Subaru Legacy 2.5 121kW 2005

Kasutajate autode tutvustused. Võimalik liigutada postitus klubiliikmete autode alla

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Dariusboy
Postitusi: 19
Liitunud: R, 15 Dets 2017 00:09:52 +0300

Subaru Legacy 2.5 121kW 2005

#1 Postitus Postitas Dariusboy » R, 15 Dets 2017 02:10:56 +0300

Terve

Eelmine auto oli Passat, diisel :D kes siis veel ja järgmiseks tahtsin miskit muud. Vähe kiiremat, võimsamat kui ka suurema läbivusega.
Peaaegu oleks valituks osutunud Forester 2006 aga kuna ülevaatuspunktis kontrollis olles tuli põhja alt välja korralik rooste ja auk mis peitis end karbis siis oli kindel EI!
Mis seal ikka...
Uus suund ja järgmine tuul viis mind aasta noorema Legacy juurde. Kõrgust küll vähem kui tahaks aga Dr. Google näitab, et kui vaja siis saab ka kõrgemad rehvid alla panna, natuke kliirensi juurde soovi korral, seega pole väga suur kaotus.
Ehk siis jällegi ülevaatus oma silmaga, ülevaatus punkt jällegi lõpp kontrolliks ja auto osutuks valituks! Omanikuga käed löödud, paberimajandus aetud ja saigi ta koju ära toodud. Ls hetkel siis näitab 368 tuhat millegiga peale.
Teel koju sai koos elukaaslasega käidud ja testitud ka aeglusti ära, kuidas siis muidu :twisted: sest puhtalt asfalti ta mul mõõtma ei hakka. Aegajalt ka ikka tee kõrvale maha ja nagu proov näitas siis vesise sügisel niidetud viljapõllul ringi põristades tava nelikuga vedas hästi ning edasi proovisin õnne aeglustiga ja tulemus oli minu jaoks ootustes suurem. Seisma jäädes vesise pinna/lombi sees ning aeglusti sisse pannes, kohalt liikuma hakatas kaevas end sisse, kuid tiba gaasi ja korralik vedu ei olnud probleemiks pääseda tagasi asfalti peale.
Võib vist öelda, et sai õige ost tehtud... aga eks aeg näitab
Kuna mootor suurem ja autot surub edasi tagumine sild siis küti kulu suurem. Hetkel linnas läbitud ca 120 km siis keskmine 13l/km mis on minu jaoks väga ok, kuna autot omanud ca 3 päeva ja alles avastan 2.5 mootori võlusid peale 3 pööret ja ülesse! 8)
Kindlasti saan kütikulu ka vähem aga hetkel õpi periood.
Mis veel....?
Auto juures suureks plussiks õige ls. Eestist ostetud ja olnud ühe pere käes alates ostu hetkest, ajalugu kontrollitav. Täna sai see tehtud ja korralik posu pabereid sai Mariinest tagasi toodud hoolduse kohta. (Y)
Räägiks sellest, et mis tal on.
Teen põhimõtteliselt auto24 müügikuulutusest koopia, ei hakka eraldi kirjutama.

VARUSTUS

TURVA- JA OHUTUSVARUSTUS
Roolivõimendi
Kesklukustus (puldiga)
ABS pidurid
Turvapadi
Signalisatsioon (mahuanduriga)
Immobilisaator
Lisapidurituli

MUGAVUSVARUSTUS
Kliimaautomaatik
Elektrilised akende tõstukid
Püsikiiruse hoidja
Toonitud klaasid
Peeglid päikesesirmides

SISUSTUS
Tekstiilpolster
Istmesoojendused
Tagaistme seljatugi allaklapitav
Nahkkattega rool
Reguleeritav roolisammas (kõrgus)
Nahkkattega käigukanginupp
Nahkkattega käsipidurikang
Käetugi ees (laekaga)
Käetugi taga
Iluliistud salongis
Jalamatid (kummist)

AUDIO, VIDEO, KOMMUNIKATSIOON
Alpine stereo (CD, MP3)
Helivõimendi
Alpine type R kõlarid kõlarid
Subwoofer
Ekraan (ees)

REHVID JA VELJED
Icecontact talverehvid (naastrehvid)
Valuveljed (16)

TULED
Udutuled (eesmised, tagumine)

MUU VARUSTUS
Välistemperatuuri näidik
Elektrilise soojendusega esiklaas
Tagaklaasi soojendus
Pagasikate
Teisaldatav subaru originaal konks
Katuseraamid

Miinused siis nagu ikka:
Kojameeste hoovastik loksub. Olen aru saanud, et mootor või siis hoovastikus mingid puksid läbi. Tegelen ja sebin juppe lammarist. Esindus pakkus ca 400 raha hinnaks, NOPE not today! :D
Juhi uks jookseb vabalt tagasi ja ei ole n.ö nõkse sees.
Juhi istmesoojendus ei tööta. Kaitsmed üle käidud nii salongis kui ka kapoti alla. Kahtlustan kas ühenduspesa või süsteemi istme sees.
Näidik dashboardis paneb segast. Uuritud ja tüüpviga. Tegelen juba sellega!
Tagurdustuli ei lähe põlema. Proovisin pirni vahetada, ei aidanud. Järelikult kas lüliti või mingi juhtme jama, katki kusagilt ehk...
Ukse ülemine tihend laseb kõrvalistuja juurest vett läbi, tahab ilmselt uut saada. Kuna raami pole ja ainult klaas siis täiesti arusaadav. Lisaks tuli lahti tagumise parema ukse ülemine tihend.
Akna klaaside tihendid ukse küljes vajavad puhastust ja värskendust. Mustus vahel ja kriibib klaasi+kõrvalistuja klaas tuleb maru uimaselt ülesse. Ilmselt ukse sees süsteem õhtal või sinna minemas.
ROOSTE!!!!! Siin pole väga midagi, kui et kere korralik kontroll teha ja paika panna millega kiire ja millega mitte. Põhja all on täitsa olemas karpidel seespool, ilma tõstukita ei näe. Tiivad+mõnedel ustel ka midagi on. Puudust ei tule, väga hull ei tundu. Eks näis...

Plussid:
2.5 mootor bensiiniga, nagu ütlesin alles avastan kuidas töötab ja edasi liigub. Eelmine oli diisel ja ennem seda mõlemad autod bensiiniga siis tunnen end hästi petroli peal taas olles :D Kuigi olen aru saanud, et tegemist mootoriga mis võtab õli. Eks nad kõik võtavad aga see rohkem või vale arusaam minul?
4wd, ootan lund! Kodukandis on kohati kinni sõidetud lumejäägid võite isegi arvata mis juhtub kurvides.... :twisted:
Varustus+muusika süsteem. Hetkel veel õpin tundma. Ei ostnud helisüsteemi pärast aga see ainult pluss.
Välimus!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kütikulu sellise auto kohta. Kartsin hullemat.

Üldiselt, kuna autot korralikult hooldatud siis hetkel midagi väga hullu ei tundu olevat. Nagu ikka tuleb autot ostes teha hooldus ja nipet näpet remonti.
Õnneks mul endal püsivad tööriistad käes, peas olemas loogiline mõtlemine ning huvi asja vastu.
Mure tekib kohaga. Endal pole, sõbral on garaaž aga ilma tõstukita siis ainuke variant teinekord töö juures olemas tõstukivariant. Lisaks VÄGA HEA inimene, kes teeb/teab ja tunneb subaruid läbi ja lõhki ning aitab kui vaja.
Kõik see kokku pannes, peaks saama joonele.... aeg näitab.

Hetkel olukord kus mina olen autoga rahul, naine rahul! ( muidu oleks pizdetš! :D ) ja laps kes fännab seda rohkem kui Passatit. Seega everybody happy!

Esimene hooldus/remont: 369000 km
Õli Valvoline 5w-30 täissünt tehase speci`de järgi + filter
Mootori+salongi+küttefilter
Küünlad 4 tk
Kasti+tagasilla õli
Jahutus+pidurivedelik, ilmselt paneb juurde ka termostaadi.
Stabika+õõtsapuksid
Manused
25394139_1876304789065493_1301921278_n.jpg
25394139_1876304789065493_1301921278_n.jpg (26.37 KiB) Vaadatud 18643 korda
25360638_1876304769065495_804368000_n.jpg
25360638_1876304769065495_804368000_n.jpg (22.06 KiB) Vaadatud 18643 korda
Esimesed korralikumad jäädvustused.
Esimesed korralikumad jäädvustused.
25360693_1876304719065500_997868087_n.jpg (20.88 KiB) Vaadatud 18643 korda

Kasutaja avatar
lepapriit
Postitusi: 30
Liitunud: E, 23 Apr 2012 09:14:11 +0300
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

Re: Subaru Legacy 2.5 121kW 2005

#2 Postitus Postitas lepapriit » R, 15 Dets 2017 11:05:26 +0300

Dariusboy kirjutas:.. järgmiseks tahtsin miskit muud. Vähe kiiremat, võimsamat ..
Meil jäi see auto aprillis ostmata - tundus veidi uimane (enda tollase põlvkond vanema kahepoolsega võrreldes).
Dariusboy kirjutas: ROOSTE!!!!! Siin pole väga midagi, kui et kere korralik kontroll teha ..
Toona oli auto suht värskelt müüki tulnud ja müüja polnud jõudnud "müügieelset hooldust" (nagu ta seda ise nimetas) veel teha.
Mäletan, et tagumised koopad mullitasid üksjagu ning juhiukse alumine serv oli päris kole.
Nädalake hiljem oli see "hooldus" tehtud ja ka kuulutuse juurde tekkisid märksa ilusamad pildid.
Neid OZi velgi ei saanud kaasa ?
Muidu selle raha eest, mis ta nüüd viimati müügis oli, vast autot küll.

Dariusboy
Postitusi: 19
Liitunud: R, 15 Dets 2017 00:09:52 +0300

Re: Subaru Legacy 2.5 121kW 2005

#3 Postitus Postitas Dariusboy » L, 16 Dets 2017 12:57:58 +0300

Velgi pakuti ka juurde lisaraha eest aga ei huvitu hetkel nendest.
Hetkel mureks jah rooste ja raha sinna alla suunata.

Uimane tundus endale ka algul aga hetkel küll väga ei kurda.
Sain ta natuke odavamalt kui 2999 euri millega müügis oli seega ei kurda väga.

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: Subaru Legacy 2.5 121kW 2005

#4 Postitus Postitas raig0 » L, 16 Dets 2017 20:24:46 +0300

See 121 kw 2,5 tundubki selline uimane mootor olema. Samas alt on tal kõvasti rammu ja pöörde peal ei toimu midagi. Ju siis tehti rohelised rõõmsaks.
Samas kui vana EJ25D doch käima lasta,siis tundub seal küll rohkem kui 110 kw olevat.
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

Dariusboy
Postitusi: 19
Liitunud: R, 15 Dets 2017 00:09:52 +0300

Re: Subaru Legacy 2.5 121kW 2005

#5 Postitus Postitas Dariusboy » L, 16 Dets 2017 22:07:39 +0300

No alt poolt minnes veab aga alates 3000rpm ja ülesse tunned seda 2.5 päris hästi! :)
Kas oskab keegi kommenteerida seda kui kõrvalistuja uks ära vajunud, kas selle vastu aitab uste hingede välja vahetamine?

syms221
Subaruaff
Postitusi: 52
Liitunud: K, 17 Mär 2010 14:48:39 +0300

Re: Subaru Legacy 2.5 121kW 2005

#6 Postitus Postitas syms221 » P, 31 Dets 2017 10:45:23 +0300

Nüüd paar nädalat sõitnud juba. Kuidas muljed on?

Dariusboy
Postitusi: 19
Liitunud: R, 15 Dets 2017 00:09:52 +0300

Re: Subaru Legacy 2.5 121kW 2005

#7 Postitus Postitas Dariusboy » E, 01 Jaan 2018 21:22:56 +0300

Autost siiani positiivsed muljed.
Häirivad teatud asjad:
Ees vasakul loks, pidurisupport loksub. Tüüpviga nagu aru saanud. Tellisin uued liugurid, kattekummid ja poldid. Homme lähevad alla, eks näis. Olen kuulnud ka seda et kui paremaks ei lähe siis STI kettad alla ja kolksu mure lahendatud.
Kõrvalistuja aken liigub teosammul ülesse ja alla. Loodan, et tahab ainult saada õlitust süsteemile. Kui muu siis ei ole tore.
Täna jootsin trip comput natuke. Uurisin maad ning jootsin need üle mis tundusid vigased. Aeg näitab kas oli kasu.


Õli+filter vahetatud 368300 km pealt.
Diffri õli taga vahetatud, käimari oma jäi tegemata kuna polnud vastavat torxi, nüüdseks see olemas ja nädala jooksul saab käimari õli ka vahetatud.

Asju veel mis häirivad ja tahavad tegemist. Aegmisi nokitsen.
Eks tulevik näitab mis temast saab....

Dariusboy
Postitusi: 19
Liitunud: R, 15 Dets 2017 00:09:52 +0300

Re: Subaru Legacy 2.5 121kW 2005

#8 Postitus Postitas Dariusboy » T, 02 Jaan 2018 23:39:22 +0300

Sain uued liugurid kätte ja kes siis koju sõidab, et neid seal alla sättida. Ikka poe parklas :D
Keila Hake ärist sain vajalikud jupid kätte ja seal samas sai ka need kohe alla sätitud. Tööaeg ca 15 minti, kerge roadkill või nii :D
Muidugi nendele meestele vastu ei saa ikka, vahetada poe parklas mootor :D :D
Aga...tulemus järgmine. Suppordis loks kadunud, iseasi nüüd kui kauaks. Aga hetkel on hea sõita!
Manused
26241071_1897168463645792_1244302952_n.jpg
26241071_1897168463645792_1244302952_n.jpg (86.91 KiB) Vaadatud 18193 korda

Dariusboy
Postitusi: 19
Liitunud: R, 15 Dets 2017 00:09:52 +0300

Re: Subaru Legacy 2.5 121kW 2005

#9 Postitus Postitas Dariusboy » K, 03 Jaan 2018 23:18:53 +0300

369500 pealt vahetatud käimari õli.
Tekkis hämming kui võtsin mõõtevarda välja ja seal peal oli kiri DIFF aga asi ikka õige. 3.5 liitrit sai sisse suratud ja mõõtevardal asi klapib. Sisse läks Castroli 75w-90 õli.

Üks asi vähem teha.

syms221
Subaruaff
Postitusi: 52
Liitunud: K, 17 Mär 2010 14:48:39 +0300

Re: Subaru Legacy 2.5 121kW 2005

#10 Postitus Postitas syms221 » N, 04 Jaan 2018 09:38:34 +0300

Kõrvalistuja ukse hinged ei ole kindlasti ära vajunud. Sai parklas väikse kõksu ja remonditöökoda pani niimoodi kokku tagasi. Vajab natuke reguleerimist. Ei usu, et juhiistme soojendus katki. Need istmed ei olnud seal autos sees isegi 7 aastat, kui seal olid Recarod sees. Vaata ja kontrolli pistikud üle. Taguots on Facelift, kuna sõideti tagant sisse 2007 ja siis läbi esinduse sai uue taguotsa. Oli minu perekonna kasutuses see masin. Ülihea auto, sai isegi 10000 km Euroopa reis sellega tehtud ja null probleemi.Viis inimest oli autos + katuseboks ja reisi keskmine tuli 6,7 l/100) . Õli võttis minu käes umbes liiter 5000km, aga eks see oleneb palju sõidustiilist. Kahju et minema läks, aga hea et headesse kätesse, tundub. Kui mingi küsimus tekib auto ajaloo kohta, võid julgelt küsida :)

syms221
Subaruaff
Postitusi: 52
Liitunud: K, 17 Mär 2010 14:48:39 +0300

Re: Subaru Legacy 2.5 121kW 2005

#11 Postitus Postitas syms221 » P, 14 Jaan 2018 11:44:18 +0300

Pilt selle auto hiilgeaegadest. On kuhu pürgida :D
Manused
subaru.jpg
subaru.jpg (90.06 KiB) Vaadatud 17874 korda

syms221
Subaruaff
Postitusi: 52
Liitunud: K, 17 Mär 2010 14:48:39 +0300

Re: Subaru Legacy 2.5 121kW 2005

#12 Postitus Postitas syms221 » T, 13 Veebr 2018 10:11:29 +0300

On auto kalla ja talla reziimis või oled midagi remontida ka saanud? Oled saanud talvemõnusid ka nautida? Ise kunagi kõik oma nooruse driftid selle masinaga tehtud, et see 2.5ne jõuab isegi 3 käiguga driftida. Super masin ikka talvel, sai isegi paar korda jäärada proovitud(7 aastat tagasi). Aga kunagi seda autot retsitud pole, et selle pärast pole vaja muretseda. Remondiarveid ma arvan et sellel autol rohkem kui ta ostuhind oli, et me selle pealt kokku ei hoidnud ja alati sai Mariines täiesti korda tehtud iga hooldus auto(Helisüsteem maksis Alptomis 75000 krooni).

Kasutaja avatar
lepapriit
Postitusi: 30
Liitunud: E, 23 Apr 2012 09:14:11 +0300
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

Re: Subaru Legacy 2.5 121kW 2005

#13 Postitus Postitas lepapriit » T, 13 Veebr 2018 11:37:08 +0300

syms221 kirjutas:... jõuab isegi 3 käiguga driftida. Super masin ikka talvel, sai isegi paar korda jäärada proovitud(7 aastat tagasi). Aga kunagi seda autot retsitud pole, et selle pärast pole vaja muretseda. ..
Offtopic küll, aga kust maalt algab auto retsimine? :)
Mõni nädal tagasi sain "koolitust" - käisime üht vabalthingavat Imprezat vaatamas. Kui mul proua rooli istus ja kohalt startides 6000rpm-ni lasi, siis saime autoomanikult teada, et see on auto räige retsimine ning nii sõites kestab mootor vaid kuu aega. Igaksjuhuks jäi ostmata :)

syms221
Subaruaff
Postitusi: 52
Liitunud: K, 17 Mär 2010 14:48:39 +0300

Re: Subaru Legacy 2.5 121kW 2005

#14 Postitus Postitas syms221 » T, 13 Veebr 2018 11:44:09 +0300

lepapriit kirjutas:
syms221 kirjutas:... jõuab isegi 3 käiguga driftida. Super masin ikka talvel, sai isegi paar korda jäärada proovitud(7 aastat tagasi). Aga kunagi seda autot retsitud pole, et selle pärast pole vaja muretseda. ..
Offtopic küll, aga kust maalt algab auto retsimine? :)
Mõni nädal tagasi sain "koolitust" - käisime üht vabalthingavat Imprezat vaatamas. Kui mul proua rooli istus ja kohalt startides 6000rpm-ni lasi, siis saime autoomanikult teada, et see on auto räige retsimine ning nii sõites kestab mootor vaid kuu aega. Igaksjuhuks jäi ostmata :)
No kui su proua tegi 6000 rpmiga neliveo starti siis see on küll retsimine (asfaldil) :D (Proovisõidul ikka seda ei teeks :D :D)Ise sellist asja selle autoga ei harrastanud, kui siis ainult jää peal :) Subaru viiekäiguline kast väga ei kesta neliveo starte. STI 6 käigulisega juba teine teema. Aga kuival asfaldil ikka ei laseks Clutch dropi kuna hakkaks autost kahju.
Viimati muutis syms221, T, 13 Veebr 2018 12:06:22 +0300, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
lepapriit
Postitusi: 30
Liitunud: E, 23 Apr 2012 09:14:11 +0300
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

Re: Subaru Legacy 2.5 121kW 2005

#15 Postitus Postitas lepapriit » T, 13 Veebr 2018 12:06:10 +0300

syms221 kirjutas:No kui su proua tegi 6000 rpmiga neliveo starti siis see on küll retsimine :D (Proovisõidul ikka seda ei teeks :D :D)Ise sellist asja selle autoga ei harrastanud, kui siis ainult jää peal :) Subaru viiekäiguline kast väga ei kesta neliveo starte. STI 6 käigulisega juba teine teema. Aga kuival asfaldil ikka ei laseks Clutch dropi kuna hakkaks autost kahju.
Sõnastasin vb valesti, mitte clutch dropi vaid kiirendas esimese käiguga peaaegu "punaseni". Paigalt liikumine oli rahulik.

Vasta