Osta uus või mitte

Mõeldud kõigile kes fännavad Subarut.

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
SLegacy
Postitusi: 34
Liitunud: L, 13 Nov 2010 20:58:30 +0300

Osta uus või mitte

#1 Postitus Postitas SLegacy » N, 22 Aug 2013 14:17:53 +0300

Jah, siia alamfoorumisse sobib see jutt vist kõikse paremini.

Nimelt siis ostsin oma esimese auto endale pool aastat peale lubade saamist. Teadmata väga asjadest midagi, oli eesmärk, et oleks ilus auto, mitte prantslane ja noh, võimu võiks ka olla ju. Automaat ja kogu muu džäässh sinna juurde (loe: hele, nahk jne).

Nonii, sattusin pool juhuslikult siis (pool juhuslikult tähendab seda, et vaatama pidin minema ühte kuldsete velgede ja 2.5 liitrise mootoriga Legacy't, aga omanikku ei tulnud kohale ja platsilt näidati hoopis teist Subarut) vaatama ühte 2006. aasta mudelit, tumesinine, sees hele nahk, navigatsioon, kõik iluliistud, tekstiilmatid ja mootoril number 3.0. Ma armusin ära. Ilus kere kuju, ilusad toonid ja neid tobedaid aknaraame ei olnud ... Tollal unistasin sellest, et ühelgi järgmisel autol ka neid ei oleks. Isa ütles, et 3 liitrine tähendab suuremat kütusekulu ja rihmade vahetamisel suuremat kulu ja nelivedu suuremat kütusekulu jne jne. Vastusele, et pole rihmasid, vaid on kettülekanne, öeldi, et no jah, kui Sa kütust jaksad osta ... Otsustasin, et jaksan.

Kohe peale ostu selgus, et rehvid vaja vahetada. Rehvitaksos oli töömees (naissoost) pahane, et tema auto ostsin. Ta oli ise sellele isendile "silma peale pannud" ja tahtis ära osta. Ütles, et hea mudel. Ääremärkusena ütlen, et nüüd käimegi ainult Pirita Rehvitaksos, sest meil on seal "oma inimene" :)

Esimene talv ja Monika sai üleelatud nii, et silm ka ei pilkunud. Auto oli küll põhjaga lumes kinni, aga anna vaid gaasi ja vurab välja. No mis sellest ei saa meeldida. Kuskile ei jäänud kinni ja töökaaslased imetasid, et mis imemasin sul on, et nii vara tööle jõudsid. Väidetavalt ei olnud teed sahatatud. No ma ei tea, minul võttis tööle jõudmine täpselt sama aja, mis suvel, aga kordades lõbusam oli. Kodu juures tekkis "läbitamatu" tee, mida keegi ei sõitnud. Valiti alternatiiv kuniks üks päev oli seal ummik just siis, kui tahtsime kodust külla minna vanematele. Mõeldud, tehtud. Mees jooksis ees ja vaatas, et õhk oleks puhas kuni mina läbi kimasin. Elu parimaid hetki :D

1 aasta sõidetud, käisin ära Saksamaal ja sain kätte 240 km/h kiiruse, mis peaks olema tippkiirus. Oi, auto oli kui tee külge kleebitud. Mõnus oli sõita. Küsiti, et ega ei olnud tunnet, et auto lendu läheb. Ma vastasin, et egas ta lennuk ei ole. Auto ikka. Rehvid sai selleks tarbeks kiirusele 300 ostetud ja teetunnetus läbi rooli on meeletult vahetu.

Järgmine talv kiilusid pidurid kinni kõikidel ratastel (tänan väga Autospirit, mina käin nüüd Mariines). No see selleks, vahetasime pidurid, kolvid, kettad. Ikka juhtub.

Oli siiski tore talv ja seda sõidumõnu ei saa sõnadesse panna. Seda kuidas nelivedu hädast välja veab ... Ja kuidas sellega nalja saab. See nauding.

Suvel suutsin kiirusel nii 90-100 põigata august maanteel mööda niivõrd kurvalt, et kaotasin peaaegu juhitavuse. Tegin liiga sügava ja järsu liigutuse rooliga nii, et käisin ühest tee äärest teise. Mõtest käis läbi, et peaks pidurdama, aga kuues meel ütles "vajuta gaasi". Auto tõmbas ennast sirgeks ja mina pääsesin ehmatusega. Ei taha mõeldagi, mis oleks muidu võinud juhtuda.

Noh ja nii olen ma sõitnud juba 3 aastat.

Viimane suvi läks velg katki (tänan Tallinn), aga nüüd on uus ja läikiv õnneks asemel. Kuigi jah, tagavararattaga sõita ei ole tore, ei ole.

Ja nüüd siis loo pointi juurde. Nimelt tuli mõte, et võiks ju olla uuem auto. Oleks vähem muresid (justkui ootus oleks selline), kulusid parandustöödele väiksemad (roolivõimendi õli lekib hetkel näiteks, mis tähendab ca 250 eurot jälle) jne.
Aga siis hakkasin vaatama, et mida pakutakse. Süda ei raatsi mujale vaadata kui ainult Subaru poole. See auto on mulle niivõrd palju emotsioone pakkunud, pole hätta jätnud ja lihtsalt meeldib. Punkt. Ja nüüd tahaks juba ikkagi sama head või paremat. Ehk latt on kõrgel. Ja rahakott ei ole sügav.

Hakkasin siis vaatama, et mida pakutakse täna uute autodena - lahjad mootorid, küttekulu sama (hetkel on mul 11 liitrit sajale), tekstiil, navi võimalust pole (kuigi küsimise peale tuleb välja, et saab), müra palju, stereo kehva jne jne. Ja siis ma mõtlen ja vaatan oma praegust autot. Kere on ilusam, kõik asjad, mis tahaks, on olemas. Oeh.

Sain pakkumise 2.0 liitrisele XV-le ... 27 tuhat eurot. Paljuvõitu arvestades, et ma pean tegema kompromisse, seal kus ma seda ei taha ja need aknaraamid. Hirmus.

Ja isa kilkab, et tema uus Škoda kiirendab paremini võttes 3 korda vähem kütust. Ei teagi nüüd, kas peaks Škoda ostma? Ei, sest just sõitsin ühelt eest ära :D
Legacy 3.0 180kW (2006)

Kasutaja avatar
BlackOnBlack
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 314
Liitunud: N, 15 Mär 2012 11:44:43 +0300

Re: Osta uus või mitte

#2 Postitus Postitas BlackOnBlack » N, 22 Aug 2013 15:01:01 +0300

Tutvusin just ükspäev Škodade andmete ja hinnakirjaga. Why not võtta Octavia 4x4 "halbade teeolude" paketiga (kliirens 155mm) ja 1,8 TSI DSG kastiga. Võtab vähe kütet, on uus auto ja nelikvedu ka veel, aga see pauk, mis käib auto hinnaga siis, kui autoga esindusest välja veered, on ikka väga ränk. Ja siis elad oma Škodaga :D, aga mis elu see on???

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Osta uus või mitte

#3 Postitus Postitas Tubaru » N, 22 Aug 2013 16:10:58 +0300

Ma saan teemaalgatajast täiesti aru, kiikasin ka korra uuema põlvkonna poole. Sõitsin aastakese diisel Foresteriga ja siis läksin ikka eelmise põlvkonna juurde tagasi. Ei võlunud mind see suurem/ilusam(?) salong ega väiksem kütusekulu. Nüüd olengi oma 2,5 liitrise turbo manuaaliga, mis on vana ja "rüüpab" 2x rohkem kui disla aga nägu on ikka naerul ja ootan ikka ja jälle talve pikisilmi.
Mul on nende sakslaste vastu juba allergia, ei ole nägu ega tegu. Talvel nende 4motion ei ole siiski nii popp kui baarul - istuvad oluliselt varem ja väiksema hange juures kinni, lisaks saab nende veermikudetaile pidevalt vahetada. Päris uute kohta küll ei tea aga 97+ passat ja a6 jms on lausa hirmutava esisillaga (hint: on olemas selline toode nagu "esisilla remontkomplekt").
Ja kui hakata "sakslasele" natukenegi lisavarustust külge pookima siis hinnad on juba hoopis midagi muud kui "baasvarustus".

minu 2senti
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kasutaja avatar
Equ
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 410
Liitunud: E, 13 Aug 2007 16:41:29 +0300
Kontakt:

Re: Osta uus või mitte

#4 Postitus Postitas Equ » N, 22 Aug 2013 18:02:11 +0300

BlackOnBlack kirjutas:Tutvusin just ükspäev Škodade andmete ja hinnakirjaga. Why not võtta Octavia 4x4 "halbade teeolude" paketiga (kliirens 155mm) ja 1,8 TSI DSG kastiga. Võtab vähe kütet, on uus auto ja nelikvedu ka veel, aga see pauk, mis käib auto hinnaga siis, kui autoga esindusest välja veered, on ikka väga ränk. Ja siis elad oma Škodaga :D, aga mis elu see on???
Teine asi on need DSG kastid milledega on ikka väga palju probleeme VW grupi masinatel ja neid soovitatakse esialgu vältida :lol:
Läbi neliveo tähtede poole!
Subaru Impreza GT 1998 (ex)
Subaru Impreza WRX STI 2005 Petter Solberg Edition II PPP

Tiit
Guru
Postitusi: 1222
Liitunud: T, 25 Mär 2008 22:28:59 +0300
Asukoht: lõunaosariigid

Re: Osta uus või mitte

#5 Postitus Postitas Tiit » N, 22 Aug 2013 18:32:53 +0300

Väga kodune lugemine. Olin umbes aasta tagasi sama probleemi ees, et kas võtta uus diisel XV või oluliselt vanem Forester 2,0 XT. Jupp aega mõtlesin ja arvutasin ja siis lõpuks kuulasin südame häält ja ostsin selle, millega on kindlasti suu kõrvuni ehk vana turbo Forekas. See et hunnik probleeme kohe kaela tuli, mis remonti vajasid, elas üle.

Käesoleval aastal on õnnestunud üksjagu suurema osa Subarute mudelivalikust sõita ja kokkuvõtteks võib öelda, et parima tunde annab jätkuvalt vaba robustne Forester. Järgine on diisel cvt Outback, siis tuleb diisel manuaal Legacy ja siis bensiin cvt XV.

Aga mõtle enda jaoks läbi:
1. aastane läbisõit
2. praeguse auto kulud
3. uue auto kulud (elementaarsed kuluvosad)

Pane need paberile kirja ja mõtle mida tegelikult tahad ka mõtle läbi palju nõus maksma oled. Nüüd viska see paber minema ja kuula südame häält. Auto juures peab kõik meeldima, sellised väiksed detailid, mis ei meeldi, muudavad terve auto mitte omaks.

Škoda on tore küll, aga DSG on ikkagi jube käigukast pärast CVT-ga harjumist. Rapsib ja enamusel on need lennanud ka. Umbes sama töökindel kui 2,5 mootor STI-l.
Kõik asjad saab õigeks, kui korrutada sobiva koefitsendiga.

Kasutaja avatar
vaska
Lumelendur
Postitusi: 3608
Liitunud: L, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Osta uus või mitte

#6 Postitus Postitas vaska » N, 22 Aug 2013 19:17:59 +0300

Samas seisus olnud vähemalt 4x ja ikka asjaolude kokkusattumusel läinud "päris" subarite peale. Ikka raamita aknad, ehkki võimalus oleks ka juba midagi uuemat ja ägedamat muretseda. Ideaalis võiks parem lasta retrofittida mõnda iidsema kere peale uuemat custom tehnikat, iseasi kui töökindlaks asi jääks. Seepärast ongi igal juhul jäänud valikusse stock masin, muidugi sellise ajavahemikuga, mida finantsasutused aktsepteerivad rahastamiseks. Vahetad õli ja rehve, aegajalt kuluosasid, suuri "sakslaste/prantslaste/ameeriklaste" tüüpvigasid sildadega veel näha pole olnud.

Eks ta maitseasi ole, esimeses postituses oled ka tegelikult oma küsimusele vastanud - valikuga pead ju ise lõpuks ringi kimama.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!

Kasutaja avatar
mart050
Guru
Postitusi: 528
Liitunud: E, 27 Okt 2008 15:07:59 +0300

Re: Osta uus või mitte

#7 Postitus Postitas mart050 » N, 22 Aug 2013 20:58:44 +0300

Üldiselt Subaru müügi mõtted koos uue auto soetamisega algavad suvel ja kaovad esimese lume ning libedusega.
On endalgi hetkel see faas juba pikemat aega, et tahaks uuemat ja ökonoomsemat. Ilmselt saab haigusele ravimit varsti talve näol, mis müügimõtted peast peaks pühkima kuni järgmise suveni :D
19' Outback Summit
16' Forester XT
12' Legacy UA 2.5
06' Forester XT 5MT
01' Outback H6
01' Legacy 2.5 Limited

wiirus77
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 404
Liitunud: K, 25 Nov 2009 17:00:03 +0300

Re: Osta uus või mitte

#8 Postitus Postitas wiirus77 » N, 22 Aug 2013 21:26:34 +0300

Minu 3.0L ja nelivedu...muud mul vaja pole. See on midagi...eriti talvel..tõsi, käigukast võiks vähe kiirema mõtlemisega olla..aga sõidab nagu tank kõigest üle.Lisaks sillad väga vastupidavad..ligemale 3 aastat ma ei tea mis on puksid,õõtshoovad jms..

Kasutaja avatar
HUNT113
Guru
Postitusi: 913
Liitunud: R, 21 Jaan 2005 11:42:05 +0300
Asukoht: Tallinn-Mägi Eesti

Re: Osta uus või mitte

#9 Postitus Postitas HUNT113 » N, 22 Aug 2013 22:51:44 +0300

Lahe lugeda,et kõigil on vahepeal aju samadel lainetel töötanud. Sõites tööl mõnda aega uue octaviaga, olin juba škoda ostmisele väga lähedal. Jäädes napilt ilma ühest valgest neliveolisest diisel Octaviast, piilusin jälle Subarute poole, aga et oleks ikka öko pill. No ja nii ta siis tuli, täiesti mõttetu ja mitte midagi ütlev kuulutus auto24-s, väike proovisõit ja ära ta ostsingi - ilma aknaraamideta, robustne ja kõva vedrustusega, vikerraadio soundi stereoga 2,5 XT Forester :shock:
ex vanad 2,5 liitrit
2008 2,5 XT

AllanA
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 128
Liitunud: L, 25 Dets 2010 12:28:02 +0300

Re: Osta uus või mitte

#10 Postitus Postitas AllanA » R, 23 Aug 2013 11:50:13 +0300

Selline "olla või mitte olla" küsimus :) Kõik, mis eelpool öeldud, on õige. Ise võtsin kätte ning ikka vahetasin oma OB ära uue CC vastu - ilma raamita aknad ikkagi :P Esimese lumega saabub muidugi tõehetk, kas ja kui jube elu saab olema.
Samas mind ajas jubedalt närvi mingi 4käiguline automaat, mis võiks oma numbrite poolest kuuluda 80ndatesse ning iste, mis L-Eestisse sõites väsitas selga.
PS! DSG kast töötab kenasti, kui seda hooldada. Uus 7käiguline muidugi peaks olema hooldevaba. Ei tea, kas uskuda või mitte, kuid seda minu silm ei näe (loe: ei sõida nii kaua sellega) :)

Allan
Audi A3 Ambition DSG '13; VW Golf Highline DSG ´11

Kasutaja avatar
Reix
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 175
Liitunud: T, 10 Mär 2009 20:58:58 +0300

Re: Osta uus või mitte

#11 Postitus Postitas Reix » R, 23 Aug 2013 15:56:30 +0300

SLegacy kirjutas:Hakkasin siis vaatama, et mida pakutakse täna uute autodena - lahjad mootorid, küttekulu sama (hetkel on mul 11 liitrit sajale), tekstiil, navi võimalust pole (kuigi küsimise peale tuleb välja, et saab), müra palju, stereo kehva jne jne. Ja siis ma mõtlen ja vaatan oma praegust autot. Kere on ilusam, kõik asjad, mis tahaks, on olemas. Oeh.
Huvitav, millise Mariinest või Spiritist ostetava uue lahja mootoriga sõiduauto küttekulu on 11 liitrit sajale? :twisted:
Subaru Outback 2,5 CVT MY13

Kasutaja avatar
JP
Guru
Postitusi: 1618
Liitunud: P, 07 Aug 2005 11:56:41 +0300

Re: Osta uus või mitte

#12 Postitus Postitas JP » N, 29 Aug 2013 19:30:42 +0300

Tiit kirjutas: aga DSG on ikkagi jube käigukast pärast CVT-ga harjumist. Rapsib
sai just suvel 3000km sõidetud DSG-ga ja ei saa aru mis rapsimisest sa räägid :o

Ja ega need CVT kastid ka pole just vastupidavust üles näidanud, nii Audi kui ka BMW Mini kastid on piisavalt kohtusse kaevatud.
Impreza GT MY98 (ex)
Impreza WRX MY07 (ex)
RS MY17 MLC edition

Kasutaja avatar
BlackRabbit
Guru
Postitusi: 1254
Liitunud: E, 14 Juun 2010 19:21:01 +0300

Re: Osta uus või mitte

#13 Postitus Postitas BlackRabbit » N, 29 Aug 2013 22:20:48 +0300

HUNT113 kirjutas:Lahe lugeda,et kõigil on vahepeal aju samadel lainetel töötanud. Sõites tööl mõnda aega uue octaviaga, olin juba škoda ostmisele väga lähedal. Jäädes napilt ilma ühest valgest neliveolisest diisel Octaviast, piilusin jälle Subarute poole, aga et oleks ikka öko pill. No ja nii ta siis tuli, täiesti mõttetu ja mitte midagi ütlev kuulutus auto24-s, väike proovisõit ja ära ta ostsingi - ilma aknaraamideta, robustne ja kõva vedrustusega, vikerraadio soundi stereoga 2,5 XT Forester :shock:
:) Nii see juhtub. Mina müüsin maha 2007 aasta Mazda 6 GT, et osta uuem auto kuid, siis läksin proovisin vana armastust ja ostsin paar kuud vanema Forester XT.
Üle 3 aasta nüüdseks olnud ja ikka rahul. Uutest valiks ehk uue XT, aga see on ikka jubedalt kallis.

Vasta