Forester 2015 diisel

Kasutajate autode tutvustused. Võimalik liigutada postitus klubiliikmete autode alla

Moderaatorid: vaska, Axxept

Vasta
Sõnum
Autor
jyrxx
Postitusi: 11
Liitunud: N, 05 Nov 2015 22:08:18 +0300

Forester 2015 diisel

#1 Postitus Postitas jyrxx » P, 05 Juun 2016 22:15:14 +0300

Hei,

Esimene talv on üle elatud diisel-Foresteriga, natuke üle 10 tuhande on kella peal. Minu muljed on sellised:

Eelmine auto oli "pere-vagun", väiksemat sorti 7-kohaline. Üldiselt meeldivad mulle SUV-id ja mahtuniversaalid, niiet valikuring oli üsna kirju kompott. Forester oli hea hinnaga ja oli kohe laost võtta, see sai lõpuks otsustavaks. Peale kõige muu Subaru-juttude, muidugi :D

Poest ära sõites üks esimesi emotsioone oli, et jälle sõida nagu veoautoga...(üle-eelmine auto oli ka SUV). Huvitav, proovisõidul miskipärast seda nii ei tundud. Paari nädalaga harjus ära. Auto põhiline kasutus on tööasjus ühest kohast teise kulgeda, enamasti siis mööda asfalti. Aeg-ajalt kuskilt mülkast läbi minnes.

Varustus
Autol on see keskmine varustuspakett. Ainuke väärt asi ses paketis on xenon-tuled, muidu oleks olnud mõtet võtta kõige madalam varustuspakett.
Tuled on head küll. Pimedal ajal on palju sõitmist linnalähedal, kus tänavavalgust enam ei ole aga liiklus on nii tihe, et ainult lähitulega saab sõita. Nähtavuse osas kõik OK.
Automaatkasti eest ei raatsinud raha maksta :) Pole minu jaoks nii oluline teema.
Lisana sai karterikaitse paigaldatud.

Sõidumugavus
Ilmselt on mugavamaid autosid aga midagi häirivat ei ole.
Kui viriseda, siis teist ja neljandad käiku sisse tõmmates pole küünarnukil ruumi, tuleb kätt kuidagi painutada, et mahuks.
Käetugi on naljanumber, mina sinna sõidu ajal küll kätt toetada ei saa.
Aga minu kehakujule õnnestub täiesti OK asend leida, ka pikemate vahemaade jaoks.
Juhitavus jne on nagu on, pole mingi asfaldiraketiga tegemist aga kõik on hea. Rooli kiirus ja võimendus on mulle väga sobiv - ühest küljest mugav ja kerge, aga saab ka äkilisemaid liigutusi teha. Nähtavus on hea aga üks kiiks on - tagumise küljeakna ümbrus on hele plast, kuidagi sealt akna alumise serva pealt peegeldab valgus täpselt silmanurka, sageli tundub, et paremalt tagant nurgast tuleb teine auto... minu isiklik probleem, ilmselt.

Jõudlus ja kütusekulu
Ökonoomia ja hea minek olid mõlemad olulised auto valiku tingimused. Mis siis nii suure auto jaoks tähendas automaatselt diislit.
"Hea minek" on kuidas kellelegi. Turbo-Foresteriga ilmselt ei konkureeri aga igapäevaauto jaoks on minek korralik, jalgu ei jää. Mis on oluline, et ka maanteekiirustel on auto võimeline möödasõite tegema. Bensu-Foresteriga jäädki mööda kangutama.
Turbo-viide on samas ikka väga pikk. Võimalik, et kedagi see häirib, mind mitte.
Kütusekulu - ainult linnasõitudega jääb keskmine 7,5 kanti, kui on rohkem maanteel sõitmist, on umbes 6,5. Ei ole halb tulemus.

4wd, ESP jne
Kuna talv oli sisuliselt lumeta ja eriti sügavatesse mülgastesse ei ole asja olnud, ei oska midagi öelda aga Foresteri kohta on infot niigi. Vaevalt, et minu masin on kuidagi halvem või parem.
Stabiilsuskontrolli sai ikka talvel provotseeritud - üsna järsku ja konkreetselt sekkus. Tundus, et kui auto oli otse, siis lasi ratastel ka üsna vabalt kaapida aga nii, kui natuke külg ees, siis tehti kohe kord majja.

Mis selgelt häirib:
- Raadio. Helikvaliteet on kehv, jaamad kustuvad aeg-ajalt mälust ära ja üleüldse see puutetundlik ekraan autos on jama. Raadio tarkvara on suletud süsteem ja küündimatu. Saaks sinna puhta Androidi peale, see oleks vägev :) Telefoni ei saa korralikult läbi liidese kasutada, ikka toksin näpuga telefoni, mitte seda auto enda paneeli. Mirror-link on seal kuidagi sees olemas aga seda ei saa kasutada... Kõige parem oleks panna uus stereo.
- Lumi. Kui keegi arvab, et Subaru on talveauto, siis arvaku uuesti. Mulle tundub, et sealsed insenerid pole lund näinud. Tagaluugi ehitus on selline, et juba väike lumekiht pakib luuki avades ennast igale poole vahele ja kiilub luugi kinni. Luugi nn lävepaku peale moodustub suur jääkamakas, mis luugi käiku takistab. Tüütu. Peeglisoojendus on nii nõrk, et vähe paksem härmatisekiht sulab pool päeva.
- Käikude lülitumine. Kolmandalt teisele alla vahetamine oli alguses nii raske, et andsin teinekord vahegaasi :) Esimeselt teisele ei ole ka päris sujuv. Kolmas läheb niivõrd kuivõrd, sealt kõrgemal on juba OK.
- Armatuurlaual ei ole kohta, kuhu telefonihoidikut paigaldada. Kõik pinnad on kumerad ja kui ei ole kumer, siis jääb telefon raadio või näidikute ette. Mul on selline korralik laadijaga hoidik, seda iminapaga tuuleklaasi ka ei pane. Lõpuks läks keskmise vent resti külge - telefoni ülemine serv kipub infotablood varjama ja alumine serv jääb raadio volume-nupu ette. Aga see oli parim võimalik koht.
- Sahtlid ja panipaigad. Pere-vagunilt tulles on eriti õnnetu olukord. Ukse taskud on nii tillukesed, et midagi sinna eriti ei mahu.

Eelarvamused ja nende täitumine:
- Küte külmal ajal. No soeneb aeglaselt jah, diisel ju. Aga kui soojaks läheb, siis ei ole probleeme ka -30 kraadiga.
- DPF. Seni ei ole umbe läinud. Puhastustsükleid teeb küll isuga. Ajapikku õpid aru saama, kui see puhastus toimub. Vahest sõidad pika maanteeotsa, jõuad linna ja ikkagi läheb see puhastustsükkel käima. Maanteesõit pidi ju ise DPF-i puhastama... ei mõista.
- Sidur. Noh, saab näha. Seni ei ole ära küpsenud. Ma hoian seda sidurit ka nagu ... pilpa peal. Proovin praktiliselt mitte libistada.
- Diisli lörin. Ei ole probleemi. Kiirendades on selline tore traktori hääl, ühtlasel sõidul on vaikne.


Kokkuvõtteks olen rahul. Subaru ongi väikse kiiksuga auto ja tegelikult fun'i on ikka rohkem, kui need väiksed jamad :)
No sellised mõtted. 20 tuhande pealt panen uuesti kirja, mis vahepeal juhtunud on ;) Pilt ka.


Trv,

J.
Manused
foz 2.jpg
foz 2.jpg (123.15 KiB) Vaadatud 16764 korda
foz 1.jpg
foz 1.jpg (107.35 KiB) Vaadatud 16764 korda
-----------------------------
'19 Outback 2,5 CVT

Kasutaja avatar
tanelxt
Subaruaff
Postitusi: 66
Liitunud: N, 17 Juul 2014 20:22:19 +0300

Re: Forester 2015 diisel

#2 Postitus Postitas tanelxt » T, 07 Juun 2016 21:27:04 +0300

Hea valik!

See, et insenerid ei ole talve näinud on päris tabav :)
Lisan siia veel, et käivitades lööb vent kõigepealt kõik klaasid salongis korralikult uduseks, nii et ootad mingid minutid kuni kogu udu ära puhutakse ja siis saab jälle liikuma.
Peeglitega sama jama nii kui peeglite soendus väljas on peeglid kohe härmas/ udused, praktiliselt kogu aeg hoia soendus sees.

Aga sõita on väga mõnus, edu!

jyrxx
Postitusi: 11
Liitunud: N, 05 Nov 2015 22:08:18 +0300

Re: Forester 2015 diisel

#3 Postitus Postitas jyrxx » L, 04 Mär 2017 15:37:27 +0300

Keda huvitab diisli ja manualiga Forester, siis just oli 30 tuhande hooldus. Sidur on jätkuvalt ühes tükis ja dpf-filter ei ole nöökima hakanud.

Eelnevate juttudega võrreldes on käikude vahetamine läinud kergemaks (st kang käib kergemini) ja ühtlaselt maanteel sõites näitab sõidu keskmist (mitte kogu keskmist) ikka päris madalat - 5,4...5,5. Täislastis autoga 6,0. See on kompuutri näit, ma tankimiste järgi ei ole kontrolli teinud.
Keskmist näitu nullin korra nädalas ja see jääb sinna 7...8 kanti, olenevalt nädalast.

Maanteed on vähe aga ikka vahest on ka, niiet päris linnaautoga tegemist ei ole. Kui keegi kaalub diislit Mustamäe ja kesklinna vahet käimiseks, siis ei oska soovitada.

Mina klaaside uduseks löömist ei kinnita. Ma pigem vastupidi olen üllatunud, et ma saan suurema osa ajast kliimat hoida "Full auto" asendis.
-----------------------------
'19 Outback 2,5 CVT

Labida2ss
Postitusi: 23
Liitunud: N, 06 Okt 2016 17:16:01 +0300

Re: Forester 2015 diisel

#4 Postitus Postitas Labida2ss » K, 08 Mär 2017 14:22:41 +0300

Sama auto bensuga läheb ka täiesti edukalt maanteel teistest vajadusel mööda.

Kasutaja avatar
Earl234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 169
Liitunud: L, 19 Mai 2012 21:34:42 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Forester 2015 diisel

#5 Postitus Postitas Earl234 » E, 13 Mär 2017 23:32:55 +0300

Veider et see talveauto-teema uuema Foresteriga esile kerkib. No need peeglisoojendused, jääkamakad jms. Mu 2012 Forekal töötavad peeglisoojendused väga hästi. Kui näiteks külma ilmaga sõita Prisma maa-alusesse parklasse, siis tõmbab klaasid ja peeglid uduseks - minut pärast soojenduse sisselülitamise on pool peeglit juba udust puhas. Ja üldse väga harva on mul seda vaja sisse lülitada - mitte nii nagu ma siin loen, pidevalt tuleks sees hoida.
Lume- ja jääkamakad tagaluugi lävepakule tekkisid mul ka eelmise Hyundai linnamaasturiga. Ei usu, et see autoehituslikult välditav on. Või oskavad Volvo insenerid seda paremini?
ex: Forester 2012 diisel

jyrxx
Postitusi: 11
Liitunud: N, 05 Nov 2015 22:08:18 +0300

Re: Forester 2015 diisel

#6 Postitus Postitas jyrxx » N, 01 Veebr 2018 20:09:42 +0300

Niih, masin käis 45 tuhande hoolduses.

Kuna linnast väljas sõidud kukkusid peale 30 000 hooldust täitsa ära, siis hakkas dpf lõpuks nöökima - märgutuli hakkas vilkuma umbes 6000 km peale eelmist hooldust ja siis vahetult enne viimast korralist. Vilkumine tähendab õlivahetust, see viimane õlivahetus tehti korralise hoolduse käigus aga kahe korralise hoolduse vahel tuli üks õlivahetus juurde.
Niiet kinnitan kõigile kahtlejatele - kui maantee sõitu ei ole, hakkab dpf nöökima ja tuleb arvestada lisakuludega.

Sidur tundub ikka veel ühes tükis olema ja käigud on alles nüüd normaalselt (ehk kergelt) käima hakanud.

Garantiikorras parandati vahepeal sumpsi kinnitused, kuna ühel hetkel hakkas midagi all kolisema.

Autoga endiselt rahul.
-----------------------------
'19 Outback 2,5 CVT

MargusR
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 201
Liitunud: L, 03 Juun 2017 22:22:52 +0300
Asukoht: Rakvere

Re: Forester 2015 diisel

#7 Postitus Postitas MargusR » N, 01 Veebr 2018 21:36:52 +0300

Linn ja diisel on ammuilma serviste lemmiklaps sunniviisilise dpf-i põletamise poolepealt.Pane poolteist kilo raha autosse ja installi gaasiseade.Sõidad odavamalt ja dpf servises põletamata :D
Forester 2,0 110Kw SH
Manuaalkast
Bensiin
Värvus:Must
2009

Kasutaja avatar
Tarmo
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 192
Liitunud: K, 25 Sept 2013 16:57:41 +0300
Asukoht: Tallinn-Tabasalu
Kontakt:

Re: Forester 2015 diisel

#8 Postitus Postitas Tarmo » N, 01 Veebr 2018 22:50:50 +0300

jyrxx kirjutas:Niiet kinnitan kõigile kahtlejatele - kui maantee sõitu ei ole, hakkab dpf nöökima ja tuleb arvestada lisakuludega.
Kas siis, kui tuli vilkuma hakkab maanteesõit enam ei aita? Kui hakkab vilkuma, teed kõrgemate pööretega 20-30km maatee sõidu ja kui dpf oma tsükli tehtud saab, peaks tuli kustuma?
Legacy TD 2013
Focus RS 2018

jyrxx
Postitusi: 11
Liitunud: N, 05 Nov 2015 22:08:18 +0300

Re: Forester 2015 diisel

#9 Postitus Postitas jyrxx » P, 04 Veebr 2018 20:22:30 +0300

See tuli võib mitut moodi märku anda.

Kui hakkab ühtlaselt põlema, siis jah, tuleks maanteel kõrge pöördega sõita kuni ära kustub.

Aga kui vilgub, siis on õlivahetus. Dpf võib selajuures isegi puhas olla aga kütust on niipalju nende katkestatud tsüklitega õli sisse tilkunud, et muu ei aita, kui õlivahetus.
-----------------------------
'19 Outback 2,5 CVT

Kasutaja avatar
Earl234
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 169
Liitunud: L, 19 Mai 2012 21:34:42 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Forester 2015 diisel

#10 Postitus Postitas Earl234 » T, 06 Veebr 2018 16:42:02 +0300

jyrxx kirjutas:Kui hakkab ühtlaselt põlema, siis jah, tuleks maanteel kõrge pöördega sõita kuni ära kustub.
1800...2500 rpm (ehk tegelikult siis mitte eriti kõrge) on soovituslik mootori pööretevahemik, mida antud juhul tuleks hoida vanema (EURO 5) Subaru diisli puhul.

allikas: https://www.chiptuning.com.au/wp-conten ... advice.pdf

EURO 6 kohta esimeses lähenemises ei leidnudki kirjandust. Väga ei tuhlanud ka.
ex: Forester 2012 diisel

jyrxx
Postitusi: 11
Liitunud: N, 05 Nov 2015 22:08:18 +0300

Re: Forester 2015 diisel

#11 Postitus Postitas jyrxx » K, 19 Dets 2018 22:58:23 +0300

Ja 60 000 hooldus.
Üldiselt masin ühes tükis.
DPF nöökis kuskil 55 tuhande peal ikka ühe korra ära veel, tagajärjeks oli ca 200 € hoolduse arve.
Selle viimase hooldusvälba ajal lõppes ka garantiiaeg, enne garantii lõppu läks garantiikorras vahetusse konditsioneeri radikas ja šarniiripuksid.
See hooldus oli nüüd esimene tasuline hooldus - Subarul on ju 3 esimest hooldust tasuta. Ja kus laksati ikka arve lauda... ja kui vaatama hakkad, ega midagi erilist ei olegi. Siit paarkümmend, sealt paarkümmend... ongi 600 € koos :)
Sai paigaldatud elektriline eelsoojendus, on mugav küll ja oli seda raha väärt.
-----------------------------
'19 Outback 2,5 CVT

Vasta