Kasulikud nipid auto käivitamiseks külma ilmaga
Kasulikud nipid auto käivitamiseks külma ilmaga
Ajal, mil väljas valitseb pakane, ei pruugi auto käivitamine alati nii lihtsalt õnnestuda. Selleks olemegi paberile pannud mõned head soovitused, kuidas oma sõiduvahendit külma ilmaga paremini tööle saada.
Alusta siduripedaalist
Kuna õlid mootoris ja käigukastis muutuvad külma ilmaga seistes tahkemaks, on ka mootori ning käigukasti detailide liikumine esialgu raskendatud. Hiljem, mootori soojenedes, see muutub.
Käivitamise ajal on soovitav siduripedaali all hoida, nii lahutate mootori käigukastist ning käivitamise hetkel on ringiveetavaid sõlmi (käigukast) tunduvalt vähem kui muidu.
Jäta gaasipedaal rahule
Mida aeg edasi, seda vähem on kasu gaasipedaali vajutamisest auto käivitamisel. Vanemate autode puhul võis sellest isegi abi olla aga tänapäeval, kui mootori käivitusmehhanisme juhib arvuti, tekib sellest pigem kahju. Nimelt võid liigse pedaalivajutusega hoopis kogu süsteemi kütusega üle ujutada, sädet ei pruugi enam tekkidagi ning auto käivitamine ei õnnestu mõnda aega.
Süüde ning kütuse surve toitesüsteemis enne käivitamist
Enne kohest käivitamist miinustemperatuuridel, on süüdet soovitav sisse keerata rohkem kui 1 kord. Piisab näiteks 2-3 korrast. Kuna „süüde sees“ asendis rakendub kütusepump, on nii võimalik pumbata korduva kütusepumba sisse/välja lülitamisega süsteemi rohkem kütust, et sellest piisaks efektiivseks käivitamiseks. See on ka vahel peamiseks põhjuseks, miks auto ei taha esimesel katsel koheselt käivituda – kütust lihtsalt ei jätku.
Eelsoojenduse märgutule kustumine
Mootor ei käivitu madala temperatuuriga. Diiselmootoriga auto puhul oota ära eelsoojenduse märgutule kustumine ja käivita auto pärast seda.
Hoia aku töökorras
Kindlasti tasub veenduda ka aku korrasolekus, et see teinekord Teid ebameeldivalt ei üllataks.
Käivitamise hetkel katsu kõikvõimalikud lisatarbijad (tuled, raadio jne) välja lülitada.
Probleemide korral aitab Subaru 24h autoabi tel. 800 44 66 (garantiilistel autodel on abi tasuta).
Kogu eelpool toodud info kehtib kõigi tänapäevaste autode kohta.
Meeldivat talve!
Alusta siduripedaalist
Kuna õlid mootoris ja käigukastis muutuvad külma ilmaga seistes tahkemaks, on ka mootori ning käigukasti detailide liikumine esialgu raskendatud. Hiljem, mootori soojenedes, see muutub.
Käivitamise ajal on soovitav siduripedaali all hoida, nii lahutate mootori käigukastist ning käivitamise hetkel on ringiveetavaid sõlmi (käigukast) tunduvalt vähem kui muidu.
Jäta gaasipedaal rahule
Mida aeg edasi, seda vähem on kasu gaasipedaali vajutamisest auto käivitamisel. Vanemate autode puhul võis sellest isegi abi olla aga tänapäeval, kui mootori käivitusmehhanisme juhib arvuti, tekib sellest pigem kahju. Nimelt võid liigse pedaalivajutusega hoopis kogu süsteemi kütusega üle ujutada, sädet ei pruugi enam tekkidagi ning auto käivitamine ei õnnestu mõnda aega.
Süüde ning kütuse surve toitesüsteemis enne käivitamist
Enne kohest käivitamist miinustemperatuuridel, on süüdet soovitav sisse keerata rohkem kui 1 kord. Piisab näiteks 2-3 korrast. Kuna „süüde sees“ asendis rakendub kütusepump, on nii võimalik pumbata korduva kütusepumba sisse/välja lülitamisega süsteemi rohkem kütust, et sellest piisaks efektiivseks käivitamiseks. See on ka vahel peamiseks põhjuseks, miks auto ei taha esimesel katsel koheselt käivituda – kütust lihtsalt ei jätku.
Eelsoojenduse märgutule kustumine
Mootor ei käivitu madala temperatuuriga. Diiselmootoriga auto puhul oota ära eelsoojenduse märgutule kustumine ja käivita auto pärast seda.
Hoia aku töökorras
Kindlasti tasub veenduda ka aku korrasolekus, et see teinekord Teid ebameeldivalt ei üllataks.
Käivitamise hetkel katsu kõikvõimalikud lisatarbijad (tuled, raadio jne) välja lülitada.
Probleemide korral aitab Subaru 24h autoabi tel. 800 44 66 (garantiilistel autodel on abi tasuta).
Kogu eelpool toodud info kehtib kõigi tänapäevaste autode kohta.
Meeldivat talve!
Re: Kasulikud nipid auto käivitamiseks külma ilmaga
Siduripedaali osa reaaelus toimib. Lisaks veel infoks, et osa uuemaid aparaate ei tahagi käivituda kui siduripedaali pole alla vajutatud.
I've got AWD and i'm not afraid to use it!
Re: Kasulikud nipid auto käivitamiseks külma ilmaga
Samas peaks käivitamise hetkel sidurit all hoides pikkilõtku saaled kiiremini kuluma, kuna käivitamise hetkel ei ole seal nii head õlitust kui mootori töötades.
See on lihtsalt kõrval märkuseks tugevamate siduritega aparaatidele, mul juhiti kunagi tähelepanud selle peale.
See on lihtsalt kõrval märkuseks tugevamate siduritega aparaatidele, mul juhiti kunagi tähelepanud selle peale.
Subaru Impreza GT MY99
M-Tuning.ee - Autohooldus ja Performance lahendused
info(ät)m-tuning.ee | 57 44 55 66 | Tallinn
M-Tuning.ee - Autohooldus ja Performance lahendused
info(ät)m-tuning.ee | 57 44 55 66 | Tallinn
Re: Kasulikud nipid auto käivitamiseks külma ilmaga
Kah ei tee paha väga küla ilmaga autot pikemalt seisma jättes hoolitseda selle eest, et ka seismise ajaks ei jääks m ingeid elektritarbijaid taha - kunagi ei tea milla kusagil mingi lühis või muu elektrisüsteemi anomaalia väga külmaga tekib. Ka signalisatsiooni pealejätmine võib vahest piisavalt energiat võtta, et käivitades auku liiga tühi oleks, eriti kui signa pole ka kvaliteetselt paigaldatud.
Paak tasub külmaga alati kvaliteetset kütust võimalikult täis hoida, et ruumi kondensvee tekkimiseks võimalikult vähe jääks.
Suuremast klaaside sulatamise -kraapimise vaeva aitab vähendada, kui ~5 enne auto seismajätmist pikemaks panna ventilatsioonisüsteem välisõhku sisse puhuma, nii, et klaasid ka seestpoolt mahajahtuvad.
Paak tasub külmaga alati kvaliteetset kütust võimalikult täis hoida, et ruumi kondensvee tekkimiseks võimalikult vähe jääks.
Suuremast klaaside sulatamise -kraapimise vaeva aitab vähendada, kui ~5 enne auto seismajätmist pikemaks panna ventilatsioonisüsteem välisõhku sisse puhuma, nii, et klaasid ka seestpoolt mahajahtuvad.
Re: Kasulikud nipid auto käivitamiseks külma ilmaga
Samuti ei maksa suure külmaga käsipiduriga autot parkida.Ar21 kirjutas:Kah ei tee paha väga küla ilmaga autot pikemalt seisma jättes hoolitseda selle eest, et ka seismise ajaks ei jääks m ingeid elektritarbijaid taha - kunagi ei tea milla kusagil mingi lühis või muu elektrisüsteemi anomaalia väga külmaga tekib. Ka signalisatsiooni pealejätmine võib vahest piisavalt energiat võtta, et käivitades auku liiga tühi oleks, eriti kui signa pole ka kvaliteetselt paigaldatud.
Paak tasub külmaga alati kvaliteetset kütust võimalikult täis hoida, et ruumi kondensvee tekkimiseks võimalikult vähe jääks.
Suuremast klaaside sulatamise -kraapimise vaeva aitab vähendada, kui ~5 enne auto seismajätmist pikemaks panna ventilatsioonisüsteem välisõhku sisse puhuma, nii, et klaasid ka seestpoolt mahajahtuvad.
Re: Kasulikud nipid auto käivitamiseks külma ilmaga
El.küljepeegleid ei tasuks ka suure külmaga kokku lappida.