Uus XV

XV'ga seonduv
Sõnum
Autor
Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: Uus XV

#31 Postitus Postitas raig0 » P, 04 Mär 2018 09:08:34 +0300

Mihhail,kas sa oled jälginud ka oma auto õlirõhku? Palju on külma mootoriga,palju tavasõidul? Ja palju peale piitsutamist?
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

Kasutaja avatar
mihhail1988
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 116
Liitunud: N, 14 Sept 2017 10:30:20 +0300
Asukoht: Tallinn-Mustamäe

Re: Uus XV

#32 Postitus Postitas mihhail1988 » P, 04 Mär 2018 12:38:58 +0300

raig0 kirjutas:Mihhail,kas sa oled jälginud ka oma auto õlirõhku? Palju on külma mootoriga,palju tavasõidul? Ja palju peale piitsutamist?
Mul on praegu 10 000 labisoidetud. Siis kui oli 8500 vahetasin õli ja enne kontrollisin ja oli sama nagu ostul pole milimetrit liikunud. Praegu 10 000 lugu sama seisab ilusti))) olen sõitnud nii sooja jal kii ka kulma, masinat kasutan ja vajutan siis kui vaja!
Subaru Forester 2.0XE MY2017 033BVK

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Uus XV

#33 Postitus Postitas Tubaru » P, 04 Mär 2018 13:05:56 +0300

Küsimus oli õliRÕHU kohta, sa siin kirjeldasid õliTASET.
:roll:
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kasutaja avatar
mihhail1988
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 116
Liitunud: N, 14 Sept 2017 10:30:20 +0300
Asukoht: Tallinn-Mustamäe

Re: Uus XV

#34 Postitus Postitas mihhail1988 » P, 04 Mär 2018 14:09:29 +0300

Tubaru kirjutas:Küsimus oli õliRÕHU kohta, sa siin kirjeldasid õliTASET.
:roll:
Ahaah...sorry minu viga, lugesin telefonist))) Ei õlirõhu ei ole jälginud set ootan OBD2 kaabli, tahan proovida FreeSSM või mingi muu programm seal paistab... Aga muidu oli plaanis 0,3 bar anduri asemel panna 0,4 bar või rohkem, selleks on vaja vaadata mis ta tühlatel pööretel mul annab.
Engine oil pressure:
Standard
50 kPa (0.5 kgf/cm2, 7 psi) or more (at 600 rpm)
350 kPa (3.6 kgf/cm2, 51 psi) or more (at 6,000 rpm)
Subaru Forester 2.0XE MY2017 033BVK

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Uus XV

#35 Postitus Postitas Duster » T, 06 Mär 2018 22:32:35 +0300

Kui sa tahad mootorit elus hoida, siis pole selle 0,4'ga midagi targemat teha kui 0,3. Üldse on see andur suht mõtetu, sest isegi kui ta oleks 1 bar, pole see piisav, et mootor elus hoida pöörete juures, see hetk, kui tühikäigul tiksud ja tuld märkad, on juba saaled lännu.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kasutaja avatar
mihhail1988
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 116
Liitunud: N, 14 Sept 2017 10:30:20 +0300
Asukoht: Tallinn-Mustamäe

Re: Uus XV

#36 Postitus Postitas mihhail1988 » K, 07 Mär 2018 08:38:47 +0300

Duster kirjutas:Kui sa tahad mootorit elus hoida, siis pole selle 0,4'ga midagi targemat teha kui 0,3. Üldse on see andur suht mõtetu, sest isegi kui ta oleks 1 bar, pole see piisav, et mootor elus hoida pöörete juures, see hetk, kui tühikäigul tiksud ja tuld märkad, on juba saaled lännu.
Siin ongi see, et saaled on läinud pikkaajalisel sõidul madala rõhuga, sellepärast kõik arvavad, et kui tulukene lööb siis on ka rong läinud. Sellest peab ki järeldama seda, et järgmise astme suurema rõhuga anduri panek ennustab õlikulu paremini, sest töörõhk on 0,5.
Subaru Forester 2.0XE MY2017 033BVK

renxwr
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 123
Liitunud: T, 15 Okt 2013 16:44:17 +0300
Asukoht: Tartu

Re: Uus XV

#37 Postitus Postitas renxwr » K, 07 Mär 2018 09:56:44 +0300

Ma nendest diislitest ja üleüldse uuematest midagi ei tea, aga wow, 0.5 bar. Peale kuuma andmist tühikäigul siis lähedal päris nullile või? Pole auto millega kuuma anda, aga siiski.

Kasutaja avatar
mihhail1988
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 116
Liitunud: N, 14 Sept 2017 10:30:20 +0300
Asukoht: Tallinn-Mustamäe

Re: Uus XV

#38 Postitus Postitas mihhail1988 » K, 07 Mär 2018 12:04:49 +0300

renxwr kirjutas:Ma nendest diislitest ja üleüldse uuematest midagi ei tea, aga wow, 0.5 bar. Peale kuuma andmist tühikäigul siis lähedal päris nullile või? Pole auto millega kuuma anda, aga siiski.
Täpselt sellepärast ongi ettenähtud 0w20, et mootor saaks õlitatud selle 0,5 rõhu süsteemis.
Subaru Forester 2.0XE MY2017 033BVK

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: Uus XV

#39 Postitus Postitas raig0 » K, 07 Mär 2018 18:51:58 +0300

Ej20 manuaal ütleb järgmist:
98 kPa (1.0 kgf/cm2, 14 psi) or more at 800 rpm
294 kPa (3.0 kgf/cm2, 43 psi) or more at 5,000 rpm

Minu vaatluste ja kogemuste kohaselt on need rõhud absoluutsed miinimumid töösooja õliga.
Korras mootori puhul on reeglina tühikäigul 1,7...2,2 bari ja pööretel 4,5-6 bari.
Mida vedelam õli (näiteks 0w-20) ja õhem õlikile, seda raskem on molekulidel sidet hoida seega ka õlikilet.
Ka on kriitilisem õli kvaliteet ja seda peaks vahetama pigem tihedamini.

Nüüd võiks teoreetikud oma mootoritele õlirõhu kellad instaleerida ja mõõtma asuda, mis reaalselt toimub 0w-20 ja 5-w30 õliga.
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

Vasta