Eesti Subaru Foorum :: subaruclub.NET

Vaata ja loe. Vaheta kogemusi või muljeta niisama.
Tänane kuupäev Laupäev, 18 Nov 2017 22:31:19 +0000

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]




Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 
Autor Sõnum
PostitusPostitatud: Teisipäev, 15 Dets 2009 16:53:03 +0000 
Eemal
Kasutaja avatar

Liitunud: Kolmapäev, 28 Juun 2006 10:45:35 +0000
Postitusi: 35
Ajal, mil väljas valitseb pakane, ei pruugi auto käivitamine alati nii lihtsalt õnnestuda. Selleks olemegi paberile pannud mõned head soovitused, kuidas oma sõiduvahendit külma ilmaga paremini tööle saada.

Alusta siduripedaalist
Kuna õlid mootoris ja käigukastis muutuvad külma ilmaga seistes tahkemaks, on ka mootori ning käigukasti detailide liikumine esialgu raskendatud. Hiljem, mootori soojenedes, see muutub.
Käivitamise ajal on soovitav siduripedaali all hoida, nii lahutate mootori käigukastist ning käivitamise hetkel on ringiveetavaid sõlmi (käigukast) tunduvalt vähem kui muidu.

Jäta gaasipedaal rahule
Mida aeg edasi, seda vähem on kasu gaasipedaali vajutamisest auto käivitamisel. Vanemate autode puhul võis sellest isegi abi olla aga tänapäeval, kui mootori käivitusmehhanisme juhib arvuti, tekib sellest pigem kahju. Nimelt võid liigse pedaalivajutusega hoopis kogu süsteemi kütusega üle ujutada, sädet ei pruugi enam tekkidagi ning auto käivitamine ei õnnestu mõnda aega.

Süüde ning kütuse surve toitesüsteemis enne käivitamist
Enne kohest käivitamist miinustemperatuuridel, on süüdet soovitav sisse keerata rohkem kui 1 kord. Piisab näiteks 2-3 korrast. Kuna „süüde sees“ asendis rakendub kütusepump, on nii võimalik pumbata korduva kütusepumba sisse/välja lülitamisega süsteemi rohkem kütust, et sellest piisaks efektiivseks käivitamiseks. See on ka vahel peamiseks põhjuseks, miks auto ei taha esimesel katsel koheselt käivituda – kütust lihtsalt ei jätku.

Eelsoojenduse märgutule kustumine
Mootor ei käivitu madala temperatuuriga. Diiselmootoriga auto puhul oota ära eelsoojenduse märgutule kustumine ja käivita auto pärast seda.

Hoia aku töökorras
Kindlasti tasub veenduda ka aku korrasolekus, et see teinekord Teid ebameeldivalt ei üllataks.
Käivitamise hetkel katsu kõikvõimalikud lisatarbijad (tuled, raadio jne) välja lülitada.

Probleemide korral aitab Subaru 24h autoabi tel. 800 44 66 (garantiilistel autodel on abi tasuta).

Kogu eelpool toodud info kehtib kõigi tänapäevaste autode kohta.

Meeldivat talve!


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Teisipäev, 15 Dets 2009 21:32:34 +0000 
Eemal
Lumelendur
Kasutaja avatar

Liitunud: Laupäev, 08 Jaan 2005 05:19:28 +0000
Postitusi: 3575
Asukoht: Tallinn
Siduripedaali osa reaaelus toimib. Lisaks veel infoks, et osa uuemaid aparaate ei tahagi käivituda kui siduripedaali pole alla vajutatud.

_________________
I've got AWD and i'm not afraid to use it!


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Pühapäev, 20 Dets 2009 22:15:13 +0000 
Eemal
Guru
Kasutaja avatar

Liitunud: Reede, 30 Dets 2005 21:46:53 +0000
Postitusi: 695
Asukoht: Tallinn
Samas peaks käivitamise hetkel sidurit all hoides pikkilõtku saaled kiiremini kuluma, kuna käivitamise hetkel ei ole seal nii head õlitust kui mootori töötades.
See on lihtsalt kõrval märkuseks tugevamate siduritega aparaatidele, mul juhiti kunagi tähelepanud selle peale.

_________________
Subaru Impreza GT MY99
M-Tuning.ee - Autohooldus ja Performance lahendused
info(ät)m-tuning.ee | 57 44 55 66 | Tallinn


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Pühapäev, 27 Dets 2009 23:35:02 +0000 
Eemal
Guru

Liitunud: Neljapäev, 28 Apr 2005 11:17:49 +0000
Postitusi: 782
Kah ei tee paha väga küla ilmaga autot pikemalt seisma jättes hoolitseda selle eest, et ka seismise ajaks ei jääks m ingeid elektritarbijaid taha - kunagi ei tea milla kusagil mingi lühis või muu elektrisüsteemi anomaalia väga külmaga tekib. Ka signalisatsiooni pealejätmine võib vahest piisavalt energiat võtta, et käivitades auku liiga tühi oleks, eriti kui signa pole ka kvaliteetselt paigaldatud.
Paak tasub külmaga alati kvaliteetset kütust võimalikult täis hoida, et ruumi kondensvee tekkimiseks võimalikult vähe jääks.
Suuremast klaaside sulatamise -kraapimise vaeva aitab vähendada, kui ~5 enne auto seismajätmist pikemaks panna ventilatsioonisüsteem välisõhku sisse puhuma, nii, et klaasid ka seestpoolt mahajahtuvad.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Pühapäev, 27 Dets 2009 23:36:44 +0000 
Eemal
Guru

Liitunud: Neljapäev, 28 Apr 2005 11:17:49 +0000
Postitusi: 782
Ar21 kirjutas:
Kah ei tee paha väga küla ilmaga autot pikemalt seisma jättes hoolitseda selle eest, et ka seismise ajaks ei jääks m ingeid elektritarbijaid taha - kunagi ei tea milla kusagil mingi lühis või muu elektrisüsteemi anomaalia väga külmaga tekib. Ka signalisatsiooni pealejätmine võib vahest piisavalt energiat võtta, et käivitades auku liiga tühi oleks, eriti kui signa pole ka kvaliteetselt paigaldatud.
Paak tasub külmaga alati kvaliteetset kütust võimalikult täis hoida, et ruumi kondensvee tekkimiseks võimalikult vähe jääks.
Suuremast klaaside sulatamise -kraapimise vaeva aitab vähendada, kui ~5 enne auto seismajätmist pikemaks panna ventilatsioonisüsteem välisõhku sisse puhuma, nii, et klaasid ka seestpoolt mahajahtuvad.

Samuti ei maksa suure külmaga käsipiduriga autot parkida.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
PostitusPostitatud: Pühapäev, 28 Dets 2014 16:07:01 +0000 
Eemal
Subaruaff
Kasutaja avatar

Liitunud: Neljapäev, 17 Juul 2014 20:22:19 +0000
Postitusi: 66
El.küljepeegleid ei tasuks ka suure külmaga kokku lappida.


Üles
 Profiil  
Vasta tsitaadiga  
Näita postitusi eelmisest:  Sorteeri  
Tee uus teema Vasta teemale  [ 6 postitust ] 

Kõik kellaajad on UTC + 2 tundi [ DST ]


Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline


Sa ei saa teha uusi teemasid siin foorumis
Sa ei saa postitustele vastata siin foorumis
Sa ei saa muuta oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa kustutada oma postitusi siin foorumis
Sa ei saa postitada siin foorumis manuseid

Otsi...:
Hüppa:  
POWERED_BY
phpbb.ee
AutoFutur