ei sünni rallisõitjaks, kõike tuleb harjutada.

Aaro

No eks sa tõid selle flick'i eelised ise ära- Ühele poole auto kergelt libisema ajada, et teisele poole tagasitulles oleks PALJU parem tunnetus mida auto teeb- aga kiiremaks see ilmtingimata ei tee.
Muidugi on see kiirem viis kurvi läbida kui sa otse libiseda või hoog päris ära kaotada.
Mäletan kunagistest WRC kokkuvõtetest kus analüüsiti erinevaid sõidustiile ja kuipalju keegi oma stiiliga ajas kaotab ja see näitas selget ajakadu just flipi kasutajatele. Toodi näiteks S. Loeb kes sõitis kurvid läbi väga puhtalt ilma liigse libisemiseta ja nii need sekundid tulid.
Flick on kahtlemata väga lõbus ja natuke ohutum kui gaasiga kurvi minna ja loota, et suudad auto alajuhitavusest ülejuhitavaks muuta :)

Autor:  JP [ Reede, 19 Nov 2010 11:03:46 +0000 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduõpe

BlackRabbit kirjutas:
Mäletan kunagistest WRC kokkuvõtetest kus analüüsiti erinevaid sõidustiile ja kuipalju keegi oma stiiliga ajas kaotab ja see näitas selget ajakadu just flipi kasutajatele. Toodi näiteks S. Loeb kes sõitis kurvid läbi väga puhtalt ilma liigse libisemiseta ja nii need sekundid tulid.


Aktiivlukkudega WRC-ga pole mingit vajadust flicki järele, see keerab nii lihtsalt ja veojõudu jagatakse nii nagu täpselt vaja. Flick on passiivlukkude teema.
See on ka üks põhjus, miks neid tahetakse keelata, sõitmine muutuks jälle rohkem agressiivseks ja visuaalselt ägedamaks.

Autor:  raig0 [ Esmaspäev, 20 Dets 2010 10:05:41 +0000 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduõpe

Legacy meestele väike vihje, kui te auto on kuidagi väga alajuhitav, siis tuleb esimene stabikas lahti lasta. Hakkab paremini keerama ja paremini ülejuhitavaks minema.
Ise tegin ja haanja teedel on nüüd väga lõbus.

Autor:  JP [ Teisipäev, 28 Dets 2010 15:22:58 +0000 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduõpe

Pole küll Subsi meeste probleem (we are too f**ked when stuck), kuid kindlasti on siin lahkeid inimesi, kes siis teisi aitavad.

Olen oma imestuseks iga talv avastanud, et inimestel puuduvad igasugused arusaamad kuidas kinnijäänud autot lumest välja saada. Seega jagan oma kogemusi, mida isa kunagi õpetas, kui selliseid asju nagu talverehve eriti ei liikunud, lisaks veel piiramatus koguses jäärajal abistamisel saadud kogemusi :)


1. Rool otseks. Risti rool muudab tagaveoliste esirattad ankruks, esiveolistel kipub aga üks ratas kergeks muutuma ja see siis käib tühja.
2. Kui on ruumi, siis proovida auto saada liikuma edasi tagasi nii 1.5-2m ja alles siis hooga üritada suunda muuta.
3. Kui auto on saadud liikuma kuskil suunas, siis mitte punnitada seni, kuni auto uuesti kinni jääb vaid nõks enne seda jääda ise seisma, tagurdada, võtta uuesti hoog üles tuldud jäljest ja liikuda edasi, kuni jälle tunned, et kohe hakkad seisma jääma ja kordad.

Neid 3 punkti kasutades suutsin hommikul ühte Aut kastiga Saabi liigutada 3m, samas kui omanikul ei õnnestunud isegi 0,5m liikuda, sellest piisas, et saada auto tagumik naaberautost eemale ja köiega tuli asi juba lihtsalt.

Autor:  BlackRabbit [ Teisipäev, 28 Dets 2010 17:57:28 +0000 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduõpe

raig0 kirjutas:
Legacy meestele väike vihje, kui te auto on kuidagi väga alajuhitav, siis tuleb esimene stabikas lahti lasta. Hakkab paremini keerama ja paremini ülejuhitavaks minema.
Ise tegin ja haanja teedel on nüüd väga lõbus.

Legacy ja Outback on tõesti märksa alajuhitavamad kui Impreza ja Forester.
Sai samal päeval, samades oludes, samadel teedel ja samade rehvidega sõidetud Outbackiga (2005) ja peale seda enda Foresteriga (2006) ja Outback läheb ringteel meelsamini otse kui Forester. Mõlemat on võimalik gaasiga rohkem ülejuhitavaks muuta kuid viimasega on see lihtsam.

Autor:  vaska [ Kolmapäev, 29 Dets 2010 02:29:31 +0000 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduõpe

BlackRabbit kirjutas:
Legacy ja Outback on tõesti märksa alajuhitavamad kui Impreza ja Forester.
Sai samal päeval, samades oludes, samadel teedel ja samade rehvidega sõidetud Outbackiga (2005) ja peale seda enda Foresteriga (2006) ja Outback läheb ringteel meelsamini otse kui Forester. Mõlemat on võimalik gaasiga rohkem ülejuhitavaks muuta kuid viimasega on see lihtsam.

Eks asi ole platvormis ka - vanadest aegadest alates on Legacy/OB pikemad kui Impreza ja sellel baseeruv Forester.
Uued Imprezad ja Foresterid on sama põhjaga - käitumine suht sarnane.

Autor:  Andy [ Kolmapäev, 29 Dets 2010 17:40:23 +0000 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduõpe

Tsiteeri:
Legacy ja Outback on tõesti märksa alajuhitavamad kui Impreza ja Forester.

Olles omanud ja omamas 2004-nda aasta Legacy`t (STW ehk kuut) ja 2008-nda aasta Impreza`t ( 2,0 vabalthingav) ütleksin pigem, et Impreza on märgatavalt ülejuhitavam kui Legacy. * Tõsi, mõlemad kulgurid on AT ehk võibolla mõjutab ka see siinkohal mingit nüanssi ...?!
- Legacy puhul oli alajuhitavust täheldada juhtudel kui tekkis soov veidi ekstreemsemaks sõidustiiliks kui tavakasutus (sealjuures ennekõike kõrge käigu ja madalate pööretega). Tavaliikluses, praeguste ilmastikuoludega, oli väga stabiilne auto ja suht-koht raske külge ette saada või auto "tantsima panna".
- Impreza`ga, aga on vastupidiselt pea, et võimatu kurve läbida ilma, et veidi külglibisemist ei tekiks või tagasild ei tahaks esimesest ette jõuda. ... ja siinkohal ei mängi suurt rolli valitud sõidukiirus või mootori pöörded/sees olev käik. Isegi kinni trambitud lumega sirgel on oluliselt lihtsam, võrrelduna Legacy`ga, auto "tantsima panna".
Resümee: Legacy`t alajuhitavaks ei klassifitseeriks, küll on Impreza`l ilmsed tagaveolise (ülejuhitavuse) tundemärgid. * ... ei tea/oska siin peast välja tuua veoskeemi jaotuse erinevust antud aastakäigu mudelitel kuid arvatavasti ka selles on oma iva/põhjus peidus?! Millegipärast arvasin, et Legacy hea teelpüsivus (jällegi võrrelduna Impreza`ga) on tingitud ka tühimasside olulisest erinevusest kuid tegelikkuses on erinevus sõltuvalt varustusepaketist, mootorist, käimakastist ainult ca 100 kg.
P.S Ühes teises siinses teemas juba mainisin, et kasutan praegustes lumeoludes madalaid pöördeid ja kõrget käiku - välistab mõtetuid ratta ringilaskmisi, millest tulenevalt võib vägagi etteaimamatus sõidusuunas kulgur liikuma hakata. * Muidugi, kui juba ettearvamatus suunas liikumine on alanud, siis korrigeerida saab üldjuhul justament vastupidiselt - kõrgete pöörete ja madala käiguga. Seda viimatimainitut julgen soovitada siiski ainult juhul kui ka pidurdamisest enam asja ei ole! :)

Autor:  BlackRabbit [ Kolmapäev, 12 Jaan 2011 20:48:15 +0000 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduõpe

Andy kirjutas:
Tsiteeri:
Legacy ja Outback on tõesti märksa alajuhitavamad kui Impreza ja Forester.

Olles omanud ja omamas 2004-nda aasta Legacy`t (STW ehk kuut) ja 2008-nda aasta Impreza`t ( 2,0 vabalthingav) ütleksin pigem, et Impreza on märgatavalt ülejuhitavam kui Legacy. * Tõsi, mõlemad kulgurid on AT ehk võibolla mõjutab ka see siinkohal mingit nüanssi ...?!
- Legacy puhul oli alajuhitavust täheldada juhtudel kui tekkis soov veidi ekstreemsemaks sõidustiiliks kui tavakasutus (sealjuures ennekõike kõrge käigu ja madalate pööretega). Tavaliikluses, praeguste ilmastikuoludega, oli väga stabiilne auto ja suht-koht raske külge ette saada või auto "tantsima panna".
- Impreza`ga, aga on vastupidiselt pea, et võimatu kurve läbida ilma, et veidi külglibisemist ei tekiks või tagasild ei tahaks esimesest ette jõuda. ... ja siinkohal ei mängi suurt rolli valitud sõidukiirus või mootori pöörded/sees olev käik. Isegi kinni trambitud lumega sirgel on oluliselt lihtsam, võrrelduna Legacy`ga, auto "tantsima panna".
Resümee: Legacy`t alajuhitavaks ei klassifitseeriks, küll on Impreza`l ilmsed tagaveolise (ülejuhitavuse) tundemärgid. * ... ei tea/oska siin peast välja tuua veoskeemi jaotuse erinevust antud aastakäigu mudelitel kuid arvatavasti ka selles on oma iva/põhjus peidus?! Millegipärast arvasin, et Legacy hea teelpüsivus (jällegi võrrelduna Impreza`ga) on tingitud ka tühimasside olulisest erinevusest kuid tegelikkuses on erinevus sõltuvalt varustusepaketist, mootorist, käimakastist ainult ca 100 kg.
P.S Ühes teises siinses teemas juba mainisin, et kasutan praegustes lumeoludes madalaid pöördeid ja kõrget käiku - välistab mõtetuid ratta ringilaskmisi, millest tulenevalt võib vägagi etteaimamatus sõidusuunas kulgur liikuma hakata. * Muidugi, kui juba ettearvamatus suunas liikumine on alanud, siis korrigeerida saab üldjuhul justament vastupidiselt - kõrgete pöörete ja madala käiguga. Seda viimatimainitut julgen soovitada siiski ainult juhul kui ka pidurdamisest enam asja ei ole! :)


Oot millest me siis ennem kirjutasime ? :D
Tundub, et sa ajad alajuhitavuse mõiste sassi või oled sa mõelnud, et Outback(Legacy) ei ole alajuhitavad?

Väidan, et on... On palju rohkem kui Impreza ja Forester, sest ka ka viimased on pigem alajuhitavad kui ülejuhitavad.
Evo keerab näiteks palju innukamalt kurvi sisse kui Impreza ja Impreza on samas palju vähem alajuhitav kui Audi neliveolised mudelid.
Tuleneb see väga paljudest asjaoludest kuid eelkõige telgede vahest, kaalujaotusest, veermikust ja loomulikult ka neliveost endast.

Kui nüüd stabiilsusest rääkima hakata, siis autobahni jaoks on Audi väga hea stabiilne sõita, alajuhitavus ilmneb alles piirsituatsioonides või väga järsus ja libedas kurvis ja tugevama gaasijalaga saab ka Audi ülejuhitavaks muuta.
Me räägime ikkagi auto neutraalsest käitumisest, mitte mootori jõuga saavutatavast efektist.

Viimase lõigu kohta võib öelda, et rahulik ja viisakas sõit madalatel pööretel on talvel igati õigustatud kuid väike funfaktor ei tee halba muule kui kütusekulule :)
PS. Situatsioonis kus auto on juba ettearvamatus suunas liikuma hakanud ja sa selle ohjeldamiseks pidurit kasutatakse, muutub juht enamasti kaasõitjaks. ABS ja muud elektroonilised abimehed võivad siin veel midagi päästa kuid mingit käiguvahetusest ei saa enam peale ühe vale otsuse tegemist enam juttugi olla.

Video illustratsiooniks:
http://www.youtube.com/watch?v=a293u2g27CE

Autor:  JP [ Kolmapäev, 12 Jaan 2011 22:59:55 +0000 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduõpe

BlackRabbit kirjutas:

Viimase lõigu kohta võib öelda, et rahulik ja viisakas sõit madalatel pööretel on talvel igati õigustatud kuid väike funfaktor ei tee halba muule kui kütusekulule :)
PS. Situatsioonis kus auto on juba ettearvamatus suunas liikuma hakanud ja sa selle ohjeldamiseks pidurit kasutatakse, muutub juht enamasti kaasõitjaks. ABS ja muud elektroonilised abimehed võivad siin veel midagi päästa kuid mingit käiguvahetusest ei saa enam peale ühe vale otsuse tegemist enam juttugi olla.

Video illustratsiooniks:
http://www.youtube.com/watch?v=a293u2g27CE


See suverehvidega jääl on suht mõtetu võrdlus, vaevalt, et meil keegi suvekatega sõidab. Ma arvan, et Andy mõtles pigem ootamatud liikumist ja seal mõnikord on võimalik küll jõulibisemisega asju parandada, kuid eks seal on ka palju agasid, kas ikka ruumi on ja kas keegi tuleb vastu või mitte jne. situatsioone on X*n.

Mis Audi võrdlusse puutub siis on see üks päris hea video sakslastelt.
http://www.youtube.com/watch?v=EU4Mx7bT5po


(Kusjuures see D Motor on esimene sakslaste autotest, mida ma oma elus olen näinud ja mida võiks neutraalseks lugeda)

Subsist ka
http://www.youtube.com/watch?v=sowNOfZcKTQ

Autor:  BlackRabbit [ Neljapäev, 13 Jaan 2011 11:59:31 +0000 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduõpe

Minu lisatud video ei olnud niivõrd teksti juurde mõeldud kui lihtsalt temaatiliseks vahepalaks, aga ega see talverehv nüüd mingi imevahend ei ole, mis füüsikaseaduseid eirab. Kaldus tee ja libedad teeolud võimaldavad ka naelrehviga korralikult alla uisutada ;)

Saksa autosaated on kõik päris toredad ja D Motor ületab kõiki teisi eelkõige oma analüüsidega.
Veidi lõbusamas võtmes saade on GRIP, aga see on juba teine teema.

Autor:  Andy [ Neljapäev, 13 Jaan 2011 16:16:37 +0000 ]
Teema pealkiri:  Re: Sõiduõpe

Tsiteeri:
Oot millest me siis ennem kirjutasime?
Tundub, et sa ajad alajuhitavuse mõiste sassi või oled sa mõelnud, et Outback(Legacy) ei ole alajuhitavad?

Võrdlesin kahte konkreetset Subaru mudelit - Impreza 2,0R Sport AT MY08 & Legacy 2,5 STW AT MY04. Tsiteerin veelkord juba enda poolt kirja pandud lauset: "Legacy`t alajuhitavaks ei klassifitseeriks, küll on Impreza`l ilmsed tagaveolise (ülejuhitavuse) tundemärgid." Kas ma väidan siin, et Legacy on alajuhitav ... - EI väida! Samas, kirjeldasin oma postis situatsiooni, kui olen tundnud Legacy alajuhitavust. Võin ka siinkohal lisada, et Impreza ülejuhitavusest ei ole haisugi suvel kui on hoopiski teistsugused tee- ja ilmastikuolud! Ma nüüd väljun kahe konkreetse mudeli võrdluse raamidest ja ütlen (juba väidan), et on kordades alajuhitavamaid autosid/mudeleid kui seda on Legacy! Sellepärast leian, et on suht-koht mõtetu võrrelda erinevate tootjate sõidukeid/mudeleid. * See tundub hetkel samasse "klassi" minema, nagu meil kogu riigi elanikkonda haaranud suur eurohindade võrdlus ülejäänud Euroopa või Põhjamaadega.
P.S Muidugi, Sinul BlackRabbit on teistsugune kogemus/arvamus minust ja selle avaldamine on igati teretulnud! :) Kuid vist tuleb siinkohal öelda, et sama palju kui on inimesi, on ka arvamusi (kogemusi)! Samuti on 1000 erinevat põhjust, mis arvamuse avaldajat/kogemuse saajat võivad erinevalt mõjutada ... - alates "muffist" (ja tema tujudest) rooli ning istme vahel kuni konkreetsete mudelite tehniliste nüansside (cm3, kW/hj, Nm/rpm, km/h, AT/MT, ...) või ka tingimusteni, milles kõnealune arvamus/kogemus saadi (suvi/talv/..., kuiv/märg/..., kruus/jää/..., jne). ... ja muidugi arvamuse/kogemuse avaldaja nn "neutraalsus"! Julgen siinkohal kinnitada, et mina kohe kindlasti erapooletu isik ei ole, kuna mul on välja kujunenud omad (põhjendatud) kindlad eelistused - ... ka automargi (muidugi on selleks Subaru) osas! Tsiteerin JP`d: "situatsioone on X*n."
PEACE - nõustun sellise lauseehitusega: "Legacy ja Outback on alajuhitavamad kui Impreza ja Forester." ... ehk siis ilma sõnadeta "tõesti märksa"!
Tsiteeri:
Situatsioonis kus auto on juba ettearvamatus suunas liikuma hakanud ja sa selle ohjeldamiseks pidurit kasutatakse, muutub juht enamasti kaasõitjaks. ABS ja muud elektroonilised abimehed võivad siin veel midagi päästa kuid mingit käiguvahetusest ei saa enam peale ühe vale otsuse tegemist enam juttugi olla.

Pidasin tegelikult silmas midagi sellist, nagu JP kirjeldas. Kuidas käitub enamasti autojuht, kui on vaja pidurdada kuid pidurdamisest ei ole tolku, kuna pidurid on juba blokis või ABS rakendunud ... (lähenetakse ees olevale takistusele või tuleb sõidusuunda muuta/kurv ja kiirus ei ole väga suur)?! Muidugi püütakse meeleheitlikult takistusest kõrvale põigata või sõidusuunda muuta ehk rooli keerata! Rooli keeramisest, aga ei ole üldjuhul erilist kasu ning auto jätkab otsejoonelist liikumist. ... ka ise on aastate eest (ja seda korduvalt enne, kui "mõistus koju tuli") analoogses situatsioonis, auto nina lumevallis, ratastega äärekivis või halvimal juhul teisele autole tagant sisse, lõpetatud. Õnneks on kahjud alati olnud ainult materiaalset laadi ja loodan, et see nii ka jääb! Vahel, ja just eriti talvel (praegu), pakub ka meie linnaliiklus kõrvaltvaatale kirjeldatud situatsioone. P.S Vot siinkohal leian, et pidurdamisega (mitte muidugi stiilis "pedaal põhja") samaaegselt käigu allavahetamine (4-ndalt näiteks isegi 2-le) ja sõidusuuna korrigeerimine (rooli keeramine) võib osutuda tulemuslikumaks kui a la "piduripedaal ja rool põhja"!
Ma ei pidanud silmas situatsiooni (näiteks möödasõidul tekkivat külglibisemist) Tallinn-Tartu maanteel kiirusega 100+ km/h ... - siin on tõesti autosolijad ainult kaasreisijad! :(

* Sry, kõik veidi "off topic", aga ...!

Leht 2 koguhulgast 3 Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/