3. leht 3-st

Re: Uus XV

Postitatud: P, 04 Mär 2018 09:08:34 +0300
Postitas raig0
Mihhail,kas sa oled jälginud ka oma auto õlirõhku? Palju on külma mootoriga,palju tavasõidul? Ja palju peale piitsutamist?

Re: Uus XV

Postitatud: P, 04 Mär 2018 12:38:58 +0300
Postitas mihhail1988
raig0 kirjutas:Mihhail,kas sa oled jälginud ka oma auto õlirõhku? Palju on külma mootoriga,palju tavasõidul? Ja palju peale piitsutamist?
Mul on praegu 10 000 labisoidetud. Siis kui oli 8500 vahetasin õli ja enne kontrollisin ja oli sama nagu ostul pole milimetrit liikunud. Praegu 10 000 lugu sama seisab ilusti))) olen sõitnud nii sooja jal kii ka kulma, masinat kasutan ja vajutan siis kui vaja!

Re: Uus XV

Postitatud: P, 04 Mär 2018 13:05:56 +0300
Postitas Tubaru
Küsimus oli õliRÕHU kohta, sa siin kirjeldasid õliTASET.
:roll:

Re: Uus XV

Postitatud: P, 04 Mär 2018 14:09:29 +0300
Postitas mihhail1988
Tubaru kirjutas:Küsimus oli õliRÕHU kohta, sa siin kirjeldasid õliTASET.
:roll:
Ahaah...sorry minu viga, lugesin telefonist))) Ei õlirõhu ei ole jälginud set ootan OBD2 kaabli, tahan proovida FreeSSM või mingi muu programm seal paistab... Aga muidu oli plaanis 0,3 bar anduri asemel panna 0,4 bar või rohkem, selleks on vaja vaadata mis ta tühlatel pööretel mul annab.
Engine oil pressure:
Standard
50 kPa (0.5 kgf/cm2, 7 psi) or more (at 600 rpm)
350 kPa (3.6 kgf/cm2, 51 psi) or more (at 6,000 rpm)

Re: Uus XV

Postitatud: T, 06 Mär 2018 22:32:35 +0300
Postitas Duster
Kui sa tahad mootorit elus hoida, siis pole selle 0,4'ga midagi targemat teha kui 0,3. Üldse on see andur suht mõtetu, sest isegi kui ta oleks 1 bar, pole see piisav, et mootor elus hoida pöörete juures, see hetk, kui tühikäigul tiksud ja tuld märkad, on juba saaled lännu.

Re: Uus XV

Postitatud: K, 07 Mär 2018 08:38:47 +0300
Postitas mihhail1988
Duster kirjutas:Kui sa tahad mootorit elus hoida, siis pole selle 0,4'ga midagi targemat teha kui 0,3. Üldse on see andur suht mõtetu, sest isegi kui ta oleks 1 bar, pole see piisav, et mootor elus hoida pöörete juures, see hetk, kui tühikäigul tiksud ja tuld märkad, on juba saaled lännu.
Siin ongi see, et saaled on läinud pikkaajalisel sõidul madala rõhuga, sellepärast kõik arvavad, et kui tulukene lööb siis on ka rong läinud. Sellest peab ki järeldama seda, et järgmise astme suurema rõhuga anduri panek ennustab õlikulu paremini, sest töörõhk on 0,5.

Re: Uus XV

Postitatud: K, 07 Mär 2018 09:56:44 +0300
Postitas renxwr
Ma nendest diislitest ja üleüldse uuematest midagi ei tea, aga wow, 0.5 bar. Peale kuuma andmist tühikäigul siis lähedal päris nullile või? Pole auto millega kuuma anda, aga siiski.

Re: Uus XV

Postitatud: K, 07 Mär 2018 12:04:49 +0300
Postitas mihhail1988
renxwr kirjutas:Ma nendest diislitest ja üleüldse uuematest midagi ei tea, aga wow, 0.5 bar. Peale kuuma andmist tühikäigul siis lähedal päris nullile või? Pole auto millega kuuma anda, aga siiski.
Täpselt sellepärast ongi ettenähtud 0w20, et mootor saaks õlitatud selle 0,5 rõhu süsteemis.

Re: Uus XV

Postitatud: K, 07 Mär 2018 18:51:58 +0300
Postitas raig0
Ej20 manuaal ütleb järgmist:
98 kPa (1.0 kgf/cm2, 14 psi) or more at 800 rpm
294 kPa (3.0 kgf/cm2, 43 psi) or more at 5,000 rpm

Minu vaatluste ja kogemuste kohaselt on need rõhud absoluutsed miinimumid töösooja õliga.
Korras mootori puhul on reeglina tühikäigul 1,7...2,2 bari ja pööretel 4,5-6 bari.
Mida vedelam õli (näiteks 0w-20) ja õhem õlikile, seda raskem on molekulidel sidet hoida seega ka õlikilet.
Ka on kriitilisem õli kvaliteet ja seda peaks vahetama pigem tihedamini.

Nüüd võiks teoreetikud oma mootoritele õlirõhu kellad instaleerida ja mõõtma asuda, mis reaalselt toimub 0w-20 ja 5-w30 õliga.