Forester 2015 diisel
Postitatud: P, 05 Juun 2016 22:15:14 +0300
Hei,
Esimene talv on üle elatud diisel-Foresteriga, natuke üle 10 tuhande on kella peal. Minu muljed on sellised:
Eelmine auto oli "pere-vagun", väiksemat sorti 7-kohaline. Üldiselt meeldivad mulle SUV-id ja mahtuniversaalid, niiet valikuring oli üsna kirju kompott. Forester oli hea hinnaga ja oli kohe laost võtta, see sai lõpuks otsustavaks. Peale kõige muu Subaru-juttude, muidugi
Poest ära sõites üks esimesi emotsioone oli, et jälle sõida nagu veoautoga...(üle-eelmine auto oli ka SUV). Huvitav, proovisõidul miskipärast seda nii ei tundud. Paari nädalaga harjus ära. Auto põhiline kasutus on tööasjus ühest kohast teise kulgeda, enamasti siis mööda asfalti. Aeg-ajalt kuskilt mülkast läbi minnes.
Varustus
Autol on see keskmine varustuspakett. Ainuke väärt asi ses paketis on xenon-tuled, muidu oleks olnud mõtet võtta kõige madalam varustuspakett.
Tuled on head küll. Pimedal ajal on palju sõitmist linnalähedal, kus tänavavalgust enam ei ole aga liiklus on nii tihe, et ainult lähitulega saab sõita. Nähtavuse osas kõik OK.
Automaatkasti eest ei raatsinud raha maksta Pole minu jaoks nii oluline teema.
Lisana sai karterikaitse paigaldatud.
Sõidumugavus
Ilmselt on mugavamaid autosid aga midagi häirivat ei ole.
Kui viriseda, siis teist ja neljandad käiku sisse tõmmates pole küünarnukil ruumi, tuleb kätt kuidagi painutada, et mahuks.
Käetugi on naljanumber, mina sinna sõidu ajal küll kätt toetada ei saa.
Aga minu kehakujule õnnestub täiesti OK asend leida, ka pikemate vahemaade jaoks.
Juhitavus jne on nagu on, pole mingi asfaldiraketiga tegemist aga kõik on hea. Rooli kiirus ja võimendus on mulle väga sobiv - ühest küljest mugav ja kerge, aga saab ka äkilisemaid liigutusi teha. Nähtavus on hea aga üks kiiks on - tagumise küljeakna ümbrus on hele plast, kuidagi sealt akna alumise serva pealt peegeldab valgus täpselt silmanurka, sageli tundub, et paremalt tagant nurgast tuleb teine auto... minu isiklik probleem, ilmselt.
Jõudlus ja kütusekulu
Ökonoomia ja hea minek olid mõlemad olulised auto valiku tingimused. Mis siis nii suure auto jaoks tähendas automaatselt diislit.
"Hea minek" on kuidas kellelegi. Turbo-Foresteriga ilmselt ei konkureeri aga igapäevaauto jaoks on minek korralik, jalgu ei jää. Mis on oluline, et ka maanteekiirustel on auto võimeline möödasõite tegema. Bensu-Foresteriga jäädki mööda kangutama.
Turbo-viide on samas ikka väga pikk. Võimalik, et kedagi see häirib, mind mitte.
Kütusekulu - ainult linnasõitudega jääb keskmine 7,5 kanti, kui on rohkem maanteel sõitmist, on umbes 6,5. Ei ole halb tulemus.
4wd, ESP jne
Kuna talv oli sisuliselt lumeta ja eriti sügavatesse mülgastesse ei ole asja olnud, ei oska midagi öelda aga Foresteri kohta on infot niigi. Vaevalt, et minu masin on kuidagi halvem või parem.
Stabiilsuskontrolli sai ikka talvel provotseeritud - üsna järsku ja konkreetselt sekkus. Tundus, et kui auto oli otse, siis lasi ratastel ka üsna vabalt kaapida aga nii, kui natuke külg ees, siis tehti kohe kord majja.
Mis selgelt häirib:
- Raadio. Helikvaliteet on kehv, jaamad kustuvad aeg-ajalt mälust ära ja üleüldse see puutetundlik ekraan autos on jama. Raadio tarkvara on suletud süsteem ja küündimatu. Saaks sinna puhta Androidi peale, see oleks vägev Telefoni ei saa korralikult läbi liidese kasutada, ikka toksin näpuga telefoni, mitte seda auto enda paneeli. Mirror-link on seal kuidagi sees olemas aga seda ei saa kasutada... Kõige parem oleks panna uus stereo.
- Lumi. Kui keegi arvab, et Subaru on talveauto, siis arvaku uuesti. Mulle tundub, et sealsed insenerid pole lund näinud. Tagaluugi ehitus on selline, et juba väike lumekiht pakib luuki avades ennast igale poole vahele ja kiilub luugi kinni. Luugi nn lävepaku peale moodustub suur jääkamakas, mis luugi käiku takistab. Tüütu. Peeglisoojendus on nii nõrk, et vähe paksem härmatisekiht sulab pool päeva.
- Käikude lülitumine. Kolmandalt teisele alla vahetamine oli alguses nii raske, et andsin teinekord vahegaasi Esimeselt teisele ei ole ka päris sujuv. Kolmas läheb niivõrd kuivõrd, sealt kõrgemal on juba OK.
- Armatuurlaual ei ole kohta, kuhu telefonihoidikut paigaldada. Kõik pinnad on kumerad ja kui ei ole kumer, siis jääb telefon raadio või näidikute ette. Mul on selline korralik laadijaga hoidik, seda iminapaga tuuleklaasi ka ei pane. Lõpuks läks keskmise vent resti külge - telefoni ülemine serv kipub infotablood varjama ja alumine serv jääb raadio volume-nupu ette. Aga see oli parim võimalik koht.
- Sahtlid ja panipaigad. Pere-vagunilt tulles on eriti õnnetu olukord. Ukse taskud on nii tillukesed, et midagi sinna eriti ei mahu.
Eelarvamused ja nende täitumine:
- Küte külmal ajal. No soeneb aeglaselt jah, diisel ju. Aga kui soojaks läheb, siis ei ole probleeme ka -30 kraadiga.
- DPF. Seni ei ole umbe läinud. Puhastustsükleid teeb küll isuga. Ajapikku õpid aru saama, kui see puhastus toimub. Vahest sõidad pika maanteeotsa, jõuad linna ja ikkagi läheb see puhastustsükkel käima. Maanteesõit pidi ju ise DPF-i puhastama... ei mõista.
- Sidur. Noh, saab näha. Seni ei ole ära küpsenud. Ma hoian seda sidurit ka nagu ... pilpa peal. Proovin praktiliselt mitte libistada.
- Diisli lörin. Ei ole probleemi. Kiirendades on selline tore traktori hääl, ühtlasel sõidul on vaikne.
Kokkuvõtteks olen rahul. Subaru ongi väikse kiiksuga auto ja tegelikult fun'i on ikka rohkem, kui need väiksed jamad
No sellised mõtted. 20 tuhande pealt panen uuesti kirja, mis vahepeal juhtunud on Pilt ka.
Trv,
J.
Esimene talv on üle elatud diisel-Foresteriga, natuke üle 10 tuhande on kella peal. Minu muljed on sellised:
Eelmine auto oli "pere-vagun", väiksemat sorti 7-kohaline. Üldiselt meeldivad mulle SUV-id ja mahtuniversaalid, niiet valikuring oli üsna kirju kompott. Forester oli hea hinnaga ja oli kohe laost võtta, see sai lõpuks otsustavaks. Peale kõige muu Subaru-juttude, muidugi
Poest ära sõites üks esimesi emotsioone oli, et jälle sõida nagu veoautoga...(üle-eelmine auto oli ka SUV). Huvitav, proovisõidul miskipärast seda nii ei tundud. Paari nädalaga harjus ära. Auto põhiline kasutus on tööasjus ühest kohast teise kulgeda, enamasti siis mööda asfalti. Aeg-ajalt kuskilt mülkast läbi minnes.
Varustus
Autol on see keskmine varustuspakett. Ainuke väärt asi ses paketis on xenon-tuled, muidu oleks olnud mõtet võtta kõige madalam varustuspakett.
Tuled on head küll. Pimedal ajal on palju sõitmist linnalähedal, kus tänavavalgust enam ei ole aga liiklus on nii tihe, et ainult lähitulega saab sõita. Nähtavuse osas kõik OK.
Automaatkasti eest ei raatsinud raha maksta Pole minu jaoks nii oluline teema.
Lisana sai karterikaitse paigaldatud.
Sõidumugavus
Ilmselt on mugavamaid autosid aga midagi häirivat ei ole.
Kui viriseda, siis teist ja neljandad käiku sisse tõmmates pole küünarnukil ruumi, tuleb kätt kuidagi painutada, et mahuks.
Käetugi on naljanumber, mina sinna sõidu ajal küll kätt toetada ei saa.
Aga minu kehakujule õnnestub täiesti OK asend leida, ka pikemate vahemaade jaoks.
Juhitavus jne on nagu on, pole mingi asfaldiraketiga tegemist aga kõik on hea. Rooli kiirus ja võimendus on mulle väga sobiv - ühest küljest mugav ja kerge, aga saab ka äkilisemaid liigutusi teha. Nähtavus on hea aga üks kiiks on - tagumise küljeakna ümbrus on hele plast, kuidagi sealt akna alumise serva pealt peegeldab valgus täpselt silmanurka, sageli tundub, et paremalt tagant nurgast tuleb teine auto... minu isiklik probleem, ilmselt.
Jõudlus ja kütusekulu
Ökonoomia ja hea minek olid mõlemad olulised auto valiku tingimused. Mis siis nii suure auto jaoks tähendas automaatselt diislit.
"Hea minek" on kuidas kellelegi. Turbo-Foresteriga ilmselt ei konkureeri aga igapäevaauto jaoks on minek korralik, jalgu ei jää. Mis on oluline, et ka maanteekiirustel on auto võimeline möödasõite tegema. Bensu-Foresteriga jäädki mööda kangutama.
Turbo-viide on samas ikka väga pikk. Võimalik, et kedagi see häirib, mind mitte.
Kütusekulu - ainult linnasõitudega jääb keskmine 7,5 kanti, kui on rohkem maanteel sõitmist, on umbes 6,5. Ei ole halb tulemus.
4wd, ESP jne
Kuna talv oli sisuliselt lumeta ja eriti sügavatesse mülgastesse ei ole asja olnud, ei oska midagi öelda aga Foresteri kohta on infot niigi. Vaevalt, et minu masin on kuidagi halvem või parem.
Stabiilsuskontrolli sai ikka talvel provotseeritud - üsna järsku ja konkreetselt sekkus. Tundus, et kui auto oli otse, siis lasi ratastel ka üsna vabalt kaapida aga nii, kui natuke külg ees, siis tehti kohe kord majja.
Mis selgelt häirib:
- Raadio. Helikvaliteet on kehv, jaamad kustuvad aeg-ajalt mälust ära ja üleüldse see puutetundlik ekraan autos on jama. Raadio tarkvara on suletud süsteem ja küündimatu. Saaks sinna puhta Androidi peale, see oleks vägev Telefoni ei saa korralikult läbi liidese kasutada, ikka toksin näpuga telefoni, mitte seda auto enda paneeli. Mirror-link on seal kuidagi sees olemas aga seda ei saa kasutada... Kõige parem oleks panna uus stereo.
- Lumi. Kui keegi arvab, et Subaru on talveauto, siis arvaku uuesti. Mulle tundub, et sealsed insenerid pole lund näinud. Tagaluugi ehitus on selline, et juba väike lumekiht pakib luuki avades ennast igale poole vahele ja kiilub luugi kinni. Luugi nn lävepaku peale moodustub suur jääkamakas, mis luugi käiku takistab. Tüütu. Peeglisoojendus on nii nõrk, et vähe paksem härmatisekiht sulab pool päeva.
- Käikude lülitumine. Kolmandalt teisele alla vahetamine oli alguses nii raske, et andsin teinekord vahegaasi Esimeselt teisele ei ole ka päris sujuv. Kolmas läheb niivõrd kuivõrd, sealt kõrgemal on juba OK.
- Armatuurlaual ei ole kohta, kuhu telefonihoidikut paigaldada. Kõik pinnad on kumerad ja kui ei ole kumer, siis jääb telefon raadio või näidikute ette. Mul on selline korralik laadijaga hoidik, seda iminapaga tuuleklaasi ka ei pane. Lõpuks läks keskmise vent resti külge - telefoni ülemine serv kipub infotablood varjama ja alumine serv jääb raadio volume-nupu ette. Aga see oli parim võimalik koht.
- Sahtlid ja panipaigad. Pere-vagunilt tulles on eriti õnnetu olukord. Ukse taskud on nii tillukesed, et midagi sinna eriti ei mahu.
Eelarvamused ja nende täitumine:
- Küte külmal ajal. No soeneb aeglaselt jah, diisel ju. Aga kui soojaks läheb, siis ei ole probleeme ka -30 kraadiga.
- DPF. Seni ei ole umbe läinud. Puhastustsükleid teeb küll isuga. Ajapikku õpid aru saama, kui see puhastus toimub. Vahest sõidad pika maanteeotsa, jõuad linna ja ikkagi läheb see puhastustsükkel käima. Maanteesõit pidi ju ise DPF-i puhastama... ei mõista.
- Sidur. Noh, saab näha. Seni ei ole ära küpsenud. Ma hoian seda sidurit ka nagu ... pilpa peal. Proovin praktiliselt mitte libistada.
- Diisli lörin. Ei ole probleemi. Kiirendades on selline tore traktori hääl, ühtlasel sõidul on vaikne.
Kokkuvõtteks olen rahul. Subaru ongi väikse kiiksuga auto ja tegelikult fun'i on ikka rohkem, kui need väiksed jamad
No sellised mõtted. 20 tuhande pealt panen uuesti kirja, mis vahepeal juhtunud on Pilt ka.
Trv,
J.