Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

Kasutajate autode tutvustused. Võimalik liigutada postitus klubiliikmete autode alla

Moderaatorid: vaska, Axxept

Sõnum
Autor
Kivikas
Postitusi: 29
Liitunud: E, 10 Dets 2018 23:26:37 +0300

Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#1 Postitus Postitas Kivikas » N, 13 Dets 2018 16:59:02 +0300

Terekest.

Ühel päeval sai otsustatud, et oma vana Audi 200 ei taha enam talvel tarbida, aga talvel tahaks mõnda jäärada ikka külastada. Audi B5 kerel 1.8TQ isendeid enam väga ei liigu või hoitakse hinnalt need päris kõrgel veel. Sõbral oli parasjagu huvi oma Squubarust loobuda ja nii see ostetud saigi.
20180728_155557 (Custom).jpg
20180728_155557 (Custom).jpg (71.88 KiB) Vaadatud 13648 korda
20181212_180451 (Custom).jpg
20181212_180451 (Custom).jpg (70.02 KiB) Vaadatud 13648 korda


Pill on päris põnev. Podiseb nagu turboga ülelaetud Imprezad/Foresterid, ent on siiski 2.2 N/A mootoriga. Keegi on kunagi käepärastest vahenditest miskit kokku keevitanud, et seda saavutada. Hetkel veel ei häiri, sest pikki sõite selle autoga pole ja linnas on päris vahva kärutada. Lumel kraabib rattaid päris viisakalt, seega talvesõiduki eesmärgi täidab ära.

Lisavarustust eriti pole, käike saab ise vahetada, laisa inimese aknalüliteid on 4tk ning juhi ja kundeistmel saab sooja tagumendiga sõita.

Nalja on selle autoga juba ka saanud. Autol puudus ühelt poolt käsipiduri majandus ja tagakettad/klotsid olid ka oma eluea lõpus. Paigaldasin uued trossid ja klotsid käsipidurile koos vedrumajandusega ja sõidupiduriks sai tellitud TEXTAR kettad/klotsid.
Polnud väga trummelpiduritega elus majandanud, aga seda poleks oodanud, et uutel ketastel tuleb sisemine tolmukaitserant maha käiata. :D Võta veel selline keskmise hinnaklassi toode. Oleks odavad BLUE PRINT kärakad ostnud, pääsenuks lihtsa vaevaga, sest nendel see rant puudub.

Nüüd on vaja veel mõned tagasilla puksid tellida ja vahetada, misjärel võiks äkki ülevaatusele sõita.

Kaua ma seda oman või mis sellest saab, näitab aeg. Müügis pole selliseid näinud. Kas need on oma aja ära elanud või sattusin jälle mingi pool "rariteedi" peale?

Talvine sõit on öö ja päev vs Audi üle esisilla rippuva mootoriga suure laevaga. Minupikkusele on see Legacy veidi väike - kiivriga seal mugav pole, rääkimata tavasõidust. Õnneks on katuseluuk. :D Et kui kate tagasi lükata laes, siis on väheke rohkem ruumi peale. :D

Pilti autodest ka. Vast võetakse kenasti vastu. Tööjuures, mis VAG grupi remondiga tegeleb võeti kohe hästi vastu see lärmav auto.
20181212_140701 (Custom).jpg
20181212_140701 (Custom).jpg (61.79 KiB) Vaadatud 13648 korda

Kasutaja avatar
KaidoS
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 276
Liitunud: K, 29 Sept 2010 12:15:16 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#2 Postitus Postitas KaidoS » N, 13 Dets 2018 19:35:14 +0300

Tore lugu, aitäh. Huvitav, et sõidumulje on paraolümpiast nii palju erinev, sest mootor ripub samas kohas ja kaalujaotus võiks olla samuti sarnane. Kas Subaru on siis nii palju kergem või peitub uba nelikveo seades?

Kasutaja avatar
eimoR
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 314
Liitunud: K, 15 Apr 2009 17:42:57 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#3 Postitus Postitas eimoR » N, 13 Dets 2018 21:30:53 +0300

Mul oli kunagi audi 90, 90a 2.3 kuattro. Talvel käis kah. Järgmisel talvel sattus kätte samasugune Legacy, 2.2 automaat. USA!! :D
Ja kokkuvõtteks võib öelda, et audiga sõit oligi paras enesetapu katse(veits liialdan, aga siiski). Kuna mõlemad masinad sama jõu numbirga 100kw vs 99kw, siis jõu olematust ei saa ühe või teise isendi puhul süüdistada, sest audi alajuhitavus oli klass omaette. Legacy tegi nii nagu juht soovis, audi tegi kõike vastu tahtmist. Kui muidugi audiga külje ette sai, siis oli tore. Lume ronis ka hästi. Aga tavalisel ringteel külg ette saada, pidi kõikide pedaalide ja kangidega vehkima. Nie wieder berlin!
Outback '14
Legacy ´11 (naisrahva käsutuses)
Outback ´05 (ex)
Legacy ´95 (ex)

FreeSSM

Kasutaja avatar
Toivoku
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 482
Liitunud: L, 27 Veebr 2010 21:41:35 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#4 Postitus Postitas Toivoku » N, 13 Dets 2018 23:02:47 +0300

subarul ju vähem mootorit mis üleääre ripuks pikalt, audil kogu r4/r5 pikalt üle ääre, bokser ainult paarkümmend cm :D Aga ja hsubarul ja audil ikka jõhker vahe jäärajal, kui audi roolis ikka peab võimlema siis subaru roolis on tunduvalt lihtsam :) Edu sulle Roland selle subaruga, mul ju sarnane :D
Varuosad ja pisemad remonttööd 58344541 või toigiputka@gmail.com

Kivikas
Postitusi: 29
Liitunud: E, 10 Dets 2018 23:26:37 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#5 Postitus Postitas Kivikas » R, 14 Dets 2018 10:56:11 +0300

Tänud Toivo. Enne teema tegemist sirvisin vähe siin foorumil ringi ja sinu teema jäi silma. Aimasin, et kellega tegu, aga ei teanud kohe kindlalt seda.

Audi ja Subsiku vahe on sõidu osas jah palju erinev. Keeravad need C3/C4 kered ka, aga kõik võtab rohkem aega. Minu jaoks isiklikult polnud vahet kui palju võimlema peab, peaasi kui nipid selgeks sai ja auto keeras nii nagu mina tahtsin. Ma ei ole kindlasti hea sõitja, aga Aaduga sai ca 7 talve harjutatud. Hindan mõlemaid ja ei tee üht ega teist maha.

Kaalu kohta. A200 on tühimassiga 1520kg vs Subaru 1330kg. Kindlasti mängivad rolli ka auto füüsilised mõõtmed. Ilmselt kaalust juba piisab selleks tuntavaks vaheks.
Turbost tunnen puudust. Alumisest otsast veel midagi toimub, aga üle 3k rpm ei suurene muu kui lärm. Nüüd olen lugenud, s.h ka Toivo teemast, et see lärin pigem kaotab jõudu? Olen ilmselt selle poolt isegi, sest vabalthingaval on summuti vastusurve ju mega oluline vs siis turbokal, millel sinna kogu jõud kinni võib jääda. Minu "seade" on miskit sellist, et kolded, üheks toruks kokku, mingi väike pütt/resokas, ja taga kah mingi "sportpütt".

Aga see selleks. See ei morjenda hetkel. Rohkem muret teeb mootori osa. Külmalt käivitades klõbiseb kuni 5 sek. Siis kaoks justkui ära või jääb vähemaks. Veidi paugutada, siis nagu oleks sama, mis külmalt käivitades. Salongi on veetud miski Hydroscandi kell, et õlirõhku koguaeg näeks. Iseenesest hea. Külmalt 4,5 bar, soojalt tühikäigul 1 bar ja 2rpm soojalt julgelt üle 2.5bar. Saalesid ei peaks siis kahtlustama? Õli just vahetatud Castrol 10w60 vastu ja MANN filter paigaldatud. Enne oli 5w40 Castrol ja täpselt sama hääl oli külmalt, soojalt ja kuumalt.

Igasugu mõtted selle auto kohta on teretulnud. Ei tea neist essugi ja iga asi on uus, põnev kogemus. :D

Kasutaja avatar
Tubaru
JDM
Postitusi: 3577
Liitunud: E, 06 Juun 2011 17:18:43 +0300
Asukoht: Pärnu

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#6 Postitus Postitas Tubaru » R, 14 Dets 2018 12:18:28 +0300

Mul õlirõhud sooja mootoriga tühikäigul 1.3-1.4bar ja 2k rpm juures ca 5bar (või grammike peale).
Rõhukell näitab kuni 7bar, külmalt on seier lõpus.
Aga see klõbin/tiksumine ilmselt ovaalseks kulunud kolbidest/silindrist, soojenedes materjali paisudes jääb vaiksemaks.
07/XT->08/2.0D->07/XT->05/H6 mt->06/OBK 2.5->04FSTI->04XT->2010/OBK3.6L+08/STI

Kivikas
Postitusi: 29
Liitunud: E, 10 Dets 2018 23:26:37 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#7 Postitus Postitas Kivikas » R, 14 Dets 2018 13:04:42 +0300

Hehhee. Ega ma ei lootnudki, et Subarute tüüpilisest probleemist pääsen.

Aga küsimus. Pole kataloogidest leidnud difri tala otsmisi pukse, mis kohe tagasilla pikivarraste kõrval on. Kas need võiks olla õiged? See strongflex peaks olema odavam, kui Powerflex. Taketis on paraku ainult 1 puks sinna talale pakkuda. Teisi saab tavalisi pukse ka.
https://www.strongflex.eu/en/subaru-imp ... 28176.html

nelivedu
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 258
Liitunud: L, 11 Sept 2004 06:18:47 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#8 Postitus Postitas nelivedu » R, 14 Dets 2018 14:32:04 +0300

Kivikas kirjutas:Hehhee. Ega ma ei lootnudki, et Subarute tüüpilisest probleemist pääsen.

Aga küsimus. Pole kataloogidest leidnud difri tala otsmisi pukse, mis kohe tagasilla pikivarraste kõrval on. Kas need võiks olla õiged? See strongflex peaks olema odavam, kui Powerflex. Taketis on paraku ainult 1 puks sinna talale pakkuda. Teisi saab tavalisi pukse ka.
https://www.strongflex.eu/en/subaru-imp ... 28176.html
Sellel pildil difri puksid:
https://www.strongflex.eu/en/subaru-for ... &results=4

Kivikas
Postitusi: 29
Liitunud: E, 10 Dets 2018 23:26:37 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#9 Postitus Postitas Kivikas » R, 14 Dets 2018 15:43:16 +0300

271530B on jah vaja. Tarne päris pikk. On kellelgi neid äkki vedelema jäänud? Või teab kuidas ja kust kiiremini saada. Ei pea olema see polü värk.

Kasutaja avatar
raig0
Ralliäss
Postitusi: 1344
Liitunud: P, 03 Veebr 2008 18:15:52 +0300
Asukoht: Võrumaa
Kontakt:

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#10 Postitus Postitas raig0 » L, 15 Dets 2018 11:08:54 +0300

Kivikas kirjutas: Olen ilmselt selle poolt isegi, sest vabalthingaval on summuti vastusurve ju mega oluline vs siis turbokal, millel sinna kogu jõud kinni võib jääda. Minu "seade" on miskit sellist, et kolded, üheks toruks kokku, mingi väike pütt/resokas, ja taga kah mingi "sportpütt".
Asi pole mingis müstilises vastusurves. Mingit survet ei pea vastu olema, kui hull surve on vastu,siis kuidas pääseksid väljalaskegaasid silindrist minema?
Asi on gaaside kiiruses! Kui sul on seal mingi äge,üledimensioneeritud väljalase, siis gaasidel kiirust pole ja nad ei suuda silindrit puhtaks tõmmata. Eriti hull on see juhul,kui sul on seal"subaru häält" tegev omalooming.
Mida rohkema seguga sa suudad silindrit täita,seda suurem võimsus. Aga kui sul on seal 20% vanu väljalaske gaase ees,siis teoreetiliselt juba sa ei suuda sinna uut kraami üle 80% suruda.
Ahjaa,seda nimetatakse läänes VE(volumetric efficency). Ideaalis saab see vabalthingaval olla 100%. Võimekamad motospordi insenerid on ka saavutanud 130% VE-d.

Kivikas kirjutas: Külmalt 4,5 bar, soojalt tühikäigul 1 bar ja 2rpm soojalt julgelt üle 2.5bar. Saalesid ei peaks siis kahtlustama? Õli just vahetatud Castrol 10w60 vastu ja MANN filter paigaldatud. Enne oli 5w40 Castrol ja täpselt sama hääl oli külmalt, soojalt ja kuumalt.
Tühikäigul 1 bar pole midagi hullu. Aga kui palju on üle 2,5 bari?
4000 juures võiks olla minimaalselt 3,5 bari
Võid üle ka vaadata,kui suur õlipump sul on.
Üleval,väntvõlli anduri kõrval on number.
Pilt
XT 4WD Turbo | Legacy GT Spec B

antennipea
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 128
Liitunud: L, 07 Aug 2010 17:04:38 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#11 Postitus Postitas antennipea » P, 16 Dets 2018 20:22:22 +0300

Kivikas kirjutas:271530B on jah vaja. Tarne päris pikk. On kellelgi neid äkki vedelema jäänud? Või teab kuidas ja kust kiiremini saada. Ei pea olema see polü värk.
Febesti kood on SAB-B10DM1 saab kindlasti aeromotorsist (tarne 2 päeva) võibolla mujalt ka.

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#12 Postitus Postitas Duster » E, 17 Dets 2018 13:22:25 +0300

Kas sellel mootoril pole mitte hüdrotõukurid, mis klõbiseda oskavad?
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Kivikas
Postitusi: 29
Liitunud: E, 10 Dets 2018 23:26:37 +0300

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#13 Postitus Postitas Kivikas » E, 17 Dets 2018 14:20:30 +0300

Miskit tõukurid/nookurid seal on jah. Eks jälgib lähipäevil rohkem seda õlirõhku. Kiikan seda numbrit ka õlipumbalt, kui kapoti alt näeb. Mis see number täpsemalt annab?
Vastururve all mõtlesin seda sama, mida raigo kirjutas. ;) Ei hakanud nii spetsiifiliselt seda kõike välja kribama.

Kasutaja avatar
eimoR
Sõõrikujoonistaja
Postitusi: 314
Liitunud: K, 15 Apr 2009 17:42:57 +0300
Asukoht: Tallinn

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#14 Postitus Postitas eimoR » T, 18 Dets 2018 08:30:12 +0300

Ja see klõbin, hääl mootoris.
Mul oli ka. Sain töö juurest turbodiisli õli, küll volksu mootorite jaoks, aga sain niisama. Tegin paar õli vahetust ja vaikselt tuligi klõbin. Ja enne kui otsustasin mootorit remontima hakata, igaks juhuks tegin ühe õlivahetuse veel, lasin tartu Mariinest seina pealt püstolist õli mootorisse, ei mäleta enam, mis õli see olla võis(u. 2010aasta). Eks ta mingi valvoline oli. 2minutit käis mootor ja klõbin oli kadunud. 2.2 mootoril peaks olema mingid hüdrokompensaatorid nuka ja klappide vahel. Kuna ta on 1 nukaga mootor, siis nookurid ja nookurite otsas kompensaatorid ja siis klapid. Ju siis need kompensaatorid ei täitunud õliga. Pika jutu kokuvõte: ma ei pane kunagi enam muud õli mootorisse, kui see on stock. See mis tehas ette näeb ja kogu lugu. Siin foorumis on neid õli teadlasi ka kõik kohad täis, miks te tehases ei tööta? Või nõustada tehast võiks ikka ju.

Teemaalgataja, tee üks õlivaetus. Pane sisse see mida peab panema, api ja acea numbreid/tähti jälgi. See ei maksa suurt midagi. Saad vähemalt teada, kas on õli viga või mitte.

Reimo
Outback '14
Legacy ´11 (naisrahva käsutuses)
Outback ´05 (ex)
Legacy ´95 (ex)

FreeSSM

Duster
Guru
Postitusi: 1889
Liitunud: R, 02 Dets 2011 23:44:13 +0300
Asukoht: kehra

Re: Subaru Legacy GX EJ22E - Kivikas

#15 Postitus Postitas Duster » T, 18 Dets 2018 11:22:21 +0300

Hüdrotõukurite puhul on vägagi reaalne, et liiga paksu (loe kehva voolavusega) õliga ei toimi viimased nii nagu peaks. Olen ka niikaua stock õliparameetrite poolt, kuni mootoris on originaalilähedasid tolerantsid.
Ei ole sitta ilma, on sitt auto :D
Boxerihunnik: "Turbokuut" klassik impreza, "Fosiil" forester XT, BMW R1100GS.

Vasta