4. leht 6-st

Re: Audruring

Postitatud: R, 02 Mai 2014 11:10:35 +0300
Postitas Tubaru
Kui mul masin valmis saab ja mõni siuke üritus veel tuleb, siis olen kohal. Seekord sai taevasse vaadates otsustatud, et tegelen kodus sissesõidu tee ehitamisega. :)

Re: Audruring

Postitatud: R, 02 Mai 2014 12:40:05 +0300
Postitas Tarmo
Tubaru kirjutas:Kui mul masin valmis saab ja mõni siuke üritus veel tuleb, siis olen kohal.
Treeninglaagri üritus kestab laupäevani ja sellele otsa pühapäeval (04.05) kohe Opentrack:
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1482
Pühapäevasest järgmine Opentrack on alles juulis, 27.07.2014:
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1457

Re: Audruring

Postitatud: R, 02 Mai 2014 14:06:51 +0300
Postitas Sponge
Tarmo kirjutas:
Tubaru kirjutas:Kui mul masin valmis saab ja mõni siuke üritus veel tuleb, siis olen kohal.
Treeninglaagri üritus kestab laupäevani ja sellele otsa pühapäeval (04.05) kohe Opentrack:
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1482
Pühapäevasest järgmine Opentrack on alles juulis, 27.07.2014:
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1457
Reaalsuses on peaaegu 2x odavam võtta omale 2 tunni pileti 20+10 + 10 (ajavõtt) . 2h rajal viibimise aega on enam kui küll + aeglaseid/kiireid autosi pole ees segamas.
Tarmo kirjutas:
K24 kirjutas:No nii rinkaässad, kasutage võimalust, Tarmo oskab kindlasti head nõu anda, kuidas ringile võimalikult kiirelt tiiru peale saaks tehtud.
Tulemus = 0 Subarut. Aga selle eest palju vanu sõpru, külm tuul, märg&niiske rada, mis lõunaks ära kuivas jne.
Mnjah, mul masin ei ole veel rajakõlbulik selleks hooajaks, aga ehk varsti varsti...
no1 kirjutas:Tänaval ju palju vingem rallitada..See on tegelikult halenaljakas, kuidas inimesed arendavad liikluses meeletuid kiiruseid ja manöövreid, aga kui neilt küsida või pakkuda, et lähme rajale "lõbutsema", siis tuleb sealt ainult mökk-mökk!? :) Loodan, et keegi nüüd isiklikult ei võtnud!
100% nõus antud jutuga... nii kahjuks on.

Re: Audruring

Postitatud: R, 02 Mai 2014 14:29:03 +0300
Postitas JoonasJJ
no1 kirjutas:Tänaval ju palju vingem rallitada..See on tegelikult halenaljakas, kuidas inimesed arendavad liikluses meeletuid kiiruseid ja manöövreid, aga kui neilt küsida või pakkuda, et lähme rajale "lõbutsema", siis tuleb sealt ainult mökk-mökk!? :) Loodan, et keegi nüüd isiklikult ei võtnud!
Võta nüüd keskmine tänavauto - mitu ringi kannatab sellega teha ilma, et...?
Pidurid kannatavad kuni 5 ringi?
Keskmise tänavarehvi külgpidamine on kui hea?

Eelmine kevad olid mul uhiuued tänavarehvid all, mis paari ringiga sülitasid tükke külgedest välja (kaugeltki mitte kõige odavamad). :lol: Kahjuks pole seda varianti ka, et osta eraldi pidureid ja rehve ning neid koguaeg edasi-tagasi vahetada. Lisame veel selle, et kohati on autot punktist A punkti B kulguriks vaja (risk midagi ära lõhkuda koguaeg olemas), siis ei jäägi muud midagi üle, kui teha oma poognaid ja talvel parklas kaapsu. Asfaldil mõjuvad teadupärast jõud kõige vängemalt autole, sealt saab nimekirjas edasi minna veermiku ja käigukastini.... "Autopedendus" on küll vahva asi, aga elada tahaks ka. :lol:
Lihtsalt mõned mõtted. Ma olen koguaeg unistanud "rajal lõbutsemisest", aga enne peab rahalaeva ära ootama. Usun, et ma pole ainuke, kellel selliste dilemmade ees seista on tulnud.

Re: Audruring

Postitatud: R, 02 Mai 2014 17:21:39 +0300
Postitas Duster
Ehk tuleb selliseid pakkumisi veel, hetkel ei võimalda pidurid ja rehvid rajasõitu, kuid need mured saab varsti ehk lahendatud. Eelmise kommentaari jutus on pointi, kuid inimesed, kes tahavad rada paugutada peaksid kohe sti võtma, see on masin, mille enamus tehnikast kannatab ka rajapäevad üle. Tuleb kohe õige masin osta, ise loksun samas paadis wrx/gt meestega, kellede tuunimine vist kestab igavesti, kuid "õiget" asja pole ikka veel :D

Re: Audruring

Postitatud: R, 02 Mai 2014 20:20:05 +0300
Postitas HMartin
Mina ei nõustu eelkõnelejatega kohe üldse.
iga tehniliselt korras autoga saab rajal sõita/lõbutseda. Samuti saab rajal iga auto perse keerata. Kõike tuleb lihtsalt mõistusega võtta.
Keegi ei käsi ju esimesel korral rajale sattudes autol rattad alt ära sõita. Ma kahtlustan, et seda kipuvadki just need "parkla kunnid" tegema.
Wrx'i/gt omanikel, kes ei julge oma stock autoga rajale minna, soovitan soojalt Justy't...ja auol jääb teie jaoks potensiaali ülegi.
Samas võite parklates oma wrx'ide ja gt'dega lihtsalt edasi kõvatada kah....vaba maa ju ikkagi :)

Re: Audruring

Postitatud: R, 02 Mai 2014 22:52:27 +0300
Postitas JoonasJJ
HMartin kirjutas:Mina ei nõustu eelkõnelejatega kohe üldse.
iga tehniliselt korras autoga saab rajal sõita/lõbutseda. Samuti saab rajal iga auto perse keerata. Kõike tuleb lihtsalt mõistusega võtta.
Keegi ei käsi ju esimesel korral rajale sattudes autol rattad alt ära sõita. Ma kahtlustan, et seda kipuvadki just need "parkla kunnid" tegema.
Wrx'i/gt omanikel, kes ei julge oma stock autoga rajale minna, soovitan soojalt Justy't...ja auol jääb teie jaoks potensiaali ülegi.
Samas võite parklates oma wrx'ide ja gt'dega lihtsalt edasi kõvatada kah....vaba maa ju ikkagi :)
Tead, sellise lolluse peale ei oska midagi kosta. Pea-asi, et ise (endaga) rahul oled. :lol:

Re: Audruring

Postitatud: R, 02 Mai 2014 23:38:52 +0300
Postitas Tarmo
JoonasJJ kirjutas: Võta nüüd keskmine tänavauto - mitu ringi kannatab sellega teha ilma, et...? Pidurid kannatavad kuni 5 ringi? Keskmise tänavarehvi külgpidamine on kui hea?
Kärss kärnas ja maa külmand? ;) Kannatab ikka rohkem, kui 5 ringi. Kui ei kannata, siis saad vähemalt teada, et vahel võiks pidurivedelikku vahetada (NB! soovitus iga 2 aasta tagant) ja uued piduriklotsid osta, see pole ka mingi kosmoseteadus. Külgpidamine - on täpselt selline nagu on. Päris ringrajaautod kasutavad tänavarehvi (BMW Cupis sellel aastal Kumho) ja pole nagu probleemi. Probleem on rohkem selles, et Sul on peas külgpidamist vähe, vabandused otse väljaütlemise eest. Just oli siin ürituste all teemas Forester slikkidega kardirajal. Oh-jah, kui see slikk õigesti tööle panna siis peaks see Forester igas kurvis kummuli olema. Õnneks ei ole kardirajal seda ohtu, rada on must, rehvid külmad & sodised jne. Sa võid auto 1 ringiga rajal ära kustutada, mõni teine võib sellega terve päeva sõita. Ka see käib autosõidu "ei oska - oskab" alla.

Re: Audruring

Postitatud: R, 02 Mai 2014 23:52:25 +0300
Postitas MartinRa
Tarmo: kas tulevikus on sellist võimalust veel tulemas?
Isiklikult olin kahevahel kas tulla või mitte kuid kuna ma ikka veel pole päris kindel kuhu tosool kaob ei hakand audruringil riskima sellega et midagi kapitaalselt ära lõhun.
Ülejäänd teema teil juba väga offtopic, on meil siis tõesti tekkinud subaru omanikud kes parklates kõvatamas käivad?

M

Re: Audruring

Postitatud: E, 05 Mai 2014 10:31:53 +0300
Postitas Tarmo
MartinRa kirjutas:Tarmo: kas tulevikus on sellist võimalust veel tulemas?
Kindlasti on. Ainult kumba varianti sa mõtled - et lihtsalt sõitma minna või et oleks keegi instruktor ka olemas. Kui rajal mingit üritust ei ole (tasub kodulehelt vaadata & helistada) siis saab kogu aeg sõita (suvel 10:00-20:00), hinnakirjas on esimene tund 20€ ning iga järgnev 10€ ja pane kasvõi non-stop. Minul hetkel Pärnu poole asja ei ole. Kuid kui teada saan, et Pärnusse asja on siis saan kasvõi siinsamas teatada, uurida sõiduvõimaluste kohta ja siis saaks rajal kokku.

Re: Audruring

Postitatud: E, 05 Mai 2014 10:55:27 +0300
Postitas Sponge
JoonasJJ kirjutas:
HMartin kirjutas:Mina ei nõustu eelkõnelejatega kohe üldse.
iga tehniliselt korras autoga saab rajal sõita/lõbutseda. Samuti saab rajal iga auto perse keerata. Kõike tuleb lihtsalt mõistusega võtta.
Keegi ei käsi ju esimesel korral rajale sattudes autol rattad alt ära sõita. Ma kahtlustan, et seda kipuvadki just need "parkla kunnid" tegema.
Wrx'i/gt omanikel, kes ei julge oma stock autoga rajale minna, soovitan soojalt Justy't...ja auol jääb teie jaoks potensiaali ülegi.
Samas võite parklates oma wrx'ide ja gt'dega lihtsalt edasi kõvatada kah....vaba maa ju ikkagi :)
Tead, sellise lolluse peale ei oska midagi kosta. Pea-asi, et ise (endaga) rahul oled. :lol:
Aga miks mitte rahul olla. Martinil on täiesti stock XT forester, millega sõitis audrus 1:38 aegu (OT üritusel). Kasvõi eilse opentracki põhjal on see väga kõva aeg, eriti 169kw maasturi kohta :twisted: Jutu point oli pigem see, et GT/Wrx jms masinatega võib vabalt rajale ronida. Nagu ka Tarmo toonitanud, pidurivedeliku vahetus, normaalne klots ja ongi auto rajakõlbulik :mrgreen:

Re: Audruring

Postitatud: E, 05 Mai 2014 13:22:02 +0300
Postitas MartinRa
Tarmo kirjutas:
MartinRa kirjutas:Tarmo: kas tulevikus on sellist võimalust veel tulemas?
Kindlasti on. Ainult kumba varianti sa mõtled - et lihtsalt sõitma minna või et oleks keegi instruktor ka olemas. Kui rajal mingit üritust ei ole (tasub kodulehelt vaadata & helistada) siis saab kogu aeg sõita (suvel 10:00-20:00), hinnakirjas on esimene tund 20€ ning iga järgnev 10€ ja pane kasvõi non-stop. Minul hetkel Pärnu poole asja ei ole. Kuid kui teada saan, et Pärnusse asja on siis saan kasvõi siinsamas teatada, uurida sõiduvõimaluste kohta ja siis saaks rajal kokku.
Mind huvitaks just instruktori kohalolu kes selgitaks kuidas peaks sõitma ning mida jälgida/mida teha.
Niisama plaanis ka Audrusse sõitma ronida kuid praegu piirduvad mu teadmised rajasõidust sellega mida erinevaid arvutimänge(ka simulaatoreid) mängides olen saanud ehk sooviks täiendust.

M

Re: Audruring

Postitatud: E, 12 Mai 2014 09:11:22 +0300
Postitas Tiit
Enne kui instruktorit otsima minna, tasub ikkagi natuke reaalselt autoga ka sõita. Õpetaja imesid ei tee, kui auto tunnetust veel ei ole - see tuleb aga ainult reaalselt autoga sõites, see simukate jutt on raja õppimiseks (loe: sajandikümnendikude lihvimiseks elukutselistel), mitte hobi korras lapatsi vajutamiseks.

Näiteks jäärajal on mul seni Foresteriga küll väga lõbus olnud 40-60 km/h kulgedes. Naljakas on enamasti olnud see, et oluliselt võimsamad pillid ei suutnud kuidagi, hoolimata sirgetel ca 120 km/h arendamisest, eest ära kaduda, sest võtsid kurve külg ees, mitte pidamise piiril.

Sekundeerin HMartinile, rinkal saab iga autoga sõita ja eesmärgiks ei peagi olema ju mingi tippaja sõitmine või naabrist parem olemine. Ikka ja alati on naabril noorem ja ilusam naine, uuem ja kallim auto ning kiirem ringiaeg. Pealegi auto saab sodiks sõita tänaval palju lihtsamalt kui rinkal.

Mu meelest on siit foorumist ka käinud läbi oluliselt rohkem tänaval hunnikusse sõitmisi kui rinkal.

Re: Audruring

Postitatud: E, 12 Mai 2014 09:15:26 +0300
Postitas Tubaru
Täitsa nõus Tiiduga.
Tõesti pole mõtet tundmatu masina piire kompima minna, see võib väga kurvalt lõppeda...

Re: Audruring

Postitatud: K, 18 Juun 2014 09:51:12 +0300
Postitas JP
Väike demo M.Muraka poolt