1. leht 1-st

Lugu Toyota GT86 ja BRZ mootori kalibratsiooniprobleemidest

Postitatud: T, 20 Mär 2018 23:29:41 +0300
Postitas raig0
Aasta oli 2015. Auto24ring oli soetanud uued Toyota GT86-d rajatakso ja rajaauto rendi eesmärgil.
Paraku ei olnud uute autode ekspluateerimine murevaba.
Ainuüksi 2015 suvehooajal esines kuuel korral mootoriprobleeme, mis päädisid mootori kapremondiga või mootori vahetusega.
Osadel mootoritel andis järgi kaanetihend, teistel sulasid kolvid ära.

Toyota esinduse seisukoht oli - kuna autot kasutatakse ringrajal, siis mitte mingisugune garantii ei kehti ning mootori remondi peab auto omanik ise hüvitama.
Kõigil autodel oli odomeetril alla 6000km ja vanust alla 1a.
Esindusest lahendust ei tulnud, ka kõige viimase tarkvaraga esines samu probleeme. Remondiarved olid väga suured ning autod pidevalt rivist väljas. Probleeme oli kõikide autodega ning ühe autoga koguni kaks korda hooaja jooksul.

Vaja oli lahendust. Meie poole pöörduti palvega uurida mootori häälestust ning leida võimalikud kitsaskohad.

Võtsime ühe mootoriremondi läbinud auto ning panime selle dünostendi. Alguses testisime autot kuumaks ajades põhjagaasiga, kuid sellisel režiimil me midagi kahtlast ei leidnud. Segu oli väga rikas - selline, et tagant oli näha musta. Detonatsioon puudus. Seega põhjagaasiga ei saanud tarkvaras probleemi olla.

Seejärel asusime testima koormuseid, mis on väga sagedased ringrajal - kõrgem pööre ja 1/4-3/4 koormust. Tulemused olid ehmatavad. Kütusesegu oli väga lahja, sama nagu tühikäigul. Süütenurk oli nii varajane, et sellist süütenurka ei õnnestuks hoida isegi 102 bensiiniga, rääkimata 98-st ning kui auto kuumaks ajada, siis juhtploki detonatsioonikontroll ei saanud enam hakkama ning detonatsiooni oli stendis salongi koguni kõrvaga kuulda. Mootori temperatuur aga hakkas tõusma kõrgustesse.

Sellest tulenevalt muutsime auto juhtplokis tugevalt kütuse ja süütetabeleid kogu vahemikus, samuti muutsime otsepritse ja pordipritse vahekorda (sellel mootoril on topeltpihustid). Tegime muudatusi kuni saime auto ka osagaasil pööretel kuumalt stabiilseks ja detonatsioonist lahti. Põhjagaasil kütuse vähendamisega ja süütenurga korrigeerimisega õnnestus isegi 10hj mootori võimsust tõsta, kuigi põhirõhk oli turvalisusele.

Miks kirjutame sellest alles nüüd? Vanasõna ütleb "ära hõiska enne õhtut", kuid nüüdseks on kaks hooaega selja taga ning nii 2016 kui ka 2017 hooaegadel ei esinenud ühelgi auto24ring autol kordagi mootoriprobleeme - peale tarkvara muid muudatusi ei olnud. Kusjuures selle ajaga on auto24ring veelgi suurendanud oma Toyota GT86 autoparki, kuid seekord läbisid kõik uued autod enne rajal kasutust meie juures tarkvara korrigeerimise.
Seetõttu võib suure kindlusega väita, et antud autosid teatud pööretel ja koormusega originaaltarkvaraga ekspluateerides on väga kõrge risk tekitada pöördumatu mootorikahjustus.

Parandatud ja kaks aastat ringrajal testitud tarkvara on meie käest saadaval hinnaga 420 EUR kõigile Toyota GT86 ja Subaru BRZ mudelitele.

Allikas: https://www.facebook.com/esracingestonia/

Re: Lugu Toyota GT86 ja BRZ mootori kalibratsiooniprobleemid

Postitatud: K, 21 Mär 2018 09:48:43 +0300
Postitas Toivoku
Müstiline,et esindus pikalt saatis, kus see kirjas on, et see väike sportlik auto ei või rajale minna? On ju ometigi tegemist noortele mõeldud väikese sport autoga mis ju ilmselt saab kuuma ja rajapäevadel kasutust, 6000km :S rets.

Re: Lugu Toyota GT86 ja BRZ mootori kalibratsiooniprobleemid

Postitatud: N, 22 Mär 2018 12:16:12 +0300
Postitas Equ
Sõidad ringrada, garantiid ei ole. Normaalne :roll:

Re: Lugu Toyota GT86 ja BRZ mootori kalibratsiooniprobleemid

Postitatud: N, 22 Mär 2018 14:56:04 +0300
Postitas Tarmo
Equ kirjutas:Sõidad ringrada, garantiid ei ole. Normaalne :roll:
Tegelt, ei ole normaalne, ei ole. Aga sõltub automargist - mida te perevagunite tootjalt ikka tahate? Opentrack foorumis on ühe BMW M2 omaniku kirjutises sellest juttu. Ainuke, autotootja, kes rajal käimist normaalseks peab, on Porsche. Lotus minuteada ka, kuid need pole nii laialt levinud.