Talvine sõit

Igapäevase liiklemisega seonduv

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
EJ204
Suur Sõber
Postitusi: 225
Liitunud: N, 17 Nov 2005 13:46:05 +0300
Asukoht: Tallinn

#16 Postitus Postitas EJ204 » K, 18 Jaan 2006 19:40:56 +0300

need "vaevalisemad" tiirud on ehk starterisisene mustus(oled kunagi sinna sisse piilunud?) ja väsimahakkav aku? :wink:

all
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 161
Liitunud: L, 26 Veebr 2005 22:19:48 +0300
Asukoht: Tallinn

#17 Postitus Postitas all » K, 18 Jaan 2006 22:35:42 +0300

starter kindlasti mitte ,kui siis võibolla aku pole enam selles nooruses

erki
Postitusi: 17
Liitunud: E, 24 Jaan 2005 21:54:00 +0300

#18 Postitus Postitas erki » K, 18 Jaan 2006 23:58:33 +0300

tsitaat tqhq foorumist..
Õige on koheselt startida ja sõita alguses üks käik madalamal, et pöördeid natuke rohkem üleval hoida. Seda seni, kuni jahutustemp. näidiku osuti liikuma hakkab, siis võib juba normaalkäiguga liikuda. Seda siiski talvekülmadega, muul ajal pole ise vajadust tundnud pöördeid kõrgemal hoida.
Mitte et mul külm oleks hetkel, aga selle jutu peale tulid küll külmavärinad peale. Nüüd õhtul -23 väljas autot käima pannes tundus küll selline tegevus mingi väga militaarse une-pealt-üles-peksmise-ja-kohe-sprinti-jooksma tegevusena.
Või on usa autodel teine hingeelu?

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

#19 Postitus Postitas vaska » N, 19 Jaan 2006 01:09:28 +0300

erki kirjutas:Või on usa autodel teine hingeelu?
Mikihiirte litraaz on suurem, need ei vaja nagunii hulle pöördeid eriliseks liikumiseks.

Offtopikuks siis temperatuuriskaala, mille järgi võib vast võrdlema hakata elu...

+20 kreeklased panevad kampsunid selga
+15 havailased lülitavad kütte sisse (kellel on)
+10 ameeriklased värisevad. Venelased istutavad kurke. Helsingi üürnikud lülitavad kütte sisse.
+5 - Laplased lähevad päevitama.
+2 - Itaalia autod ei käivitu.
0 - Destilleeritud vesi jäätub. Ameerikas külmub vesi. Venemaal vesi pakseneb.
-1 - Hingeõhk muutub nähtavaks. Aeg planeerida puhkust Vahemere ääres. Poliitikud hakkavad muretsema kodutute pärast. Laplased söövad jäätist.
-4 - Kass tahab sinuga ühes voodis magada.
-5 - Prantsuse autod ei käivitu.
-10 - Aeg planeerida puhkust Aafrikas. Laplased lähevad ujuma.
-12 - Liiga külm, et võiks lund sadada. Norralased panevad kampsunid selga.
-18 - Helsingi majaomanikud lülitavad kütte sisse. Venelastel viimane piknik.
-20 - Hingeõhk muutub kuuldavaks. Alaskal pannakse T- särgid selga.
-23 - Ameerika autod ei käivitu. Liiga külm, et võiks uisutada.
-26 - Hingeõhku saab lõigata ja kasutada iglu ehitamiseks. Saksa autod ei käivitu.
-29 - Kass tahab sinuga ühes pidzaamas magada. Havailased on välja surnud
-31 - Liiga külm, et võiks suudelda. Jaapani autod ei käivitu. Lapi jalgpallimeeskond hakkab kevadhooajaks trenni tegema.
-35 - Aeg planeerida kahenädalast sooja vanni. Laplased kühveldavad katuselt lund. Rootsi autod ei käivitu.
-39 - Elavhõbe jäätub. Liiga külm, et võiks mõtelda. Laplased panevad särgil ülemise nööbi kinni.
-40 - Auto tahab sinuga ühes voodis magada. Laplased panevad kampsuniselga.
-42 - Euroopas jääb liiklus seisma. Venelased söövad pargis jäätist .
-45 - Laplased panevad vannitoa akna kinni. Kreeklased on välja surnud. Poliitikud teevad midagi kodutute heaks.
-50 - Merihobud lahkuvad Aleuudi saarestikust. Laplased panevad sõrmikute asemel käpikud kätte. Ripsmed jäätuvad, kui silmi pilgutate. Alaskal pannakse vannitoa aknad kinni.
-70 - Jääkarud lahkuvad Baffini saarelt.
-75 - Soome scoutspataljon evakueerib Jõuluvana. Laplased lasevad mütsil kõrvaklapid alla.
-80 - Juristid panevad käed oma taskutesse.
-114 - Piiritus jäätub. Venelased on mornid.
-268 - Heelium muutub vedelaks.
-270 - Põrgu jäätub.
-273,15 - Absoluutne null. Kõik atomaarne liikumine lakkab. Laplased on nõus, et kisub jah veidi krõbedaks.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

all
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 161
Liitunud: L, 26 Veebr 2005 22:19:48 +0300
Asukoht: Tallinn

#20 Postitus Postitas all » N, 19 Jaan 2006 09:31:14 +0300

:D :D

Kasutaja avatar
b_mon
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 326
Liitunud: E, 16 Mai 2005 15:48:34 +0300

#21 Postitus Postitas b_mon » N, 19 Jaan 2006 09:59:01 +0300

vana jutt, vaska, aga kohati üpris paikapidav.

enda masina vaevalistes käivitumistes süüdistan vana ja väsinud akut,
mis varsti teenitud puhkusele saab.
mõned aknad kipuvad kinni jääma, muidu pole viga.

mootoris laiutab Castrol TXT Softec 5W-40

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#22 Postitus Postitas Ar21 » N, 19 Jaan 2006 10:19:49 +0300

Subaruga, eriti turbomootoriga ei tohiks küll mingil juhul külma mootoriga kohe pöördeid ülesse ajada, kuna õli pole veel päris õiges konditsioonis. Kannatab just turbo õlitus esmajärjekorras ja eks muul mootorilgi ole kitsamaid kanaleid ja kohti küll. Kasutajamanuaal soovitab kuni jahutusvedeliku normaalse temeratuuri saavutamiseni sõita 2000-3000 pöördega, mitte rohkem. Kohapeal tegelikult üle minuti paari soojendada tühikäigupööretel ka pole erilist mõtet.
Liiga pikkasid tühikäigupööretel töötamisi (just jälle turbomootori puhul)
kasutajamanuaal jällegi ei soovita, kuna põhjustab madala rõhu tõttu õliauride tungimist väljalaskesse, jällegi kusagil turbo kandis. Otseselt ta midagi kahju ei tegevat, aga väljalaskegaasid ei olevat just sellised nagu vaja. Iseenesest vajalik tarkus, kui teh.ülevaatus ees ootamas. Iseenesest peab katalüsaatori temperatuuri üleval hoidma, et gaasid normis oleks ja teisestküljest on seda parem teha sõites, mitte kohapeal tühikäiguga soojendades.
Mis puutub seda USA autode hingeelu puudutavat linki ülalpool, siis seal on muudki jama kokkukirjutatud. Ise olen lugenud mootorite võimsust ja pöördemomenti puudutavat üllitist, kus isegi selle jutu erinevate alalõikude pealkirjad on üksteisele otseselt vasturääkivad.

tnx
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 338
Liitunud: R, 19 Aug 2005 14:25:57 +0300
Asukoht: tallinn

#23 Postitus Postitas tnx » N, 19 Jaan 2006 13:31:22 +0300

Need, kes väidavad, et sõites soojeneb kiiremini, ei ole valel teel. Kuna sõites vajutad gaasi rohkem, satub ka kütet silindrisse rohkem ja tuli suurem ja loomulikult soojeneb kiiremini. Aga kas see ka mootorit säästab, selles ma küll kindel pole. Subarul on kõrvaga väga hästi kuulda - tühikäigul käib nagu mootor ikka, külmalt sõites hakkab paljudel mõni kolb kolisema. Samas foorumistest on jäänud mulje, et keegi ei tea kuidas on õige, ühtviisi kolisevad nii hästi hoitud kui piitsa saanud mootorid.

Ise soojendan päris pikalt, kuna külmalt 90-ga lasta pole isegi suvel hea.

Kasutaja avatar
HUNT113
Guru
Postitusi: 913
Liitunud: R, 21 Jaan 2005 11:42:05 +0300
Asukoht: Tallinn-Mägi Eesti

#24 Postitus Postitas HUNT113 » L, 21 Jaan 2006 13:20:29 +0300

Mu käru läks peale 3-e päevast seismist küll esimesest paugust, kuid no mida hääli kapoti alt tuli :?
ex vanad 2,5 liitrit
2008 2,5 XT

all
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 161
Liitunud: L, 26 Veebr 2005 22:19:48 +0300
Asukoht: Tallinn

#25 Postitus Postitas all » L, 21 Jaan 2006 14:19:31 +0300

Sõites soojendamisel ongi see probleem et vändale ja kepsule tulev pauk on kõva aga külma õli määrimisomadused on märksa halvemad.Sellest tulenevalt on mootori kulumine kindlasti suurem.Õli molekyylid ei oma külmalt sellist elastsust nagu soojal mootoril.Sama kehtib ka liigkuuma õli puhul.Mootorit võib soojaks sõita aga arvestama peab et tegelikult on see ikka mootori tapmine.

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#26 Postitus Postitas Ar21 » E, 23 Jaan 2006 09:22:17 +0300

Külm ilm ja külmkäivitused suurendavad iga sisepõlemismootori kulumist nii või teisiti, käivita või sõida kuidas tahes, eriti, kui veel ka õli ei ole korralik.
Ja kas on erilist vahet- kas tühikäigul väga pikalt väiksema koormusega soojendada töötemperatuurini või ettevaatlikult madalama pöördega sõites. Soojeneb muideks tunduvalt kiiremini - mõne minutiga. Sellest oli nagu juttu, et sõita tuleb väga ettevaatlikult ja mitte kasutada pöördeid üle 1/3 maksimaalsest võimalikust.
Enamik "külmkäivituse spetsialiste" ja autode kasutajamanuaale on seisukohal, et tühikäigul kohapeal pole mõtet soojendada päris soojaks, vaid teha seda just madala koormusega sõites. Selliste külmadega nagu praegu on vast ehk mõtekas ka üle paari minuti kohapeal soojendada - eriti, kui käivitamine on eriti vaevaline olnud ja mootor ei tööta alguses ühtlaselt ja õigete tühikäigupööretega.
Subarul langevad külmkäivituspöörded nagunii peale minutilist käimist peale käivitust madalamaks, mis ongi märguandeks, et võiks nagu liikuma hakata. Minutiga on enam vähem normaalne õli jõudnud igalepoole kuhu vaja ja kui ei ole pole järelikult õli normaalne.

all
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 161
Liitunud: L, 26 Veebr 2005 22:19:48 +0300
Asukoht: Tallinn

#27 Postitus Postitas all » E, 23 Jaan 2006 09:42:15 +0300

Ega päris soojendamisest ei käigi jutt. Ütleme nii et selline ühe suitsu põlemise aeg.(ma ise küll ei tõmba) :wink: Samas päris ebameeldiv on kui sellised jäätunud kamakad üritavad liiklusvoolus teistega sammu pidada. Masinad on nii jääs et salongi ei ole võimalik sisse nähagi.Rääkimata sellest co-st mis sealt tagant välja tuleb. Nende külmadega oli päris palju selliseid juhte liikluses.Täna pidin hommiku ise ajanappuse tõttu täiesti külma autoga sõitu minema, salong läks nii seest jäässe et pidin vahepeal seima jääma. :lol:

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#28 Postitus Postitas JP » E, 23 Jaan 2006 23:22:27 +0300

mootoris laiutab Castrol TXT Softec 5W-40[/quote]

kas meie oludes mitte 0W-40 parem pole?

Ar21
Guru
Postitusi: 782
Liitunud: N, 28 Apr 2005 11:17:49 +0300

#29 Postitus Postitas Ar21 » T, 24 Jaan 2006 09:24:10 +0300

Mitte Subaru mootori jaoks. Üle maailma igalpool ühesugune arvamus, et 0W õlid pole Subaru jaoks. Selline ka tehasenõue. Alates 5W-dest.

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

#30 Postitus Postitas JP » T, 24 Jaan 2006 12:26:39 +0300

julgen siinkohal arvata, et enamus maailmas ei ela meie kliimavööndis...

niipalju, kui mina olen arusaanud näitab esimene number talve omadusi ehk hangumisindeks ja teine number suve omadusi ehk kui palju muutub õli vedelamaks temperatuuri tõustes...

5W õli pumbatavuse piirtemperatuur on -30 ja määrimis temp -25
seega esineb meil talvepäevi, kus 5W on pea hangunud


:shock: avastasin, et mulle on äsja valatud sisse castrol RS 10W-60, see seletab, miks ei tahtnud üks hommik käima vedada hea, et uus aku peal. MOTT: usalda aga kontrolli

Vasta