1. leht 2-st

Käiguvahetus linnas

Postitatud: T, 31 Mai 2005 23:42:57 +0300
Postitas vaska
Mispidi on mootori elueale kasulikum, kas lasta iga käiguga piirajasse või põristada 5nda käiguga 50-60nega?
Sai natuke aega tagasi üht vanemat kodanikku transporditud ning mind noomiti just pöörete pärast. "Nii ei ole ju ökonoomne, noormees" .. kommentaarid on liigsed.
Vihjati mingitele liiklusraamatutele 70ndatest, kus teaduslikud faktid asja selgitama peaksid, pole veel ühtegi taolist uunikumi näppu sattunud.
Selge see, et Subaru on gaasipedaalil elamise imidžiga auto, aga lihtsalt huvitav oleks teada niiöelda tänavatõde :D

Postitatud: K, 01 Juun 2005 16:41:09 +0300
Postitas b_mon
mina lasen sumpa tõttu üpris madalate pööretega, niigi hakkavad jalakäijad juba kaugelt pead pöörama :lol:

Postitatud: K, 01 Juun 2005 17:18:03 +0300
Postitas Axxept
linnas oleks vist soovitav ikka 4. käiguga sõita.
viiendal on pöörded liiga madalal ja ei õlita nii hästi or sth.
mina igatahes neljandaga. ja üldse kõigeparem on kui on pöördes koguaeg:d

Postitatud: K, 01 Juun 2005 18:32:29 +0300
Postitas gert
ise ka linnas ikka 4ndaga, kui vajutad siis ikka läheb. kuigi 5ndaga ka erilisi probleeme pole, töötab ühtlaselt, ainuke jama kui kiirendada vaja.

Postitatud: K, 01 Juun 2005 18:44:04 +0300
Postitas all
kardan et piirajas sõitmine kindlasti eluiga ei pikenda ,pigem selline mõõdukas tundeline sõit

Postitatud: N, 02 Juun 2005 08:30:36 +0300
Postitas archi
kui õkonoomsust taga ajada siis peaks sõitma rahulikult ja 5 käiguga.
Mina paraku tahan, et mul oleks kogu aeg kontroll auto üle, seega kuni 50 km/h kasutan käike 2-4. Kuna Subarule meeldivad ka pöörded, siis põhiliseks käiguks on linnas kolmas.

Postitatud: R, 01 Juul 2005 10:26:06 +0300
Postitas Ar21
Turboga Legacyga linnas ikka 50-ne alas 2-3 käiguga, 70-ne alas ka 4-jandaga. Viienda käiguga ei mäletagi, et oleks linnnas sõitnud.

Postitatud: R, 01 Juul 2005 10:28:29 +0300
Postitas Ar21
Ma arvan veel seda, et ühegi sõiduauto 5 käik pole selleks loodud, et linnas 50-se kiiruse juures seda kasutada. Iseasi, mida ökonoomusus-fännid selle kohta arvavad ja väljamõeldud on.

Postitatud: R, 01 Juul 2005 13:57:45 +0300
Postitas Axxept
minu arust ka ei tohiks tegelikult 5.dat kasutada

Postitatud: R, 01 Juul 2005 14:06:05 +0300
Postitas vaska
Kas see on turbomootorite ülekannete järgi arvamus ja/või õlituse puudulikkusel põhinev arvamus? Krt, ei saagi aru, igaüks räägib oma juttu. Missugustel pööretel siis õlitamine normaalne on, 1k rpm?

Postitatud: R, 01 Juul 2005 14:23:44 +0300
Postitas Ar21
Turbo Legacyga mina rahulikul sõidul hoian pöördeid vahemikus 2500-4000 (linnas) ja ei saa küll väita, et selleks eriti pingutama peaks. Vaba maantee korral on ka pöörded ikka kusagil 2500-3000- ... kandis.
Ja ka kõrva järgi hinnates tühikäigupöörded (900) pole küll optimaalseim õlitusrežiim.
Vabaks veeremiseks enne foori näiteks võib ju madalamaid pöördeid kasutada, aga nagu asi käiguvahetuseta kiirenduseks peaks minema on ju kõrvagagi kuulda ja istmes oleva kehaosagagi tunda, et see sellele aparaadile ei meeldi.
Üks asjatundja soovitas, et kohaltvõtukski oleks optimaalne 2000 pööret. Endal ta prakitaks kusagil 1500-2000 vahel toimibki. Vabalthingavat niipalju ei tunne, et midagi arvata. Aga 2 liitristel peaks esimese käigu ülekanne olema vist sama, olenemata kas turbo on või mitte.

Re: Käiguvahetus linnas

Postitatud: P, 19 Dets 2010 00:07:48 +0300
Postitas MartS
Mul automaatkast (99 2,5) ja selle puhul on ilmnenud et ökonoomsem ja ka mõnusam (kui vajutada liigub erkrsamalt just 30 pealt üles), kui sõita mitte D'ga vaid 3'ga. Kellelgi veel AT kogemusi?

Mart

Re: Käiguvahetus linnas

Postitatud: P, 19 Dets 2010 09:57:18 +0300
Postitas erx1976
Tervist! Ise sõidan linnas kuni 3-nda käiguni sest 4-ndat ei jõuagi sisse panna eriti praegu kus lumi maas. Olen proovinud mõned korrad 4-ndat käiku sisse panna aga siis ei jõua nagu vedada hästi kui oleks vaja mõningatest esi-tagaveolistest mõõda sõita. Aga mis saab määravaks on kütusekulu - linnas praegu kusagil 14-15 l. Aga on ju talv!!! :lol: :D :D

Re:

Postitatud: E, 20 Dets 2010 00:40:15 +0300
Postitas KungLao
vaska kirjutas:Kas see on turbomootorite ülekannete järgi arvamus ja/või õlituse puudulikkusel põhinev arvamus? Krt, ei saagi aru, igaüks räägib oma juttu. Missugustel pööretel siis õlitamine normaalne on, 1k rpm?
õlitamine toimub ka tühikäigul 700-800 pöörde juures.et kui sa 5k 50km/h juures 1500rpm on õlitus normaalne ja ökom on ka. sõites on subarul õlirõhk 6-7bar
tühikäigul 3-4bar(soojal õlil siis), et põhiline argument madalamale käigule olekski parem minek. ise linnas 50ga 5k pole miskit probleemi.

Re: Käiguvahetus linnas

Postitatud: T, 30 Aug 2011 12:05:14 +0300
Postitas Ar21
Väidetavaltb ei mõju see turbosubarul just turbole hästi, kui pidevalt liiga madala pöördega sõita. Turbo tahab saada rõhku, madala pöördega seda pole. Paljud rallimehed räägivad sellekohta "ära piina turbot, anna pöördeid..."