Käiguvahetus linnas
Käiguvahetus linnas
Mispidi on mootori elueale kasulikum, kas lasta iga käiguga piirajasse või põristada 5nda käiguga 50-60nega?
Sai natuke aega tagasi üht vanemat kodanikku transporditud ning mind noomiti just pöörete pärast. "Nii ei ole ju ökonoomne, noormees" .. kommentaarid on liigsed.
Vihjati mingitele liiklusraamatutele 70ndatest, kus teaduslikud faktid asja selgitama peaksid, pole veel ühtegi taolist uunikumi näppu sattunud.
Selge see, et Subaru on gaasipedaalil elamise imidžiga auto, aga lihtsalt huvitav oleks teada niiöelda tänavatõde
Sai natuke aega tagasi üht vanemat kodanikku transporditud ning mind noomiti just pöörete pärast. "Nii ei ole ju ökonoomne, noormees" .. kommentaarid on liigsed.
Vihjati mingitele liiklusraamatutele 70ndatest, kus teaduslikud faktid asja selgitama peaksid, pole veel ühtegi taolist uunikumi näppu sattunud.
Selge see, et Subaru on gaasipedaalil elamise imidžiga auto, aga lihtsalt huvitav oleks teada niiöelda tänavatõde
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Turbo Legacyga mina rahulikul sõidul hoian pöördeid vahemikus 2500-4000 (linnas) ja ei saa küll väita, et selleks eriti pingutama peaks. Vaba maantee korral on ka pöörded ikka kusagil 2500-3000- ... kandis.
Ja ka kõrva järgi hinnates tühikäigupöörded (900) pole küll optimaalseim õlitusrežiim.
Vabaks veeremiseks enne foori näiteks võib ju madalamaid pöördeid kasutada, aga nagu asi käiguvahetuseta kiirenduseks peaks minema on ju kõrvagagi kuulda ja istmes oleva kehaosagagi tunda, et see sellele aparaadile ei meeldi.
Üks asjatundja soovitas, et kohaltvõtukski oleks optimaalne 2000 pööret. Endal ta prakitaks kusagil 1500-2000 vahel toimibki. Vabalthingavat niipalju ei tunne, et midagi arvata. Aga 2 liitristel peaks esimese käigu ülekanne olema vist sama, olenemata kas turbo on või mitte.
Ja ka kõrva järgi hinnates tühikäigupöörded (900) pole küll optimaalseim õlitusrežiim.
Vabaks veeremiseks enne foori näiteks võib ju madalamaid pöördeid kasutada, aga nagu asi käiguvahetuseta kiirenduseks peaks minema on ju kõrvagagi kuulda ja istmes oleva kehaosagagi tunda, et see sellele aparaadile ei meeldi.
Üks asjatundja soovitas, et kohaltvõtukski oleks optimaalne 2000 pööret. Endal ta prakitaks kusagil 1500-2000 vahel toimibki. Vabalthingavat niipalju ei tunne, et midagi arvata. Aga 2 liitristel peaks esimese käigu ülekanne olema vist sama, olenemata kas turbo on või mitte.
Re: Käiguvahetus linnas
Mul automaatkast (99 2,5) ja selle puhul on ilmnenud et ökonoomsem ja ka mõnusam (kui vajutada liigub erkrsamalt just 30 pealt üles), kui sõita mitte D'ga vaid 3'ga. Kellelgi veel AT kogemusi?
Mart
Mart
Legacy 99 2,5 AT
Re: Käiguvahetus linnas
Tervist! Ise sõidan linnas kuni 3-nda käiguni sest 4-ndat ei jõuagi sisse panna eriti praegu kus lumi maas. Olen proovinud mõned korrad 4-ndat käiku sisse panna aga siis ei jõua nagu vedada hästi kui oleks vaja mõningatest esi-tagaveolistest mõõda sõita. Aga mis saab määravaks on kütusekulu - linnas praegu kusagil 14-15 l. Aga on ju talv!!!
Rallysõltlane - 56947640
Re:
õlitamine toimub ka tühikäigul 700-800 pöörde juures.et kui sa 5k 50km/h juures 1500rpm on õlitus normaalne ja ökom on ka. sõites on subarul õlirõhk 6-7barvaska kirjutas:Kas see on turbomootorite ülekannete järgi arvamus ja/või õlituse puudulikkusel põhinev arvamus? Krt, ei saagi aru, igaüks räägib oma juttu. Missugustel pööretel siis õlitamine normaalne on, 1k rpm?
tühikäigul 3-4bar(soojal õlil siis), et põhiline argument madalamale käigule olekski parem minek. ise linnas 50ga 5k pole miskit probleemi.
Re: Käiguvahetus linnas
Väidetavaltb ei mõju see turbosubarul just turbole hästi, kui pidevalt liiga madala pöördega sõita. Turbo tahab saada rõhku, madala pöördega seda pole. Paljud rallimehed räägivad sellekohta "ära piina turbot, anna pöördeid..."